GP van Spanje

Gestart door Eric, 03 mei 2005 - 07:19:04

« vorige - volgende »

Alan Blues

Citaat van: Raikkonen MASTER op 10 mei 2005 - 16:31:30
Ik vond de commentaar wederom niet echt op veel trekken. Ze hebben ook deze race weer hun foutjes gemaakt...

Rekenen tijdens pit-stops lukt hen kennelijk niet.
Als ze een rijder van Red Bull zien uitstappen uit zijn wagen en ze zien de naam van Trulli op het scherm staan, roepen ze dat Trulli uit de wedstrijd is gestapt.
Moet leuk zijn voor Jarno, in een Toyota én een Red Bull zitten tegelijkertijd ;)

En nog kleine irritante foutjes.
Ik begin het even irri te vinden als Carl Huybrechts de Champions League presenteerde.

Ik kijk op de RTBF. Probleem opgelost. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:29:41
Citaat van: Schumi 2005 op 09 mei 2005 - 20:37:00
Citaat van: Bruno op 09 mei 2005 - 09:23:29
Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 23:20:42
Bon, bij deze start ik de "Voor de GP van België staat MS op P1 in het WK"-club op. Leden zijn welkom.

Maak mij maar "steunend" lid.  :-[
Maak mij ook maar zoiets, maar verwacht niet al te veel enthousiasme.

Wat ik me trouwens afvraag: Zou Ferrari brigestone in de steek laten eind dit jaar als hun prestaties niet beteren? Zou het beste zijn, aangezien Michelin dan wel heel ver vooruit zal gaan lopen. En nog zoiets: Zou Michelin Ferrari een bandencontract bezorgen als ze dat zouden vragen? Een samenvoeging van beide zou immers de ondergang van concurrent Brigestone resulteren, waardoor ze minder geld in de tests moeten steken (als er niemand anders is moet je hem niet verslaan en ook geen moeite doen om hem voor te blijven)

Wat me wel opvalt: Michelin komt in de F1 en een paar jaar later staan ze op de top. Michelin moest van nul beginnen, brigestone niet, waarom kunnen ze ze dan niet bijhouden?
Zal Ferrari niet doen, zeker niet na 1 slechte start van het seizoen. Beste quote van Schumacher hierover, en dit vat het prachtig samen: "We win together, we lose together."
Dara heb je gelijk in

Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 23:19:16
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 22:11:09
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:55:14
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen)
Huh ???? Tussen Monaco en Nurburg zit toch maar één weekje dacht ik.
Nog beter, dan hoef ik maar 3 weken te wachten op de overwinning!

Trouwens, de snelheid van de Ferrari's in Imola, van waar kwam die?
Lijkt me een combinatie van temperatuur van het circuit en een gemotiveerde piloot in een sterke wagen, niet?
Kan er iemand me eens zeggen hoeveel 'koudere' circuits er dit jaar nog zijn?
Op F1 racing word gespeculeerd dat ze met eenzelfde tank als BAR reden, en die snel hebben laten ombouwen. Daarom zouden ze trager zijn geweest in Spanje.

Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:32:19
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 21:28:40
Citaat van: Razzle_dazzle op 08 mei 2005 - 23:11:37
In Monaco is de quali heel belangrijk, net daar wringt het schoentje bij Bridgestone en Ferrari, het lijkt wel of die Ferrari pas halverwege de race op gang begint te komen. Dus ofwel moeten ze wonderen gaan verrichten tijdens de vele testen die ze nu gaan doen ofwel krijgen we een scenario zoals vandaag.
Yep en Schumacher mag als één van de eerste naar buiten op zaterdag om de baan schoon te vegen !  :)
Jup, ook in Monaco zal Ferrari (mits een enorm goede en strategie en heel wat geluk) ook niet voor de winst kunnen gaan. Maar dat is nu niet belangrijk, Ferrari moet nu de puntenkloof eerst stabiliseren in Monaco en terugslaan vanaf Nürburg.
Ik geloof er alvast in dat het te doen is. Bij McLaren geloven ze er ook in, Kimi heeft ook maar 8 punten voorsprong op MS. Wel niet zoveel problemen maar alles is oplosbaar. Zeker bij Ferrari.
Hoe ga je iets stabiliseren als je niet evenveel punten kan scoren dan iemand anders, en zeker als je niet kan winnen? Ze kunnen dit enkel als de uitslag telkens FA - MS - KR en KR - MS - FA is. En dan moet je nog punten gaan inhalen. Als Schumi wint blijft alonso toch vaak nog minsetsn 3de, dat zijn slechts 4 punten per race extra, terwijl hij er nu al 34 moet doen. dat zijn dus al 10 races die hij moet winnen, waar alonso maar een paar keer 2de van mag zijn... OK, Kili kan dan die 2de worden, maar de snelheid van McLaren hebben ze nog lang niet geëvenaard.
Op F1 Racing stond immers te lezen dat JT zei dat het nog tot 5 races kon duren eer dat Brigestone echt  michelin inhaalt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 10 mei 2005 - 15:25:47
Citaat van: Razzle_dazzle op 10 mei 2005 - 14:09:54
Monty ook weer pissed off  ::)

http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P6745_0_1_0

Heeft hij volgens mij volledige gelijk in. Heb je gezien hoe trulli hem het gras in duwde? Moesten ze tegen elkaar zitten hadden wa mss weer zoiets a la spa 1998. Zeer gevaarlijk wat ie daar deed en zeker na de goede start van monty. Daardoor heeft hij nog eens veel plaatsen verloren dus het is wel een beetje normaal dat hij kwaad is.
Montoya kan beter zwijgen, hij heeft meer van die acties op zijn naam staan. Vorig jaar bijvoorbeeld, toen hij Trulli voor een keuze plaatste in Spa, me voorbij laten of het gras op.

Frustraties zijn begrijpelijk maar beschuldigingen kan hij beter voor zich houden.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 10 mei 2005 - 08:36:08
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 23:19:16
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 22:11:09
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:55:14
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen)
Huh ???? Tussen Monaco en Nurburg zit toch maar één weekje dacht ik.
Nog beter, dan hoef ik maar 3 weken te wachten op de overwinning!

Trouwens, de snelheid van de Ferrari's in Imola, van waar kwam die?
Lijkt me een combinatie van temperatuur van het circuit en een gemotiveerde piloot in een sterke wagen, niet?
Kan er iemand me eens zeggen hoeveel 'koudere' circuits er dit jaar nog zijn?

Ik wil je niet ongerust maken maar jean todt zei deze woorden:
Citaat"We zouden er niets op tegen hebben als een ander team met Bridgestone-banden ging rijden. Het zou ons zeker helpen met testen." Vooral in de kwalificaties moet het Japanse bandenrubber het onderspit delven. "Daar wordt nu aan gewerkt, maar we weten nog niet wanneer er resultaten worden geboekt. Of dat voor de volgende race zal zijn? Misschien pas over twee races. Of over drie of over vijf races. Misschien duurt het nog langer", aldus Todt.
f1racing
Hij gebruikt toch het woord "misschien" dus ik maak me geen zorgen.

FerrariMan

Citaat van: Roel op 09 mei 2005 - 23:38:50
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 23:19:16
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 22:11:09
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:55:14
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen)
Huh ???? Tussen Monaco en Nurburg zit toch maar één weekje dacht ik.
Nog beter, dan hoef ik maar 3 weken te wachten op de overwinning!

Trouwens, de snelheid van de Ferrari's in Imola, van waar kwam die?
Lijkt me een combinatie van temperatuur van het circuit en een gemotiveerde piloot in een sterke wagen, niet?
Kan er iemand me eens zeggen hoeveel 'koudere' circuits er dit jaar nog zijn?

de snelheid kwam van een bijzonder lichte wagen + banden die eindelijk opgewarmd waren
Waarom reed Schumacher dan nog sneller toen hij uit de pits kwam? Een auto die net is gaan tanken lijkt me niet lichter he  :) Bekijk de rondetijden maar. Die snelheid is er op koelere circuits.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 10 mei 2005 - 19:07:11
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:29:41
Citaat van: Schumi 2005 op 09 mei 2005 - 20:37:00
Citaat van: Bruno op 09 mei 2005 - 09:23:29
Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 23:20:42
Bon, bij deze start ik de "Voor de GP van België staat MS op P1 in het WK"-club op. Leden zijn welkom.

Maak mij maar "steunend" lid.  :-[
Maak mij ook maar zoiets, maar verwacht niet al te veel enthousiasme.

Wat ik me trouwens afvraag: Zou Ferrari brigestone in de steek laten eind dit jaar als hun prestaties niet beteren? Zou het beste zijn, aangezien Michelin dan wel heel ver vooruit zal gaan lopen. En nog zoiets: Zou Michelin Ferrari een bandencontract bezorgen als ze dat zouden vragen? Een samenvoeging van beide zou immers de ondergang van concurrent Brigestone resulteren, waardoor ze minder geld in de tests moeten steken (als er niemand anders is moet je hem niet verslaan en ook geen moeite doen om hem voor te blijven)

Wat me wel opvalt: Michelin komt in de F1 en een paar jaar later staan ze op de top. Michelin moest van nul beginnen, brigestone niet, waarom kunnen ze ze dan niet bijhouden?
Zal Ferrari niet doen, zeker niet na 1 slechte start van het seizoen. Beste quote van Schumacher hierover, en dit vat het prachtig samen: "We win together, we lose together."
Dara heb je gelijk in

Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 23:19:16
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 22:11:09
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:55:14
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen)
Huh ???? Tussen Monaco en Nurburg zit toch maar één weekje dacht ik.
Nog beter, dan hoef ik maar 3 weken te wachten op de overwinning!

Trouwens, de snelheid van de Ferrari's in Imola, van waar kwam die?
Lijkt me een combinatie van temperatuur van het circuit en een gemotiveerde piloot in een sterke wagen, niet?
Kan er iemand me eens zeggen hoeveel 'koudere' circuits er dit jaar nog zijn?
Op F1 racing word gespeculeerd dat ze met eenzelfde tank als BAR reden, en die snel hebben laten ombouwen. Daarom zouden ze trager zijn geweest in Spanje.

Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:32:19
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 21:28:40
Citaat van: Razzle_dazzle op 08 mei 2005 - 23:11:37
In Monaco is de quali heel belangrijk, net daar wringt het schoentje bij Bridgestone en Ferrari, het lijkt wel of die Ferrari pas halverwege de race op gang begint te komen. Dus ofwel moeten ze wonderen gaan verrichten tijdens de vele testen die ze nu gaan doen ofwel krijgen we een scenario zoals vandaag.
Yep en Schumacher mag als één van de eerste naar buiten op zaterdag om de baan schoon te vegen !  :)
Jup, ook in Monaco zal Ferrari (mits een enorm goede en strategie en heel wat geluk) ook niet voor de winst kunnen gaan. Maar dat is nu niet belangrijk, Ferrari moet nu de puntenkloof eerst stabiliseren in Monaco en terugslaan vanaf Nürburg.
Ik geloof er alvast in dat het te doen is. Bij McLaren geloven ze er ook in, Kimi heeft ook maar 8 punten voorsprong op MS. Wel niet zoveel problemen maar alles is oplosbaar. Zeker bij Ferrari.
Hoe ga je iets stabiliseren als je niet evenveel punten kan scoren dan iemand anders, en zeker als je niet kan winnen? Ze kunnen dit enkel als de uitslag telkens FA - MS - KR en KR - MS - FA is. En dan moet je nog punten gaan inhalen. Als Schumi wint blijft alonso toch vaak nog minsetsn 3de, dat zijn slechts 4 punten per race extra, terwijl hij er nu al 34 moet doen. dat zijn dus al 10 races die hij moet winnen, waar alonso maar een paar keer 2de van mag zijn... OK, Kili kan dan die 2de worden, maar de snelheid van McLaren hebben ze nog lang niet geëvenaard.
Op F1 Racing stond immers te lezen dat JT zei dat het nog tot 5 races kon duren eer dat Brigestone echt  michelin inhaalt...
Met stabiliseren bedoel ik dat ze niet weer 10 punten moeten prijsgeven. Punten scoren moeten ze doen.

dj Peter

#261
Ach , intussen ben ik weer een beetje bekomen. Ik heb zondagavond een goei pint gepakt met mijn maat/McLarengek en dat heeft deugd gedaan :-).


phil69

CitaatMet stabiliseren bedoel ik dat ze niet weer 10 punten moeten prijsgeven. Punten scoren moeten ze doen.
Nou ,ik dacht al dat je bedoelde dat ze gans het circuit van Monaco
gingen volgieten met stabilisé (menging van zand+cement) omdat dat beter is voor hun banden.
k'stelde me al schokkende beelden voor van MS met een truweel in zijn hand.
Sorry, Eerwaarde hoogheid, k'liet me weer even gaan
terug on topic

FerrariMan

Het grote verschil tussen Ralf en Michael zal nu wel duidelijk zijn? Voor Ralf is het altijd maar "onmogelijk" terwijl Michael er altijd voor blijft gaan.

Luc

De mensen van Bridgestone stonden na de GP van Spanje voor een raadsel wat de lekke banden van Michael Schumacher hadden veroorzaakt. De oorzaak is achterhaald na een grondig onderzoek in Japan.

Volgens de Japanse bandenfabrikant ging de eerste linker achterband lek door een langzaam verlies van druk. Dit is waarschijnlijk al gebeurd aan het begin van de race, toen de safety car buiten was. De tweede band, de linker voorband verloor plotseling alle druk, wat door wat rommel van de baan kan gekomen zijn.


Uit de nieuwsafdeling.

Nu zal ik wel weer een wijsneus genoemd worden maar ik geloof niet dat de voorband stuk is gegaan door troep op de baan.
Je kon al na een dertigtal ronden zien dat er op twee derde van de band, over de hele lengte een enorme blister aan het vormen was.
Ik heb toen met wat mensen gebeld en ze waren van dezelfde mening.

Deze schade, aan de voorband wel te verstaan, was zonder twijfel veroorzaakt door een blister, niet door troep.

Enfin, tot zover de wijsneus. ;)


Maar zij die de race op video hebben, kijk maar eens terug naar de beelden.
mijn gedacht op www.eze.be

Bjorn

Hoe meer problemen met die Ferrari, hoe liever.  ;D ;D
De Mens: In Het Gras![/color]

Supermariobros

Citaat van: Bjorn op 14 mei 2005 - 15:36:38
Hoe meer problemen met die Ferrari, hoe liever.  ;D ;D

;D ;D ;D

FerrariMan

Ik geloof ook niet dat Schumacher over rommel gereden zou hebben, dat excuus gebruiken ze te vaak de laatste tijd.

mike

Citaat van: Luc op 14 mei 2005 - 13:58:05

Je kon al na een dertigtal ronden zien dat er op twee derde van de band, over de hele lengte een enorme blister aan het vormen was.
Ik heb toen met wat mensen gebeld en ze waren van dezelfde mening.

Vraag: Waarom heeft men een band in zo'n toestand niet samen met de achterband vervangen? Het reglement zegt dat niet dat een band stuk moet zijn vooraleer hij vervangen mag worden: het mag als er duidelijk gevaar voor ongevallen is. Als een band er zo erg aan toe is, is er dan "voldoende gevaar"? Of moet de betrokken piloot eerst met zijn wagen bijna in een muur hangen vooraleer men aanvaardt dat er duidelijk gevaar was?