Villeneuve en Sauber

Gestart door Doefie, 14 april 2005 - 17:18:35

« vorige - volgende »

Doefie

Vind het vrij idioot van Sauber om zo te handelen en Villeneuve er eventueel al meteen uit te smijten.

Villeneuve vraagt om de wagen wat aan te passen zodat hij er al iets beter mee zou kunnen rijden --> Sauber weigert
Villeneuve vraagt aan Sauber om de mogelijkheid van de derde wagen op vrijdag gebruik te maken om zo meer gegevens te verzamelen en de wagen beter te maken --> Sauber weigert

En dan zeggen dat Villeneuve niet goed genoeg is?

Jasper

Sauber zegt zelf dat hij eerst voor een goeie wagen moet zorgen en dan pas mag/kan oordelen over zijn wagens. Waar je die info van haalt, is mij dan ook een raadsel...

Doefie

Villeneuve vroeg om dan vooral de remmen wat aan te passen omdat die niet bij zijn rijstijl pasten, Sauber antwoord dan dat hij dan maar zijn rijstijl moet aanpassen.

Jasper

Ik citeer een bericht op deze site, op  verschenen op 7 april ("Villeneuve kwaad")

"Ik voel geen nood aan een rijderwissel. Mijn prioriteit is de wagen sneller te maken, alleen dan kunnen we naar de prestatie van de rijders beginnen kijken."

De woorden van Peter Sauber na de GP van Bahrein.

Doefie

Ondertussen wordt zit Villeneuve wel op het vliegtuig naar huis omdat hij te traag zou zijn, en wordt Massa in de wagen gedumpt...

FerrariMan

Zou het heel misschien niet aan JV zelf liggen?

Ambras bij BAR, gezever bij Renault en nu weer boel bij Sauber.
Resultaten zien we niet en Massa gaat dit seizoen over hem heen gaan als een pletwals.

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 14 april 2005 - 19:29:46
Zou het heel misschien niet aan JV zelf liggen?

Ambras bij BAR, gezever bij Renault en nu weer boel bij Sauber.
Resultaten zien we niet en Massa gaat dit seizoen over hem heen gaan als een pletwals.

Ambras bij BAR: David Richards wou hem gewoon kwijt, en deed dat op de meest idiote manier door hem gewoon zwart te gaan maken. Richards was weg en heel de paddock was vriendelijk tegen hem ... de schuld van Villeneuve? Niet echt, denk ik.

Gezever bij Renault: hij staat een heel jaar aan de kant, de Formule 1 evolueert enorm en is dus moeilijk om meteen weer goed te presteren, in een wagen die je helemaal niet kent. Dat is niet te onderschatten.

En bij Sauber: het team test zo goed als nooit, het lijkt alsof ze hun wagen niet eens willen verbeteren (alleen met een windtunnel kom je er niet). Als Villeneuve om meer testmogelijkheden vraagt, wat meer gegevens oplevert om de wagen te verbeteren wordt hem dat geweigerd? Is het dan de schuld van Villeneuve?

The Iceman

Denk dat dit alles wel zal koelen zonder blazen. Villeneue zal binnen enkele races wel zijn draai vinden met de Sauber en Jacques blijft gewoon bij Sauber tot het einde van het seizoen. Zou het jammer vinden mocht zo'n 'monument' als Jacques gedumpt worden als een stuk vuil ! Ik heb hem altijd graag gemogen  :'( :'( :'(

Bruno

Citaat van: Snekuem op 14 april 2005 - 20:24:54
Denk dat dit alles wel zal koelen zonder blazen. Villeneue zal binnen enkele races wel zijn draai vinden met de Sauber en Jacques blijft gewoon bij Sauber tot het einde van het seizoen. Zou het jammer vinden mocht zo'n 'monument' als Jacques gedumpt worden als een stuk vuil ! Ik heb hem altijd graag gemogen  :'( :'( :'(

Kan best maar ik denk dat je moeilijk kan verwachten dat een piloot mag blijven rijden omdat het een "monument "is.
Het team (en de sponsors niet te vergeten!) zien dan nog liever een onbekend talent dat de wagen aan het einde van de race mee vooraan zet.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

The Iceman

Citaat van: Bruno op 14 april 2005 - 20:44:54
Citaat van: Snekuem op 14 april 2005 - 20:24:54
Denk dat dit alles wel zal koelen zonder blazen. Villeneue zal binnen enkele races wel zijn draai vinden met de Sauber en Jacques blijft gewoon bij Sauber tot het einde van het seizoen. Zou het jammer vinden mocht zo'n 'monument' als Jacques gedumpt worden als een stuk vuil ! Ik heb hem altijd graag gemogen  :'( :'( :'(

Kan best maar ik denk dat je moeilijk kan verwachten dat een piloot mag blijven rijden omdat het een "monument "is.
Het team (en de sponsors niet te vergeten!) zien dan nog liever een onbekend talent dat de wagen aan het einde van de race mee vooraan zet.

Dat zien de sponsors inderdaad liever, maar ik vind het niet normaal dat een rijder zich moet aanpassen aan de wagen. Sauber heeft niet zo'n gigantisch budget als pakweg Mclaren, maar denk dat het als coureur toch moeilijk is om met een onhandelbare wagen te rijden, al heb je zelfs al zoveel ervaring als de Canadees. Wagen is misschien speciaal ontwikkeld op de bevindingen van Felipe Massa ???

Tim C

quote Montoya over rijden bij McLaren:

Ik moet mijn rijstijl nog wel aanpassen

Doefie

Citaat van: Tim C op 14 april 2005 - 21:30:57
quote Montoya over rijden bij McLaren:

Ik moet mijn rijstijl nog wel aanpassen

Ja, en McLaren zal ondertussen de wagen wat aanpassen naar de normen van de Colombiaan. Wees gerust, het zal daar niet van één kant komen.

tazpas

Straks wordt JV nog vervangen door JV (Jos Verstappen)  8)

FerrariMan

In de Villeneuve zaak ben ik moeilijk te overtuigen, het lijkt alsof hij overal wel problemen heeft.
Of had hij echt gedacht dat Sauber voor podia zou gaan?

Tim C

Je kan jezelf natuurlijk de vraag stellen of JV wel bij Sauber kan blijven als zijn rijstijl ervoor zorgt dat hij niet snel genoeg is...