GP van San Marino

Gestart door Jasper, 17 april 2005 - 12:46:46

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 27 april 2005 - 13:04:09
Bij deze wordt bevestigd dat Kimi geen lichtere wagen had. Wat ik ook al vermoede. Dus de mensen die zeiden dat Kimi lichter stonden, think again!


Voor McLaren-teambaas Ron Dennis bestaat er weinig twijfel over wie in Imola de race naar zich toe zou hebben getrokken indien de auto van Raikkonen heel gebleven was. "De eerste pitstop van Kimi zou nog later zijn geweest dan de andere coureurs", onthult Dennis. "Kimi had de race waarschijnlijk dan ook met gemak kunnen winnen."
Idd, en Schumacher had met die wagen dan de race in Bahrein ook wel naar zich toe getrokken  :)

We zullen het pas weten in Barca!

Bruno

Citaat van: Mikacouli op 27 april 2005 - 13:04:09
Bij deze wordt bevestigd dat Kimi geen lichtere wagen had. Wat ik ook al vermoede. Dus de mensen die zeiden dat Kimi lichter stonden, think again!


Voor McLaren-teambaas Ron Dennis bestaat er weinig twijfel over wie in Imola de race naar zich toe zou hebben getrokken indien de auto van Raikkonen heel gebleven was. "De eerste pitstop van Kimi zou nog later zijn geweest dan de andere coureurs", onthult Dennis. "Kimi had de race waarschijnlijk dan ook met gemak kunnen winnen."

Think again?

Ik denk dat je sommige uitleg "achteraf" en zeker als die uit het betrokken kamp zelf komt niet altijd helemaal kan vertrouwen. Dat is niet meer dan normaal, zou jij als je in dezelfde situatie zat je racestrategie van die dag blootgeven of er gebruik van maken om nog wat zand in de ogen van de concurentie te strooien?
Voorbeeldje: Stel dat schumi tussen zijn 1e en 2e tankbeurt net zo snel reed als hij nu deed, maar net voor dat hij zou moeten gaan tanken viel hij uit. Dan kan je een paar dingen doen, zoals onder andere: Zeggen dat er wat mis was omdat de motor té hoog in toeren ging en je dus nog véél werk aan je motor hebt. Maar je kan ook zeggen dat hij zeker ging winnen want volgens de strategie had hij maar 1 tankbeurt nodig en die had hij al gehad...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Wat ik trouwens ook wel verwacht, indien Ferrari succes zal boeken zal men heel snel de prestaties gaan minimaliseren omwille van het testen.

Met andere woorden, wat Ferrari dit jaar ook doet, het zal nooit goed zijn  :)

Bruno

Citaat van: FerrariMan op 27 april 2005 - 13:19:43
Citaat van: Mikacouli op 27 april 2005 - 13:04:09
Bij deze wordt bevestigd dat Kimi geen lichtere wagen had. Wat ik ook al vermoede. Dus de mensen die zeiden dat Kimi lichter stonden, think again!


Voor McLaren-teambaas Ron Dennis bestaat er weinig twijfel over wie in Imola de race naar zich toe zou hebben getrokken indien de auto van Raikkonen heel gebleven was. "De eerste pitstop van Kimi zou nog later zijn geweest dan de andere coureurs", onthult Dennis. "Kimi had de race waarschijnlijk dan ook met gemak kunnen winnen."
Idd, en Schumacher had met die wagen dan de race in Bahrein ook wel naar zich toe getrokken  :)

We zullen het pas weten in Barca!

Oep's, je was me net voor.  :D

Maar inderdaad, je kan pas de race erna (deels) weten of er wat van waar was of niet. En zelfs dan nog -> ander circuit, andere temperatuur, update van de wagens, enz... Helemaal zeker ben je nooit.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Citaat van: FerrariMan op 27 april 2005 - 13:26:37
Wat ik trouwens ook wel verwacht, indien Ferrari succes zal boeken zal men heel snel de prestaties gaan minimaliseren omwille van het testen.

Met andere woorden, wat Ferrari dit jaar ook doet, het zal nooit goed zijn  :)

Ach, ik hoopte eigenlijk op een jaartje Renault dominantie, kunnen de "fans" eens tegen die boom blaffen.  ;D

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 27 april 2005 - 13:26:37
Wat ik trouwens ook wel verwacht, indien Ferrari succes zal boeken zal men heel snel de prestaties gaan minimaliseren omwille van het testen.

Met andere woorden, wat Ferrari dit jaar ook doet, het zal nooit goed zijn  :)

euh wat ook wel waar is!! ze testen als nooit tevoren. Dat is niet eerlijk. Dat de teams maar uit hun contract stappen en er hun broek maar aan vegen net zoals Ferrari nu doet want zo staan ze binnen de 2 races weer bovenaan. Ofwel moet de FIA verplichtingen opleggen. Zoveel dagen testen en niet meer. Wat hebben die teams daar eigenlijk in te zeggen. Iedereen gelijk voor de wet.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 27 april 2005 - 14:34:13
Citaat van: FerrariMan op 27 april 2005 - 13:26:37
Wat ik trouwens ook wel verwacht, indien Ferrari succes zal boeken zal men heel snel de prestaties gaan minimaliseren omwille van het testen.

Met andere woorden, wat Ferrari dit jaar ook doet, het zal nooit goed zijn  :)

euh wat ook wel waar is!! ze testen als nooit tevoren. Dat is niet eerlijk. Dat de teams maar uit hun contract stappen en er hun broek maar aan vegen net zoals Ferrari nu doet want zo staan ze binnen de 2 races weer bovenaan. Ofwel moet de FIA verplichtingen opleggen. Zoveel dagen testen en niet meer. Wat hebben die teams daar eigenlijk in te zeggen. Iedereen gelijk voor de wet.
Iedereen gelijk voor de wet...

Als Ferrari nu minder gaat testen dan heeft Bridgestone geen enkele nuttige input meer terwijl Michelin met McLaren, Renault, BAR, Williams, Sauber,... een heel pak meer gaat kunnen testen in totaal. Uiteindelijk zal dit ook resulteren in een ENORME voorsprong van Michelin tov Bridgestone.
Waarom zou Ferrari hun technologische voorsprong waar ze jaren hard voor hebben moeten werken moeten afgeven aan de rest omdat zij met hun 'gentlemans gezever' afkomen? Voor wie komt dat goed uit denk je?

Ten tweede, als dit zo verder gaat dan zullen de andere teams ook terug gaan beginnen met meer te testen.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 27 april 2005 - 14:45:25
Citaat van: Mikacouli op 27 april 2005 - 14:34:13
Citaat van: FerrariMan op 27 april 2005 - 13:26:37
Wat ik trouwens ook wel verwacht, indien Ferrari succes zal boeken zal men heel snel de prestaties gaan minimaliseren omwille van het testen.

Met andere woorden, wat Ferrari dit jaar ook doet, het zal nooit goed zijn  :)

euh wat ook wel waar is!! ze testen als nooit tevoren. Dat is niet eerlijk. Dat de teams maar uit hun contract stappen en er hun broek maar aan vegen net zoals Ferrari nu doet want zo staan ze binnen de 2 races weer bovenaan. Ofwel moet de FIA verplichtingen opleggen. Zoveel dagen testen en niet meer. Wat hebben die teams daar eigenlijk in te zeggen. Iedereen gelijk voor de wet.
Iedereen gelijk voor de wet...

Als Ferrari nu minder gaat testen dan heeft Bridgestone geen enkele nuttige input meer terwijl Michelin met McLaren, Renault, BAR, Williams, Sauber,... een heel pak meer gaat kunnen testen in totaal. Uiteindelijk zal dit ook resulteren in een ENORME voorsprong van Michelin tov Bridgestone.
Waarom zou Ferrari hun technologische voorsprong waar ze jaren hard voor hebben moeten werken moeten afgeven aan de rest omdat zij met hun 'gentlemans gezever' afkomen? Voor wie komt dat goed uit denk je?

Ten tweede, als dit zo verder gaat dan zullen de andere teams ook terug gaan beginnen met meer te testen.

Tuurlijk, maar daar gaat het niet over. Michelin heeft gewoon meer teams om te bevoorraden. Dat is toch hun schuld niet? Trouwens, zij moeten banden maken voor elk team met specifieke eigenschappen. Dus veel meer info krijgen ze niet want het is allemaal verschillende info. Ferrari test dubbel zoveel als McLaren dus kunnen ze ook dubbel zoveel info geven aan bridgestone. Wat is McLaren eigenlijk met een band die de eigenschappen heeft van bv een bar. Dus zo kan je het ook bekijken.

bij u tweede punt: ik hoop het.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 27 april 2005 - 14:54:49
Citaat van: FerrariMan op 27 april 2005 - 14:45:25
Citaat van: Mikacouli op 27 april 2005 - 14:34:13
Citaat van: FerrariMan op 27 april 2005 - 13:26:37
Wat ik trouwens ook wel verwacht, indien Ferrari succes zal boeken zal men heel snel de prestaties gaan minimaliseren omwille van het testen.

Met andere woorden, wat Ferrari dit jaar ook doet, het zal nooit goed zijn  :)

euh wat ook wel waar is!! ze testen als nooit tevoren. Dat is niet eerlijk. Dat de teams maar uit hun contract stappen en er hun broek maar aan vegen net zoals Ferrari nu doet want zo staan ze binnen de 2 races weer bovenaan. Ofwel moet de FIA verplichtingen opleggen. Zoveel dagen testen en niet meer. Wat hebben die teams daar eigenlijk in te zeggen. Iedereen gelijk voor de wet.
Iedereen gelijk voor de wet...

Als Ferrari nu minder gaat testen dan heeft Bridgestone geen enkele nuttige input meer terwijl Michelin met McLaren, Renault, BAR, Williams, Sauber,... een heel pak meer gaat kunnen testen in totaal. Uiteindelijk zal dit ook resulteren in een ENORME voorsprong van Michelin tov Bridgestone.
Waarom zou Ferrari hun technologische voorsprong waar ze jaren hard voor hebben moeten werken moeten afgeven aan de rest omdat zij met hun 'gentlemans gezever' afkomen? Voor wie komt dat goed uit denk je?

Ten tweede, als dit zo verder gaat dan zullen de andere teams ook terug gaan beginnen met meer te testen.

Tuurlijk, maar daar gaat het niet over. Michelin heeft gewoon meer teams om te bevoorraden. Dat is toch hun schuld niet? Trouwens, zij moeten banden maken voor elk team met specifieke eigenschappen. Dus veel meer info krijgen ze niet want het is allemaal verschillende info. Ferrari test dubbel zoveel als McLaren dus kunnen ze ook dubbel zoveel info geven aan bridgestone. Wat is McLaren eigenlijk met een band die de eigenschappen heeft van bv een bar. Dus zo kan je het ook bekijken.

bij u tweede punt: ik hoop het.
Informeer je maar eens beter eerst.

Het is zeker niet de schuld van Michelin dat ze meer teams hebben, maar jij roept dat het oneerlijk is dat Ferrari zoveel test. Maar dan roep je er niet bij dat het oneerlijk is dat Bridgestone pakken minder input kan krijgen. Oftewel, je roept hetgeen er in je kraam past zonder het langs alle standpunten te bekijken.

Of dat het ook niet erg eerlijk is dat al die teams Ferrari voor een blok wouden zetten met hun testregel. Want het werd ingevoerd onder het mom 'kosten besparen'. We weten goed genoeg dat het ook wel was om de Ferrari dominantie ten einde te brengen. Op die manier hebben ze Ferrari in een 'meedoen of het hele seizoen lang de slechterik zijn' positie geplaatst. Ferrari had op zijn beurt geen zin om al hun technische voorsprong af te geven.

Ook niet eerlijk is dat de andere teams niet bereid zijn om een gedeelte testkilometers door de bandenfabrikanten te laten uitvoeren. Waarom wouden zij dan geen eerlijke verdeling van de banden testkilometers?

7 teams testen voor Michelin, 3 voor Bridgestone. Stel dat Ferrari meedoet aan die testbeperking, dan is het over en uit voor de Italianen. Bridgestone zakt heel ver terug en Ferrari kan fluiten naar enig succes. Is dat dan geen ongelijke concurrentie? En dat is net wat de concurrenten wouden, Ferrari lam leggen via politieke spelletjes. Ferrari weigerde en moet nu dus het label van slechterikken dragen.

Ik zeg er wel bij dat het ook niet eerlijk is van Ferrari om de oudere afspraak nu ook te negeren.

Maar eerlijk is een groot woord. We kunnen ook McLaren en Renault gaan bestempelen als 'niet fair' want ze willen geen nieuwe kwali's terwijl de meerderheid van de teams dit wel wil.
Bron: http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=84179

En data van BAR kan even goed belangrijk zijn voor Michelin als data van McLaren. Alles samen hebben ze veel info die ze kunnen gebruiken voor optimale banden voor ieder Michelin team. Die kunnen op hun beurt weer waardevolle punten afnemen van de Bridgestone teams.

Ferrari moet water bij de wijn doen, maar de andere teams moeten dat ook. En niet Ferrari voor een blok zetten.

"De meerderheid heeft meer macht dan de rest" is hier een hele foute stelling, zeker als die 'rest' het meest dominante team ooit is en ver vooruit loopt op die meerderheid.

Langs alle kanten bekijken, het is niet zo simpel als je denkt.
Ik weet er amper iets correct over dus teveel oordelen zal ik niet doen.

Vulture

Citaat van: Mikacouli op 27 april 2005 - 14:34:13
Ten tweede, als dit zo verder gaat dan zullen de andere teams ook terug gaan beginnen met meer te testen.

Het gentlemens agreement is afgesloten omdat de kleinere teams het geld gewoonweg niet hebben om te testen.
Minardi bijvoorbeeld, gebruikt de wedstrijden als testsessie, gewoonweg schandalig.
Toyota gaf een paar dagen geleden de mededeling dat -wanneer Ferrari zo doorgaat- ze ook willen testen.
Close The World, Open The Next..

Mikacouli

Ja maar waarom gaat Ferrari dan niet naar Michelin als ze denken dat ze in het nadeel zijn. Je moet heus niet denken dat ze enkel de banden testen he. dus op de banden steken is een beetje makkelijk. Trouwens, hadden ze geen limiet voor hunzelf opgelegd? Ik dacht dat het 25000 km was in een jaar. Dan denk ik dat ze ook hun eigen wetten niet zullen opvolgen.

En vulture: Toyota heeft gelijk

Vulture

Toyota heeft idd gelijk. Als je kijkt dat Ferrari met intensief testen zulk een snelheid (en betrouwbaarheid) heeft ontwikkeld zou ik ook niet stilzitten.
Close The World, Open The Next..

bogief1

Ferrari haalt hun grote voordeel met een eigen circuit. Als ze willen beperkt testen, zou dit verboden moeten worden. Tenminste als je kijkt naar hun regels met kostenbesparing. De kleine teams kunnen zo iets nooit bekrijgen. Williams wou dit ook aanleggen dacht ik, maar mag niet van de Britse regering. Maar aan de andere kant, als je een circuit heeft, waarom niet gebruiken?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Eric

is het oneerlijk dat Bridgestone minder input krijgt...NEE...ze hebben dat enkel aan hun zelf te wijten...ze hebben nooit rekening gehouden met de andere teams die met Bridgestones reden
Bridgestone werkte alleen voor Ferrari.

En nu wil Ferrari niet meedoen aan de afspraak over de testen... :-\ :-X

bogief1

Citaat van: Eric op 27 april 2005 - 18:31:22
is het oneerlijk dat Bridgestone minder input krijgt...NEE...ze hebben dat enkel aan hun zelf te wijten...ze hebben nooit rekening gehouden met de andere teams die met Bridgestones reden
Bridgestone werkte alleen voor Ferrari.

En nu wil Ferrari niet meedoen aan de afspraak over de testen... :-\ :-X

idd, bridgestone heeft dat zelf gezocht, is normaal dat de andere teams dan overstappen
A new chapter will begin soon: Bruno Senna