WK snooker

Gestart door Jasper, 16 april 2005 - 15:20:43

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

Ik ga voor de finale, O-sullivan, Hunter.

Das toch een leuke affiche, en Stephen Hendry zo snel mogelijk doen inpakken.

eppie

Citaat van: The REAL Freak op 20 april 2005 - 12:13:51
Ik ga voor de finale, O-sullivan, Hunter.

Das toch een leuke affiche, en Stephen Hendry zo snel mogelijk doen inpakken.

Dat zal moeilijk gaan want Hunter ligt er al uit.En Hendry zal toch beter moeten worden als hij ver wil geraken in dit kampioenschap want zoals hij vanmiddag speelde zal niet genoeg zijn.Ik denk dat hij nog in zijn ritme moet komen.

Daarnet het einde van de match tussen Williams en Millikins gezien, Williams verpletterde Millikins met 10-1 en als kers op de taart pakte hij de laatste frame met een maximum brake. 8)

Jasper

Verdomme, weer een 147 gemist, 'k heb dat nog nooit gezien. :'(

Jasper

McManus-Henry ging een spannende match zijn en zie, 10-9.

Hendry heeft zijn tweede ronde al afgewerkt, met 13-3 tegen Anthony Hamilton. Davis gaat er jammer genoeg uitgekikkerd worden door Holt. :(

O'Sullivan heeft moeite met trainingsmaat (sparingpartner :P) Allister "Ally" Carter, maar zal volgens mij aan het langste eind trekken.

Ebdon zal met veel moeite voorbij Stephen Lee gaan. Higgins-Murphy zal een simpele wedstrijd worden voor Higgins, in de stijl van Hendry-Hamilton. Holt zal dus vrij gemakkelijk winnen van Davis, 13-9 of zo.

White-Stevens wordt een leuke match. Ik gok op Stevens. Doherty-McManus wordt ook nog leuk, ik hoop en gok op Doherty. Mark Williams zal met ongeveer 13-9 winnen van Ian McCulloch.


Voilà, mijn pronostiek. :)

Jonas

Citaat van: Jasper op 20 april 2005 - 20:43:12
Verdomme, weer een 147 gemist, 'k heb dat nog nooit gezien. :'(

Ik heb al eens een stuk of 120 of zoiets een keer gezien maar de One Four Seven heb ik jammer genoeg nog nooit gezien  :(
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jasper

Onlangs de 138 van Higgins gezien. Maar dat zal zowat het meeste geweest zijn denk ik...

Schumi nr1

Mooie comeback van Davis tegen Holt gisteren. Davis stond 3-8 achter en heeft kunnen terugkomen naar 7-9, er is dus nog niets verloren voor Davis. Misschien wint de ouwe het wel van de rookie.

Schumi nr1

Citaat van: F1Planet op 22 april 2005 - 21:57:15
Citaat van: Jasper op 20 april 2005 - 20:43:12
Verdomme, weer een 147 gemist, 'k heb dat nog nooit gezien. :'(

Ik heb al eens een stuk of 120 of zoiets een keer gezien maar de One Four Seven heb ik jammer genoeg nog nooit gezien  :(

Ik heb ooit een 147 gezien bij Higgins, echt zalig om naar de kijken, de spanning kan niet op. Ooit iemand al een 154 gezien?

Jonas

Het moet echt wel tof zijn om eens een 147 te zien of zelf een 154. Lekker spannend.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jasper

Wat is een 154? 147 is het maximum, nee? Je kan in één break 15 roden + 15 zwarten = 120 punten, dan geel, groen, bruin, blauw, roos, zwart = 2+3+4+5+6+7=147. Hoe haal je dan een 154? Natuurlijk als je tegenstander een fout maakt en je daardoor strafpunten krijgt, maar dat is niet in één break he.

Schumi nr1

Citaat van: Jasper op 23 april 2005 - 13:14:59
Wat is een 154? 147 is het maximum, nee? Je kan in één break 15 roden + 15 zwarten = 120 punten, dan geel, groen, bruin, blauw, roos, zwart = 2+3+4+5+6+7=147. Hoe haal je dan een 154? Natuurlijk als je tegenstander een fout maakt en je daardoor strafpunten krijgt, maar dat is niet in één break he.

Als de tegenstander de zwarte bal er in schiet voor er eender welke bal ingegaan is is een 154 mogelijk. Dan krijg je 7 punten en is een 154 break dus mogelijk. Maar dit gebeurt uiterst zelden neem ik aan :).

Jasper

Dat is dan geen break hé, die strafpunten horen toch niet bij de break?

Schumi nr1

Ik dacht van wel, maar 'k ben niet voor 100% zeker.

Jasper

In ieder geval spreken ze bij een 147 ook over een "maximum break". Maar ja, 't zou kunnen, ik heb er in ieder geval nog nooit iets van gehoord.

eppie

Zoals Jasper zei horen strafpunten niet bij de break.Maar het is in principe wel mogelijk een 152-break te maken.Het is al eens gebeurt dat er een van 148 gemaakt is maar dat is ook de enige voor zo ver ik weet en het vergaat me even wie dit was ook.Maar als je tegenstander je snooker legt met een fout te maken krijg je een zogenaamde freeball.Je mag dan eender welke bal op de tafel nomineren om te potten en krijg je er 5 punten voor.Bij die 148 was het bij het eerste schot waar de rode ballen moeten worden gebroken, maar hij miste zijn schot compleet en kwam stil te liggen achter groen.

Steven tegen White aan het zien nu.Spannende eerste frame die nu net verbrod is door een foute call van de referee.Het zijn zowat de 2 beste spelers die nog nooit het EWC hebben gewonnen.

Holt heeft me ook  verrast toen hij 7 frames achter elkander won tegen de veteraan Davis.Al goed dat Davis bezig is met een sterke remonte.