GP van San Marino

Gestart door Jasper, 17 april 2005 - 12:46:46

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Luc op 05 mei 2005 - 11:59:21
Ze moeten gewoon met zijn allen tijdens het Monaco weekend gaan testen.

Ik vind het wel straf, dat nu Ferrari man de toekomst gaat gebruiken om het niet nakomen van afspraken door todt te vergoelijken.

Komaan, jongens, Ferrari is overdreven bezig, tot op donderdag voor Imola te testen, door op Malaysia vrijdag te testen, door in de week voor de Grand Prix te testen.
Allemaal afspraken waar todt mee akkoord is gegaan.

De 30 dagen limitatie, daar gingen ze niet mee akkoord, maar die andere afspraak is niet veranderd. Volgens todt wel, en Max laat gebeuren, daarom Monaco vrijdag met alle Michelin teams banden gaan testen!
En dan zullen we eens zien of Max nog stillekes gaat blijven.

En ik vind het straf dat jij zegt dat ik dingen ga vergoeilijken. Ik vind het ook straf dat jij constant conclusies trekt die je het beste uitkomen en daarna met die conclusies op de bal speelt.

FerrariMan

Trouwens Luc, waarom zet je nu geen 'boom' op over de onsportiviteit van BAR? Dat lag toch in mijn lijn van verwachtingen bij een objectief iemand als jij.  :)

Als het Ferrari was, dan voerde je nu al oorlog op de frontlinie  ;D

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:55:22
Trouwens Luc, waarom zet je nu geen 'boom' op over de onsportiviteit van BAR? Dat lag toch in mijn lijn van verwachtingen bij een objectief iemand als jij.  :)

Als het Ferrari was, dan voerde je nu al oorlog op de frontlinie  ;D

En dan beweren dat ik me snel aangevallen voel. Ik zie nu toch dat bij degene die dat zegden het nu ook gebeurt. raar toch.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:02:02
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:55:22
Trouwens Luc, waarom zet je nu geen 'boom' op over de onsportiviteit van BAR? Dat lag toch in mijn lijn van verwachtingen bij een objectief iemand als jij.  :)

Als het Ferrari was, dan voerde je nu al oorlog op de frontlinie  ;D

En dan beweren dat ik me snel aangevallen voel. Ik zie nu toch dat bij degene die dat zegden het nu ook gebeurt. raar toch.
De smilie zeker weer niet gezien? Waarschijnlijk niet  ;D

Luc

En Ferrariman, je beschuldigt me op een bijzonder valse manier want.......

Als je zou lezen, dan had je gemerkt dat ik ook tegen BAR gereageerd heb. Drie races aan de kant, het lijkt me een te zware straf, maar dat ze gestraft moesten worden, dat heb ik vanaf dag 1 gezegd.


mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

#245
Citaat van: Luc op 06 mei 2005 - 13:12:00
En Ferrariman, je beschuldigt me op een bijzonder valse manier want.......

Als je zou lezen, dan had je gemerkt dat ik ook tegen BAR gereageerd heb. Drie races aan de kant, het lijkt me een te zware straf, maar dat ze gestraft moesten worden, dat heb ik vanaf dag 1 gezegd.



Je moet het ook niet te serieus opnemen Luc, wou je niet kwetsen.  :)
Daarom had ik er wat smilies bij geplaatst  ;) En ik heb het wel gelezen, maar dat noem ik geen waardige objectieve Luc reactie.
Bedoel maar dat het in een ander geval een topic zou zijn van +20 pagina's waarin de anti-Ferrari club weer het beste van zichzelf zou geven. Iedereen zou zich dan baseren op de objectiviteit en de slechte invloed op de sport om toch maar Ferrari met de grond gelijk te maken terwijl men nu over BAR een paar woorden zegt en daar bij blijft. Objectiviteit my ass  :)

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 13:07:08
Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:02:02
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:55:22
Trouwens Luc, waarom zet je nu geen 'boom' op over de onsportiviteit van BAR? Dat lag toch in mijn lijn van verwachtingen bij een objectief iemand als jij.  :)

Als het Ferrari was, dan voerde je nu al oorlog op de frontlinie  ;D

En dan beweren dat ik me snel aangevallen voel. Ik zie nu toch dat bij degene die dat zegden het nu ook gebeurt. raar toch.
De smilie zeker weer niet gezien? Waarschijnlijk niet  ;D

Ik kan ook smilies zetten terwijl ik het helemaal anders bedoel hoor. Ik bedoel maar, ik ga niet altijd uit van die smilies. ik vind ze eerder een makkelijke manier van bedrog.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:23:06
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 13:07:08
Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:02:02
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:55:22
Trouwens Luc, waarom zet je nu geen 'boom' op over de onsportiviteit van BAR? Dat lag toch in mijn lijn van verwachtingen bij een objectief iemand als jij.  :)

Als het Ferrari was, dan voerde je nu al oorlog op de frontlinie  ;D

En dan beweren dat ik me snel aangevallen voel. Ik zie nu toch dat bij degene die dat zegden het nu ook gebeurt. raar toch.
De smilie zeker weer niet gezien? Waarschijnlijk niet  ;D

Ik kan ook smilies zetten terwijl ik het helemaal anders bedoel hoor. Ik bedoel maar, ik ga niet altijd uit van die smilies. ik vind ze eerder een makkelijke manier van bedrog.
Inderdaad, maar wat vind jij niet.  ;D

Bruno

Citaat van: Luc op 06 mei 2005 - 08:11:02
En meteen weer meer uitleg, ik kan het niet laten hé!

Quote:
Was het hen enkel om de windtunnel resultaten na te zien dan konden ze dat evengoed met een ouder of ander type wagen doen.
Ze hebben er met andere woorden hun voordeel mee dat ze dat doen, het zijn dus testen. Het "geniepige" gedeelte laten we dan maar buiten beschouwing.

Het heeft natuurlijk bijzonder weinig zin om een oud type in een windtunnel te steken om daar dan vervolgens calibratieritjes mee te gaan doen. Een calibratie van een windtunnel stopt nooit.
Een windtunnel is een hulpmiddel waarvan de gegevens doorlopend gecontroleerd moeten worden aan de realiteit.
Een voorbeeldje?
Er wordt met modellen gewerkt in een windtunnel, dat snap je, toch?
Wel de luchtmoleculen zijn in verhouding dus groter dan in realiteit, dus dient er een correctie uitgevoerd te worden ten opzichte van de windtullelgegevens. Daarvoor wordt het Reynoldsgetal berekent.
De rijhoogte van een auto onder het rijden varieert door de verhoging van de downforce, het inveren van de ophanging is heel moeilijk te simuleren in de windtunnel,, remmen, acceleren veranderen de pitch van de auto, vanaf een zekere rijhoogte zijn windtunnelgegevens vrij onbruikbaar omdat de luchtmoleculen 'te groot' worden.
Enfin, honderden redenen om de windtunnelgegevens te leren interpreteren.


Kom, zoals gezegd laten we dat geniepige er af (2de keer dat ik het zeg of lees je weer enkel datgene wat je past).
Maar als je je eigen uitleg goed gelezen had moet je toegeven dat ontkennen dat het testen zijn niet kan. Ze verzamelen hierdoor informatie die hun in de windtunnel verkregen data bevestigd of ontkracht. Ze kunnen er in elk geval hun calibraties door aanpassen. En met die aanpassing kunnen ze verder testen en meer info verzamelen.
Of anders gezegd: als ze hun windtunnel niet kunnen calibreren, zou het dan nog nut hebben om verdere windtunneltests te doen?


Citaat van: Luc op 06 mei 2005 - 08:11:02
Een shakedown was toegelaten, 50 kilometer. Maar die wordt meestal gedaan met de race auto(s). Ferrari had alle drie de autos toen al geshakedownt. Op vrijdag zijn ze echter banden gaan testen met een extra chassis, en Bruno, neen, de andere teams deden het niet en hebben toen aan de FIA gevraagd of dit Ferrarigedrag toegelaten was...en wat denk je dat de FIA antwoordde?

Dat lijkt er al meer op, dan heb ik dat toendertijd verkeerd begrepen.
Dan was dat inderdaad niet fair.

Wat de Fia er op gezegd heeft weten we al zeker?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 13:24:04
Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:23:06
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 13:07:08
Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:02:02
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:55:22
Trouwens Luc, waarom zet je nu geen 'boom' op over de onsportiviteit van BAR? Dat lag toch in mijn lijn van verwachtingen bij een objectief iemand als jij.  :)

Als het Ferrari was, dan voerde je nu al oorlog op de frontlinie  ;D

En dan beweren dat ik me snel aangevallen voel. Ik zie nu toch dat bij degene die dat zegden het nu ook gebeurt. raar toch.
De smilie zeker weer niet gezien? Waarschijnlijk niet  ;D

Ik kan ook smilies zetten terwijl ik het helemaal anders bedoel hoor. Ik bedoel maar, ik ga niet altijd uit van die smilies. ik vind ze eerder een makkelijke manier van bedrog.
Inderdaad, maar wat vind jij niet.  ;D

Ohja, valt er nog te discussieren met u of ga je alles wat een ander zegt blijven in het belachelijke trekken zoals je zo graag doet  ::)

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:31:02
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 13:24:04
Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:23:06
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 13:07:08
Citaat van: Mikacouli op 06 mei 2005 - 13:02:02
Citaat van: FerrariMan op 06 mei 2005 - 12:55:22
Trouwens Luc, waarom zet je nu geen 'boom' op over de onsportiviteit van BAR? Dat lag toch in mijn lijn van verwachtingen bij een objectief iemand als jij.  :)

Als het Ferrari was, dan voerde je nu al oorlog op de frontlinie  ;D

En dan beweren dat ik me snel aangevallen voel. Ik zie nu toch dat bij degene die dat zegden het nu ook gebeurt. raar toch.
De smilie zeker weer niet gezien? Waarschijnlijk niet  ;D

Ik kan ook smilies zetten terwijl ik het helemaal anders bedoel hoor. Ik bedoel maar, ik ga niet altijd uit van die smilies. ik vind ze eerder een makkelijke manier van bedrog.
Inderdaad, maar wat vind jij niet.  ;D

Ohja, valt er nog te discussieren met u of ga je alles wat een ander zegt blijven in het belachelijke trekken zoals je zo graag doet  ::)
Voor mij een grote met mayonaise.

Luc

Bruno, je snapt het toch wel want je bent slim genoeg! , die straightline testen zijn enkele kilometers in stabiele condities om vergelijkingen te maken. Echter, ze geven totaal geen informatie over wegligging, over ophangingsgedrag, kortom over het gedrag van de auto op een circuit met curbs en relief....En de koppeling is dan nog vaak vergroot om het meermaals vertrekken en stoppen aan te kunnen....dus ook op dat vlak is er weinig baten te halen bij die straightliners.

Als je de kilometers zou tellen die bij zo een straightline test (en die gebeuren niet zo vaak als jullie zouden willen doen geloven) dan kom je hoogstens aan 10 of 20.

Laten we aub eerlijk zijn en die straightliners niet als tests bestempelen.
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

Citaat van: Luc op 06 mei 2005 - 13:36:56
Bruno, je snapt het toch wel want je bent slim genoeg! ,
:)

mike

#253
Citaat van: Luc op 06 mei 2005 - 13:36:56
Bruno, je snapt het toch wel want je bent slim genoeg! , die straightline testen zijn enkele kilometers in stabiele condities om vergelijkingen te maken. Echter, ze geven totaal geen informatie over wegligging, over ophangingsgedrag, kortom over het gedrag van de auto op een circuit met curbs en relief....En de koppeling is dan nog vaak vergroot om het meermaals vertrekken en stoppen aan te kunnen....dus ook op dat vlak is er weinig baten te halen bij die straightliners.

Als je de kilometers zou tellen die bij zo een straightline test (en die gebeuren niet zo vaak als jullie zouden willen doen geloven) dan kom je hoogstens aan 10 of 20.

Laten we aub eerlijk zijn en die straightliners niet als tests bestempelen.

Het zijn geen volledige tests van alles. Niemand heeft dat beweerd. Maar laten we eerlijk zijn en het bestempelen als wat het zijn: tests. Als een test enkel een test is als hij "volledig" is, bestaan er geen tests, want tests op een droge baan geven geen info over het gedrag op een natte baan en vice versa.

En nee, ik gebruik die tests van McLaren niet om die van Ferrari te vergoelijken. En wel omdat er niks te vergoelijken valt. Ferrari doet openlijk wat ze altijd gezegd hebben te zullen doen. McLaren moet ofwel het testakkoord opzeggen (Dat mogen ze van mij, want ik vind al die beperkingen op tests straalbelachelijk. Dit is de F1, waar we verondersteld worden topsport te zien waarbij het onderste uit de kan gehaald wordt!), ofwel een andere manier vinden om hun windtunnel te kalibreren. Iedereen moet zijn windtunnel kalibreren.  Overigens, ik ben zelf ingenieur en mij maak je dus niet wijs dat ze dat ding voor elke race opnieuw moeten kalibreren "aan de snelheden die in de komende race gaan voorkomen en met de wagen die ze in de komende race gaan gebruiken".

Luc

Natuurlijk moeten ze dat ding niet elke keer calibreren, maar vaak komen uit de tunnel gegevens uit die argwaan wekken en die worden dan af en toe gecontroleerd via straightliners.
Ik denk dat McLaren alles bij mekaar een dag of twee straightliners hebben gedaan, alles bij mekaar misschien 20 kilometer?

Probeer dan ook eerlijk te zijn en noem dat geen tests. En laat dat geen reden zijn om die afspraken op te zeggen.

Verder hoef ik hier niet meer over uit te wijden.
Begrijpe wie begrijpe, heu, wil of kan?
mijn gedacht op www.eze.be