Champions League-Kwartfinale e.v.

Gestart door razzle_dazzle, 05 april 2005 - 10:36:08

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Het moest maar is een Belgische club zijn geweest ...

eppie

Citaat van: Jasper op 17 april 2005 - 14:34:36
Citaat van: Supermariobros op 16 april 2005 - 19:15:14
Citaat van: Jasper op 16 april 2005 - 17:29:35
Da's waar natuurlijk. Maar een ploeg een jaar schorsen, is dat eigenlijk al wel eens gebeurd? Ik zou het alleszins een sterk overdreven straf gevonden hebben...

Als ik het goed heb is Liverpool één seizoen europees geschorst geweest na de gevolgen van het Heizeldrama.
Oké, het ging daar wel om 39 doden he. Hier was het een vuurpijl die een doelman raakte, ik denk trouwens dat een vuurpijl tegen je schouder minder pijn doet dan een ijzeren staaf...

Als het ietwat te vergelijken is met een sigarettenpeuk in je nek kan ik beamen dat je er wel degelijk brandwonden aan over houdt.

FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 16 april 2005 - 19:19:44
Trouwens Inter moet ook instaan voor de veiligheid. Ze gaan niet vrijuit.
Met de ploeg bedoel ik dus effectief de 11 man op het veld en de bank. Die kunnen hier niks aan doen en gaan zeer zeker vrijuit.

Raikkonen MASTER

Vind ik niet.
Een voetbalploeg zijn niet alleen de spelers. Het is ook de hele entourage die erbij komt kijken.
De veiligheid speelt voor mij een héél belangrijke rol. In Italië kunnen hooligans makkelijk vuurpijlen binnensmokkelen. Als Inter strenger had gereageerd kon dit voorkomen worden.

MAAR, wat ik me dan afvraag is of de veiligheid bij zowel Inter als AC Milan door dezelfde mensen wordt geregeld. Ze spelen beide in San Siro.
Als de veiligheid exact dezelfde is bij beide ploegen, dezelfde mensen die verantwoordelijk zijn enzo, snap ik niet waarom ze AC Milan ook niet straften.
Aangezien zij ook dezelfde mensen onder zich hebben. Dan maakt het naar mijn gedacht weinig uit wie de vuurpijlen smeet. Al gaan de AC supporters dan razend zijn op de Inter supporters enz... Vicieuze cirkel...

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 18 april 2005 - 16:29:54
Een voetbalploeg zijn niet alleen de spelers.
De spelers en de bank, de rest moet op het veld niet vechten voor de winst.
Fouten van de rest zouden geen invloed mogen hebben op het resultaat van de mensen die op het veld moeten de winst binnenhalen. Financiële straffen akkoord, geen sportieve.

Raikkonen MASTER

Even een ander voorbeeld.
Wat vind je een team bij F1? De mensen die de banden vervangen? De technici? Of enkel de rijders en sportdirecteuren die in contact staan met de piloten tijdens de race en het testen?

razzle_dazzle

Citaat van: FerrariMan op 18 april 2005 - 16:56:05
Citaat van: Raikkonen MASTER op 18 april 2005 - 16:29:54
Een voetbalploeg zijn niet alleen de spelers.
De spelers en de bank, de rest moet op het veld niet vechten voor de winst.
Fouten van de rest zouden geen invloed mogen hebben op het resultaat van de mensen die op het veld moeten de winst binnenhalen. Financiële straffen akkoord, geen sportieve.

Ik begrijp je redenering maar geef zelf toe, wat kan een financiële straf een ploeg als Inter nu maken?

Bovendien als het uitschot dat zich tussen de supporters bevindt zich zo mag verder profileren, vallen er binnen de kortste tijd weer enkele doden.

Jasper

Citaat van: Raikkonen MASTER op 18 april 2005 - 23:32:39
Even een ander voorbeeld.
Wat vind je een team bij F1? De mensen die de banden vervangen? De technici? Of enkel de rijders en sportdirecteuren die in contact staan met de piloten tijdens de race en het testen?
Ik snap je gedachtengang wel écht niet hoor. De spelers moeten gewoon niet gestraft worden voor dingen die niet tot hun taken behoren. Zoals de klassieke straf van leraars, als twee man de les verpest, heeft hij meteen iets tegen de hele klas. Daar krijg ik dus het schijt van.

FerrariMan

#68
Citaat van: Raikkonen MASTER op 18 april 2005 - 23:32:39
Even een ander voorbeeld.
Wat vind je een team bij F1? De mensen die de banden vervangen? De technici? Of enkel de rijders en sportdirecteuren die in contact staan met de piloten tijdens de race en het testen?
Als jij een seizoen lang moet werken voor resultaten en je ziet dat verdwijnen door je fans dan is dat in mijn ogen een foute beslissing.

De spelers kunnen hier niks aan doen. Daarom hun prestaties teniet doen?
Nogal ordinair.

Spelers moeten niet boeten voor fans.
Er zijn andere manieren om de fans te straffen. Punt uit.

Vergelijkbaar met Mika ooit.
McLaren maakte een fout met de zegels, McLaren verloor haar punten en Mika niet.
Waarom? Omdat hij niet degene was die een fout had gemaakt.

FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 19 april 2005 - 10:08:07
Citaat van: FerrariMan op 18 april 2005 - 16:56:05
Citaat van: Raikkonen MASTER op 18 april 2005 - 16:29:54
Een voetbalploeg zijn niet alleen de spelers.
De spelers en de bank, de rest moet op het veld niet vechten voor de winst.
Fouten van de rest zouden geen invloed mogen hebben op het resultaat van de mensen die op het veld moeten de winst binnenhalen. Financiële straffen akkoord, geen sportieve.

Ik begrijp je redenering maar geef zelf toe, wat kan een financiële straf een ploeg als Inter nu maken?

Bovendien als het uitschot dat zich tussen de supporters bevindt zich zo mag verder profileren, vallen er binnen de kortste tijd weer enkele doden.
Een geldboete raakt Inter heus wel, zeker van. Het is niet AC Milan hé, waar Berlusconi achter staat.
Een geldboete, fans toegang ontnemen, kaartjes afnemen, vervolgen op basis van beelden, ...
Allemaal perfect mogelijk, met hetzelfde (als het niet beter is) effect.

Lopen verkondigen dat men het volledige team moet straffen omwille van de 'fans' is nogal kortzichtig.

razzle_dazzle

Voor mij moet de ploeg niet gestraft worden hoor, ik heb dat ook niet verkondigd. Een geldboete en uitsluiting van de supporters is idd. genoeg, maar al bij al is dit een milde straf gezien de speculaties.

FerrariMan

Bij streakers straffen ze toch ook niet zo? Terwijl zo'n kerel gewoonweg een speler op het veld kan gaan aanvallen...


Niet dat het een zicht zou zijn..

Raikkonen MASTER

Ze hebben al geldboetes genoeg opgelegd.
Als er na zoveel geldboetes nog steeds geen orde is op een voetbalveld, hoever ga je dan?
Je kan en mag het risico op rellen niet vergroten. Dit doe je door meer boetes te geven en de supporters niet te straffen.

De supporters merken toch niets van boetes? Een club raak je harder door 4 matchen Europees te schorsen dan een geldboete. Nu is het beide en ik vind het maar goed ook.

Inter moet zijn supporters in bedwang houden en fouilleren als ze de tribunes ingaan.
In België worden bij veel ploegen de spionkoppen gefouilleerd maar dit is niet genoeg.
De zittribunes worden niet gefouilleerd maar langs de zittribunes wordt alles doorgegeven, vuurpijlen, Wc-rollen en dergelijke.

Je moet een duidelijke boodschap sturen naar de supporters én de club. Samen moeten ze werken aan een betere veiligheid en structuur in het stadion. Lukt dit niet dan geef je een boete en wedstrijden zonder toeschouwers.

Boetes leveren niets op. Wat is 200.000€ voor een Club als Inter?
Adriano verdient meer dan 200.000€ per maand! Dat is voor hen echt niets.
Geef boetes van 5 miljoen €. Ze moeten de helft betalen als ze de andere helft daadwerkelijk investeren in beveiliging of extra manschappen om alles in goede banen te leiden. Is de veiligheid dan nog niet in orde, betalen ze de helft toch aan de Uefa.
Dat is ook een mogelijkheid.

Maar je moet het hele team raken, niet enkel de financiële kant van Inter. Voor hen is het net een loonbriefje schrijven.

Roel

hier wordt toch even hard het gevolg van die geldboetes en de wedstrijden zonder publiek onderschat hoor! Dat zijn een hoop inkomsten die ze niet zomaar even kunnen 'afschrijven'. een ploeg als Inter die elk jaar wil meedoen voor de titel, maar niet kan, elk jaar toch grote namen in de ploeg wil hebben (vergelijk het met Standard) wordt wel degelijk hard getroffen door die financiële maatregelen. Op termijn wordt de ploeg dus vrij hard verzwakt.

En wie is daar de dupe van? De supporters omdat zij hun ploeg niet meer zien winnen: spijtig voor de onschuldigen, terecht voor de hooligans. ik vind het een goede straf. nog beter zou zijn: 2 wedstrijden zonder publiek ofzo en iedereen die herkend werd, of opgepakt werd ivm met de rellen: levenslang internationaal stadionverbod, waarom zelfs geen effectieve celstraf. Het was tenslotte toch echt misdadig...
God save Mclaren

Jasper

@Raikko: Zo'n ploeg kan misschien loonbriefjes van 200.000 euro per maand uitschrijven, maar zal dan wel een sluitende budgetplanning hebben.

4 Europese wedstrijd zonder publiek gaat volgens mij toch wel over een héél groot pak meer dan 200.000 euro. Stel nu dat er elke Europese wedstrijd 50.000 man komt zien met een gemiddelde prijs van 10 euro per kaartje, wat me al heel weinig lijkt. Dan kom je al aan 2 miljoen euro.

Sponsors zouden wel eens per thuiswedstrijd hun geld kunnen uitbetalen, maar wie betaalt er voor reclame tijdens een wedstrijd zonder supporters, met weinig kans op tv-uitzending wegens weinig ambiance in het stadion?


Met andere woorden, deze straf raakt Inter wel degelijk. En de fans ook, want dé wedstrijden die je live wilt bekijken in het stadion van je club zijn toch wel de Europese zeker? Nu is het nog hopen dat de hooligans gepakt worden en in de gevangenis gedraaid.