Groetjes uit Thailand...

Gestart door Alan Blues, 10 april 2005 - 17:12:02

« vorige - volgende »

Ramses

Het afwachten maakt enkel dat we het reisverslag des te spannender zullen vinden ;D

Alan Blues



Ik heb er lang over gesproken met mijn reisgezellen over wat ik op het net mag zwieren en wat niet en ook over hoe ik het aan boord zal moeten leggen om jullie een beeld te geven van onze reis, die toch iets anders verlopen is als ik dacht. Anders verlopen? Ja, maar ik zou zo terug het vliegtuig instappen en terug gaan en dezelfde reis willen beleven.

Een heel reisverslag is quasi onmogelijk omdat ik dan te veel in detail zal moeten treden of net te weinig details zal kunnen geven. Ik zal het ook niet kunnen neerschrijven vanaf onze aankomst tot aan ons vertrek, dat zou snel te saai worden, terwijl het wel een boeiende reis was. Een ander probleem is dat ik de foto's niet online krijg, wegens een crash van de server van Jeroen (waar de mooiste foto's op staan) en het feit dat ik zo'n grote knul ben in het werken met een pc. Laat staan dat ik een website zou kunnen maken en de foto's daarop zou kunnen uploaden (héhé, ik ken het woord uploaden al... ;) ) Maar dat heb ik al gevraagd aan Jeroen en hij zal me er wel mee helpen.

Het verslag zal dus iets met veel tekst worden en ik zal het in delen proberen neer te schrijven. Zonder chronologische volgorde, maar gewoon per plaats, per onderwerp, per gevoel, per geschiedenis van het land, enz...

Ik zal eerst mijn reisgezellen voorstellen, de voorbereiding van de reis en de aankomst in Thailand.

Dat is belangrijk als voorkennis.

Ik zal m'n best doen elke week dit topic terug naar boven te halen met zoveel mogelijk boeiende lectuur. Aan jullie om te oordelen of het interessant is of niet. Laat me ook weten of ik te veel in detail ga of net te weinig.

Het aantal hits zal wel duidelijk maken of het oké is of niet.

Tegen het weekend kunnen jullie het eerste deel verwachten.

Nu is het te laat om nog te beginnen... ;)

Eén ding kan ik jullie al verklappen: Thailand RULES!!!


Jasper

Alan? Ben je ziek of zo, dat je eraan begint?

Dat was althans mijn eerste gedacht, tot ik deze zin las:
CitaatTegen het weekend kunnen jullie het eerste deel verwachten.

Nu is het te laat om nog te beginnen... ;)

;D ;D

Veel succes, we're waiting! :)

Alan Blues

Hé, het is toch al een begin!!!  ;)

De topic staat terug boven.

Eric

het is Alan gelukt om zijn eerste deel online te zetten....moten we nu weer een paar maanden wachten voor deel II?  ;D ;)


Alan Blues

Citaat van: Eric op 10 november 2005 - 08:57:04
het is Alan gelukt om zijn eerste deel online te zetten....moten we nu weer een paar maanden wachten voor deel II?  ;D ;)



Ik heb nog geen tijd gehad. Maar morgen is het verlof, dan zal ik eens achter mijn pc kruipen...


Eric

Alan, achter uw PC kruipen zonder Duvel hé...anders gaat ge ons vertellen over roze beestjes  ;D ;)

Alan Blues

Nee, net niet. Gezellig met een Duvel achter de pc. Sigaartje er bij, muziekje op en schrijven maar... Enkel jammer van de foto's...  :-\

Hamilton MASTER

Citaat van: Alan Blues op 10 november 2005 - 17:35:48
Nee, net niet. Gezellig met een Duvel achter de pc. Sigaartje er bij, muziekje op en schrijven maar... Enkel jammer van de foto's...  :-\

Als ik je niet zou kennen, zou ik me een oude man voorstellen met een baard en een hoed op die een sigaar rookt en sterke drank drinkt  ;D

Nja binnen een paar jaar misschien ;)



Eric

Citaat van: Raikkonen MASTER op 10 november 2005 - 17:51:35
Citaat van: Alan Blues op 10 november 2005 - 17:35:48
Nee, net niet. Gezellig met een Duvel achter de pc. Sigaartje er bij, muziekje op en schrijven maar... Enkel jammer van de foto's...  :-\

Als ik je niet zou kennen, zou ik me een oude man voorstellen met een baard en een hoed op die een sigaar rookt en sterke drank drinkt  ;D

Nja binnen een paar jaar misschien ;)
hoe...ik dacht dat dat de Kerstman was  ;D

Alan Blues

Citaat van: Raikkonen MASTER op 10 november 2005 - 17:51:35
Citaat van: Alan Blues op 10 november 2005 - 17:35:48
Nee, net niet. Gezellig met een Duvel achter de pc. Sigaartje er bij, muziekje op en schrijven maar... Enkel jammer van de foto's...  :-\

Als ik je niet zou kennen, zou ik me een oude man voorstellen met een baard en een hoed op die een sigaar rookt en sterke drank drinkt  ;D

Nja binnen een paar jaar misschien ;)

Ik ben dat ook, dude. Enkel de baard ontbreekt... ;)

Alan Blues

Thailand. Deel I: Het reisgezelschap.

Jeroen: mijn all time pall. We zijn vrienden in goede en kwade tijden. Ik ken Jeroen al heel lang. Ik heb hem leren kennen in ons jeugdhuis in Sterrebeek. We zijn elkaar pas echt beter leren kennen ergens eind jaren '90 toen ik nog met Linda was en we samen met Jakke veel kicker speelden. Op sommige vlakken zijn we heel verschillend. Hij is bvb een computerdeskundige terwijl ik niet eens foto's kan uploaden op een een site die ik zelf niet kan maken. Toch denken veel mensen dat we broers zijn omdat we fysiek nogal op elkaar lijken. We hebben toch wel veel gemeenschappelijk. We spelen allebei gitaar, drinken graag ons pint, houden van een goeie discussie op café, houden van dezelfde series op tv (Lost, Expeditie Robinson, Monty Python, Father Ted, Fawlty Towers, enz...).
Soms zijn we griezelig hetzelfde. Het is al meermaals gebeurd dat we op de nano-seconde na een sms naar elkaar sturen. Op politiek vlak zijn we misschien licht verschillend, maar ook daar hebben we één ding gemeen: we haten racisten en extreem-rechts. Maar we zijn zeker niet communist. :)

Nu, het is moeilijk om heel Jeroen hier zomaar op het internet te zetten. Dus hou ik het daar gewoon bij. In het kort: er kan misschien 12 jaar verschil zijn tussen ons, maar we begrijpen elkaar met een blik.

Thabthim: Vriendin van Jeroen (hierover straks meer). 28 jaar en geboren in Thailand en sinds haar tienerjaren leeft ze in Zaventem samen met een van haar broers en haar moeder. Thaise vrouwen zijn mooi, maar Thabthim is bloedmooi. Ze spreekt vlot Nederlands en Thais, Frans en Engels kent ze ook, denk ik. Ze heeft Jeroen leren kennen toen ze nog werkte in een Thais restautant. Nu werkt ze in een grootwarenhuis in Zaventem. Ze kan koken als de beste, net zoals Jeroen.

Sumet: 22 of 23 jaar, broer van Thabthim. Hij is hier gekomen samen met zijn zus en moeder. Spreekt Nederlands zoals jij en ik en is zijn Thais naar het schijnt ietwat verleerd. Ik kan niet oordelen omdat ik geen Thais spreek. ;) Sumet heeft een harde job op de luchthaven in Zaventem. Een keiharde werker en super sympathieke kerel. Ik heb hem beter leren kennen sinds onze reis, en ik kijk er steeds naar uit om met hem een pint te drinken.

De Mama: Hier moet ik met blozende wangen toegeven dat ik haar naam nog steeds niet ken. Maar dit neemt niet weg dat ik ze heel sympathiek vind. Het is zo een beetje een feestneus van begin de 50. Ze zal het niet laten om een stapje in de wereld te zetten met ons. De communicatie is moeilijk omdat ze moeilijk Nederlands spreekt. Maar soms is taal niet belangrijk om iemand leuk te vinden. Zo heb ik Berta in Spanje waar ik ook met moeite mee kan praten en toch heel leuk vind. Zoals John Lee Hooker ooit zong: I love the way you talk, I love the way you walk. Zo was 'De Mama' ook iemand waarvan ik vind dat ze veel warmte uitstraalt en bezorgd is om iedereen in haar omgeving.


Jasper

Je hebt jezelf nog niet voorgesteld :P

Eric

waar blijft het nieuwe gedeelte?  :'(

komaan Alan  ;)

Alan Blues

Thailand. Deel II: Zullen we?

Op een dag, ergens in juni of juli, kom ik het jeugdhuis in Sterrebeek binnen en zie Jeroen en Thabthim aan de toog zitten. Na het bestellen van enige geestensverruimende dranken zegt Jeroen me dat ze in april naar Thailand gaan. Waarop Thabthim met veel enthousiasme zegt: 'en gij komt mee!'. Na effe nagedacht te hebben over de financiële kant van de zaak en het wikken en wegen of ik me wel zo'n reis kan betalen, zijn we er serieus over beginnen praten. Met nog een portie geestensverruimende dranken.

Zo'n reis is duur. Maar in dit geval wist ik dat ik iets zou meemaken wat weinige toeristen op een reis naar Thailand zouden meemaken. Wat is er leuker dan een reis te maken in een land met mensen die van daar komen? Ze kennen de mooie plaatsen, spreken de taal, kennen de cultuur en kunnen je bergen vol informatie geven over het land, godsdienst, gebruiken, enz... Toen ik dat alles in m'n ingebeelde weegschaal smeet, bleef die, na lang over en weer bengelen, staan op: JA! IK GA MEE!

Ik voelde me alsof ik op de startgrid van een kartrace stond. No way back. Als ik ja zeg is het ja. Ik zette dus een stap in het ongewisse, maar dat gaf me een gevoel van een kleine die op 5 december gaat slapen en niet weet wat er 's anderendaags op hem te wachten staat.

Ik wist dat Thailand in Azië ligt, maar je had me niet moeten vragen waar het lag ten opzichte van Japan, China of Maleisië. (Voor degenen die het ook niet weten: een leuk programma om te downloaden: http://earth.google.com )

We waren alledrie nogal exited omdat we nu eens samen een verre reis zouden maken. We waren al samen naar Spanje gegaan en dat was fantastisch meegevallen.

Jeroen en Thabthim waren al samen naar Thailand geweest. Thabthim had haar familie al twee jaar niet meer gezien en wou er naartoe. Gelijk had ze!

Ik ben prompt de Trotter (http://www.trotter.be) gaan kopen en heb zo veel mogelijk informatie gevraagd aan m'n reisgezellen om me zo goed mogelijk te kunnen voorbereiden op de reis.

Dan komt de hele rompslomp gaande van het aanvragen van pastoort (een visum heb je niet nodig voor Thailand) tot het incasseren van de vele inentingen. Jammer genoeg heb ik een inenting gekregen op 30 december, met de bevestiging van de dokter dat ik geen problemen zou krijgen als ik er alcohol op zou drinken. Om 01u00, 1 januari 2005, ben ik na enkele glazen wijn en enkele teugen champagne naar huis moeten gaan om daar als een dweil in m'n bed te vallen...

Maar ik wist dat ik in 2005 naar Thailand zou gaan. En dat maakte veel goed...