GP van Spanje

Gestart door Eric, 03 mei 2005 - 07:19:04

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: Snekuem op 08 mei 2005 - 17:20:54
Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2005 - 17:00:29
Waar was Kimi in 2002 toen hij voor het eerste jaar bij McLaren uit kwam?
En JPM hem niet zin zijn vel voelen? Waarom zit hij dan altijd te lachen in het bijzijn van Ron dennis en andere. Vraag ik me nu even af.
In 2002 was de wagen ook niet schitterend hé !! Maar hij bewees al wel vanaf het begin dat hij supersnel was. En lachen in het zicht van de camera's ???? Is misschien ook niet altijd gemeend hé ! Akkoord, hij heeft nu twee wedstrijden moeten missen omwille van die blessure.  
Vrees dat Monty zich toch dringend gaat moeten bewijzen, anders zou Alexander Wurz of Pedro De La Rosa zijn zitje wel eens kunnen innemen volgend seizoen ( of misschien wel eerder ).


Je denkt toch niet dat McLaren een miljardencontract gaat opzeggen. Het komt helemaal goed. Trouwens, zijn rondetijd zegt genoeg!
Oordeel gewoon niet te vroeg en heb geduld!

FerrariMan

Ik blijf het heel spijtig vinden, de derde plaats van MS (misschien kon hij voor P2 gaan, misschien) had een wereld van verschil gemaakt. Nu is het amper mogelijk dat Renault die achterstand kwijt zal raken.

Pechvogels zijn Fisico en Schumi.

Roel

Ferrari heeft NU pas het 'probleem' dat Mc had in t begin van het jaar: snel, maar niet vroeg genoeg snel. alleen zitten zij nog met kakapipibanden...Mclaren heeft daarop de oplossing gevonden , Ferrari nog lang niet.

Het argument na die kapotte banden bij Ms : "logisch toch dat ze nu nog meer zullen testen" is echt je reeeeeeeeeeeinste onzin en zever zever zever. Zoals eerder werd gezegd: niemand heeft Ferrari ooit belet om bij Michelin te gaan. maar daar zit miss enige arrogantie en hoogheidswaanzin tussen in de zin van: we zullen het op ons eentje wel gedaan krijgen want wij verdienen zo'n individuele behandeling...

Nogmaals: zelfs al was schumi niet verraden door de bande, hoger dan een derde-4e plaats was hem niet gegund. Daarbij doe ik niets af van zijn prestatie vorig weekend, maar ook toen was kimi duidelijk weggeweest en niet meer ingehaald.

Verder moet ik zeggen dat de ferrari fans zich heel groots in de nederlaag tonen, waardoor ik al niet meer kinderachtig en leedvermaak-achtig van leer durf te trekken, want daar had ik bijzonder veel zin in  :D

'HypeAlonso' mag zich al op zijn gemakje zorgen beginnen te maken over Kimi,maar niet voor Montoya: die blijft een beetje te dik en te traag voor een topteam...
God save Mclaren

FerrariMan

#198
Jasper, ik denk dat het wel heeeeeeel toevallig zou zijn dat er twee banden de brui aan geven op 2 ronden tijd, ook nog alle twee aan dezelfde kant van de wagen. In een seizoen waarin Bridgestone de zwakste banden sinds tijden heeft...

Lijkt me net wat teveel toeval  :)
Het kan natuurlijk wel, maar ik ben eerder geneigd van het aan de banden te wijten, ook nog gezien Barrichello amper een vuist kon maken.

The Iceman

Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2005 - 17:27:49
Oordeel gewoon niet te vroeg en heb geduld!
Ik heb geduld, maar gaat Ron Dennis dat ook hebben ?  ;)

Jasper

Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2005 - 17:18:35
Citaat"Frustrated because Montoya could have been third but for a problem with the nozzle, and that's one of those things in motor racing but it's frustrating when we could have had a really good result.
aldus Ron dennis. Ik denk wel dat zij exact weten hoe ze aan hun berekeningen komen.
Als Albers zegt dat hij de snelste man van de race was ga ik hem ook niet geloven.

Eric

weeral een saaie race...de enige constante dit seizoen  :-\

maar wel een goede winnaar!!!!!!! ;D ;)

dj Peter

Het valt me op dat na één zege sommigen al denken dat het seizoen gewonnen is.De Mac's zijn back, dat is duidelijk maar één zwaluw maakt de lente nog niet.Het is echter prima voor de competitie dat er meerdere teams voor de zege vechten.
En wees maar gerust dat de rooien alles doen om weer mee te strijden aan de top, al moeten ze dag en nacht testen,ik heb daar geen problemen mee.
Ik heb er ook geen problemen mee dat Ferrari momenteel in een dip zit,maar de term "topteam" in vraag stellen vind ik toch een beetje te vroeg.

FerrariMan

#203
Kwestie pitstops, zou Schumacher ook op één stop gestaan hebben?

Vorige race konden we zien dat hij heel lang buiten bleef op een lichte benzine inhoud. Nu deed hij slechts een ronde of twee op wat lichtere inhoud en dan dook hij naar binnen. (iets verder dan halverwege de race)
Daar gaf en toen aan dat hij voor +/- 21 ronden meeneemt.

Dan is de vraag, had hij nog in zijn tank zitten en samen met de nieuwe brandstof genoeg voor één stop zoals Rubens?

Ik was er eerst zeker van dat hij voor twee stops ging maar de rondetijden en Rubens taktiek doen me twijfelen.

*edit*
Verschillende websites maken nu melding van inderdaad een 1-stop strategie, blijkbaar had MS nog heel wat in de tank tijdens zijn stop. Godverdomme  :)

Ferrari 2010

Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 18:10:52
Kwestie pitstops, zou Schumacher ook op één stop gestaan hebben?

Vorige race konden we zien dat hij heel lang buiten bleef op een lichte benzine inhoud. Nu deed hij slechts een ronde of twee op wat lichtere inhoud en dan dook hij naar binnen. (iets verder dan halverwege de race)
Daar gaf en toen aan dat hij voor +/- 21 ronden meeneemt.

Dan is de vraag, had hij nog in zijn tank zitten en samen met de nieuwe brandstof genoeg voor één stop zoals Rubens?

Ik was er eerst zeker van dat hij voor twee stops ging maar de rondetijden en Rubens taktiek doen me twijfelen.
Ik weet niet, maar hij ging wat vroeg in naar mijn gedacht en tankte te laat. Er zat niemand vlak voor hem, en het is makkelijker om tijdens de race een gat te rijden om de pitstopper in dat gat te laten vallen dan hem te moeten gaan inhalen wanneer je met een halfvolle tank rijdt. Want dan heb je pas op het eind evan de race terug die kracht om hem en te halen en is het wss te laat. Hij tankte maar voor 21 ronden, dan had voor nog eens 15 ronden benzine aan boord. Das wel heel veel, en logischerwijs rijd je liever 2 keer met een bijna lege tank dan 1 keer, terwijl hij dat hier dan maar een keer zou hebben gedaan...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 08 mei 2005 - 18:15:38
Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 18:10:52
Kwestie pitstops, zou Schumacher ook op één stop gestaan hebben?

Vorige race konden we zien dat hij heel lang buiten bleef op een lichte benzine inhoud. Nu deed hij slechts een ronde of twee op wat lichtere inhoud en dan dook hij naar binnen. (iets verder dan halverwege de race)
Daar gaf en toen aan dat hij voor +/- 21 ronden meeneemt.

Dan is de vraag, had hij nog in zijn tank zitten en samen met de nieuwe brandstof genoeg voor één stop zoals Rubens?

Ik was er eerst zeker van dat hij voor twee stops ging maar de rondetijden en Rubens taktiek doen me twijfelen.
Ik weet niet, maar hij ging wat vroeg in naar mijn gedacht en tankte te laat. Er zat niemand vlak voor hem, en het is makkelijker om tijdens de race een gat te rijden om de pitstopper in dat gat te laten vallen dan hem te moeten gaan inhalen wanneer je met een halfvolle tank rijdt. Want dan heb je pas op het eind evan de race terug die kracht om hem en te halen en is het wss te laat. Hij tankte maar voor 21 ronden, dan had voor nog eens 15 ronden benzine aan boord. Das wel heel veel, en logischerwijs rijd je liever 2 keer met een bijna lege tank dan 1 keer, terwijl hij dat hier dan maar een keer zou hebben gedaan...
Zie edit in mijn post.

Ferrari 2010

Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 18:10:52
Kwestie pitstops, zou Schumacher ook op één stop gestaan hebben?

Vorige race konden we zien dat hij heel lang buiten bleef op een lichte benzine inhoud. Nu deed hij slechts een ronde of twee op wat lichtere inhoud en dan dook hij naar binnen. (iets verder dan halverwege de race)
Daar gaf en toen aan dat hij voor +/- 21 ronden meeneemt.

Dan is de vraag, had hij nog in zijn tank zitten en samen met de nieuwe brandstof genoeg voor één stop zoals Rubens?

Ik was er eerst zeker van dat hij voor twee stops ging maar de rondetijden en Rubens taktiek doen me twijfelen.

*edit*
Verschillende websites maken nu melding van inderdaad een 1-stop strategie, blijkbaar had MS nog heel wat in de tank tijdens zijn stop. Godverdomme  :)
sja, hadden de brigestones het niet begeven dan was hij 1ste of minstens 2de geworden. Hij zat nog 20 seconden achter KR als ik me goed herinner, dus dat had helemaal goed kunnen komen. Ferrari zal dan nu wel heel veel druk gaan uitoefenen op brigestone, en dus nog meer gaan testen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 08 mei 2005 - 18:21:20
Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 18:10:52
Kwestie pitstops, zou Schumacher ook op één stop gestaan hebben?

Vorige race konden we zien dat hij heel lang buiten bleef op een lichte benzine inhoud. Nu deed hij slechts een ronde of twee op wat lichtere inhoud en dan dook hij naar binnen. (iets verder dan halverwege de race)
Daar gaf en toen aan dat hij voor +/- 21 ronden meeneemt.

Dan is de vraag, had hij nog in zijn tank zitten en samen met de nieuwe brandstof genoeg voor één stop zoals Rubens?

Ik was er eerst zeker van dat hij voor twee stops ging maar de rondetijden en Rubens taktiek doen me twijfelen.

*edit*
Verschillende websites maken nu melding van inderdaad een 1-stop strategie, blijkbaar had MS nog heel wat in de tank tijdens zijn stop. Godverdomme  :)
sja, hadden de brigestones het niet begeven dan was hij 1ste of minstens 2de geworden. Hij zat nog 20 seconden achter KR als ik me goed herinner, dus dat had helemaal goed kunnen komen. Ferrari zal dan nu wel heel veel druk gaan uitoefenen op brigestone, en dus nog meer gaan testen...
Nooit eerste, tweede zat erin. Kimi was te snel en hield nog in.

Jasper

Bij tweede heb ik ook m'n twijfels hoor. Alonso leek niet echt te vertragen naar het einde van de race toe, en MS zat weer zwaar dus tragere tijden. Pas pakweg de laatste 15-20 ronden zou hij weer hebben kunnen inlopen op Alonso denk ik.

Supermariobros

Heel sterk weekend van Raikkonen en dus een oververdiende zege, Alonso mooi 2e in zijn thuisland al zal hij natuurlijk veel liever gewonnen hebben.
Mooie prestatie van de beide Toyota's en Ferrari, dat wordt weer heel véél testen.