GP van Spanje

Gestart door Eric, 03 mei 2005 - 07:19:04

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Deze race zal veel onthullen:

-Is die Ferrari werkelijk zo snel of hadden ze gewoon de perfecte combinatie afstelling-banden gevonden in hun Imola?
-Wat gebeurt er met Renault? Hun motor zou bijna aan het einde van z'n Latijn zijn geweest en dat zou het enorme snelheidsverschil tussen hen en de Scuderia verklaren.
-Mclaren is van het begin van het seizoen al heel snel, kijk maar eens naar de snelste ronden op alle races. Maar zijn ze ook betrouwbaar? Hebben ze nu ook echt de juiste banden gevonden? Raikkonen vloog die eerste ronden weg van zijn tegenstanders maar juist op het moment dat Alonso het evenwicht leek te herstellen viel hij uit...
-Hoe zit het Toyota? Kunnen zij het ritme nog aan?
-Kan de BMW de verwachtingen eindelijk inlossen?

M.a.w ik kijk uit naar zondag  ;).

Jonas

Ik ook  :D  :D  :D

Verwacht 1. Schumi, 2. Alonso, 3. Raikkonen
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Alexus

Mijn voorspelling:
1. Alonso  2.Schumacher  3.Raikkonen

Mikacouli

1. Raikkonen 2. Alonso 3.Schumacher m

The Iceman

1.Kimi 2.Fernando 3. Juan Pablo 
Mclaren slaat terug dit weekend ! ( en hopelijk ook in Monaco )

FerrariMan

Nog zo'n reden waarom ik Kimi en Michael hoger in het vaandel draag dan Alonos, zij beschuldigen nooit andere piloten van dingen naast de baan. Je zal die 2 nooit kunnen betrappen op het uithalen naar een ander team.

Alonso daarentegen valt me ferm tegen. Dat hij zich nu moeit in de BAR kwestie en vooral naar Ferrari begint uit te halen is maar zwak. Hopelijk gaat hij dit weekend goed op zijn gezicht.

McLaren_über_alles

Citaat van: FerrariMan op 05 mei 2005 - 11:51:53
Nog zo'n reden waarom ik Kimi en Michael hoger in het vaandel draag dan Alonos, zij beschuldigen nooit andere piloten van dingen naast de baan. Je zal die 2 nooit kunnen betrappen op het uithalen naar een ander team.

Alonso daarentegen valt me ferm tegen. Dat hij zich nu moeit in de BAR kwestie en vooral naar Ferrari begint uit te halen is maar zwak. Hopelijk gaat hij dit weekend goed op zijn gezicht.


Mja, ik kan er ook niet tegen dat een piloot een andere zit te beschuldigen, maar Alonso zegt nu gewoon 2 x de waarheid... Hij doet gewoon niks verkeerd, hij zegt hetgeen wat iedereen weet/denkt...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Tommik

Maar Alonso beschuldigt Ferrari van iets wat uiteindelijk niet illegaal is. Ze doen niets verkeerd. Bij beschuldigingen moet je natuurlijk wel iets hebben als basis, iets gegronds.

DonJohn

mja, ik vindt Alonso ook wat "te ver" gaan....  ???

Eric

ach...alsponso heeft gewoon schrik dat ze hem de volgende GP van zijn sokken gaan rijden...en zo een eind gaan maken aan zijn overwinningen.
Op je bek gaan voor eigen publiek doet meer pijn hé...allez we zijn zo ver nog niet hé...Ferrari kan ook uitvallen hé  ;D ;)

Juan Pablo

het is onsportief wat Ferrari doet, niet illegaal

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FerrariMan

Citaat van: R@cing Bull op 05 mei 2005 - 21:44:49
het is onsportief wat Ferrari doet, niet illegaal
Het is ook onsportief wat de andere teams met Ferrari probeerden te doen. Maar dat laten we natuurlijk achterwege.

Juan Pablo

Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:26:24
Citaat van: R@cing Bull op 05 mei 2005 - 21:44:49
het is onsportief wat Ferrari doet, niet illegaal
Het is ook onsportief wat de andere teams met Ferrari probeerden te doen. Maar dat laten we natuurlijk achterwege.

wat hebben ze geprobeerd dan?? ???, volgens mij heb ik iets gemist ?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FerrariMan

#28
Citaat van: R@cing Bull op 06 mei 2005 - 12:27:28
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:26:24
Citaat van: R@cing Bull op 05 mei 2005 - 21:44:49
het is onsportief wat Ferrari doet, niet illegaal
Het is ook onsportief wat de andere teams met Ferrari probeerden te doen. Maar dat laten we natuurlijk achterwege.

wat hebben ze geprobeerd dan?? ???, volgens mij heb ik iets gemist ?
Staat in het San Marino topic.

CitaatAls Ferrari nu minder gaat testen dan heeft Bridgestone geen enkele nuttige input meer terwijl Michelin met McLaren, Renault, BAR, Williams, Sauber,... een heel pak meer gaat kunnen testen in totaal. Uiteindelijk zal dit ook resulteren in een ENORME voorsprong van Michelin tov Bridgestone.
Waarom zou Ferrari hun technologische voorsprong waar ze jaren hard voor hebben moeten werken moeten afgeven aan de rest omdat zij met hun 'gentlemans gezever' afkomen? Voor wie komt dat goed uit denk je?

Het is zeker niet de schuld van Michelin dat ze meer teams hebben, maar jij roept dat het oneerlijk is dat Ferrari zoveel test. Maar dan roep je er niet bij dat het oneerlijk is dat Bridgestone pakken minder input kan krijgen. Oftewel, je roept hetgeen er in je kraam past zonder het langs alle standpunten te bekijken.

Of dat het ook niet erg eerlijk is dat al die teams Ferrari voor een blok wouden zetten met hun testregel. Want het werd ingevoerd onder het mom 'kosten besparen'. We weten goed genoeg dat het ook wel was om de Ferrari dominantie ten einde te brengen. Op die manier hebben ze Ferrari in een 'meedoen of het hele seizoen lang de slechterik zijn' positie geplaatst. Ferrari had op zijn beurt geen zin om al hun technische voorsprong af te geven.

Ook niet eerlijk is dat de andere teams niet bereid zijn om een gedeelte testkilometers door de bandenfabrikanten te laten uitvoeren. Waarom wouden zij dan geen eerlijke verdeling van de banden testkilometers?

7 teams testen voor Michelin, 3 voor Bridgestone. Stel dat Ferrari meedoet aan die testbeperking, dan is het over en uit voor de Italianen. Bridgestone zakt heel ver terug en Ferrari kan fluiten naar enig succes. Is dat dan geen ongelijke concurrentie? En dat is net wat de concurrenten wouden, Ferrari lam leggen via politieke spelletjes. Ferrari weigerde en moet nu dus het label van slechterikken dragen.

Ik zeg er wel bij dat het ook niet eerlijk is van Ferrari om de oudere afspraak nu ook te negeren.

Maar eerlijk is een groot woord. We kunnen ook McLaren en Renault gaan bestempelen als 'niet fair' want ze willen geen nieuwe kwali's terwijl de meerderheid van de teams dit wel wil.
Bron: http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=84179

En data van BAR kan even goed belangrijk zijn voor Michelin als data van McLaren. Alles samen hebben ze veel info die ze kunnen gebruiken voor optimale banden voor ieder Michelin team. Die kunnen op hun beurt weer waardevolle punten afnemen van de Bridgestone teams.

Ferrari moet water bij de wijn doen, maar de andere teams moeten dat ook. En niet Ferrari voor een blok zetten.

"De meerderheid heeft meer macht dan de rest" is hier een hele foute stelling, zeker als die 'rest' het meest dominante team ooit is en ver vooruit loopt op die meerderheid kwa prestaties.

Langs alle kanten bekijken, het is niet zo simpel als je denkt.
Ik weet er amper iets correct over dus teveel oordelen zal ik niet doen.

Jasper

#29
Misschien ook zelf nog iets zeggen in je post? ;D

Leuke eerste oefensessie trouwens.

EDIT: sorry, had je edit niet gezien.