WK snooker

Gestart door Jasper, 16 april 2005 - 15:20:43

« vorige - volgende »

Jasper

Verheug je maar op spanning, want vandaag is het twee weken durende WK snooker van start gegaan. In het Crucible Theater te Sheffield zijn de eerste wedstrijden begonnen.

Als ik het me goed herinner, pakte Ronnie O'Sullivan vorig jaar zijn tweede titel, door in de finale Graem Dott te verslaan, die Stephen Hendry in de halve finale had uitgeschakeld.

Ik weet dat hier nog enkele snookerfans zitten. Wie zal volgens jullie het Embassy World Championship 2005 winnen? Ik vind het veel te moeilijk te voorspellen eigenlijk... Maar O'Sullivan, Hendry en Doherty zijn m'n favorieten, al zie ik die laatste geen wereldtitel meer nemen.

razzle_dazzle

Ik ken de namen wel maar kijk er zelden (nooit) naar, ik herriner me wel dat er vorig jaar een serieus opstootje is geweest in een wedstrijd. Was die O' Sullivan daar niet in betrokken?

Enfin, je brengt maar verslag uit  ;).

eppie

#2
Ik kijk altijd als er snooker op tv is, ik speel het zelf ook wel veel, wel niet in competitieverband.Maar ik denk dat als O'Sullivan in de eerste ronde voorbij Maguire geraakt dat hij verder gaat om te winnen.Maguire is de enige die O'Sullivan heeft kunnen verslaan dit seizoen.(2x zelfs)Weet iemand hoe het daarmee nu gesteld is, ik heb deze middag de eerste frames daarvan bekeken en het was 3-2 toen O'Sullivan gelijk maakte met de eerste century van het tornooi.

Jasper

#3
Het staat 5-4. Om 7 uur lokale tijd (8 uur bij ons?) wordt de wedstrijd verdergezet.

Interessante pagina: http://www.embassysnooker.com/ewsfinaldraw05.html

De topwedstrijden in de eerste ronde zijn wedstrijd 1 (O'Sullivan-Maguire) en ook wel wedstrijd 15 (Dott-McCulloch). Waar ik ook naar uitkijk de wedstrijd Lee-Drago. Drago speelt zeer snel, geen lange wachttijden dus. Ik hoop daarom dat hij wint van Lee, maar Lee is ook wel een kwaliteitspeler. McManus-Henry kan ook wel een spannende wedstrijd worden denk ik, twee spelers die in staat zijn het te maken tot in de halve finale of zo. Verder zijn er veel te veel namen die ik niet ken...

Als O'Sullivan en Fu hun eerste ronde overleven, krijgen we die twee trouwens tegenover elkaar in de tweede ronde, ook een topwedstrijd. :)

Tim C

O'Sullivan is ook mijn favoriet, leuke showman :)

eppie

Speelt Paul Hunter mee, gisteren vertelde iemand me dat hij kanker heeft.Daarvan ben ik toch ook altijd wel een fan van geweest.Vorig jaar was de finale van de Masters tussen hem en O'Sullivan een juweeltje, hopelijk krijgen we er nu ook zo een.'t Zou wel leuk zijn als White eens wint, die is al een stuk of 30 jaar aan het proberen.

eppie

O'Sullivan heeft gewonnen, hoewel niet zonder moeite, de match werd pas in de laatste frame beslist.

Jasper

#7
Amai ja, 10-9. :o

Zoals ik had gezegd gaat de wedstrijd McManus-Henry ook gelijk op (5-4 voor McManus). Ik hoop ook dat Steve Davis doorgaat, hij is toch wel de beste snookerer ooit denk ik. Hij staat met 4-5 achter Greene.

En Paul Hunter begint deze namiddag aan zijn wedstrijd tegen één of andere Michael Holt. ;) Als hij O'Sullivan ontmoet zal het wel in de halve finale zijn en niet in de finale.

eppie

Ik bedoel een even spannende finale als toen, en het is dus inderdaad al goed begonnen.O'Sullivan was er zo goed als uit, Maguire stond 9-7 voor en had 19 punten meer dan O'Sullivan met nog 2 rode ballen te gaan wanneer hij gemakkelijke zwarte mist.O'Sullivan liet daarna zien waarom hij toch wel de beste van het moment mag worden genoemd door Maguire geen kans meer te geven en zo op het nippertje doorstoot.

Henry-McManus blijft spannend, 9-8 op het moment.


Citaat van: Razzle_dazzle op 16 april 2005 - 15:24:18
Ik ken de namen wel maar kijk er zelden (nooit) naar, ik herriner me wel dat er vorig jaar een serieus opstootje is geweest in een wedstrijd. Was die O' Sullivan daar niet in betrokken?

Enfin, je brengt maar verslag uit ;).

Vorig jaar heeft er inderdaad iemand een slag uitgedeeld aan de ander maar O'Sullivan was daar niet bij, Hann geloof ik wel.Waar O'Sullivan wel bij was was toen er een streaker de wedstrijd kwam verstoren.Deze wilde onder tafel kruipen maar security had hem eerder te pakken.


Raikkonen MASTER

Maguire kon uitspelen.
Maar hij miste de zwarte bal. Daardoor kon O'Sullivan de klus wél klaren. Als Maguire de zwarte had gepot, was O'Sullivan uitgeschakeld. Hij heeft dus zelf gefaald en Ronnie heeft geluk gehad :)

eppie

Gisterennacht tot 1 uur gekeken naar Davis-Greene, het is uiteindelijk 10-9 geworden maar ze waren zeer aan elkaar gewaagd.Hunter heeft spijtig genoeg verloren van Holt maar hij maakte zelf nogal veel kleine foutjes volgens mij door een gebrek aan training.Maar wie kan het hem kwalijk nemen?
Daarnet gekeken naar White vs O'Brien, enkel de 4de frame, maar die was zeer amusant.O'Brien legt zichzelf snooker waardoor hij 9 keer opnieuw moet proberen, en aldus 36 punten weggeeft, voor hij de juiste bal raakt en meteen ook een fluke snooker maakt.Maar hij wint toch de frame na enkele brilliante longpots.

Doefie

Ah, is terug begonnen? Kan ik mij weer eens voor televisie placeren... De grote namen ken ik wel, maar heb niet een favoriet. Is wel leuk om ernaar te zien :)

Bjorn

Als ik er naar kijk kan het me énorm boeien. Ik kom er niet bij dat die ballen perfect daar en daar terechtkomen. Knap wat die gasten kunnen!!  :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Jasper

Ik heb net een énorm boeiendewedstrijd gezien tussen Higgins en Mark Selby. De cijfers, 10-5, waren duidelijk, maar: in het eerste frame maakte Higgings een 136. In het tweede frame maakte Selby een 135. Een pak later, in het 14de frame denk ik, maakte Higgins een break van 138.

Toen stond het 9-5. Higgins had de kans het frame af te maken maar miste een groene. Dan kon Selby het afmaken, maar ook hij miste. Higgins had wel een snooker nodig. Alle rode ballen waren weg. Higgins kreeg de snooker niet, maar Selby kon de gele potten, waardoor Higgins twee snookers nodig had om gelijk te kunnen komen. Toen had hij 32 punten.

Hij legde een snooker en Selby miste twee keer. Daarna legde Higgins nog een snooker, waarop Selby maar liefst 7 keer wist te missen. Uiteindelijk had Selby in het totaal 11 keer gemist, dus Higgins had door snookers 44 punten gekregen en stond al een 13-tal punten voor, en had aan groen en bruin genoeg om het frame en de wedstrijd te besluiten.

John Higgins is dit jaar een titelkandidaat, hij maakte lange breaks en speelde uitstekende safety-shots. Halve finale wordt volgens mij O'Sullivan-Higgins.

De tweederondewedstrijden die al bekend zijn zijn overigens Davis-Holt, White-Stevens (interessant), en Doherty-McManus (ik hoop en gok op Doherty). De tweede ronde is best of 25.

eppie

Yup, die wedstrijd heb ik ook gezien, wel grappig hoe Shelby zijn bal aanmoedigde met zijn cue bij zijn 8ste poging van die ene snooker. :)

Doherty heb ik gisteren ook nog zien spelen, hij gaat dit tournament wel ver geraken denk ik.Hij speelde zeer goed en ook zeer snel.Hij heeft nog altijd het record om alle kleuren achter elkander te potten, 22.7 seconden ofzo. 8)

BTW Higgins vs Murphy is ook een tweede ronde.