Kan er nog een race bij?

Gestart door Ramses, 13 april 2005 - 16:09:48

« vorige - volgende »

Ramses

China is meer natuurlijk getekend, dan bv. Bahrein

Mikacouli

Citaat van: Ramses op 16 april 2005 - 17:17:01
China is meer natuurlijk getekend, dan bv. Bahrein

Vind ik ook, heeft nog een beetje een landschap. Bahrein vond ik in het begin niks maar nu begint dat te beteren. Maar er zal nooit een beter komen dan Francorchamps. :)

Jasper

China is inderdaad niet zo slecht, Bahrein vind ik ook niet erg. De nieuwe Hockenheim vind ik ook niet mis, maar iedereen vindt dat slecht omdat de oude stukken beter was, wat wel waar is. Maar het is niet omdat de oude versie beter was, dat de nieuwe slecht is.

Maar kijk nu naar Istanbul, op wat trekt dat nu? Echt een lelijke lay-out als je dat zo ziet. Maar toch eerst eens een race bekijken op dat circuit.

Ferrari 2010

Tilke heeft al te veel ircuits gemaakt om nog origineel te zijn, daarom zou iemand anders nu eens voor de circuitbouw moeten worden aangesteld.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Om een circuit te bouwen zijn de mogelijkheden legio, ik denk dan ook dat het daar niet veel mee te maken heeft. Een goed circuit tekenen is aartsmoeilijk, herinner je je de topic nog toen we allemaal een circuit konden tekenen en posten? 't Is toch wel moeilijk.

Doefie

Citaat van: Jasper op 16 april 2005 - 19:01:54
Om een circuit te bouwen zijn de mogelijkheden legio, ik denk dan ook dat het daar niet veel mee te maken heeft. Een goed circuit tekenen is aartsmoeilijk, herinner je je de topic nog toen we allemaal een circuit konden tekenen en posten? 't Is toch wel moeilijk.

Kunnen we nog is opstarten 8)

Nee, de opties op goeie circuitbouwers zijn vrij klein, maar ja moet er grote archtiect-studies voor doen en niet elke grote architect kan een circuit bouwen of weet hoe dat in elkaar zit. Tilke doet dat nu omdat hij weet wat hij moet doen, maar zoals al gezegd vind maar telkens een nieuw circuit dat voldoet aan de normen. Trouwens die normen verschillen elk jaar, wat goed is in het ene jaar is slechter voor het jaar erop omdat alles constant evolueert. Francorchamps is en blijft een fantastisch circuit, maar dat is door de natuurlijke ligging en de uitstekende opvolging van rechte stukken en bochtencombinaties.

Het probleem is denk ik tegenwoordig dat ze het circuit niet langer maken dan 5.5 kilometer. Moesten ze een circuit ontwerpen voor 6.5 kilometer kan je al wat meer spelen met de layout. Daar biedt de omgeving niet altijd plaats voor, natuurlijk, maar in Turkije heb je in tegenstelling tot pakweg Australië of Maleisië wel wat meer glooiing in het circuit (hoogste is 8% naar boven) en dat maakt het circuit dat weeral wat beter (vind ik toch).

Een ander probleem is denk ik dat de circuits gewoon te modern zijn. In Francorchamps voel je gewoon dat het leeft, dat er een hele geschiedenis in hangt. Dat heb je op 90% van de andere circuits niet. Monza is er ook zo eentje, Hockenheim wás dat. Door de veranderingen (hetzelfde geld voor de Nürnburgring) is die geschiedenis grotendeels verdwenen.