GP van Spanje

Gestart door Eric, 03 mei 2005 - 07:19:04

« vorige - volgende »

Luc

Ferrariman, hou nu toch eens op over dat 'beschuldigen van de andere teams'

Ferrari mag testen zo veel ze willen. Maar ze hebben zelf een afspraak mee in mekaar geflantst, jaren geleden, waarin gesteld werd dat in de week voor een Grand Prix niet getest zou worden, waarin werd gesteld dat tijdens een Grand Prix weekend niet getest zou worden.
En het is daarover dat we nu willen blijven zagen, dat Ferrari hun eigen afspraken negeren.

Aan die afspraak is in principe niks gewijzigd, er is iets aan toegevoegd en daar ging Ferrari niet mee akkoord.

En wat vind je van het feit dat de FIA de technische keuring van de derde Ferrari in Imola uitstelde tot vrijdagochtend omdat de auto nog rondjes aan het draaien was op Fiorano (of was het Mugello?)?

De andere teams hebben helemaal niks tegen Ferrari, als Ferrari zich sportief zou gedragen, echter, dat doen ze de laatste jaren (sinds todt de scepter zwaait) nauwelijks nog.
En  de FIA kijkt en glimlacht want todt is de enige teambaas die in de wereldraad zetelt en met alle bobo's aan tafel meg zitten.

Geloof je nu echt dat de teams allemaal samen tegen Ferrari zijn? Dan ben je kinderlijk naïef. Het is enkel omdat de FIA al jaren niks onderneemt tegen Ferrari dat de teams het zat zijn en zijn gaan samen spannen.

Waarom, oh waarom, kan de FIA niet optreden als 9 van de teams iets voorstellen? Concorde akkoorden, ik weet het wel, maar de FIA heeft er andere dingen doorgeduwd tegen de wil van andere teams in.

Het is gewoon schandalig dat de FIA zelfs geen mening geeft over het testgedrag (tegen hun eigen afspraak in!).
Het is gewoon schandalig dat de FIA vergaderingen als erg productief bestempeld terwijl 9 teams vragen om die vergadering uit te stellen en de FIA de vergadering (of beter het onderonsje) toch laat doorgaan.

Enfin, ik wind me weer op, omdat ik het gewoon zat ben, die eeuwige oeverloze discussies met mensen die me toch niet geloven. :P
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

#31
Nu ben je wel de hele tijd bezig over de  FIA, en daar ligt het probleem. Ferrari doet nu volgens de letter van de wet wat ze kunnen en mogen.

De 9 andere teams hebben Ferrari willen afremmen. En net zoals Todt in jouw ogen op voorhand al niks goeds kan doen, zo zijn in mijn ogen die 9 teams schuldig aan achterbakse spelletjes. Uiteindelijk waren er twee conclusies mogelijk.

1. Ferrari volgt en gaat er zwaar op achteruit met de banden.
2. Ferrari weigert, iedereen breekt hun sportiviteit af en moesten ze kampioen worden dan kunnen ze op het einde met de vinger wijzen.

Heerlijk toch, competitie achter de schermen.

Pas op, dat ze de oude regels overboord hebben gegooid keur ik niet goed, maar dan moet de FIA maar ingrijpen. En die negen andere, waarvan het er nu nog maar 7 zijn, moeten net zoals Ferrari ook maar tegemoet komen.

Op het eind van de dag is dit allemaal mogelijk gemaakt om achteraf met de vinger naar Ferrari te kunnen wijzen, dat is duidelijk.

FerrariMan

En dan nog iets, waar zijn we hier toch over bezig?

In elke sport kan men trainen zoveel men wil, enkel in F1 maakt men er nu zaak over omdat dat anders de show zou kunnen beinvloeden. Teveel testen -> te duur, Minardi, Jordan,...

Wie het niet kan betalen heeft dan toch gewoon niks in de F1 te zoeken?
Rijkere teams zullen uiteindelijk toch wel opduiken en willen meedoen in de F1.

Jonas

Over de 1ste oefensessie:

De McLaren van De la Rosa ging snel... weinig benzine of gewoon snel?
We zullen meer weten in de 2de oefensessie om 14u.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jasper

Het gaat erom dat Ferrari zijn eigen afspraken van enkele jaren geleden niet nakomt. Daar gaat Ferrari dus wél in de fout.

Dat Ferrari er zwaar op achteruit gaat met de banden is de schuld van Bridgestone. Het is de prijs die Ferrari betaalt voor de privilege die ze enkele seizoenen lang gekregen hebben toen ze een bandenmerk voor zich alleen kregen, terwijl de andere teams hun bandenmerk moesten delen. Pas op, dit is niet de schuld van Ferrari, maar wel die van Bridgestone, door hun andere teams te negeren.

Op conclusie twee kan ik niet veel zeggen. Iemand die wint zal niet snel toestaan dat er regels komen die hun benadelen. Aan de ene kant is dit inderdaad onsportief, want ze willen de anderen geen kans meer geven (de anderen hadden wel kansen gehad in het verleden, maar de laatste tijd toch minder), aan de andere kant kan je het zien als een nieuwe uitdaging natuurlijk.

De slechte prestaties van Ferrari afschuiven op de nieuwe regels lijkt mij echter ook wel wat makkelijk. Ik weet wel niet zeker of dat is wat je doet.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:50:59Rijkere teams zullen uiteindelijk toch wel opduiken en willen meedoen in de F1.

F1 rijdt al 10 jaar met nogal weinig teams en toch zijn er weinig teams bijgekomen. Simpel argument, nee?

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:48:26
Nu ben je wel de hele tijd bezig over de  FIA, en daar ligt het probleem. Ferrari doet nu volgens de letter van de wet wat ze kunnen en mogen.

De 9 andere teams hebben Ferrari willen afremmen. En net zoals Todt in jouw ogen op voorhand al niks goeds kan doen, zo zijn in mijn ogen die 9 teams schuldig aan achterbakse spelletjes. Uiteindelijk waren er twee conclusies mogelijk.

1. Ferrari volgt en gaat er zwaar op achteruit met de banden.
2. Ferrari weigert, iedereen breekt hun sportiviteit af en moesten ze kampioen worden dan kunnen ze op het einde met de vinger wijzen.

Heerlijk toch, competitie achter de schermen.

Pas op, dat ze de oude regels overboord hebben gegooid keur ik niet goed, maar dan moet de FIA maar ingrijpen. En die negen andere, waarvan het er nu nog maar 7 zijn, moeten net zoals Ferrari ook maar tegemoet komen.

Op het eind van de dag is dit allemaal mogelijk gemaakt om achteraf met de vinger naar Ferrari te kunnen wijzen, dat is duidelijk.

En mij lijkt het verdomd een makkelijk excuus om alles op die banden te steken. Het lijkt wel het enige punt waarmee jullie je kunnen verdedigen. Ferrari steekt het zelf al ook op de banden maar ze vergeten mooi te zeggen dat ze enorm veel vooruitgang kunnen boeken met hun chassis, motor en alle andere dingen buiten die banden. :-\

FerrariMan

Het is dan ook een verdomd makkelijk excuus ;)

Waarom? De banden zijn de sleutel tegenwoordig.
Banden niet goed -> geen resultaten.

Wil je voorbeelden?

Barrichello gezien in Bahrein?
Ferrari's gezien in Maleisië?
In 2003 was het ook duidelijk in Hongarije hoe de banden invloied kunnen hebben op de prestaties.

Je wagen kan nog zo snel zijn, met ***banden ga je niet vooruit.
Wil je goede banden? Dan moet je je banden testen. Wil je fair testen?
Dan moet je de 2 bandenfabrikanten evenveel laten testen.
In dit geval dus niet eerlijk  omdat er een oneven verdeling is.

En Jasper, de reden waarom Bridgestone meer steun aan Ferrari gaf leek me duidelijk.
Bridgestone is maar uit op één ding, Michelin verslaan. En dat zal niet lukken met een McLaren die om de haverklap stil staat, met een BMW die niet vooruit gaat en regelmatig elkaar van de baan rammen. Geen mooie keuze van Bridgestone maar wel een logische.

Banden zijn het belangrijkste punt in de F1 momenteel.

FerrariMan

Best verder gaan over de GP van Spanje hier, er zijn topics genoeg voor de tests te bespreken.

Doefie

Alonso's beschuldigingen zijn natuurlijk opgeblazen door de pers --> zie nieuwsbericht.

De media schrijft nooit wat je echt zegt, ze maken er altijd iets anders van. Ook bij interviews en dergelijke.

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 06 mei 2005 - 13:22:46
Alonso's beschuldigingen zijn natuurlijk opgeblazen door de pers --> zie nieuwsbericht.

De media schrijft nooit wat je echt zegt, ze maken er altijd iets anders van. Ook bij interviews en dergelijke.
Hopelijk, want ik heb een hogere dunk van hem zonder die uitspraken. Niet dat hij zich daar iets van zou aantrekken :-)

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 13:06:06
Het is dan ook een verdomd makkelijk excuus ;)

Waarom? De banden zijn de sleutel tegenwoordig.
Banden niet goed -> geen resultaten.

Wil je voorbeelden?

Barrichello gezien in Bahrein?
Ferrari's gezien in Maleisië?
In 2003 was het ook duidelijk in Hongarije hoe de banden invloied kunnen hebben op de prestaties.

Je wagen kan nog zo snel zijn, met ***banden ga je niet vooruit.
Wil je goede banden? Dan moet je je banden testen. Wil je fair testen?
Dan moet je de 2 bandenfabrikanten evenveel laten testen.
In dit geval dus niet eerlijk  omdat er een oneven verdeling is.

En Jasper, de reden waarom Bridgestone meer steun aan Ferrari gaf leek me duidelijk.
Bridgestone is maar uit op één ding, Michelin verslaan. En dat zal niet lukken met een McLaren die om de haverklap stil staat, met een BMW die niet vooruit gaat en regelmatig elkaar van de baan rammen. Geen mooie keuze van Bridgestone maar wel een logische.

Banden zijn het belangrijkste punt in de F1 momenteel.

Je kan het natuurlijk ook omdraaien he. De banden mogen veruit de beste zijn, zonder een goed chassis, een goede motor, een goede ophanging, enz kom je er ook niet. Dus je KAN het gewoon niet als de hoofdreden aanschouwen!
En het is niet omdat de concurrentie zo groot is tussen beide bandenfabrikanten dat de banden ook de belangrijkste factor zijn aan een f1 bolide. De pers vergroot heel de zaak en blaast ze een beetje op.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:28:29
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 13:06:06
Het is dan ook een verdomd makkelijk excuus ;)

Waarom? De banden zijn de sleutel tegenwoordig.
Banden niet goed -> geen resultaten.

Wil je voorbeelden?

Barrichello gezien in Bahrein?
Ferrari's gezien in Maleisië?
In 2003 was het ook duidelijk in Hongarije hoe de banden invloied kunnen hebben op de prestaties.

Je wagen kan nog zo snel zijn, met ***banden ga je niet vooruit.
Wil je goede banden? Dan moet je je banden testen. Wil je fair testen?
Dan moet je de 2 bandenfabrikanten evenveel laten testen.
In dit geval dus niet eerlijk  omdat er een oneven verdeling is.

En Jasper, de reden waarom Bridgestone meer steun aan Ferrari gaf leek me duidelijk.
Bridgestone is maar uit op één ding, Michelin verslaan. En dat zal niet lukken met een McLaren die om de haverklap stil staat, met een BMW die niet vooruit gaat en regelmatig elkaar van de baan rammen. Geen mooie keuze van Bridgestone maar wel een logische.

Banden zijn het belangrijkste punt in de F1 momenteel.

Je kan het natuurlijk ook omdraaien he. De banden mogen veruit de beste zijn, zonder een goed chassis, een goede motor, een goede ophanging, enz kom je er ook niet. Dus je KAN het gewoon niet als de hoofdreden aanschouwen!
En het is niet omdat de concurrentie zo groot is tussen beide bandenfabrikanten dat de banden ook de belangrijkste factor zijn aan een f1 bolide. De pers vergroot heel de zaak en blaast ze een beetje op.

Als je geen goed chassis en dergelijke hebt, dan ben je toch ook niks met goede banden.
Maar als je een goede wagen hebt die mee in de top kan draaien, maar geen goeie banden...

Mikacouli

... dan kom je virtueel ongeveer op dezelfde plaatsen terecht. dus => Chassis en dergelijke = banden

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:36:45
... dan kom je virtueel ongeveer op dezelfde plaatsen terecht. dus => Chassis en dergelijke = banden
Ik zal het je wat gemakkelijker maken:

Ferrari (goed chassis) nu met slechte banden = P9.
Jordan (slecht chassis) nu met goede banden = +/- P17

Voila.