GP van San Marino

Gestart door Jasper, 17 april 2005 - 12:46:46

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2002 op 25 april 2005 - 17:51:07
Citaat van: Bjorn op 25 april 2005 - 11:13:55
Ik heb gewoon twee vragen na de race.
Die Ferrari was plots wel SUPERsnel!! Hoe kon dit? Extreem veel benzine mee in het begin?
En de tweede vraag. Wat als Kimi Raikkonen nog in de race zat. Ging het dan een driestrijd worden McLaren-Renault-Ferrari?

Ik kan al niet meer wachten totdat we in Spanje zijn!  :)
Volgens mij mag je McLaren van dat lijstje schrappen. De banden waren zo zacht dat hij direct 3 seconden kon weg rijden. Dan was er quasi geen verschil in tijden meer met Alonso. Wetende dat Alonso volgens de GVA met een stokversleten motor zat en de Ferrari hem met minstens 1 seconde per ronden inhaalde denk ik dat zij wel aan elkaar gewaagd zijn.
Alonso zen motor stond op het punt om uiteen te vallen en had last van het zand van Bahrein. Ik veronderstel dat Schumacher aan Alonso gewaagd waren, Schumacher was sneller, maar Alonso reed extra traag in de trage bochten, om hem toch voor te kunnen blijven en zeker niemand meer te moeten dubbelen. Ik veronderstel trouwens, dat als ze hadden moeten dubbelen en dit had niet op een recht stuk gebeurt, Schumi direct Alonso zou zijn voorbijgereden.

jongens toch, Je hebt zelf kunnen lezen dat McLaren om een zachtere band vroeg. Het moe tzijn dat ze die kunnen gebruiken he zonder nadelen.
Vroeger binnen komen? Zoveel trager reed wurz niet dan kimi in het begin. Nu McLaren eens op kop reed stond ie plots lichter  ::)
Lees dan eerst even na wat haug zei. Hij zei dat kimi een grote kans had gemaakt met zijn strategie.

Jasper

Ik lees hier over een mogelijke 'tweede' verandering van de uitslag. Wat was dan de eerste verandering?

Doefie

Eerste --> Ralf zijn achtste plaats
Tweede --> Button zijn derde plaats (wat dus waarschijnlijk niet zal gebeuren)

mike

Citaat van: Mikacouli op 25 april 2005 - 20:55:57
Citaat van: Schumi 2002 op 25 april 2005 - 17:51:07
Citaat van: Bjorn op 25 april 2005 - 11:13:55
Ik heb gewoon twee vragen na de race.
Die Ferrari was plots wel SUPERsnel!! Hoe kon dit? Extreem veel benzine mee in het begin?
En de tweede vraag. Wat als Kimi Raikkonen nog in de race zat. Ging het dan een driestrijd worden McLaren-Renault-Ferrari?

Ik kan al niet meer wachten totdat we in Spanje zijn!  :)
Volgens mij mag je McLaren van dat lijstje schrappen. De banden waren zo zacht dat hij direct 3 seconden kon weg rijden. Dan was er quasi geen verschil in tijden meer met Alonso. Wetende dat Alonso volgens de GVA met een stokversleten motor zat en de Ferrari hem met minstens 1 seconde per ronden inhaalde denk ik dat zij wel aan elkaar gewaagd zijn.
Alonso zen motor stond op het punt om uiteen te vallen en had last van het zand van Bahrein. Ik veronderstel dat Schumacher aan Alonso gewaagd waren, Schumacher was sneller, maar Alonso reed extra traag in de trage bochten, om hem toch voor te kunnen blijven en zeker niemand meer te moeten dubbelen. Ik veronderstel trouwens, dat als ze hadden moeten dubbelen en dit had niet op een recht stuk gebeurt, Schumi direct Alonso zou zijn voorbijgereden.

jongens toch, Je hebt zelf kunnen lezen dat McLaren om een zachtere band vroeg. Het moe tzijn dat ze die kunnen gebruiken he zonder nadelen.
Vroeger binnen komen? Zoveel trager reed wurz niet dan kimi in het begin. Nu McLaren eens op kop reed stond ie plots lichter  ::)
Lees dan eerst even na wat haug zei. Hij zei dat kimi een grote kans had gemaakt met zijn strategie.

Het is niet omdat er "geen nadelen" zijn, dat de voordelen onbeperkt zijn. Zoals de mensen van Michelin zelf zeggen (en ik hier al eens schreef): die superzachte band is vooral de eerste paar ronden veeeeel sneller, maar daarna zakt zijn performantie wat terug tot op een normaal niveau voor een gewone zachte band.

Ferrari 2010

Heeft niets met de race te maken, maar is ook niet de moeite om een topic over te starten.

Fin Raikonnen moet boete van 30.000 euro betalen

De Finse Formule 1-piloot Kimi Raikonnen is in zijn thuisland veroordeeld tot het betalen van een verkeersboete van 30.000 euro.

In februari van vorig jaar werd de piloot van McLaren-Mercedes door de verkeerspolitie tegengehouden wegens "ongeoorloofd transport". Raikonnen vervoerde op het moment van de feiten drie sneeuwscooters.

De grootte van een geldstraf wordt in Finland bepaald op basis van iemands inkomen. In het geval van Kimi Raikonnen is het gerecht uitgegaan van een maandsalaris van 150.000 euro.


Bron: GVA, BVL



;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

Citaat van: Eric op 24 april 2005 - 11:00:29
mooi schuivertje van Herr Schumi...toont weer eens aan dat Schumi onder druk fouten maakt...niet dat we daar rouwig om zijn hoorr  ;)
Kimi op pole, ben nu eens benieuwd of de Fin het kan afmaken...met McLaren weet je nooit hé. they can go with a bang... ;D ;)

in het vervolg doe ik zulke uitspraken niet meer over de McLaren... :o ??? :-X :-X :-X :-X :-X

Bjorn

Met zo'n uitspraken begeef je je inderdaad op glad ijs!  :( Doodzonde trouwens!  :'(
De Mens: In Het Gras![/color]

The Iceman

Citaat van: Eric op 26 april 2005 - 18:10:18
Citaat van: Eric op 24 april 2005 - 11:00:29
mooi schuivertje van Herr Schumi...toont weer eens aan dat Schumi onder druk fouten maakt...niet dat we daar rouwig om zijn hoorr  ;)
Kimi op pole, ben nu eens benieuwd of de Fin het kan afmaken...met McLaren weet je nooit hé. they can go with a bang... ;D ;)

in het vervolg doe ik zulke uitspraken niet meer over de McLaren... :o ??? :-X :-X :-X :-X :-X
En dat door een stomme aandrijfas die stuk gaat.  :'( :'( :'( :'(

Eric

Citaat van: Bjorn op 26 april 2005 - 18:19:14
Met zo'n uitspraken begeef je je inderdaad op glad ijs!  :( Doodzonde trouwens!  :'(

ik zal het nooit meer doen...*Eric gaat nu een kwartiertje in de hoek staan*  ;D ;D ;)

Jasper

Zo had ik ook gezegd dat JP2 nog voor de race in bahrein ging sterven, en het is ook uitgekomen. ;D

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 26 april 2005 - 19:10:18
Zo had ik ook gezegd dat JP2 nog voor de race in bahrein ging sterven, en het is ook uitgekomen. ;D

Ja was ook geen moeilijke gok he ;D

Jasper

Dat er nog eens een McLaren het zou laten afweten misschien ook niet, het was al zo lang geleden. ;D En het was al geleden van de race op de Nurburgring dat het gebeurde toen Kimi aan de leiding lag. Oh, het gebeurt echt niet vaak...

Juan Pablo

Citaat van: DoefieF1 op 25 april 2005 - 22:21:11
Eerste --> Ralf zijn achtste plaats
Tweede --> Button zijn derde plaats (wat dus waarschijnlijk niet zal gebeuren)

nou,..als het zo is wat er allemaal op internet staat, loopt B.A.R gevaar voor het hele seizoen!

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Citaat van: Eric op 26 april 2005 - 18:25:12
Citaat van: Bjorn op 26 april 2005 - 18:19:14
Met zo'n uitspraken begeef je je inderdaad op glad ijs!  :( Doodzonde trouwens!  :'(

ik zal het nooit meer doen...*Eric gaat nu een kwartiertje in de hoek staan*  ;D ;D ;)

:D ;D ;D

Mikacouli

Bij deze wordt bevestigd dat Kimi geen lichtere wagen had. Wat ik ook al vermoede. Dus de mensen die zeiden dat Kimi lichter stonden, think again!


Voor McLaren-teambaas Ron Dennis bestaat er weinig twijfel over wie in Imola de race naar zich toe zou hebben getrokken indien de auto van Raikkonen heel gebleven was. "De eerste pitstop van Kimi zou nog later zijn geweest dan de andere coureurs", onthult Dennis. "Kimi had de race waarschijnlijk dan ook met gemak kunnen winnen."