Het speeltje van Schumacher

Gestart door The Lion, 30 april 2005 - 01:38:32

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Citaat van: The Lion op 07 mei 2005 - 01:33:39


<quote>Bovendien staat meneer niet bepaald bekend om zijn geld over de balk te smijten. </quote>

In het geval van Schumacher is er geen balk...


Hiermee toon je gewoon aan hoe belachelijk je zelf reageert.
Stel je voor dat jij MS bent. Je wordt gek omdat je zo bekend bent en je wil niet altijd een privé vliegtuig huren. Je heb een start- en landingsbaan in de buurt en je kan weg wanneer je maar wil.

Ik vind nu wel dat zijn 10 miljoen € die hij schonk voor de Tsunami weinig was. Ik zelf heb 100€ gegeven, student zijnde. Ik heb een maand op mijn kas kunnen kloppen omdat ik de helft van mijn maandbudget had weggegeven.
Ik vind dus dat mijn bijdrage op die manier belangrijker en groter was dan die van MS.


MS wil show verkopen maar dan nog. Hij mag dat doen en ik ga er niet wakker van liggen en zeker mijn dag niet door laten verpesten.

Let it be ...

Bruno

Citaat van: Raikkonen MASTER op 09 mei 2005 - 11:16:04
Citaat van: The Lion op 07 mei 2005 - 01:33:39


<quote>Bovendien staat meneer niet bepaald bekend om zijn geld over de balk te smijten. </quote>

In het geval van Schumacher is er geen balk...


Hiermee toon je gewoon aan hoe belachelijk je zelf reageert.
Stel je voor dat jij MS bent. Je wordt gek omdat je zo bekend bent en je wil niet altijd een privé vliegtuig huren. Je heb een start- en landingsbaan in de buurt en je kan weg wanneer je maar wil.

Ik vind nu wel dat zijn 10 miljoen € die hij schonk voor de Tsunami weinig was. Ik zelf heb 100€ gegeven, student zijnde. Ik heb een maand op mijn kas kunnen kloppen omdat ik de helft van mijn maandbudget had weggegeven.
Ik vind dus dat mijn bijdrage op die manier belangrijker en groter was dan die van MS.


MS wil show verkopen maar dan nog. Hij mag dat doen en ik ga er niet wakker van liggen en zeker mijn dag niet door laten verpesten.

Let it be ...

Sommigen (zoals Lion) spelen blijkbaar liever op de man dan op de bal. Zijn starrig vasthouden aan zijn ietwat rare visie maakt duidelijk dat hij MS niet moet, als hij bijvoorbeeld morgen zegt: "Ik stop met racen, geef al mijn geld weg aan een goed doel en ga in een Tibetaans klooster wonen" zou hij nog zeggen dat het is om indruk te maken.   

@ Raikkonen MASTER, om de vergelijking compleet te maken: Heb je net als Schumi ook aan meerdere goede doelen, geld gedoneerd of enkel aan de Tsunami actie?
Ik zeg niet dat hij meer dan genoeg gegeven heeft maar hij heeft (net als vele anderen) ook al geld geschonken aan andere goede doelen. Als je die bedragen optelt kom je op véél meer dan 10 Miljoen€ uit.
Je kan dus ofwel geld geven aan meerdere goede doelen en er niks van zeggen (Lion zal wel weeral zeggen dat hij dat juist wel doet ) of enkel aan een goed in de media gevolgd goed doel een héél hoog bedrag geven zo dat iedereen zegt: "Zie eens hoeveel geld die voor het goede doel overheeft!" en als bij wijze van spreken in de loop van de week iemand langs kom voor een inzamelactie voor een nieuwe rolstoel van iemand uit de buurt de deur dichtslaan.

Het is maar hoe je het bekijkt.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Alan Blues

Iedereen doet toch met zijn geld wat hij wil.

Ik geef ook aan goede doelen. Geen fortuinen.

Maar ben ik nu een slecht mens omdat ik zaterdag een nieuwe gitaar heb gekocht die duurder is dan mijn maandloon?

Of ben ik een slecht mens omdat ik dat hier in dat bericht schrijf en misschien mensen jaloers maak. Nee, ik ben gewoon blij dat ik die beslissing eindelijk genomen heb om die gitaar te kopen. Ik dacht dat al enkele jaren geleden te doen, maar vond dat ik mijn geld toen niet kon uitgeven.

Ruud

#18
Citaat van: Raikkonen MASTER op 09 mei 2005 - 11:16:04
Ik vind nu wel dat zijn 10 miljoen € die hij schonk voor de Tsunami weinig was. Ik zelf heb 100€ gegeven, student zijnde. Ik heb een maand op mijn kas kunnen kloppen omdat ik de helft van mijn maandbudget had weggegeven.
Ik vind dus dat mijn bijdrage op die manier belangrijker en groter was dan die van MS.

MS wil show verkopen maar dan nog. Hij mag dat doen en ik ga er niet wakker van liggen en zeker mijn dag niet door laten verpesten.

Let it be ...

En van de ene verkapte afgunst-discussie geraken we in de andere: jij doet iets of staat ergens achter - of juist niet - en een ander dient zich daar maar naar te schikken.

You should go into politics!

The Lion

Ik houd niet "starrig vast aan mijn rare visie", ik probeerde die "rare" visie te verduidelijken. Schumacher hoeft overigens geen indruk meer te maken (7x WK) noch show op te voeren (sprongetjes op het hoogste schavotje), noch sportief dus noch sociaal want hij kan zich overal vrijelijk bewegen: van de "beau monde" (audiëntie bij de vorige paus, JP II niet Benedictus XVI  ;)) tot F1-/voetbal-supporters. Dat wil hij ook duidelijk niet want hij zegt: ik heb dat dure vliegtuig echt absoluut erg hard nodig, terwijl dat juist niet zo is. Hij had een occasion kunnen kopen of een goedkoper standaardmodel of hij kan beroep doen op de vervoersfaciliteiten van Ferrari (dat vermoed ik toch). De enige reden dat hij iets buitensporig duurs koopt, is dat... hij het kan kopen! Waarom al die modernste communicatiemiddelen in dat vliegtuig terwijl een simpele gsm al volstaat om bereikbaar te zijn of iemand te bereiken? (cfr. 9/11) Omdat het mogelijk is en (maar dat is hier m.i. secundair) omdat hij het kan betalen! Maar met die uitleg kan hij niet afkomen op een persconferentie noch kan hij die op eigen initiatief de wereld insturen, niemand zou het begrijpen of hij zou overkomen als een arrogante blaaskaak, wat hij niet is. Dus, hij heeft zich willen indekken tegen te voorziene verwijten: jij smijt nogal met geld! Terwijl dat indekken in dit geval eigenlijk niet kan: het blijft buitensporig hoe je het ook draait of keert. Niet bepaald een win/win situatie.

Ik ben niet jaloers op Schumacher die een vliegtuig koopt. Ik ben jaloers op Alan Blues die een geweldige gitaar heeft gekocht.

@ Raikkonen Master: respect!

@ Bruno: Schumacher zal constant gevraagd worden door journalisten wat hij doet met zijn geld en of hij aan goede doelen geeft. Tja, dan kan je natuurlijk niet anders dan naar waarheid antwoorden. Maar ik denk wel dat hij meer geeft dan hij vertelt aan de pers.
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

FerrariMan

Waar ben jij zo over aan het zagen...

Eric


mike

Citaat van: Eric op 11 mei 2005 - 21:23:40
Citaat van: BenedictusXVII op 10 mei 2005 - 19:18:10
Waar ben jij zo over aan het zagen...

bezigheidstherapie?  ;) ;D

Als we nu eens allemaal zouden stoppen met te reageren in deze compleet zinloze van-de-hak-op-de-tak discussie... Dan kan het leeuwtje zich verder rustig met zichzelf bezig houden...

The Lion

Kan iemand van de redactie deze thread asjeblief closen? (Iets voor jou, Tim?) Ik heb het namelijk veel te druk met mezelf om hierover nog door te gaan! Laat staan om Mike Schumacher of die nieuwe paus van repliek te dienen.
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

FerrariMan

Citaat van: The Lion op 17 mei 2005 - 02:14:15
Kan iemand van de redactie deze thread asjeblief closen? (Iets voor jou, Tim?) Ik heb het namelijk veel te druk met mezelf om hierover nog door te gaan! Laat staan om Mike Schumacher of die nieuwe paus van repliek te dienen.
Spijtig, het was een boeiend topic...

Ferrari 2010

Citaat van: The Lion op 17 mei 2005 - 02:14:15
Kan iemand van de redactie deze thread asjeblief closen? (Iets voor jou, Tim?) Ik heb het namelijk veel te druk met mezelf om hierover nog door te gaan! Laat staan om Mike Schumacher of die nieuwe paus van repliek te dienen.
Ik denk dat je zelf geopende topics ook, zelf kunt sluiten, linksonder de topic  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: The Lion op 17 mei 2005 - 02:14:15
Kan iemand van de redactie deze thread asjeblief closen? (Iets voor jou, Tim?) Ik heb het namelijk veel te druk met mezelf om hierover nog door te gaan! Laat staan om Mike Schumacher of die nieuwe paus van repliek te dienen.

Je hoeft niet te antwoorden...

Maar voor alle duidelijkheid: ik heet al Mike van toen pa en ma Schumacher nog aan de constructie van de kleine Michael moesten beginnen.  ;)

Ramses

Heren, indien jullie wensen dan mogen jullie gerust even langskomen in de plaatselijke kinderopvang "Het Hobbelpaard" te Brugge.

FerrariMan

Citaat van: Ramses op 17 mei 2005 - 19:51:24
Heren, indien jullie wensen dan mogen jullie gerust even langskomen in de plaatselijke kinderopvang "Het Hobbelpaard" te Brugge.
Is er taart?

mike

Citaat van: Ramses op 17 mei 2005 - 19:51:24
Heren, indien jullie wensen dan mogen jullie gerust even langskomen in de plaatselijke kinderopvang "Het Hobbelpaard" te Brugge.

Zal niet gaan. Op onze leeftijd mogen we nog niet zo ver alleen van huis...  :D :D :D