Prost interview

Gestart door FerrariMan, 18 april 2005 - 17:42:47

« vorige - volgende »

FerrariMan

Net gevonden op http://www.prostfan.com/senna2.htm

Een enorm interview met Prost over Senna. Vooral dit stuk deed me aan iemand denken:
Citaat"Actually, though, our working relationship through that first season was pretty good. The only problem was at Estoril, at the end of the first lap."

It was a moment which will never be forgotten by anyone there to witness it. Down the pit straight Prost slipstreamed Senna, then ducked right to go by, whereupon Ayrton swerved towards him, putting him maybe six inches from the pit wall. Alain didn't lift, and emerged into a lead which he would keep to the end, but afterwards he made his feelings plain.

"That move in Estoril was very dangerous, and, yes, I was angry afterwards. I was right against the pit wall, and I really thought we were going to touch, and have a big crash - with the whole pack right behind us. I didn't like it at all, and told him so, but, in a way, I can't blame him for doing it, because he did always get away with it. How many times in his Formula One career was Ayrton sanctioned for that kind of thing? Never."

:)

** Nu ik het volledig gelezen heb valt het me pas op hoezeer hij op Schumacher leek (of andersom), acties op de baan, soms over de limiet, voorkeursbehandeling van het team, controverse..

The Iceman

Inderdaad, dit was geen faire aktie van de Braziliaan, evenals de aanval op Alain Prost het jaar nadien tijdens de Grote Prijs van San Marino. Beiden hadden een "pact" gesloten om elkaar niet aan te vallen de eerste ronde. Senna deed het toch. En dan de meest bekende van allemaal, Suzuka 1989, maar daar kan nog lang over gediscussieerd worden wie daar in fout was, Prost deed de deur dicht en reed zich zelf uit de race. Senna kon doorrijden, maar werd door Mister Balestre gediskwalificeerd na afloop van de race. Senna nam in 1990 revanche en ramde Prost eraf in de eerste bocht. Senna reed ook altijd op het scherpst van de snee en was zoals je vermeldde ook niet vies van gewaagde akties, hetgeen ook Schumacher durft . Alleen één verschil nog met Schumacher, charisma, daar haalt de Duitser het in de verste verte niet van de Braziliaan.

FerrariMan

Citaat van: Snekuem op 18 april 2005 - 19:09:27Alleen één verschil nog met Schumacher, charisma, daar haalt de Duitser het in de verste verte niet van de Braziliaan.
Het zou ook maar vrij idioot zijn als iedereen hetzelfde was, niet?
Ik persoonlijk hou van geen van beide als het op uitstraling komt.
Schumacher is te ééntonig, komt altijd wel hetzelfde uit.
Senna gedroeg zich filosofisch, altijd teveel uitleg over simpele dingen.

Geef mij kwa uitstraling maar Irvine ;)

Doefie

Citaat van: Snekuem op 18 april 2005 - 19:09:27
Inderdaad, dit was geen faire aktie van de Braziliaan, evenals de aanval op Alain Prost het jaar nadien tijdens de Grote Prijs van San Marino. Beiden hadden een "pact" gesloten om elkaar niet aan te vallen de eerste ronde. Senna deed het toch.

De eerste bocht een niet-aanvalspact. Maar wat was de eerste bocht in het oude Imola? Tamburello werd voluit genomen, de Villeneuve-bocht erna ook. De eerste bocht zou dan Tosa-haarspeldbocht zijn geweest, waar Senna dus ook Prost voorbij ging. Volgens Senna was de eerste bocht Tamburello, volgens Prost Tosa. Wie had er dan uiteindelijk gelijk?

Citaat van: FerrariMan op 18 april 2005 - 20:33:51
Citaat van: Snekuem op 18 april 2005 - 19:09:27Alleen één verschil nog met Schumacher, charisma, daar haalt de Duitser het in de verste verte niet van de Braziliaan.
Geef mij kwa uitstraling maar Irvine ;)

Ja, dat wel. Maar als hij dan eens iets zegt wordt dat meteen de grond in geboord als grote mond ::)

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 19 april 2005 - 17:06:41De eerste bocht een niet-aanvalspact. Maar wat was de eerste bocht in het oude Imola? Tamburello werd voluit genomen, de Villeneuve-bocht erna ook. De eerste bocht zou dan Tosa-haarspeldbocht zijn geweest, waar Senna dus ook Prost voorbij ging. Volgens Senna was de eerste bocht Tamburello, volgens Prost Tosa. Wie had er dan uiteindelijk gelijk?
Geen idee, want bocht is nogal interpreteerbaar ;)


Citaat
Ja, dat wel. Maar als hij dan eens iets zegt wordt dat meteen de grond in geboord als grote mond ::)
Citaat
Zijn kritiek hield meestal wel steek, op dat moment na wanneer hij zich de beste rijder van het veld, na Schumacher, vond  :)

Roel

Citaat van: FerrariMan op 18 april 2005 - 20:33:51
Citaat van: Snekuem op 18 april 2005 - 19:09:27Alleen één verschil nog met Schumacher, charisma, daar haalt de Duitser het in de verste verte niet van de Braziliaan.
Het zou ook maar vrij idioot zijn als iedereen hetzelfde was, niet?
Ik persoonlijk hou van geen van beide als het op uitstraling komt.
Schumacher is te ééntonig, komt altijd wel hetzelfde uit.
Senna gedroeg zich filosofisch, altijd teveel uitleg over simpele dingen.

Geef mij kwa uitstraling maar Irvine ;)

als je een grote onzinnige mond al uitstraling kan noemen... ??? veel uitstraling in de Belgische politiek dan hoor...
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Roel op 21 april 2005 - 11:11:21
Citaat van: FerrariMan op 18 april 2005 - 20:33:51
Citaat van: Snekuem op 18 april 2005 - 19:09:27Alleen één verschil nog met Schumacher, charisma, daar haalt de Duitser het in de verste verte niet van de Braziliaan.
Het zou ook maar vrij idioot zijn als iedereen hetzelfde was, niet?
Ik persoonlijk hou van geen van beide als het op uitstraling komt.
Schumacher is te ééntonig, komt altijd wel hetzelfde uit.
Senna gedroeg zich filosofisch, altijd teveel uitleg over simpele dingen.

Geef mij kwa uitstraling maar Irvine ;)
Hij had zijn haren ook blond ineens, zette op zijn jacht in monaco de bloemen buiten en gooide fruitsap in het gezich van Mika tijdens de persconferentie van de kwali's in Canada '99. Zie ik niet veel andere doen  ;)
als je een grote onzinnige mond al uitstraling kan noemen... ??? veel uitstraling in de Belgische politiek dan hoor...