GP van Spanje

Gestart door Eric, 03 mei 2005 - 07:19:04

« vorige - volgende »

Jean Todt

Alles hangt af van strategie en banden.
Optimistisch kan je dus pas worden nadat het duidelijk wordt welke strategie de top 8 gebruikt.

Als MS de Imola strategie gebruikt gaat hij lekker rustig starten zonder risico's nemen (deed hij in Imola ook niet).  Dan maakt het niet uit dat JPM op plek 7 start.

Kortom, heeft MS weer een volle tank, komen de Bridgestones tijdens de race weer in topshape en zijn de Michelins er voor de laatste stint aan, dan kan MS de race winnen, anders niet.

Ferrari 2010

Wie start er eigenlijk eerst? NH of RB?
Wie vraagt er daar waar wij ons optimisme vandaan halen? Van heel vorig GP-weekend. Waar Roel zen McLaren optimisme vandaan haalt, daar kan ik echter niet op antwoorden. Ze hebben dit jaar nog geen enkel GP-weekend een echt goede race laten zien...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 08 mei 2005 - 11:59:45
Wie start er eigenlijk eerst? NH of RB?
Wie vraagt er daar waar wij ons optimisme vandaan halen? Van heel vorig GP-weekend. Waar Roel zen McLaren optimisme vandaan haalt, daar kan ik echter niet op antwoorden. Ze hebben dit jaar nog geen enkel GP-weekend een echt goede race laten zien...
Maar nu je dat zegt zal Kimi natuurlijk gaan winnen, zwijgen Schumi 2005  :)

Mikacouli

Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 11:40:42


Ik vraag me ook af waar McLaren fans dan dat optimisme vandaan halen wetende dat Kimi's McLaren het elk moment kan begeven  :) Zelfde redenering. ;)

Vergeet niet dat de McLaren de betrouwbaarste wagen is na toyota. Die heeft het nog maar 1 maal begeven en het was dan nog uit een klein onderdeeltje in de aandrijving. Ben er bijna zeker van dat dit geen tweede keer zal voorvallen. Het is ooit anders geweest, maar ook voor ferrari.

Mijn uitslag:
1. Kimi
2. Alonso
3. Montoya

Velen beweren dat Montoya licht zit maar vergeet niet dat hij een seconde op de tijd van Kimi heeft toegegeven. Dus volgens mij zit ie helemaal niet licht.

Wat Ferrari betreft. Ik denk aan de uitspraken van Brawn gisteren. De Ferrari over 1 ronde is gewoon te traag dus hebben ze helemaal niet licht gekwalificeert.
Het is trouwens warmer nu  dan in imola dus ik denk dat Michelin nu wel weer de bovenhand zal hebben.

Dit alles zien we deze middag.
Luc, ik vertrouw helemaal niet op de commentaar van Mol. Hij zit er toch bijna altijd naast. Als Kimi of een andere rijder vooraan zit en hij rijd weg dan staat ie altijd leeg. In 90% van de gevallen is ie altijd misgeweest. Hij moet dan ook eerst eens de helmen van buiten leren want als ie wat wil zeggen over een coureur dan zie je altijd zijn teamgenoot bezig. Maar toch blijf ik kijken naar sbs6 als belg. Gewoon omdat vrt op niks trekt. Maar de beschouwingen op sbs6 zijn altijd leuk dus ja geef me toch nog maar sbs6.

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2005 - 12:08:44
Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 11:40:42


Ik vraag me ook af waar McLaren fans dan dat optimisme vandaan halen wetende dat Kimi's McLaren het elk moment kan begeven  :) Zelfde redenering. ;)

Vergeet niet dat de McLaren de betrouwbaarste wagen is na toyota. Die heeft het nog maar 1 maal begeven en het was dan nog uit een klein onderdeeltje in de aandrijving. Ben er bijna zeker van dat dit geen tweede keer zal voorvallen. Het is ooit anders geweest, maar ook voor ferrari.

Mijn uitslag:
1. Kimi
2. Alonso
3. Montoya

Velen beweren dat Montoya licht zit maar vergeet niet dat hij een seconde op de tijd van Kimi heeft toegegeven. Dus volgens mij zit ie helemaal niet licht.

Wat Ferrari betreft. Ik denk aan de uitspraken van Brawn gisteren. De Ferrari over 1 ronde is gewoon te traag dus hebben ze helemaal niet licht gekwalificeert.
Het is trouwens warmer nu  dan in imola dus ik denk dat Michelin nu wel weer de bovenhand zal hebben.

Dit alles zien we deze middag.
Luc, ik vertrouw helemaal niet op de commentaar van Mol. Hij zit er toch bijna altijd naast. Als Kimi of een andere rijder vooraan zit en hij rijd weg dan staat ie altijd leeg. In 90% van de gevallen is ie altijd misgeweest. Hij moet dan ook eerst eens de helmen van buiten leren want als ie wat wil zeggen over een coureur dan zie je altijd zijn teamgenoot bezig. Maar toch blijf ik kijken naar sbs6 als belg. Gewoon omdat vrt op niks trekt. Maar de beschouwingen op sbs6 zijn altijd leuk dus ja geef me toch nog maar sbs6.

Volgens mij is dat bij eender welke commentator. Ze moeten keuzes maken, als een wagen de laatste tijd met een gewoon gevulde bak altijd een normaal tempo reed, en dan plots suppersnel is, dan komt de neiging snel op dat hij bijna leeg is. Stel dat de ferrari een trage wagen is en hij start plots heel snel, dan ga je toch ook denken dat er weinig in die bak zit? Dat is denk ik een logische redenering van je hersenen aangezien mensen vaak standvaste gegevens nodig hebben vooraleer ze iets geloven, iets dat dus regelmaat is word makkelijker als waargheid aanschouwt, hoewel het evengoed radicaal fout kan zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 08 mei 2005 - 12:12:43
Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2005 - 12:08:44
Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 11:40:42


Ik vraag me ook af waar McLaren fans dan dat optimisme vandaan halen wetende dat Kimi's McLaren het elk moment kan begeven  :) Zelfde redenering. ;)

Vergeet niet dat de McLaren de betrouwbaarste wagen is na toyota. Die heeft het nog maar 1 maal begeven en het was dan nog uit een klein onderdeeltje in de aandrijving. Ben er bijna zeker van dat dit geen tweede keer zal voorvallen. Het is ooit anders geweest, maar ook voor ferrari.

Mijn uitslag:
1. Kimi
2. Alonso
3. Montoya

Velen beweren dat Montoya licht zit maar vergeet niet dat hij een seconde op de tijd van Kimi heeft toegegeven. Dus volgens mij zit ie helemaal niet licht.

Wat Ferrari betreft. Ik denk aan de uitspraken van Brawn gisteren. De Ferrari over 1 ronde is gewoon te traag dus hebben ze helemaal niet licht gekwalificeert.
Het is trouwens warmer nu  dan in imola dus ik denk dat Michelin nu wel weer de bovenhand zal hebben.

Dit alles zien we deze middag.
Luc, ik vertrouw helemaal niet op de commentaar van Mol. Hij zit er toch bijna altijd naast. Als Kimi of een andere rijder vooraan zit en hij rijd weg dan staat ie altijd leeg. In 90% van de gevallen is ie altijd misgeweest. Hij moet dan ook eerst eens de helmen van buiten leren want als ie wat wil zeggen over een coureur dan zie je altijd zijn teamgenoot bezig. Maar toch blijf ik kijken naar sbs6 als belg. Gewoon omdat vrt op niks trekt. Maar de beschouwingen op sbs6 zijn altijd leuk dus ja geef me toch nog maar sbs6.

Volgens mij is dat bij eender welke commentator. Ze moeten keuzes maken, als een wagen de laatste tijd met een gewoon gevulde bak altijd een normaal tempo reed, en dan plots suppersnel is, dan komt de neiging snel op dat hij bijna leeg is. Stel dat de ferrari een trage wagen is en hij start plots heel snel, dan ga je toch ook denken dat er weinig in die bak zit? Dat is denk ik een logische redenering van je hersenen aangezien mensen vaak standvaste gegevens nodig hebben vooraleer ze iets geloven, iets dat dus regelmaat is word makkelijker als waargheid aanschouwt, hoewel het evengoed radicaal fout kan zijn.

Maar hij is bijna altijd mis. hij moet maar eens het omgekeerde beginnen zeggen wat ie zelf denk dat zal ie bijna altijd juist zijn. Maar ik gaf nu gewoon 1 voorbeeldje. Pas op, hij is wel een goed commentator en hij weet veel over formule 1 maar het is al veel gebleken dat zijn uitspraken mis waren. Daarstraks moest hij een paar keer gecorrigeerd worden door Huysman dusja....

Doefie

Nu hopen dat Räikkönen zijn wagen het uithoudt deze race. McLaren heeft duidelijk snelheid genoeg om mee te doen voor de overwinningen.

FerrariMan

Ik gok dat McLaren voor de rest van het seizoen het te kloppen team zal zijn.

McLaren_über_alles

Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 12:53:45
Ik gok dat McLaren voor de rest van het seizoen het te kloppen team zal zijn.


Ik hoop dat McLaren voor de rest van het seizoen het te kloppen team zal zijn.  :)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

#159
Ronde 7:
Montoya gaat rond maar blijft voor Schumacher, spijtig van dat laatste  :-X

**edit ronde 46**
Verdorie hé, die domme brigestones, Schumi was net goed op weg  :'( :'( :'(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Raikkie

Woeps daar gaan de Bridgestones  :o

Doefie

Schumacher is juist binnengeweest voor lekke achterband, loopt zijn voorband lek  :D

viperke82

Citaat van: Raikkie op 08 mei 2005 - 15:05:56
Woeps daar gaan de Bridgestones  :o

en daar heb je dus de reden voor het meer willen testen van ferrari. terecht dat ze meer willen testen, dat is nu toch duidelijk voor iedereen denk ik hé

Doefie

Schumacher ligt eruit... 8)

FerrariMan

Ik lig in het ijs nu.

Rondetijden van Schumacher:
Citaat54/66

1.18.824
1.18.599
1.17.982
1.18.097
1.17.794
1.17.776
1.17.576
1.17.240
1.17.457
1.17.432
1.17.196
1.17.150
1.17.260
1.16.750
1.16.883
1.16.724
1.16.768
1.16.619
1.16.349
1.16.019
1.15.648
PIT
1.17.890
1.17.457
1.17.569
1.17.391
1.17.360
1.17.497
1.17.307
1.17.439
1.17.409
1.17.033
1.17.952
PIT TYRE
De Ferrari momenteel dus de snelste ronde, enkel de banden zijn het probleem, dat lijkt me nu wel. Met deftige banden moeten ze hun kwali niet opofferen en kunnen ze deftig racen.

Game over voor het seizoen.