Groetjes uit Thailand...

Gestart door Alan Blues, 10 april 2005 - 17:12:02

« vorige - volgende »

Eric

en nu wachten op deel III

Wel leuk geschreven  ;)

Ferrari 2010

inderdaad, nu wachten op deel III
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Alan Blues

Citaat van: Eric op 23 november 2005 - 14:10:35
en nu wachten op deel III

Wel leuk geschreven  ;)

Ik probeer deel III er zo snel mogelijk op te zetten. ;)

Eric

Citaat van: Alan Blues op 23 november 2005 - 16:00:08
Citaat van: Eric op 23 november 2005 - 14:10:35
en nu wachten op deel III

Wel leuk geschreven  ;)

Ik probeer deel III er zo snel mogelijk op te zetten. ;)

wij hebben geduld  :-X  ;)

Alan Blues

#79
Thailand. Deel III: De Voorhistorie...

Om toch niet helemaal een stap in het ongewisse te zetten wou ik met Jeroen en Thabthim eens afspreken om onze reis voor te bereiden, zodat we op dezelfde golflengte zouden zijn en niet voor verrassingen zouden staan als we eenmaal terplekke waren.

Wat verwacht elk van ons van die reis?

Een feit stond vast: we zouden eerst de familie bezoeken in Samut Prakan. Een voorstad op 25 km ten zuiden van Bangkok.

Aangezien Thailand een wondermooi land is, opteerden we voor een eerder avontuurlijke, culturele en natuurgerichte tocht. Dit i.p.v. op onze luie kont op een strand te gaan liggen. Op het strand zitten mocht er ook wel bij zijn, maar niet gedurende 3 weken. Hoogstens enkele dagen.

En zeker niet, en dat was mijn veto, in Pattaya. Pattaya is het grootste bordeel van de wereld dat bekend staat voor pedofilie, prostitutie van minderjarigen, enz... Kortom: het zit er vol dikke oude duitsers die het doen met meisjes en jongens van tussen de twaalf en de twintig.

Dus besloten we onze reis van Samut Prakan naar het noorden te sturen richting Chiang Mai en Chiang Rai. Naar het schijnt fanastische steden en in de buurt de ongerepte natuur.

Vervoer? Tja, hoe zijn de wegen daar? Wie zal het zeggen? Niemand van ons was er al geweest. Ook Thabthim en Sumet niet.

Idee! Zullen we met het vliegtuig van Bangkok naar Chiang Mai vliegen? Nee, te duur. Met de bus? Nee, te traag. Laten we een auto (4x4) huren. De prijzen vallen mee en het gaat snel. Maar! In Thailand rijden ze links, en dat hebben we nog nooit gedaan. Stel dat we in the middle of nowhere iets voorhebben dan staan we daar... :-\ Als we nu eens een auto kochten en die achteraf zouden cadeau geven aan de schoonbroer van Sumet en Thabthim, mits de afspraak dat hij onze chauffeur is gedurende heel de periode dat we er zijn? BINGO! We zullen ter plekke zien wat de prijs van een tweedehandswagen is.

Uur en datum van vertrek waren bepaald. Thabthim, Jeroen en ik vertrokken met dezelfde vlucht en zouden met dezelfde vlucht terugkomen. Sumet en De Mama (van wie ik nu weet dat ze Pathum heet) vertrekken twee dagen voor ons en komen twee dagen na ons terug naar België.

December 2004: Tsunami!

Zoals miljoenen mensen hebben ook wij met open mond gekeken naar de vernietigende en moordende kracht van de tsunami. Rond deze periode vorig jaar kende niemand het woord al. Nu is het in onze netvliezen gebrand. Maar onze reis was al geboekt. Sommigen dachten dat we ramptoeristen waren, maar niets is minder waar. Wij gingen naar het noorden, en de tsunami was in het zuiden. En, ja, als toerist kan je helpen de economie terug op zijn poten te krijgen. Hoewel dit een flauw excuus is omdat onze reis toch al vast stond...

Onze reis nam een onverwachte wending enkele weken voor ons vetrek... Groot alarm!! Er was een haar in de boter tussen Jeroen en Thabthim. Ze had iemand leren kennen in een Willebroekse disco en bleef er, na meerdere verwittigingen van Jeroen, nog steeds mee sms'en en chatten. Jeroen zijn wereld stortte zowat in, maar hij moest de beslissing nemen om een punt te zetten achter hun relatie. Niet echt bevorderend om dan samen een avontuurlijke, culturele en natuurgerichte tocht te ondernemen... De scherven konden op zo'n korte periode niet meer gelijmd worden, maar het zou ook stom geweest zijn om de reis af te zeggen. Jeroen zei me wel dat, indien ik niet mee was gegaan, hij de reis zou geannuleerd hebben. Ik ben blij dat hij het niet heeft gedaan.

Dit was niet de enige wending. Sumet ging met trouwplannen naar zijn familie terug. Om ginds met zijn nichtje te trouwen. Niet gebruikelijk bij ons, maar ginder blijkbaar geen probleem. Maar hij had al sinds veertien dagen niets meer van haar gehoord...

Het zou een stressy vlucht worden...

Eric

Alan, die eerste link werkt niet hoor...

btw, wat heb je betaald voor de auto?  ;)

Alan Blues

#81
Citaat van: Eric op 26 november 2005 - 11:19:58
Alan, die eerste link werkt niet hoor...

btw, wat heb je betaald voor de auto?  ;)

De nieuwe link blijkt ook niet te lukken. ik weet niet wat ik fout doe. Maar ga anders gewoon eens kijken op http://en.wikipedia.org/wiki/Samut_Prakan_Province

Wat de auto betreft: niet vooruitlopen op de feiten, Eric!! ;)

Jasper

Bij Wikipedia mag je geen / achter de link zetten want dan vindt hij het onderwerp niet. ;)

Alan Blues

#83
Citaat van: Jasper op 26 november 2005 - 15:41:52
Bij Wikipedia mag je geen / achter de link zetten want dan vindt hij het onderwerp niet. ;)

Nu werkt de link wel! 8)

Zo zie je maar dat een mens elke dag bijleert!! Thanks, Jasper!  8)

Eric

Citaat van: Alan Blues op 26 november 2005 - 14:20:54
Citaat van: Eric op 26 november 2005 - 11:19:58
Alan, die eerste link werkt niet hoor...

btw, wat heb je betaald voor de auto?  ;)

De nieuwe link blijkt ook niet te lukken. ik weet niet wat ik fout doe. Maar ga anders gewoon eens kijken op http://en.wikipedia.org/wiki/Samut_Prakan_Province

Wat de auto betreft: niet vooruitlopen op de feiten, Eric!! ;)

Link werkt nu  :)

ik ben gewoon nieuwsgierig  ;D

Alan Blues

#85
Effe een test om te zien of ik de foto's er opkrijg.
Don't shoot me als het niet lukt.
Laat me gewoon weten of je ze kan zien of niet...  :D :D

Ik heb de link weg gehaald. Te grote foto. Ik ga verder doen als ik weet hoe de foto's te verkleinen. En dan: Meer tekst en foto's. :)

Alan Blues

Mmmm... Blijkbaar nogal groot...  :-[ :-[ :-[

Hoe verklein je zoiets?  :-[ :-[ :-[

Eric


Alan Blues

Citaat van: Eric op 03 december 2005 - 21:18:15
Alan zie privébericht  ;)

Hi Eric, bedankt voor je bericht. Maar ik heb daarnet gehoord van Jeroen hoe ik het moet doen. Nu Nog effe in de praktijk omzetten. :)

En dat zal niet meer voor vandaag zijn...

Toch bedankt voor het voorstel!  8)

Jakke Jr

former Member of The Reservoir Dogs
"Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?"