Omkoperij?

Gestart door Doefie, 08 april 2005 - 10:48:52

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: F1LiveBernie Ecclestone offered Ferrari, the team of seven-times drivers world champion Michael Schumacher, an extra 500 million US dollars over the next three years to remain loyal to the series.

Source AFP

Hier, 500 miljoen extra zakgeld als ge blijft...  ???

Bjorn

De andere teams zullen dat héél leuk vinden...  ;D
De Mens: In Het Gras![/color]

Roel

Citaat van: DoefieF1 op 08 april 2005 - 10:48:52
Citaat van: F1LiveBernie Ecclestone offered Ferrari, the team of seven-times drivers world champion Michael Schumacher, an extra 500 million US dollars over the next three years to remain loyal to the series.

Source AFP

Hier, 500 miljoen extra zakgeld als ge blijft...  ???

Welke imbeciel die in dit'onderonsje' zit heeft dit nieuws laten lekken. Is het eigenlijk een betrouwbare bron?

en als het waar is, walg ik nog meer van de Bernie, die mans is echt gewoon een strontzak.
God save Mclaren

Sept

Ferrari heeft toch al lang bijgetekend? En kreeg daarvoor al 500 miljoen dollar meer dan ze nu krijgen met het huidige contract, net als elk ander team dat zou bijtekenen bij de FIA.. Maar als niemand wil bijtekenen dan kan je moeilijk ook die 500 miljoen krijgen natuurlijk..
1991 - 2004 = 7

Bruno

Citaat van: Sept op 08 april 2005 - 12:25:23
Ferrari heeft toch al lang bijgetekend? En kreeg daarvoor al 500 miljoen dollar meer dan ze nu krijgen met het huidige contract, net als elk ander team dat zou bijtekenen bij de FIA.. Maar als niemand wil bijtekenen dan kan je moeilijk ook die 500 miljoen krijgen natuurlijk..

Het is ten eerste al oud nieuws dacht ik én het is inderdaad gemakkelijk om eerst de boel te dwarsbomen en nadien te klagen dat je geen geld gekregen hebt.

Het gaat er gewoon om hoe je het nieuws brengt...


-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Doefie

In januari heeft Ferrari al tot 2012 bijgetekend, dit is vandaag in het nieuws verschenen. Wie het zelf wilt nalezen --> www.f1live.com en dan eerste nieuws van de dag 'Formula One 'rebels' unite under new banner'.

Sept

Het bericht dat al overal te lezen was in januari dus.. Ik zie nog steeds het probleem niet hoor..
Ecclestone geeft alle teams die zich achter de FIA scharen 500 miljoen dollar extra ivm de huidige overeenkomst.. Waar zit het omkoopgedeelte?
1991 - 2004 = 7

Bruno

Citaat van: Sept op 08 april 2005 - 16:58:00
Het bericht dat al overal te lezen was in januari dus.. Ik zie nog steeds het probleem niet hoor..
Ecclestone geeft alle teams die zich achter de FIA scharen 500 miljoen dollar extra ivm de huidige overeenkomst.. Waar zit het omkoopgedeelte?

Er werd toen zelfs beweerd door sommigen dat Ferrari dat geld gekregen heeft om dit jaar ervoor te zorgen dat ze bewust net niet kampioen worden. Zo zouden velen denken van "Hey, Ferrari is toch niet onklopbaar." en zouden er terug meer F1 toeschouwers komen. Daaruit volgen hogere inkomsten en dus ook meer geld voor de teams.  ::)

En nu met (oud) nieuws komen aanzetten dat al vanaf Januari geweten is met de titel "Omkoperij?" lijkt me ook maar stemmingmakerij.
Sommige maneuvres zijn echt wel doorzichtbaar.  ;D

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Omkoperij?? Als de rest niet tekent krijgen ze inderdaad geen geld.

Is dat nu ook al omkoperij?

Ik wacht op het eerste zinnige argument dat op omkoperij kan wijzen van degene die die titel heeft bedacht.

Jasper

Persoon A wil iets doen. Persoon B wil dat niet, en geeft persoon A geld om het niet te doen, zodat persoon B er zelf beter bij vaart. Geen omkoperij?

Het principe vind ik hier echter niet erg, en de titel omkoperij is overdreven. Wat ook overdreven is, is het bedrag, maar dat is voor iedereen hetzelfde, dus is het moeilijk omkoperij te noemen.

Hetgeen ik erg vind aan dit nieuws, is dat blijkt dat Bernie alles en iedereen in het verleden zodanig heeft uitgezogen, dat hij nu blijkbaar 5 miljard euro kan missen om de teams te laten bijtekenen. En daar walg ik van...

FerrariMan

Dit is geen omkoperij Jasper, de anderen krijgen dit bedrag toch ook?

Als ik nu zeg, het heel forum krijgt van mij 20 euro om iets te gaan drinken, niemand ziet dit zitten behalve jij en je neemt het geld aan, is dat dan omkoperij?

Soit, het is weeral een overdreven discussie uitgelokt door een verkeerd gekozen topictitel.  :)

Jasper

Overdreven discussie, dat mag je wel zeggen, en ik zei zelf ook al dat de naam 'omkoperij' overdreven is. Jouw voorbeeld is dan weer geen goede vergelijking omdat jij er geen voordeel bij haalt als heel het forum er ene komt pakken. Ten zij jij cafébaas bent en iedereen een gratis pint aanbiedt om dan te hopen dat iedereen daarna nog veel gaat drinken en jij dus grote winst kan behalen. Maar dat is dan weer een marketingtruc en geen omkoperij, al liggen die twee iets te vaak nauw samen...

Bruno

Citaat van: Jasper op 09 april 2005 - 17:54:59
Overdreven discussie, dat mag je wel zeggen, en ik zei zelf ook al dat de naam 'omkoperij' overdreven is. Jouw voorbeeld is dan weer geen goede vergelijking omdat jij er geen voordeel bij haalt als heel het forum er ene komt pakken. Ten zij jij cafébaas bent en iedereen een gratis pint aanbiedt om dan te hopen dat iedereen daarna nog veel gaat drinken en jij dus grote winst kan behalen. Maar dat is dan weer een marketingtruc en geen omkoperij, al liggen die twee iets te vaak nauw samen...

Er had inderdaad beter "marketingtruc" als kop gestaan.

Kijk, er hangt gewoon veel aan vast.

Laat het ons anders stellen. In het verleden kregen de teams té weinig van de (financiële) koek.
Dat was dé reden om het oprichten van een eigen kampioenschap, Bernie voelde zijn greep verliezen en besloot om te proberen zijn koninkrijk te saven door de teams een groter deel van de koek te geven. Als je dan voor die reden toehapt heb je gelijk, hap je niet toe dan heb je daar je redenen voor maar moet je nadien niet klagen over "omkoperij".

Alhoewel ik denk dat die term eerder door bepaalde "fans" dan door bepaalde teams/piloten gebruikt word om met behulp van oud nieuws te proberen om iemand in een slecht daglicht te stellen. 

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Jasper

Ik wijs ook nog even op het vraagteken in de topictitel. ;)

En je post bevat de waarheid, dé reden waarom de teams niet verder wilden in F1 was het geld. Maar het is alleen te laat. Vele teams zijn ten onder gegaan: Stewart, Jaguar, Prost, Arrows en weet ik wie nog allemaal voor mijn korte periode als F1-fan de boeken heeft kunnen sluiten. En dat zijn allemaal slachtoffers van de periode dat Bernie grote zakken had, om veel geld in te kunnen steken. De compensatie is redelijk maar gewoonweg te laat, jaren te laat...

lieven

Citaat van: Jasper op 11 april 2005 - 22:11:51
Ik wijs ook nog even op het vraagteken in de topictitel. ;)

En je post bevat de waarheid, dé reden waarom de teams niet verder wilden in F1 was het geld. Maar het is alleen te laat. Vele teams zijn ten onder gegaan: Stewart, Jaguar, Prost, Arrows en weet ik wie nog allemaal voor mijn korte periode als F1-fan de boeken heeft kunnen sluiten. En dat zijn allemaal slachtoffers van de periode dat Bernie grote zakken had, om veel geld in te kunnen steken. De compensatie is redelijk maar gewoonweg te laat, jaren te laat...
jordan!!