Champions League-Kwartfinale e.v.

Gestart door razzle_dazzle, 05 april 2005 - 10:36:08

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 21 april 2005 - 00:04:47
Ze hebben al geldboetes genoeg opgelegd.
Als er na zoveel geldboetes nog steeds geen orde is op een voetbalveld, hoever ga je dan?
Je kan en mag het risico op rellen niet vergroten. Dit doe je door meer boetes te geven en de supporters niet te straffen.

De supporters merken toch niets van boetes? Een club raak je harder door 4 matchen Europees te schorsen dan een geldboete. Nu is het beide en ik vind het maar goed ook.

Inter moet zijn supporters in bedwang houden en fouilleren als ze de tribunes ingaan.
In België worden bij veel ploegen de spionkoppen gefouilleerd maar dit is niet genoeg.
De zittribunes worden niet gefouilleerd maar langs de zittribunes wordt alles doorgegeven, vuurpijlen, Wc-rollen en dergelijke.

Je moet een duidelijke boodschap sturen naar de supporters én de club. Samen moeten ze werken aan een betere veiligheid en structuur in het stadion. Lukt dit niet dan geef je een boete en wedstrijden zonder toeschouwers.

Boetes leveren niets op. Wat is 200.000€ voor een Club als Inter?
Adriano verdient meer dan 200.000€ per maand! Dat is voor hen echt niets.
Geef boetes van 5 miljoen €. Ze moeten de helft betalen als ze de andere helft daadwerkelijk investeren in beveiliging of extra manschappen om alles in goede banen te leiden. Is de veiligheid dan nog niet in orde, betalen ze de helft toch aan de Uefa.
Dat is ook een mogelijkheid.

Maar je moet het hele team raken, niet enkel de financiële kant van Inter. Voor hen is het net een loonbriefje schrijven.
In heel je verhaal heb je me nog niet kunnen overtuigen waarom de spelers op het veld een straf verdienen. Waarschijnlijk niemand niet.
Misschien moet je in de politiek gaan?  ;)

Raikkonen MASTER

Italiaanse clubs uit Europacups geweerd?


De Uefa heeft genoeg van het negatieve imago dat hooligans de voetbalsport bezorgen. Na de incidenten in de CL-partij tussen stadsrivalen AC en Inter Milan heeft de UEFA ermee gedreigd Italië van het Europese toneel te bannen indien dergelijke feiten zich zouden herhalen. Dat bevestigde secretaris-generaal Lars-Christian Olsson op een bijeenkomst van de Europese voetbalbond. Italië zou dan in de weinig benijdenswaardige voetsporen treden van de Engelse clubs, die tussen 1985 en 1990 niet mochten deelnemen aan Europese competities.

In het Olympisch stadion van Rome werd de wedstrijd gestaakt nadat scheidsrechter Anders Frisk werd geraakt met een aansteker toen hij naar de kleedkamers liep. Ook de Milanese stadsderby in de kwartfinale van de Champions League ontaardde nadat Inter-fans het doelgebied van keeper Dida bekogelden met waterflesjes en vuurpijlen. Dida werd overigens geraakt door één van de vuurpijlen waardoor hij de wedstrijd niet kon verderzetten.

Voor de UEFA is de maat nu stilaan vol. Olsson verwees naar 1985 toen Engelse clubs voor vijf jaar van het Europese toneel werden verbannen. Aanleiding daarvoor was het Heizeldrama. De Italiaanse clubs kunnen dus maar beter op hun tellen passen.  (PJM)

Raikkonen MASTER

Het transferbudget van Inter Milaan bedraagt om en bij de 100 Miljoen €.
Omgerekend zo'n 4 miljard oude Belgische franken.
Dat alleen is al het transferbedrag. In totaal hebben ze nog eens 5 of 6 miljard oude Belgische franken om de club te onderhouden.

Wat gaat een luttele som daaraan veranderen? Inter blijft een grootmacht.

In Italië moeten ze gewoon weten dat ze mede verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun eigen supporters. In Engeland is er geen enkel probleem om hun supporters in bedwang te houden.
Waarom? Omdat elk team apart gaat samenzitten met de Engelse voetbalbond om zo afspraken te maken omtrent de straffen die uitgesproken zullen worden als er toch iets misloopt.
Doe 1 slecht ding op een voetbalveld (als supporter dan) en je kan voor de rest van je leven vergeten nog een match te bekijken waar je geld moet betalen voor tickets.
--> Niet alleen Premier League of de Premier Division maar alle reeksen waar er maar controle is op de toeschouwers.

In Italië moeten ze maar eens nadenken dat ze met hun temperament ook schade aan kunnen richten. Niet aan zichzelf alleen maar ook aan hun club. Dat wil de Uefa duidelijk maken.

Het is, zoals in vorig artikel geschreven, niet alleen in Inter - AC misgelopen. De andere matchen in Italië werden ook ontsierd door dergelijke voorvallen.

Neem nu het heizeldrama. Als de clubs niet verantwoordelijk zijn voor hun supporters treft niemand schuld. Het is de domme fout geweest van de supporters. Punt aan de lijn, volgende match beter?
Dat kan je toch niet menen???

De clubs zijn verantwoordelijk voor ELK incident dat zich voordoet in zijn eigen stadion. Of het nu de eigen supporters zijn of de supporters van de andere ploeg, ze zijn verantwoordelijk. Ze moeten deze verantwoordelijkheid dan ook opnemen. Gaat het ten koste van het imago van de club, dan moet de club hier iets aan doen.
Je kan niet blijven waarschuwen, je moet een boodschap sturen naar het publiek.
Trouwens voor een club is het geen aderlating om 4 matchen zonder publiek te spelen en het publiek zelf krijgt een boodschap mee.

Maar ik vind de 4 matchen nog te weinig. Ik vind 1 totaal seizoen zonder Europees voetbal moet de volgende stap zijn. Als Inter binnen dit en 1 jaar nog zo een incident voor heeft moet het voor 1 jaar geschorst worden uit het Europese circuit.
Niemand snapt kennelijk het gevaar van deze supporters. Stel dat Dida een beetje meer pech had gehad bij die vuurpijl had het nu héél anders kunnen lopen en had iedereen razend geweest op Inter.
Het enige wat jullie hier doen is de club vrijpleiten van het gedrag van hun supporters.

Het team is verantwoordelijk voor hun supporters. Van zodra je een ticket koopt en er gebeurt iets in het stadion ben je verzekerd door de club waar de match gehouden wordt. Dat is juridisch zo. De Uefa gaat hierop voort om de straf uit te spreken.

Raikkonen MASTER

MINISTERIE VAN BINNENLANDSE ZAKEN

30 JULI 1998
Omzendbrief OOP 27 betreffende de handhaving van de openbare orde naar aanleiding van voetbalwedstrijden


1.3.1. De club wijst een veiligheidsafgevaardigde aan belast met de coördinatie en de uitvoering van het veiligheidsbeleid. Hij is gemachtigd de club in deze materie te verbinden. Die afgevaardigde zal tijdens de ontmoetingen de ordediensten in de commandopost vergezellen.
1.3.2. Van zodra de club op de hoogte is van de wedstrijdkalender, bezorgt zij die, met inbegrip van de bekerwedstrijden en van de vriendschappelijke wedstrijden, aan de politiediensten. Elke wijziging zal onmiddellijk medegedeeld worden.
1.3.3. De club zal de nodige coördinatiemaatregelen nemen :
Minimum één maal per trimester wordt er een vergadering van de lokale adviesraad gehouden die het veiligheidsbeleid van de club bepaalt. De vergadering vervangt de coördinatie-vergadering, voorzien voor elke risicowedstrijd, niet.
Het verslag van de vergadering zal aan de ARP meegedeeld worden.
Elke risicowedstrijd, hetgeen wordt bepaald door de bestuurlijke overheid in samenspraak met de politiediensten, wordt voorafgegaan door een coördinatie- en veiligheidsvergadering waarvoor alle mogelijke partijen opgeroepen worden. Na afloop van de ontmoeting zal een evaluatievergadering plaatsvinden.
1.4. Verplichtingen van de club in het kader van de actieve veiligheid
1.4.1. De club staat in voor :
De controle van de installaties, zowel vóór, tijdens als na de wedstrijd.
Wanneer er een beroep gedaan wordt op een privé-bewakingsfirma, richt men zich tot een bedrijf dat hiervoor naar behoren gemachtigd is door de Minister van Binnenlandse Zaken overeenkomstig de wet van 10 april 1990 op de bewakingsondernemingen, de beveiligingsondernemingen en de interne bewakingsdiensten (B.S., 29 mei 1990).
Het onthaal, de controle, de begeleiding en het algemeen toezicht over de supporters in de installaties die onder haar verantwoordelijkheid vallen (met inbegrip van de privé-parkings).
De club dient steeds het vereiste minimale aantal geaccrediteerde stewards in te zetten. Dit aantal wordt bepaald door het aantal plaatsen, waarvoor toegangsbewijzen uitgereikt werden, te delen door 300 (of 100 voor een internationale voetbalwedstrijd), zonder dat het aantal in te zetten stewards evenwel kleiner kan zijn dan 5 of dan 50 voor internationale voetbalwedstrijden. Om dit aantal te bepalen mag men rekening houden met de stewards die de bezoekersploeg vergezellen, maar het aantal stewards van de thuisspelende ploeg moet steeds minimum 2/3de bedragen van het in te zetten aantal stewards. Indien meer dan 1/3de bezoekende stewards aanwezig zijn, vormt dat zeker, en integendeel, geen probleem, maar hun aantal mag bij de berekening niet in aanmerking genomen worden. Wanneer een wedstrijd als risicowedstrijd wordt aanzien, kan op de coördinatievergadering het aantal in te zetten stewards verhoogd worden.
De inzet van bezoekende stewards zal gebeuren in overleg en met het akkoord van de veiligheidsverantwoordelijke van de thuisspelende ploeg en conform de geldende richtlijnen in de OOP 22. Bovendien zal de veiligheidsverantwoordelijke voor de wedstrijd deze stewards briefen.
De club meldt 48 uur voor de aanvang van de wedstrijd, aan de verantwoordelijke politiediensten bedoeld bij punt 3.1 van dit protocol, het aantal geaccrediteerde stewards die zij zullen inzetten.
1.4.2. De club zal de overbrenging van supporters van het ene naar het andere compartiment op zich nemen en zal de fysieke scheiding van de supporters verzekeren.
1.4.3. De club verbindt zich ertoe haar stewards de opleiding te geven die voorzien is in de omzendbrief OOP 22.
1.4.4. De club zal maatregelen nemen teneinde de verkoop van alcoholische of van gegiste dranken te reglementeren. De verkoop van alcoholische dranken zal alleszins verboden worden tijdens de wedstrijd, de rust uitgezonderd. De club zal de supporters verbieden zich met alcoholische dranken in het stadion te begeven.
In de voor het publiek toegankelijke plaatsen is alleen het gebruik van plastieken of kartonnen bekertjes toegestaan.
De plaatselijke modaliteiten, te weten tot op welk tijdstip vóór en vanaf welk tijdstip na de wedstrijd de verkoop in glazen recipiënten toegestaan is, kunnen opgenomen worden in de bijzondere bepalingen (deel 2) van het protocolakkoord.
1.5. Uitsluitingen
1.5.1. De club verbindt zich ertoe het beleid van uitsluiting van supporters die de orde in haar installaties verstoren, toe te passen. Hiervoor wint zij, onder meer bij de stewards, de nodige inlichtingen in en onderneemt zij de nodige procedures, zoals voorzien in omzendbrief OOP 23. De club verbindt zich ertoe geen tickets te verkopen aan uitgesloten supporters.
2. Bijzondere bepalingen
Dit punt omvat een opsomming van de standaardverplichtingen bedoeld in punt 1 en geconcretiseerd met betrekking tot de club in kwestie. Daarbij wordt onder meer bepaald :
de totaal aanvaarde capaciteit van het stadion;
de compartimentering van het stadion en de compartimenten voorzien voor de bezoekende, neutrale supporters en thuissupporters
het minimum aantal stewards in functie van voornoemde totale capaciteit;
het minimum aantal geopende loketten;
het aantal bewakingscamera's waarmee het stadion moet zijn uitgerust, alsmede de plaats van de installatie;
de vereiste verlichting;
een overzicht van de hulpdiensten, ondermeer de medische, die worden ingezet en de wijze van coördinatie tussen deze diensten, politie en rijkswacht en de organisatoren zelf, en dit zowel bij regelmatige gebeurtenissen als in geval van onverwachte crisissituaties;
een overzicht van de waarschuwingsprocedures en wijzen waarop de snelle evacuatie van elk stadiononderdeel mogelijk wordt gemaakt;
de samenstelling van de lokale adviesraad;
de plaats en het tijdstip waar de veiligheidsverantwoordelijke met de politiediensten moet samenkomen om het tegensprekelijk verslag op te stellen.
3.3. De club verbindt er zich toe alle voorgeschreven verplichtingen na te leven, zowel diegene beschreven in de wettelijke en reglementaire teksten en omzendbrieven opgenomen in de aanhef, als alle bijkomende verplichtingen die zij in dit protocol heeft opgenomen. De veiligheidsverantwoordelijke van de organiserende club zal, teneinde het tegensprekelijk verslag, op te stellen, contact opnemen met de ordediensten verantwoordelijk voor de ordehandhaving in het stadion. Elke inzet van personeel en/of materieel, waartoe een verantwoordelijke politiedienst ingevolge enige niet-naleving door de club van voornoemde verplichtingen zou worden genoopt, zal financieel gedragen worden door de club.
De basis voor de berekening van de door de club te dragen financiële tegemoetkoming is de bij dit protocol tussen de partijen afgesproken reële kost. Dit is de reële kost die door de verantwoordelijke politiedienst wordt opgelopen, forfaitair geraamd op basis van de als bijlage A en B bij dit protocol gevoegde tabellen. Het forfaitair karakter van de raming houdt in dat de tegemoetkoming verschuldigd is zonder dat een reële meerinzet van personeel of middelen moet worden aangetoond. Het houdt anderzijds evenzeer in dat de tegemoetkoming nooit hoger kan zijn dan het aldus geraamde bedrag.
Bijlage A houdt een akkoord in tussen de partijen betreffende de inzet van personeel en/of middelen waartoe de verantwoordelijke politiedienst(en) ingevolge de tekortkoming van de club worden genoopt. Bijlage B houdt een akkoord in tussen de partijen betreffende de kostprijs die voor de inzet van personeel of middelen zal worden aangerekend.
De club betaalt binnen een termijn van dertig kalenderdagen vanaf de ontvangst van de factuur die door elk der respectieve politiediensten wordt opgesteld. De betaling gebeurt volgens de modaliteiten bepaald bij de factuur. De verdeling van de globale financiële tegemoetkoming, verschuldigd door de club, over de betrokken politiediensten gebeurt in verhouding tot de door elk korps reëel ingezette personeelseffectieven. De personeelseffectieven worden zowel in reële cijfers als in percentages uitgedrukt, met een afronding van twee cijfers na de komma. De verdeling gebeurt aan de hand van die percentages.
Indien de club deze facturatie niet tijdig betaalt kan de ordehandhaving door de gemeentepolitie en de rijkswacht in en rond het stadion opgeschort worden en kan de burgemeester op basis van artikelen 133, 134 en/of 135 van de Nieuwe Gemeentewet de wedstrijd verbieden wegens onvoldoende garanties voor een veilig verloop.




DIT IS EEN WET DIE ER GEKOMEN IS DOOR DRUK VAN DE UEFA EN IS VOOR ELK LAND DAT BIJ DE UEFA AANGESLOTEN IS VAN KRACHT. ER ZIJN MOGELIJK KLEINE VERSCHILLEN MAAR DE REGELS DIE IK HIER NEERZETTE ZIJN VOOR ELKE CLUB IN EUROPA NA TE LEVEN.
Alles na te lezen op:http://www.staatsbladclip.be/wetten/1998/10/16/wet-1998000503.html

Raikkonen MASTER


Jasper

Oké. Je hebt me 10/15 minuten van m'n tijd gepikt om een tekst te lezen die volledig NIKS met deze kwestie te maken heeft. Allemaal heel indrukwekkend zo'n officiële wettekst bovenhalen hoor, maar 't heeft dus echt niks met dit te maken. nergens heb ik iets gelezen over hooliganisme en uitsluiting die de club daardoor zou kunnen krijgen. Je zou echt een politicus moeten worden, die moeten ook altijd hun kennis bovenhalen om indruk te maken in een discussie...

Dat Italiaanse clubs zouden geband worden net als de Engelse clubs, vind ik dan een hele pijnlijke, smerige, vuile verwijzing dat het Heizeldrama eigenlijk maar even erg was als een vuurpijl die iemand raakte. En daar kan ik echt niet mee leven. En om tenslotte nogmaals te zeggen dat je naast de kwestie hebt geantwoord:

Citaat van: FerrariMan op 21 april 2005 - 19:52:00In heel je verhaal heb je me nog niet kunnen overtuigen waarom de spelers op het veld een straf verdienen.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 22 april 2005 - 21:34:53
Oké. Je hebt me 10/15 minuten van m'n tijd gepikt om een tekst te lezen die volledig NIKS met deze kwestie te maken heeft.
Hier moet ik in bijtreden.

Zoals ik zei, het management en co moeten zorgen voor een oplossing voor de hooligans.
De overheid,... maakt niet uit wie.

De 11 man op het veld die hard werken voor resultaten hebben hier niks mee te maken.
Zij hebben de macht niet om de supporters te doen stoppen. Zolang zij die macht niet hebben (die ze bijgevolg ook niet kunnen gebruiken) zouden zij geen aandeel mogen hebben in straffen.

Als ze nu nog het volledige Italiaanse voetbal willen straffen.......gaat veel te ver.
Het heizeldrama? Dat is geschiedenis en daar blijft dat.
Die andere rellen die jij noemt heb je hier ook. Of ga jij elke week Serie A live kijken?

CitaatIn Engeland is er geen enkel probleem om hun supporters in bedwang te houden.
Waarom? Omdat elk team apart gaat samenzitten met de Engelse voetbalbond om zo afspraken te maken omtrent de straffen die uitgesproken zullen worden als er toch iets misloopt.
En tenslotte,

Hadden ze Duitsland uit Euro 2000 moeten gooien omwille van hun fans? Of was daar misschien geen probleem?
Ook al was het niet in de wedstrijd zelf, dat kon ook niet door de beugel en moest vermeden worden.
Als we je lijn doortrekken kan ik enkel concluderen dat men Duitsland en Engeland uit het tornooi had moeten gooien.

Raikkonen MASTER

Hoe kan je dat nu vergelijken? We hebben het over de veiligheid binnenin een stadion, niet erbuiten. Dat is het 1ste verschil.
Verschil 2: Inter weet wie binnen het stadion komt en MOET ook weten wat er allemaal binnengesmokkeld wordt. Zij staan in voor de organisatie, ze spelen in EIGEN STADION.Kan je toch niet vergelijken met een EK?
Verschil 3: Hoe kan je aan geweld buiten het stadion iets doen? Als ik nu een ruit inslaag van mijn buurman, kan niemand daar toch iets aan doen?
Maar als ik met een vuurpijl naar Dida schiet, is Inter toch verantwoordelijk omdat zij mij binnenlieten met een potentieel wapen?
Snap je het verschil nu echt niet??????

Nog iets. De Italiaanse voetbalbond doet NIETS aan het gedrag van de supporters.
Ik denk dat iedereen dit beeldje nog wel kent-->

Iedereen weet dat Lazio Roma een héél neo-nazistische supportersclan heeft.
Net als Real Madrid. Toch wordt er hier NIETS tegen gedaan. Lazio gaat geen of weinig actie ondernemen omdat het de helft van hun suppo's is en anders hun stadion leeg is.
De Serie A zelf neemt alleen actie tegen Di Canio door dit gebaar. DAT KAN TOCH NIET??

Waarom is Real Madrid nog NOOIT in opspraak gekomen voor het neo-nazisme van hun supporters? Ik vind het schandalig wat er in Lazio en Real Madrid gebeurd. Ze zouden hen gewoon een schorsing van 1 jaar moeten opleggen in ELKE competitie!

Een klein voorbeeld: Ik ga zwartrijden op de bus. Ik toon een vals ticket aan de chauffeur en ik ga zitten. Er komt na 5 minuten een controleur binnen en hij ziet dat het vals is. Ik heb een serieuze boete. Maar nu komt het, ook de chauffeur heeft een boete OMDAT hij niet goed controleerde waarmee ik de bus opstapte.

Nu even naar de match Inter - AC Milan: Als die vuurpijlen Dida raken, moet de vraag gesteld worden HOE die vuurpijlen in het stadion terechtkwamen. Inter is niet dom en weet evengoed als ik dat die pijlen gebracht werden door de staantribunes. Dit kan niet anders omdat in de spionkop iedereen wordt gefouilleerd.
Inter heeft zijn verantwoordelijkheden niet genomen omdat er TOCH vuurpijlen en nog heel wat anders in het stadion raakte. Er MOGEN GEEN vuurpijlen in een stadion genomen worden. Toch gebeurt het in elk stadion elke week.
Waarom er nu een heisa over maken? Omdat een speler geraakt is. En omdat ze nu zien dat de veiligheid het niet toelaat.

Nog iets: Wat betreffende de brandveiligheid? Als je met een paar duizend supporters in de spionkop zit, en per ongeluk valt vuurwerk niet op het veld maar op een mede-supporter en die staat in brand? Of je wc-rollen vatten vuur? Wat kan je dan doen? Niets... Uittrappen gaat niet omdat je zo dicht op elkaar zit dat je geen meter kan verroeren. Er ontstaat paniek en wat krijg je dan? Een heizeldrama 2.

Het gaat de Uefa niet om het resultaat, maar WEL om het POTENTIEEL GEVAAR dat zo'n actie oplevert. Je moet dit afleren door erbij te zijn alvorens zo'n gevaar er komt.
Dat deden ze niet bij het heizeldrama, met de gekende gevolgen.

Het is toch niet omdat iemand een revolver aan een kind geeft en dat kind schiet er niet mee dat alles oké is? Je moet voorzien dat er slechte dingen kunnen gebeuren en dit kan alleen door streng op te treden.
De Italiaanse voetbalbond is héél erg lax, dus moet de Uefa ingrijpen wanneer het kan, tijdens Europese wedstrijden waar ook de Fifa duidelijk aanwezig is.

Raikkonen MASTER

Supporters worden niet bereikt als je een club een boete oplegt.
Als een club 5 miljoen € moet betalen of zelfs 200 miljoen €, wat merkt een supporter daarvan? NIETS.

Daarom moet de boodschap naar de supporters gaan. Wat doen supporters? Ze kijken.
Dus wat moet je doen? hen het recht om te kijken ontnemen. Hoe doe je dat?
Niet door de supporters te weren uit je stadion, werkt niet in de Serie A, waarom zou dit werken in de CL??

Dus laat je geen supporters toe of je schorst de club. Zo voelen de supporters het wel.
Dan mag je hopen dat je spelers een boodschap sturen naar de supporters waardoor de supporters van hun eigen "helden" horen dat ze zelf verkeerd bezig zijn met al het vuurwerk enzo.

Heb je Eric Gerets gezien bij PSV? De supporters van PSV waren woedend tijdens de CL-wedstrijd een paar jaar geleden. De stewards konden de hekkens niet houden. Gerets zag dit en ging in eigen persoon naar de toeschouwers. Een paar hadden de hekkens omzeild en liepen het veld op. Gerets ZELF hield ze tegen. Hem konden ze niet negeren en de supporters gingen terug hun vak in. DAT moet gebeuren, maar gebeurt te weinig. Anders hadden ze dit beeld geen weken rondgezonden over de hele wereld.

FerrariMan

#84
Ik maak hier geen woorden meer aan vuil, de spelers op het velden verdienen geen straf voor dingen waar zij niets aan kunnen doen.


We zijn het nazi tijdperk al lang voorbij.

Raikkonen MASTER

Het is toch niet alleen Inter?
AS Roma, Lazio Roma, Parma, Siena, CHIEVO!!!

Gaan elke maand wel eens hun boekje te buiten.
Ik heb NOOIT gezegd dat het direct 1 jaar geschorst moet worden. Alleen maar als hun gedrag zo zou blijven. Ik heb ook gezegd dat dit voor de Inter-fans moet zijn en niet voor de matchen. 1 jaar zonder supporters in Europese matchen.


We zijn het Nazi tijdperk jammer genoeg niet voorbij. Het kledingmerk Londsdale heeft onlangs laten weten dat het speelt met de gedachte te stoppen omdat neo-nazi's het merk dragen.

In Lazio is elke supporter in de spionkop neo-nazi. Zelfde in Real-Madrid.
De spelers zelf moeten niet gestraft worden met een schorsing, maar de supporters wel.
Andere mogelijkheid, elke supporter die een ticket kocht en die in de spionkop zat, wordt 3 matchen geschorst. Zo kan het iets neutralere publiek wél volgen.

Nog even over de verantwoordelijkheden van een voetbalploeg:
Dit las ik net op de site van Anderlecht -> rsca.be
Bengaals vuurwerk streng verboden !
21-04-2005, 19:41 (1464x gelezen)
Omdat er nog teveel misverstanden bestaan omtrent het gebruik van Bengaals vuurwerk in het stadion, zouden we alle toeschouwers, de supporters van RSC Anderlecht en die van de tegenpartij, er nogmaals op attent willen maken, dat het bezit en gebruik van Bengaals vuurwerk verboden is in het stadion en dat de ordediensten streng optreden tegen inbreuken op de voetbalwet.

Daarom dat we nog eventjes op een rijtje willen zetten welke handelingen niet kunnen getolereerd worden in een stadion en/of zijn onmiddellijke omgeving:

- het gooien met voorwerpen;
- het bezit of gebruik van Bengaals vuurwerk of andere pyrotechnische voorwerpen;
- het beklimmen van omheiningen;
- het betreden van het speelveld (stadionverbod van minstens 2 jaar en geldboete van minstens 1000 euro);
- het zich bevinden in een ander vak dan waarvoor men een ticket heeft;
- het verloop van het voetbalevenement verstoren door aan te zetten tot haat of woede ten opzichte van andere personen die zich in het stadion of de onmiddellijke omgeving bevinden;
- het overtreden van een opgelegd stadionverbod (nieuw stadionverbod van minstens 1 jaar en geldboete van minstens 1000 euro).

Als club krijgen we dikwijls de vraag waarom de ordediensten overtredingen bij de bezoekende supporters schijnbaar door de vingers zien, terwijl er elders in het stadion streng en onmiddellijk wordt opgetreden. Dit is echter een groot misverstand, want de overtredingen in de vakken van de bezoekers worden gefilmd en op basis van die beelden, worden de daders met de hulp van de meegereisde spotters geïdentificeerd. Een verwittigd mens is er twee waard !

RSC Anderlecht rekent vrijdagavond op uw massale steun tijdens de cruciale wedstrijd tegen Standard !


Dat wil duidelijk zeggen dat Anderlecht zich wel degelijk verantwoordelijk voelt en ook schrik heeft gestraft te worden voor het gedrag van de eigen supporters. Dit vooral met de match tegen Standard in het achterhoofd.

Ik heb tegen niemand waarmee ik discussierde een probleem, ik wil gewoon even verder discussieren.
Mijn standpunt: de clubs grijpen te weinig in tegen de eigen supporters, een stadionverbod van de toeschouwers moet, desnoods een heel seizoen europees zonder toeschouwers tijdens thuismatchen.
Dat is mijn standpunt. Indien de club niet meewerkt met de Uefa in deze materie, mag tot verdere actie overgegaan worden, geldboetes, geen thuiswedstrijden meer en dergelijke.

Supermariobros

Straks wordt de eerste halve finale tussen AC Milan en PSV gespeeld,
ik gok op een eenvoudige 2-0 zege voor AC Milan.

Jonas

Verwacht ook zoiets. 2 of 3 tegen 0
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jasper

Citaat van: Raikkonen MASTER op 24 april 2005 - 20:13:59
Het is toch niet alleen Inter?
AS Roma, Lazio Roma, Parma, Siena, CHIEVO!!!

Gaan elke maand wel eens hun boekje te buiten.
Ik heb NOOIT gezegd dat het direct 1 jaar geschorst moet worden. Alleen maar als hun gedrag zo zou blijven. Ik heb ook gezegd dat dit voor de Inter-fans moet zijn en niet voor de matchen. 1 jaar zonder supporters in Europese matchen.


We zijn het Nazi tijdperk jammer genoeg niet voorbij. Het kledingmerk Londsdale heeft onlangs laten weten dat het speelt met de gedachte te stoppen omdat neo-nazi's het merk dragen.

In Lazio is elke supporter in de spionkop neo-nazi. Zelfde in Real-Madrid.
De spelers zelf moeten niet gestraft worden met een schorsing, maar de supporters wel.
Andere mogelijkheid, elke supporter die een ticket kocht en die in de spionkop zat, wordt 3 matchen geschorst. Zo kan het iets neutralere publiek wél volgen.

Nog even over de verantwoordelijkheden van een voetbalploeg:
Dit las ik net op de site van Anderlecht -> rsca.be
Bengaals vuurwerk streng verboden !
21-04-2005, 19:41 (1464x gelezen)
Omdat er nog teveel misverstanden bestaan omtrent het gebruik van Bengaals vuurwerk in het stadion, zouden we alle toeschouwers, de supporters van RSC Anderlecht en die van de tegenpartij, er nogmaals op attent willen maken, dat het bezit en gebruik van Bengaals vuurwerk verboden is in het stadion en dat de ordediensten streng optreden tegen inbreuken op de voetbalwet.

Daarom dat we nog eventjes op een rijtje willen zetten welke handelingen niet kunnen getolereerd worden in een stadion en/of zijn onmiddellijke omgeving:

- het gooien met voorwerpen;
- het bezit of gebruik van Bengaals vuurwerk of andere pyrotechnische voorwerpen;
- het beklimmen van omheiningen;
- het betreden van het speelveld (stadionverbod van minstens 2 jaar en geldboete van minstens 1000 euro);
- het zich bevinden in een ander vak dan waarvoor men een ticket heeft;
- het verloop van het voetbalevenement verstoren door aan te zetten tot haat of woede ten opzichte van andere personen die zich in het stadion of de onmiddellijke omgeving bevinden;
- het overtreden van een opgelegd stadionverbod (nieuw stadionverbod van minstens 1 jaar en geldboete van minstens 1000 euro).

Als club krijgen we dikwijls de vraag waarom de ordediensten overtredingen bij de bezoekende supporters schijnbaar door de vingers zien, terwijl er elders in het stadion streng en onmiddellijk wordt opgetreden. Dit is echter een groot misverstand, want de overtredingen in de vakken van de bezoekers worden gefilmd en op basis van die beelden, worden de daders met de hulp van de meegereisde spotters geïdentificeerd. Een verwittigd mens is er twee waard !

RSC Anderlecht rekent vrijdagavond op uw massale steun tijdens de cruciale wedstrijd tegen Standard !


Dat wil duidelijk zeggen dat Anderlecht zich wel degelijk verantwoordelijk voelt en ook schrik heeft gestraft te worden voor het gedrag van de eigen supporters. Dit vooral met de match tegen Standard in het achterhoofd.

Ik heb tegen niemand waarmee ik discussierde een probleem, ik wil gewoon even verder discussieren.
Mijn standpunt: de clubs grijpen te weinig in tegen de eigen supporters, een stadionverbod van de toeschouwers moet, desnoods een heel seizoen europees zonder toeschouwers tijdens thuismatchen.
Dat is mijn standpunt. Indien de club niet meewerkt met de Uefa in deze materie, mag tot verdere actie overgegaan worden, geldboetes, geen thuiswedstrijden meer en dergelijke.

Je zegt de hele tijd dat Inter een jaar geschorst moet worden, maar dat was blijkbaar verkeerd? ??? :-\

Scuderia Ferrari

Citaat van: F1Planet op 26 april 2005 - 18:58:44
Verwacht ook zoiets. 2 of 3 tegen 0
Ik durf geen voorspelling te geven. Het zou niet de eerste stunt van PSV zijn dit seizoen. Dat neemt niet weg dat AC Milan natuurlijk wel de kwalitatief betere ploeg is.