Het speeltje van Schumacher

Gestart door The Lion, 30 april 2005 - 01:38:32

« vorige - volgende »

The Lion

Quote: "Volgens Schumacher is het absoluut nuttig omdat hij er veel tijd mee kan winnen."

Dat vind ik nu typisch: je hebt veel te veel geld, maar toch een waanzinnige aankoop ("De jet heeft alle denkbare luxe aan boord zoals een zetelbed, bar, badkamer, keuken, multimediainstallatie en de modernste communicatiemiddelen.") een rechtvaardiging willen meegeven. Way to go Michael!

Doet me denken aan een reportage over F1-piloten die in Monaco wonen. Hun werd gevraagd waarom. Er was er maar één die zo eerlijk was om te zeggen: vanwege het uitzonderlijk gunstig fiscaal klimaat.

En weet je wie dat was?

Antwoorden op een gele briefkaart naar... enzovoorts enzoverder...

Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

FerrariMan

Schumacher zal tegen u ook niet komen zeggen wat te doen met uw geld.

Bruno

Vind ik ook zever hoor, als er even logisch nagedacht was had je kunnen vermoeden dat hij (en eenders welke andere persoon die dat koopt) er wel degelijk tijd mee kan winnen.

De voordelen: Je kan er mee vertrekken wanneer JIJ het wilt (of toch bij benadering).
Je kan er misschien wel op kleinere luchthavens mee landen/vertrekken die dichter bij je bestemming liggen.
Je hebt minder hinder omdat je niet zo vroeg als anders moet aanschuiven voor het inchecken of controle na de landing.
Je kan rusten omdat je in een omgeving zit die je zelf beheerst.

Met dat laatste bedoel ik dat je niet word lastig gevallen door kerels die bijvoorbeeld jaloers zijn op je geld of leven. Als die je ergens herkennen zouden die best wel eens naar je toe kunnen stappen en je vragen of je geen betere reden kon opgeven voor een bepaalde uitgave die je gedaan hebt... ::)

Van oogkleppen gesproken....

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Ferrari 2010

Citaat van: The Lion op 30 april 2005 - 01:38:32
Quote: "Volgens Schumacher is het absoluut nuttig omdat hij er veel tijd mee kan winnen."

Dat vind ik nu typisch: je hebt veel te veel geld, maar toch een waanzinnige aankoop ("De jet heeft alle denkbare luxe aan boord zoals een zetelbed, bar, badkamer, keuken, multimediainstallatie en de modernste communicatiemiddelen.") een rechtvaardiging willen meegeven. Way to go Michael!

Doet me denken aan een reportage over F1-piloten die in Monaco wonen. Hun werd gevraagd waarom. Er was er maar één die zo eerlijk was om te zeggen: vanwege het uitzonderlijk gunstig fiscaal klimaat.

En weet je wie dat was?

Antwoorden op een gele briefkaart naar... enzovoorts enzoverder...


Wat is daar waanzinnig aan? Waarom zou hijn dat niet mogen kopen? Als jij iets wil kopen omdat je daarmee tijd uitspaart dan koop je dat toch zeker!?! Niemand zal je tegenhouden hoor. Als jij veel geld hebt, koop je toch wat je wil kopen, wat een ander daar ook op zegt.

Ik snap niet echt wat je met deze post wil bekomen, maar ik vind er in ieder geval niets mis mee. Nu kan hij die kostbare tijd die hij thuis is, tenminste besteden aan zen familie, en moet hij niet daar meer in bad moet ofzo, dat kan hij tijdens die anders o zo saaie en nutteloze vlucht doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

afgunst, het zit bij sommigen diep blijkbaar.

Denk altijd aan dit:

It's a free country...

Mikacouli

Mij kan het niet schelen dat ie zo'n ding koopt. Waarom zou ik er iets op tegen hebben. Dat hij koopt wat hij wil, als hij dat nu graag heeft en dat ie dat nu moet ophoesten dan is dat zijn probleem. Anderen kopen een stuk speelgoed voor hun kind, Schumacher koopt een vliegtuig van 28 milioen euro.

Roel

rare post  ???

Als ze mij morgen zoveel geld geven, ik zou er nog waanzinnigere en wsch veel nuttelozere dingen mee kopen, en so what. het zou dan mijn geld zijn, en daar heeft niemand zaken mee.

Trouwens Schumi heeft wel degelijk het hart en het verstand op de goede plaats wat geldbeheer betreft, hij geeft jaarlijks veel weg aan liefdadigheid. dus geen gezeur laat die man maar kopen wat ie wil, goed voor de economie ;-)
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 30 april 2005 - 14:08:36
Mij kan het niet schelen dat ie zo'n ding koopt. Waarom zou ik er iets op tegen hebben. Dat hij koopt wat hij wil, als hij dat nu graag heeft en dat ie dat nu moet ophoesten dan is dat zijn probleem. Anderen kopen een stuk speelgoed voor hun kind, Schumacher koopt een vliegtuig van 28 milioen euro.
Ik denk niet dat Schumachers kinderen veel zullen mankeren hoor, integendeel.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 30 april 2005 - 20:37:11
Citaat van: Mikacouli op 30 april 2005 - 14:08:36
Mij kan het niet schelen dat ie zo'n ding koopt. Waarom zou ik er iets op tegen hebben. Dat hij koopt wat hij wil, als hij dat nu graag heeft en dat ie dat nu moet ophoesten dan is dat zijn probleem. Anderen kopen een stuk speelgoed voor hun kind, Schumacher koopt een vliegtuig van 28 milioen euro.
Ik denk niet dat Schumachers kinderen veel zullen mankeren hoor, integendeel.
denk ik ok niet, maar dat is ook niet wat hij wilde berijken denk ik hoor  ;)
Trouwens, kan ook voor hen leuk speelgoed zijn hé, "papa, mag ik nog eens ff gaan vliegen?"  ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Lion

Een "absoluut nuttige" aankoop! Laat me niet lachen! Overkill, dat is het! Het beste bewijs is dat hij deze "nuttige aankoop" probeert te rechtvaardigen. En ja, ik weet dat MS best veel aan liefdadigheid geeft en nee, ik ben niet jaloers. (Tim, wat denk je toch slecht over mij, :))

Jullie hebben gelijk, hoor: niemand heeft er ook maar iets mee te maken hoe MS zijn geld spendeert. Helemaal mee eens! Maar ik had het zo veel sympathieker gevonden als Michael had gezegd: "jongens, dit is mijn nieuwe vervoermiddel van 28,5 miljoen euro. Ik had er gewoon erg veel zin in om het te kopen. Wat vinden jullie ervan?" Eddie Irvine zou dat gezegd kunnen hebben ("For anything less than 15 million pound I don't get up in the morning").

Nu is het gewoon een drogreden zoals al die in Monaco residerende F1-piloten debiteerden die het toch zo handig vinden om midden in Europa een stekje te hebben, waarvandaan iedere race-locatie makkelijk bereikbaar is, waar het altijd mooi weer is en waar het profiel van al die mooie vrouwen zo fijn afsteekt tegen de Middellandse Zee-spiegel.

Dat bedoel ik nou...
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

razzle_dazzle

Frankly,... I don't give a damn  :).

Voor mij hoeft hij deze aankoop absoluut niet te rechtvaardigen. Of hij dat nu op de ene of op de andere manier verkondigt, doet er al helemaal niet toe, Schumi zal het wel gekocht hebben voor een reden die hij goed vindt.

Waarom willen we allemaal een Porsche als een lada ook vier wielen en een dak heeft? :)

Bruno

Citaat van: The Lion op 03 mei 2005 - 01:03:07
Een "absoluut nuttige" aankoop! Laat me niet lachen! Overkill, dat is het! Het beste bewijs is dat hij deze "nuttige aankoop" probeert te rechtvaardigen. En ja, ik weet dat MS best veel aan liefdadigheid geeft en nee, ik ben niet jaloers. (Tim, wat denk je toch slecht over mij, :))

Jullie hebben gelijk, hoor: niemand heeft er ook maar iets mee te maken hoe MS zijn geld spendeert. Helemaal mee eens! Maar ik had het zo veel sympathieker gevonden als Michael had gezegd: "jongens, dit is mijn nieuwe vervoermiddel van 28,5 miljoen euro. Ik had er gewoon erg veel zin in om het te kopen. Wat vinden jullie ervan?" Eddie Irvine zou dat gezegd kunnen hebben ("For anything less than 15 million pound I don't get up in the morning").

Nu is het gewoon een drogreden zoals al die in Monaco residerende F1-piloten debiteerden die het toch zo handig vinden om midden in Europa een stekje te hebben, waarvandaan iedere race-locatie makkelijk bereikbaar is, waar het altijd mooi weer is en waar het profiel van al die mooie vrouwen zo fijn afsteekt tegen de Middellandse Zee-spiegel.

Dat bedoel ik nou...

Je posting bewijst dat je gewoon nog niet eens de moeite doet om eens verder te lezen. Het kan met bijna 100% zekerheid gezegd worden dat hij (en al die anderen die een eigen jet hebben maar waarover je blijkbaar niet wilt klagen) er wel degelijk tijdswinst mee kan behalen.

Nog een opmerking: Als hij zelf tegen iedereen moest pochen met: "Kijk eens wat ik gekocht heb" zou ik nog deels in je redenering kunnen geloven, maar ik denk eerder dat er iemand lucht van gekregen had en de vraag gesteld had waarom hij dat toestel gekocht had. Of had hij gewoon moeten antwoorden met: "Dat gaat je niets aan!" misschien???

Dus blijft de vraag: wie stoort zich nou aan wat iemand anders koopt en waarom? Als mijn buurman een grote terreinwagen koopt en hij rijdt er mee over mijn hond of door mijn voortuin dan zou me dat storen, blijft hij met zijn nieuwe speeltje uit mijn voortuin (en van de hond) dan doet hij met zijn geld wat hij wilt en hoeft hij tegen mij geen verantwoording af te leggen. Ik zou me er ook niet aan storen, of ik moest superjaloers zijn.

Pure frustratie lijkt me.  ::)

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Ruud

#12
Waarom hoeft Schumacher, of ieder willekeurig ander persoon, aan jou een aankoop te verantwoorden? Of 'rechtvaardigen' zoals jij dat zo mooi noemt . Je hebt kennelijk een geweldig gevoel voor wat goed is en wat slecht ???

Maar in je hele redenatie ('puur en alleen voor de show') ga je er maar gemakshalve vanuit dat er helemaal geen goede argumenten zijn voor een eigen vliegtuig als je zoveel vliegt als Michael Schumacher doet. Het is immers toch 28,5 miljoen euro, maar het 'nieuwtje' is er toch snel van af. Bovendien staat meneer niet bepaald bekend om zijn geld over de balk te smijten.

Heb je er ooit aan gedacht dat een enkel griepje dat hij op kan lopen tijdens een lijnvlucht - die kans aanmerkelijk als je vliegt met een dergelijke frequentie -  hem het kampioenschap kan kosten?

Vast niet. Maar nu opnieuw: vind je de koop van zo'n vliegtuig 'rechtvaardig'? Of om met je mee te draaien: 'sympathiek'?

The Lion

<quote>Waarom hoeft Schumacher, of ieder willekeurig ander persoon, aan jou een aankoop te verantwoorden?</quote>

Dat moet juist niet voor mij! Het feit dat hij het doet, daar erger ik me aan.

<quote>Bovendien staat meneer niet bepaald bekend om zijn geld over de balk te smijten. </quote>

In het geval van Schumacher is er geen balk...

<quote>Heb je er ooit aan gedacht dat een enkel griepje dat hij op kan lopen tijdens een lijnvlucht - die kans [is] aanmerkelijk als je vliegt met een dergelijke frequentie -  hem het kampioenschap kan kosten?</quote>

Euh, nee... Daar heb ik echt niet aan gedacht. Hoe zou dat komen, vraag ik mij af? Misschien omdat dit uitermate ver gezocht is? Ja, ik denk dat ik het daar op houd.

<quote>vind je de koop van zo'n vliegtuig 'rechtvaardig'?</quote>

"Rechtvaardigheid" heeft er volstrekt niks mee te maken. Nogmaals: Schumacher doet met zijn geld wat hij wil. Het zal me een zorg zijn. Ach, eigenlijk vind ik het wel aandoenlijk: hij koopt iets waanzinnig duurs (28,5 miljoen euro voor een privé jet: als dat niet buitensporig is!) maar voelt zich genoodzaakt om direct verantwoording af te leggen: "Pas op, ik koop dit niet zomaar! Het is absoluut nuttig, ik bespaar veel tijd, kan met iedereen in contact blijven en ontloop streptokokken."

Het bewijst dat hij ondanks alles toch nog menselijk blijft. Hij legt eigenlijk verantwoording tegenover zichzelf af i.p.v. tegenover de buitenwereld...

Was Gerhard Berger dan niet menselijk toen hij de ware beweegreden voor zijn verhuis naar Monaco onthulde? Was Eddie Irvine niet menselijk toen hij toegaf dat hij lang niet vies is van pecunia? Jawel, maar ze waren ook eerlijk...
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Ruud

Citaat van: The Lion op 07 mei 2005 - 01:33:39
CitaatWaarom hoeft Schumacher, of ieder willekeurig ander persoon, aan jou een aankoop te verantwoorden?

Dat moet juist niet voor mij! Het feit dat hij het doet, daar erger ik me aan.

Ken jij de oorspronkelijke bron? Ik niet in ieder geval. Misschien is zijn manager opgebeld door een journalist. Of heeft zijn manager een klein persberichtje uitgebracht in het kader van pr - of zou dat dan ook gedaan zijn om de jet te verantwoorden? Kortom, of meneer 'verantwoording' heeft afgelegd uit eigen initiatief of niet, kunnen we maar het beste in het midden laten.

Het verhuizen naar een fiscaal gunsig oord als Monaco heeft verder niets met deze discussie te maken - waarover die discussie ook gaat. Een beter fiscaal klimaat levert geld op, een vliegtuig kost geld.

Blijkbaar accepteer je maar één reden, en dat is dat hij het voor de show heeft gekocht. Wat voor jou buitensporig en onnodig is, wordt voor een F1-coureur die 19 Grand Prix in een jaar doet een realistische aankoop.