GP van Spanje

Gestart door Eric, 03 mei 2005 - 07:19:04

« vorige - volgende »

bogief1

Na jaren van dominantie, lijkt het er steeds meer op dat het tijdperk Ferrari gestopt is, althans voor dit jaar.
Eindelijk werd de snelheid van McLaren eens getoond en beloond, Montoya kon ook nog hoger geëindigd zijn moest die tankinstallatie werken, mss wel een podium?

ps: Ik zat zo te denken, stel er gebeurd een crash in de start en ze zwaaien met rode vlaggen, dan mogen ze normaal in de reservewagen, niet? Is dit dan niet de regel in, want dan starten ze met een nieuwe motor en nieuwe banden, of is er een regel daarvoor?

pss: de stand in het WK klopt niet in de nieuwsfeature, aanpassing van Imola vergeten?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Nu denk ik wel dat de dubbele lekke band van MS toevallig is en niet zomaar in de schoenen van Bridgestone te schuiven. Räikkönen heeft ook al een klapband gehad, en nu was er een Sauber (Massa of Villeneuve?) die er ook last van had.

Kimi heeft gewoonweg ijzersterk gereden, en Montoya heeft gewoon teleurgesteld. Nu nam de eerste, nutteloze stop van JPM wel 20 seconden in. Maak hem 20s sneller met in het achterhoofd dat zijn achterstand exact 1 ronde dus pakweg 1'20" bedroeg, dan kom je op een achterstand van 1 minuut en dus een plaats die eerder in de buurt van Fisichella lag. Hij had dus kunnen strijden om plaats 5 zonder dat pitstopprobleem. Maar dan is Kimi nog steeds een minuut sneller en dat is wel aan de schandalige kant...

Ik zie Alonso en Kimi als enige twee kanshebbers voor de titel dit seizoen, maar bij de constructeurs geef ik Renault toch wel veel meer kans dan McLaren.

The Iceman

Welverdiende overwinning van Kimi, supersnelle bolide die nu gelukkig ook betrouwbaar is geworden. Een foutloos parkoers van de jonge Fin die op geen enkel foutje te betrappen viel het ganse weekend. Montoya serieus voor schut gezet door Kimi die hem op één rondje zette. Colombiaan is serieus aan het breken denk ik en is geen schim meer van de vechter die we vroeger bij BMW Williams zagen. Eerlijk gezegd vond ik dat good old DC het nog niet zo slecht deed de vorige jaren, vergeleken met de Colombiaan nu. Knappe tweede plaats van Alonso die Kimi het geen enkel moment moeilijk kon maken maar die in de WK stand een uitstekende zaak doet. Toyota dat ook weer bevestigde vandaag en ook nog tot mooie dingen in staat zal zijn het komende seizoen. Pechvogel van de dag is ongetwijfeld Fisico die zijn tweede plaats in rook zag opgaan door een probleem met de voorvleugel, maar toch nog knap gevochten voor die vijfde plaats. Williams stelde niet veel voor vandaag en misschien zou het geen slechte zet zijn om Webber nu al te vervangen door Jenson Button. Webber is ook een beetje overschat vind ik persoonlijk, is snel op één rondje, maar in de race maakt hij toch altijd de nodige foutjes. David Coulthard dat Red Bull toch nog een puntje schenkt en hiermee zijn bankrekening weeral serieus ziet stijgen. Sauber blijft ook sukkelen en Jordan rijdt weeral de race uit na enkele malen te zijn gedubbeld. En Minardi, ja, die hebben wel echt pech gehad vandaag.
En dan Ferrari ???? Die van Bridgestone kunnen weer wat overuren gaan presteren vrees ik. Ferrari zal zich van die testban nu helemaal geen bal meer aantrekken en de klok rond gaan testen. Maar ja, zoals ik reeds vermeldde heeft Bridgestone dit zelf gezocht. Nu op naar Monaco waar ik 'live' Mclaren kan gaan aanmoedigen om het succes van vandaag te herhalen  :) !  

Jasper

Citaat van: bogief1 op 08 mei 2005 - 16:17:47pss: de stand in het WK klopt niet in de nieuwsfeature, aanpassing van Imola vergeten?
Bedankt voor de melding. Het is aangepast nu.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 08 mei 2005 - 16:27:18
Nu denk ik wel dat de dubbele lekke band van MS toevallig is en niet zomaar in de schoenen van Bridgestone te schuiven. Räikkönen heeft ook al een klapband gehad, en nu was er een Sauber (Massa of Villeneuve?) die er ook last van had.

Kimi heeft gewoonweg ijzersterk gereden, en Montoya heeft gewoon teleurgesteld. Nu nam de eerste, nutteloze stop van JPM wel 20 seconden in. Maak hem 20s sneller met in het achterhoofd dat zijn achterstand exact 1 ronde dus pakweg 1'20" bedroeg, dan kom je op een achterstand van 1 minuut en dus een plaats die eerder in de buurt van Fisichella lag. Hij had dus kunnen strijden om plaats 5 zonder dat pitstopprobleem. Maar dan is Kimi nog steeds een minuut sneller en dat is wel aan de schandalige kant...

Ik zie Alonso en Kimi als enige twee kanshebbers voor de titel dit seizoen, maar bij de constructeurs geef ik Renault toch wel veel meer kans dan McLaren.

Vergeet niet dat Montoya niet meer psuhte op het einde of zelfs in de midden van de race. Zonder die stop wat hem +/- 28 seconden koste had hij hoogstwaarschijnlijk op het podium gestaan. Montoya kon sneller heeft hij ook gezegd op sbs6.
Het is dus zeker een vertekend beeld die plaats 7.
Voor hem direct al af te schrijven  ::)

Kimi wat een prachtrace!! van begin tot einde gedomineerd. Het zijn die dingen dat ik wil zien  :D

Ferrari? tjah, ze zullen nu NOG meer testen de komende twee weken.

Jasper

Even een getal van 28 seconden verzinnen en je komt er wel. ::)

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 08 mei 2005 - 16:41:23
Even een getal van 28 seconden verzinnen en je komt er wel. ::)

Alle pitstops duurden ongeveer 28 seconden ::) Is een gemiddelde voor de pitstraat in barcelona. Trouwens, hoe kom je aan je 20 sec?

Jasper

Van de feiten. Op http://www.formula1.com/race/result/pitstops/736/8.html zal je vinden dat de eerste stop van JPM, die dus nutteloos was, 19.941s in beslag nam.

Juan Pablo

kimi top
toyota top
renault goed
ferrari bagger
minardi: ...

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 08 mei 2005 - 16:53:33
Van de feiten. Op http://www.formula1.com/race/result/pitstops/736/8.html zal je vinden dat de eerste stop van JPM, die dus nutteloos was, 19.941s in beslag nam.

OK ik was fout maar Olav zei dat ie +/- 28 sec duurde. Ik ging er van uit dat hij juist was maar net zoals vele keren was hij weeral fout.

The Iceman

Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2005 - 16:40:14
Voor hem direct al af te schrijven  ::)
Eerlijk zijn, Monty presteert toch bijlange na niet zo goed meer als bij BMW Williams destijds. Volgens enkele bronnen, een Amerikaanse vriend van Juan Pablo, had hij ook al toegegeven dat hij zich niet zo goed in zijn vel voelt bij het team van Ron Dennis. Allez daar waren ze straks toch op de VRT over bezig tijdens de uitzending. Maar wat is er van waar ???????????

Mikacouli

Citaat van: Snekuem op 08 mei 2005 - 16:58:30
Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2005 - 16:40:14
Voor hem direct al af te schrijven  ::)
Eerlijk zijn, Monty presteert toch bijlange na niet zo goed meer als bij BMW Williams destijds. Volgens enkele bronnen, een Amerikaanse vriend van Juan Pablo, had hij ook al toegegeven dat hij zich niet zo goed in zijn vel voelt bij het team van Ron Dennis. Allez daar waren ze straks toch op de VRT over bezig tijdens de uitzending. Maar wat is er van waar ???????????

Waar was Kimi in 2002 toen hij voor het eerste jaar bij McLaren uit kwam?
En JPM hem niet zin zijn vel voelen? Waarom zit hij dan altijd te lachen in het bijzijn van Ron dennis en andere. Vraag ik me nu even af.

Mikacouli

Citaat"Frustrated because Montoya could have been third but for a problem with the nozzle, and that's one of those things in motor racing but it's frustrating when we could have had a really good result.
aldus Ron dennis. Ik denk wel dat zij exact weten hoe ze aan hun berekeningen komen.

The Iceman

Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2005 - 17:00:29
Waar was Kimi in 2002 toen hij voor het eerste jaar bij McLaren uit kwam?
En JPM hem niet zin zijn vel voelen? Waarom zit hij dan altijd te lachen in het bijzijn van Ron dennis en andere. Vraag ik me nu even af.
In 2002 was de wagen ook niet schitterend hé !! Maar hij bewees al wel vanaf het begin dat hij supersnel was. En lachen in het zicht van de camera's ???? Is misschien ook niet altijd gemeend hé ! Akkoord, hij heeft nu twee wedstrijden moeten missen omwille van die blessure.  
Vrees dat Monty zich toch dringend gaat moeten bewijzen, anders zou Alexander Wurz of Pedro De La Rosa zijn zitje wel eens kunnen innemen volgend seizoen ( of misschien wel eerder ).

FerrariMan

Citaat van: Snekuem op 08 mei 2005 - 16:10:05
Citaat van: viperke82 op 08 mei 2005 - 15:07:11
Citaat van: Raikkie op 08 mei 2005 - 15:05:56
Woeps daar gaan de Bridgestones  :o

en daar heb je dus de reden voor het meer willen testen van ferrari. terecht dat ze meer willen testen, dat is nu toch duidelijk voor iedereen denk ik hé
Dat vind ik zeker niet !!! Bridgestone heeft zich enkele jaren geleden zelf de das omgedaan met Ferrari een voorkeursbehandeling te geven. Dus moeten ze nu niet gaan janken dat geen enkel topteam buiten Ferrari ( of is dat geen topteam meer  ;) ) meer met hun rubber wil rijden.
Bridgestone kon moeilijk al zijn aandacht stoppen in een team dat niet vooruit ging, toch? Ferrari was het snelst en meest constant, de rest prutste erop los, Bridgestones enige interesse is het verslaan Michelin, enkel op die manier was dat mogelijk. Nu speelt het uiteraard in het nadeel. Maar als je over voorkeursbehandelingen roept, geef er dan even de volledige uitleg bij ;)