Liuzzi vervangt Klien

Gestart door IVY440, 05 april 2005 - 15:37:01

« vorige - volgende »

IVY440

Net gelezen op f1 w o r l d
Citaat van: f1world.beRed Bull Racing maakte zonet bekend dat Vitantoniu Liuzzi in Imola zijn kans zal krijgen. Liuzzi zal de races in Imola, Barcelona en Monte Carlo de teamgenoot van David Coulthard worden.

"We hebben het geluk dat we over twee getalenteerde rijders beschikken. Maar 2005 is voor Red Bull een jaar om op te bouwen, en je kan alleen het ware potentieel van een rijder zien als hij deelneemt aan een raceweekend. Christian presteerde foutloos en kon in twee races punten pakken. Nu gaan we de ware sterkte van Tonio te zien krijgen, op circuits waar hij in de F3000 won", aldus teambaas Christian Horner.

Klien komt niet in actie als derde rijder op vrijdag. Red Bull zal dan ook een nieuwe derde rijder voorstellen, en dit binnen de twee weken. Neel Jani en Scott Speed, die twee weken geleden voor het team mochten testen, zijn de kandidaten.

Bjorn

Spijtig. Klien was nochtans héél sterk bezig vond ik.  ::)
De Mens: In Het Gras![/color]

razzle_dazzle

En is dat voor de rest van het seizoen dan? :-\.

Tim C

Nee, enkel voor drie races

Jasper

En dan kan het nog langer duren natuurlijk, er wordt dan gekozen tussen Klien en Liuzzi. Volgens mij zit Klien hier in een bevoordeelde situatie omdat hij moet een goede wagen ten op zichte van de rest heeft gereden, maar Red Bull heeft nog niet getest dit seizoen, zodat zeker in Imola, Liuzzi met een iets mindere wagen tegenover de rest zal moeten rijden. Maar dat weet Red Bull zelf ook natuurlijk, misschien vergelijken ze wel gewoon met Coulthard en niet kijken ze niet al te veel naar d prestaties op zich.

Juan Pablo

ook al vond ik Klien goed rijden, denk ik dat Luizzi het aardig/goed zal doen..

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The Iceman

Wie gaat er dan de derde Red Bull besturen op vrijdag ????? Jos the boss misschien ???  ;) ;) ;)

Jasper

Wel, ik had die gedachte ook. ;D Dan hoop ik echter wel op een Belg, Leinders of Van Hooiydonck of zo.

Supermariobros

Ik versta niet goed waarom ze dat doen, ik vond Klein goed rijden, dus, waarom hem vervangen?

Mikacouli

Citaat van: Supermariobros op 05 april 2005 - 18:37:39
Ik versta niet goed waarom ze dat doen, ik vond Klein goed rijden, dus, waarom hem vervangen?

Ja vond ook dat Calvin dat goed deed ;) ;D

SDG

Misschien dat Scott Speed een nieuwe kans krijgt? Het zou wellicht een grote publicitaire impact hebben om een Amerikaan in de derde wagen te zetten.

IVY440

@Supermariobros: Klien heeft zich bewezen, ze weten nu wat hij kan. Nu mag Liuzzi zich bewijzen en zullen ze zien wie de beste is. Het is toch 'maar' een testjaar voor RBR. Ik ben toch ook van de mening dat Klien een betere keuze had geweest. Liuzzi heeft enkel nog maar getest in een f1 en heeft dus totaal nog geen f1 race ritme. Ik vrees dat hij er snel zal uitliggen.

Doefie

Vrijdagse testcoureur maken Neel Jani en Scott Speed de grootste kans. Neel Jani is de 4de testcoureur van Red Bull en Speed is de protégé dankzij de Red Bull Driver Search in USA (te vergelijken met de Renault Academy hier in België).

Belg of Nederlander? Die kans is miniem.

Jasper

Waarschijnlijk wordt het Jani he. Is dat niet die Israëliet of zo?

IVY440

Nee, Jani is dacht ik een Est.
De Israëliër is Nissany van Minardi, den bompa van in de 40.