GP van Spanje

Gestart door Eric, 03 mei 2005 - 07:19:04

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 23:20:42
Bon, bij deze start ik de "Voor de GP van België staat MS op P1 in het WK"-club op. Leden zijn welkom.
Ik ben alvast begonnen met de tegenactie. ;D

The Iceman

Citaat van: Razzle_dazzle op 08 mei 2005 - 23:11:37
In Monaco is de quali heel belangrijk, net daar wringt het schoentje bij Bridgestone en Ferrari, het lijkt wel of die Ferrari pas halverwege de race op gang begint te komen. Dus ofwel moeten ze wonderen gaan verrichten tijdens de vele testen die ze nu gaan doen ofwel krijgen we een scenario zoals vandaag.
Yep en Schumacher mag als één van de eerste naar buiten op zaterdag om de baan schoon te vegen !  :)

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 09 mei 2005 - 20:37:00
Citaat van: Bruno op 09 mei 2005 - 09:23:29
Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 23:20:42
Bon, bij deze start ik de "Voor de GP van België staat MS op P1 in het WK"-club op. Leden zijn welkom.

Maak mij maar "steunend" lid.  :-[
Maak mij ook maar zoiets, maar verwacht niet al te veel enthousiasme.

Wat ik me trouwens afvraag: Zou Ferrari brigestone in de steek laten eind dit jaar als hun prestaties niet beteren? Zou het beste zijn, aangezien Michelin dan wel heel ver vooruit zal gaan lopen. En nog zoiets: Zou Michelin Ferrari een bandencontract bezorgen als ze dat zouden vragen? Een samenvoeging van beide zou immers de ondergang van concurrent Brigestone resulteren, waardoor ze minder geld in de tests moeten steken (als er niemand anders is moet je hem niet verslaan en ook geen moeite doen om hem voor te blijven)

Wat me wel opvalt: Michelin komt in de F1 en een paar jaar later staan ze op de top. Michelin moest van nul beginnen, brigestone niet, waarom kunnen ze ze dan niet bijhouden?
Zal Ferrari niet doen, zeker niet na 1 slechte start van het seizoen. Beste quote van Schumacher hierover, en dit vat het prachtig samen: "We win together, we lose together."

FerrariMan

Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 21:28:40
Citaat van: Razzle_dazzle op 08 mei 2005 - 23:11:37
In Monaco is de quali heel belangrijk, net daar wringt het schoentje bij Bridgestone en Ferrari, het lijkt wel of die Ferrari pas halverwege de race op gang begint te komen. Dus ofwel moeten ze wonderen gaan verrichten tijdens de vele testen die ze nu gaan doen ofwel krijgen we een scenario zoals vandaag.
Yep en Schumacher mag als één van de eerste naar buiten op zaterdag om de baan schoon te vegen !  :)
Jup, ook in Monaco zal Ferrari (mits een enorm goede en strategie en heel wat geluk) ook niet voor de winst kunnen gaan. Maar dat is nu niet belangrijk, Ferrari moet nu de puntenkloof eerst stabiliseren in Monaco en terugslaan vanaf Nürburg.
Ik geloof er alvast in dat het te doen is. Bij McLaren geloven ze er ook in, Kimi heeft ook maar 8 punten voorsprong op MS. Wel niet zoveel problemen maar alles is oplosbaar. Zeker bij Ferrari.

The Iceman

Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:32:19
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 21:28:40
Citaat van: Razzle_dazzle op 08 mei 2005 - 23:11:37
In Monaco is de quali heel belangrijk, net daar wringt het schoentje bij Bridgestone en Ferrari, het lijkt wel of die Ferrari pas halverwege de race op gang begint te komen. Dus ofwel moeten ze wonderen gaan verrichten tijdens de vele testen die ze nu gaan doen ofwel krijgen we een scenario zoals vandaag.
Yep en Schumacher mag als één van de eerste naar buiten op zaterdag om de baan schoon te vegen !  :)
Jup, ook in Monaco zal Ferrari (mits een enorm goede en strategie en heel wat geluk) ook niet voor de winst kunnen gaan. Maar dat is nu niet belangrijk, Ferrari moet nu de puntenkloof eerst stabiliseren in Monaco en terugslaan vanaf Nürburg.
Ik geloof er alvast in dat het te doen is. Bij McLaren geloven ze er ook in, Kimi heeft ook maar 8 punten voorsprong op MS. Wel niet zoveel problemen maar alles is oplosbaar. Zeker bij Ferrari.
In de Eiffel liggen de temperaturen ook een pak lager dan in Barcelona, dus zie ik Ferrari daar toch beter presteren. Hopelijk een spannend gevecht daar voor de overwinning tussen Mclaren, Renault, Williams, Toyota en Ferrari.

FerrariMan

Nu de dominantie over is valt het pas op dat dit een moeilijk puntensysteem is. Als Renault gewoon betrouwbaar blijft is het WK al over en uit voor iedereen  :)

Maar volgens mij gaat Ferrari zich heus niet laten pakken hoor, in Monaco wint Trulli, Alonso gaat eraf en Schumacher en Barrichello sprokkelen wat puntjes en komen al wat dichter, net als Kimi.
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen) voor Kimi (of andersom) en Alonso moet ondergaan. Daar hoop ik momenteel op, dat Kimi en Michael samen achter Alonso aan gaan en hem zoveel mogelijk punten afnemen. Vanaf einde zomer dan een strijd tussen Kimi en MS voor de titel.

Het zal moeizaam gaan maar er zijn nog 140!!!! punten te verdienen mensen. Kimi, Schumacher, Trulli...allemaal nog een deftige kans op de titel. Het enige wat nodig is is een paar no-shows van Alonso. En gezien Fisico al het een en ander aan zijn Renault heeft gehad is dat alvast niet onmogelijk.

Ik vrees dat ik er zelfs nog heel erg in geloof ook.  :)

The Iceman

Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:55:14
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen)
Huh ???? Tussen Monaco en Nurburg zit toch maar één weekje dacht ik.

FerrariMan

#247
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 22:11:09
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:55:14
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen)
Huh ???? Tussen Monaco en Nurburg zit toch maar één weekje dacht ik.
Nog beter, dan hoef ik maar 3 weken te wachten op de overwinning!

Trouwens, de snelheid van de Ferrari's in Imola, van waar kwam die?
Lijkt me een combinatie van temperatuur van het circuit en een gemotiveerde piloot in een sterke wagen, niet?
Kan er iemand me eens zeggen hoeveel 'koudere' circuits er dit jaar nog zijn?

Roel

Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 23:19:16
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 22:11:09
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:55:14
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen)
Huh ???? Tussen Monaco en Nurburg zit toch maar één weekje dacht ik.
Nog beter, dan hoef ik maar 3 weken te wachten op de overwinning!

Trouwens, de snelheid van de Ferrari's in Imola, van waar kwam die?
Lijkt me een combinatie van temperatuur van het circuit en een gemotiveerde piloot in een sterke wagen, niet?
Kan er iemand me eens zeggen hoeveel 'koudere' circuits er dit jaar nog zijn?

de snelheid kwam van een bijzonder lichte wagen + banden die eindelijk opgewarmd waren  ;) maar ik zou je niet te veel vastpinnen op die snelle tijd, fisi ging nog sneller op 't einde en raikkonen en alonso hielden in. maar ik wil je niet van dromen houden hoor  :D
God save Mclaren

Bruno

Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 22:11:09
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:55:14
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen)
Huh ???? Tussen Monaco en Nurburg zit toch maar één weekje dacht ik.

Bij Ferrari testen ze zo veel dat ze in 1 week de info van 4 weken verzamelen, dat je dat nog niet wist.  :D

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Mikacouli

Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 23:19:16
Citaat van: Snekuem op 09 mei 2005 - 22:11:09
Citaat van: BenedictusXVII op 09 mei 2005 - 21:55:14
In de Eiffel slaat Ferrari terug, Michael wint (zitten 4 testweken tussen)
Huh ???? Tussen Monaco en Nurburg zit toch maar één weekje dacht ik.
Nog beter, dan hoef ik maar 3 weken te wachten op de overwinning!

Trouwens, de snelheid van de Ferrari's in Imola, van waar kwam die?
Lijkt me een combinatie van temperatuur van het circuit en een gemotiveerde piloot in een sterke wagen, niet?
Kan er iemand me eens zeggen hoeveel 'koudere' circuits er dit jaar nog zijn?

Ik wil je niet ongerust maken maar jean todt zei deze woorden:
Citaat"We zouden er niets op tegen hebben als een ander team met Bridgestone-banden ging rijden. Het zou ons zeker helpen met testen." Vooral in de kwalificaties moet het Japanse bandenrubber het onderspit delven. "Daar wordt nu aan gewerkt, maar we weten nog niet wanneer er resultaten worden geboekt. Of dat voor de volgende race zal zijn? Misschien pas over twee races. Of over drie of over vijf races. Misschien duurt het nog langer", aldus Todt.
f1racing

razzle_dazzle


Mikacouli

Citaat van: Razzle_dazzle op 10 mei 2005 - 14:09:54
Monty ook weer pissed off  ::)

http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P6745_0_1_0

Heeft hij volgens mij volledige gelijk in. Heb je gezien hoe trulli hem het gras in duwde? Moesten ze tegen elkaar zitten hadden wa mss weer zoiets a la spa 1998. Zeer gevaarlijk wat ie daar deed en zeker na de goede start van monty. Daardoor heeft hij nog eens veel plaatsen verloren dus het is wel een beetje normaal dat hij kwaad is.

Raikkonen MASTER

Ik vond de commentaar wederom niet echt op veel trekken. Ze hebben ook deze race weer hun foutjes gemaakt...

Rekenen tijdens pit-stops lukt hen kennelijk niet.
Als ze een rijder van Red Bull zien uitstappen uit zijn wagen en ze zien de naam van Trulli op het scherm staan, roepen ze dat Trulli uit de wedstrijd is gestapt.
Moet leuk zijn voor Jarno, in een Toyota én een Red Bull zitten tegelijkertijd ;)

En nog kleine irritante foutjes.
Ik begin het even irri te vinden als Carl Huybrechts de Champions League presenteerde.

Doefie

Mja, Trulli kan ook moeilijk zeggen: nu ga ik effe snel naar het midden van de baan sturen, dan sleurt hij ook 5 wagens mee...

Citaat van: Raikkonen MASTER op 10 mei 2005 - 16:31:30
Ik vond de commentaar wederom niet echt op veel trekken. Ze hebben ook deze race weer hun foutjes gemaakt...

Rekenen tijdens pit-stops lukt hen kennelijk niet.
Als ze een rijder van Red Bull zien uitstappen uit zijn wagen en ze zien de naam van Trulli op het scherm staan, roepen ze dat Trulli uit de wedstrijd is gestapt.
Moet leuk zijn voor Jarno, in een Toyota én een Red Bull zitten tegelijkertijd ;)

En nog kleine irritante foutjes.
Ik begin het even irri te vinden als Carl Huybrechts de Champions League presenteerde.

Geluid afzetten dan als het je irriteert ;) Trouwens, ze praten toch al zo zacht dat de Formule 1 er gewoon bovenuit komt...