Prins Ranier gestorven

Gestart door Mikacouli, 06 april 2005 - 12:24:36

« vorige - volgende »

Mikacouli

PRINCE RANIER III OF MONACO DIES

Prince Ranier III of Monaco has died in hospital having suffered from heart, lung and kidney problems for several weeks.

The 81-year-old ruler of the prinicipality was a keen Formula 1 fan and an influential figure behind the glamorous status of the Monaco Grand Prix.

He will be succeeded by his son Prince Albert Prince Albert, a keen sports competitor who has taken part in four Winter Olympic bobsleigh competitions and the 1985 Paris-Dakar Rally.

Prince Ranier became ruler of Monaco after succeeding his grandfather Prince Louis II in 1949.

He captivated the world's attention with his sweeping romance and subsequent marriage to Hollywood movie star Grace Kelly in 1956.

Prince Ranier, who never remarried after Kelly's death in a car accident in 1982, is credited for turning Monaco from a fading gambler's resort into a billionaire's tax haven.

During his rule, he worked hard to create a home for numerous sporting events, the most famous of which was the Monaco Grand Prix.

The famous race, held around the streets of Monte Carlo, has been a fixture since 1929, but grew dramatically in terms of glamour and status under Prince Ranier's rule, and is now considered the jewel in the sport's crown.

The principality also plays host to the Monte Carlo Rally, which traditionally opens the FIA World Rally Championship.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop gewoon maar dat dit geen problemen met zoch meebrengt voor de grand prix. Ik denk eerder van niet aangezien alles al geregeld is. Er zal dan wel iets gedaan worden rond de door van Ranier.

RIP Ranier

IVY440

ik vermoed ook niet dat er veel zal veranderen voor de gp, aangezien Prins Albert ook wel een sportfreak is, die blij is dat de wagens nog eens willen (en vooral mogen van Ecclestone) langskomen.

RIP Prins Rainier :'(

Bruno

Heb het ook gehoord, met het nieuws van de paus de laatste dagen zou je bijna vergeten dat er nog mensen zijn die lijden.

Maar moest de F1 van Monaco niet doorgaan dan zou ik het best kunnen begrijpen. Of alles nu al geregeld was of niet, dat is de minste vorm van respect die je eventueel kan opbrengen voor iemand die altijd 100% achter de organisatie van de race in zijn staat(je) gestaan heeft.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

IVY440

Ik denk dat Rainier zelf zou willen dat de race zou doorgaan, dus zal ze wss wel doorgaan.

1265 (The one)

Met alle respect hoor, maar hoort dit niet thuis bij andere onderwerpen

Lender

Is te zien, het heeft eigenlijk ook een beetje te maken met de GP van Monaco
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Ruud

Citaat van: Bruno op 06 april 2005 - 12:45:52
Heb het ook gehoord, met het nieuws van de paus de laatste dagen zou je bijna vergeten dat er nog mensen zijn die lijden.

Maar moest de F1 van Monaco niet doorgaan dan zou ik het best kunnen begrijpen. Of alles nu al geregeld was of niet, dat is de minste vorm van respect die je eventueel kan opbrengen voor iemand die altijd 100% achter de organisatie van de race in zijn staat(je) gestaan heeft.

Juist als eerbetoon moet het doorgaan :)