Villeneuve en Sauber

Gestart door Doefie, 14 april 2005 - 17:18:35

« vorige - volgende »

Bruno

Citaat van: Snekuem op 14 april 2005 - 20:55:49
Citaat van: Bruno op 14 april 2005 - 20:44:54
Citaat van: Snekuem op 14 april 2005 - 20:24:54
Denk dat dit alles wel zal koelen zonder blazen. Villeneue zal binnen enkele races wel zijn draai vinden met de Sauber en Jacques blijft gewoon bij Sauber tot het einde van het seizoen. Zou het jammer vinden mocht zo'n 'monument' als Jacques gedumpt worden als een stuk vuil ! Ik heb hem altijd graag gemogen  :'( :'( :'(

Kan best maar ik denk dat je moeilijk kan verwachten dat een piloot mag blijven rijden omdat het een "monument "is.
Het team (en de sponsors niet te vergeten!) zien dan nog liever een onbekend talent dat de wagen aan het einde van de race mee vooraan zet.

Dat zien de sponsors inderdaad liever, maar ik vind het niet normaal dat een rijder zich moet aanpassen aan de wagen. Sauber heeft niet zo'n gigantisch budget als pakweg Mclaren, maar denk dat het als coureur toch moeilijk is om met een onhandelbare wagen te rijden, al heb je zelfs al zoveel ervaring als de Canadees. Wagen is misschien speciaal ontwikkeld op de bevindingen van Felipe Massa ???

Wie is er daar de testpiloot? Ik kan me best voorstellen dat de wagen verbeterd word aan de hand van de bevindingen van iemand die de wagen test. Maar ik denk dat het moeilijker is om je als testpiloot in te beelden dat je een andere rijstijl hebt.
Dus: ofwel laat je de uiteindelijke racepiloten testen met de kans dat je niet echt de nodige vooruitgang kan boeken of je zoekt goede piloten die zich ofwel aan de wagen kunnen aanpassen (mits de nodige kleine afstelwijzigingen) ofwel piloten die een vergelijkbare rijstijl hebben.

Maar eerlijk gezegd, ik denk dat je als goede piloot toch in staat moet zijn om je in grote lijnen aan de wagen aan te passen.
De rest kan opgevangen worden door een andere afstelling van de wagen.
Het is toch al genoeg gebeurd dat de reservewagen voor een bepaalde piloot klaar stond. Moest de andere rijder er mee op weg dan werden de nodige dingen (pedalen, stoel, aerodynamica enz) als er genoeg tijd was afgesteld op die piloot. Was die tijd er niet dan kon het inderdaad gebeuren dat de piloot niet goed op weg was wegens een (voor hem) onhandelbare wagen. 

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Ruud

#16
Citaat van: Tim C op 14 april 2005 - 23:16:12
Je kan jezelf natuurlijk de vraag stellen of JV wel bij Sauber kan blijven als zijn rijstijl ervoor zorgt dat hij niet snel genoeg is...

Inderdaad, het is gemakkelijker om van coureur te veranderen dan om het hele project om te gooien voor de coureur die niet presteert. Oké, het is een hele lastige situatie waarin hij verkeerd, maar Massa heeft die problemen kennelijk niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat F1 vechters en iconen als Villeneuve nodig heeft. Ik zie nog liever dat hij vooraan kan vechten, maar hij presteert niet. Misschien dat de prestaties nu beginnen te komen, hij zou immers in Bahrein de auto al beter aangevoeld hebben. We zullen zien...

Doefie

Ik hoop alvast dat hij nog tijd krijgt. Sauber maakte vanaf het midden van vorig seizoen veel vooruitgang, laat ons hopen dat het nu ook zo is...

Eric

Misschien moeten we gewoon inzien dat Villeneuve zijn "touch" (als hij die al had) heeft verloren...de man zijn tijd in de F1 is voorbij... :-\