Champions League-Kwartfinale e.v.

Gestart door razzle_dazzle, 05 april 2005 - 10:36:08

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Ik verwacht eigenlijk dat PSV geen klop gaat krijgen.

Waar ligt de sterke kracht van PSV? Verdediging en het middenveld.
Met Cocu, Van Bommel én Vogel hebben ze 1 hecht blok in het middenveld.
De verdediging zit goed met Bouma, Alex en Ooijer.
Farfan, Beasley en Park gaan enorm gevaarlijk zijn op de flanken.
Als Kaladze of Cafu iets te aanvallend spelen, is er héél veel ruimte achterin bij Milan.

Het enige iets zwakkere punt bij PSV is het doelpunten maken. Ze hebben Farfan en Beasley wel maar nu De Jong uitgeschakeld is met een blessure moet Vennegoor het nagenoeg alleen doen.
Ik vraag me af of hun Braziliaans talent Robert al klaar is voor een ploeg als Milan.

We zien wel, maar ik verwacht een heel stug PSV.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Racegirl op 14 april 2005 - 20:34:22
Lampard is inderdaad een streling voor het oog!  :D


Ik kan haast niet wachten op een, over 2 wedstrijden gespreidde, duel tussen Lampard - Makelele en Gerard - Xabi Alonso.

Ik vrees alleen dat Liverpool niet bij de goal gaat raken. Als ze zich ingraven zoals ze gedaan hebben in Juve zijn ze een vogel voor de kat. Ook in Liverpool vond ik ze niet bijster goed spelen.
Maar nu Cissé terug is kunnen ze misschien Baros eindelijk terug op de bank zetten.
Hij speelde goed op het EK maar hij is echt niet gemaakt voor het Engelse voetbal!
Chelsea gaat Liverpool vernederen. Het gaat volgens mij zelfs geen match meer worden. Liverpool heeft geen Owen meer. En dat gaat hen zuur opbreken. Baros kan niets doen tegen een verdediger van het kaliber Terry. Ze hebben Juve ook nauwelijks pijn gedaan.
1 lucky goal van Garcia en 1 kopbal goal van Hyppia. Meer konden ze ook nauwelijks tonen.


Finale PSV - Chelsea.

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 15 april 2005 - 10:58:20
Citaat van: Racegirl op 14 april 2005 - 20:34:22
Lampard is inderdaad een streling voor het oog!  :D


Ik kan haast niet wachten op een, over 2 wedstrijden gespreidde, duel tussen Lampard - Makelele en Gerard - Xabi Alonso.

Ik vrees alleen dat Liverpool niet bij de goal gaat raken. Als ze zich ingraven zoals ze gedaan hebben in Juve zijn ze een vogel voor de kat. Ook in Liverpool vond ik ze niet bijster goed spelen.
Maar nu Cissé terug is kunnen ze misschien Baros eindelijk terug op de bank zetten.
Hij speelde goed op het EK maar hij is echt niet gemaakt voor het Engelse voetbal!
Chelsea gaat Liverpool vernederen. Het gaat volgens mij zelfs geen match meer worden. Liverpool heeft geen Owen meer. En dat gaat hen zuur opbreken. Baros kan niets doen tegen een verdediger van het kaliber Terry. Ze hebben Juve ook nauwelijks pijn gedaan.
1 lucky goal van Garcia en 1 kopbal goal van Hyppia. Meer konden ze ook nauwelijks tonen.


Finale PSV - Chelsea.

Juventus liet anders ook niet veel zien in die twee wedstrijden. Ik denk dat dat toch wel te danken is aan de stugge organisatie van Liverpool. Ik denk niet dat Chelsea hen gaat vernederen, daarvoor kennen ze mekaar veel te goed.
De terugkeer van Xabi Alonso zorgde voor meer evenwicht in het elftal, als nu Cissé, Morientes en Kewell nog terugkeren zal hun aanvallend vermogen ook enorm stijgen. Toch maar oppassen met de Reds  ;).

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 15 april 2005 - 10:25:15
Liverpool gaat een zware klant worden voor Chelsea, daar ben ik van overuigd. Chelsea vond ik op niet veel trekken in München, en Liverpool is tenslotte wel de ploeg die Juve eruit geknikkerd heeft. Chelsea gaat mogen oppassen maar zal wel doorstoten. PSV gaat inderdaad klop krijgen.
Chelsea gaat over Liverpool walsen, zonder problemen.

razzle_dazzle

De Uefa heeft Inter geen al te zware straf opgelegd voor de problemen die er waren tijdens de Champions League-wedstrijd tegen AC Milan. Inter-supporters gooiden flesjes water en vuurpijlen op het veld. Eén vuurpijl kwam ook op de schouder van AC Milan-doelman Dida terecht.

Inter moet nu de eerste vier Europese wedstrijden achter gesloten deuren afwerken. In totaal kreeg het zes duels zonder publiek opgelegd, maar twee daarvan gelden als voorwaardelijk voor de duur van drie jaar. Verder verliest Inter de wedstrijd met 0-3 en moet het een boete van ruim 193.000 euro betalen.

De Uefa heeft dus niet de zwaarste straf uitgesproken voor de nerazzurri. Het had de Italiaanse club evengoed kunnen schorsen. Op die manier mocht Inter dan volgend seizoen niet Europees spelen, maar zover is het dus niet gekomen.

Jasper

Geen al te zware straf? 4 wedstrijden zonder toeschouwers, dat kost miljoenen aan ticketverkoop. ???

razzle_dazzle

Geen zware straf omdat men een verwachtte dat Inter een jaar lang ging geschorst worden in Europees verband. Maak dan de rekening maar is  ;)...

Jasper

Da's waar natuurlijk. Maar een ploeg een jaar schorsen, is dat eigenlijk al wel eens gebeurd? Ik zou het alleszins een sterk overdreven straf gevonden hebben...

FerrariMan


razzle_dazzle

Mja nu zijn de supporters ook gestraft maar rechtstreeks of onrechtstreeks wordt de ploeg altijd gestraft hé.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 16 april 2005 - 17:55:57
Waarom de ploeg straffen?
Dat was ik me ook aan het afvragen toen ik die post schreef. Maar uiteindelijk is dit volgens mij de beste manier om de supporters te bestraffen: ze zien de schade die ze hun club hebben aan gedaan, en ze mogen niet naar Europese wedstrijden gaan kijken. Dan moet je wel écht een kieken zijn om zoiets nog eens te doen. Ten tweede zet dit de club ook aan tot een onderzoek naar wie de daders waren, of om de politie aan te zetten om dit onderzoek zeer grondig uit te voeren.

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 16 april 2005 - 17:29:35
Da's waar natuurlijk. Maar een ploeg een jaar schorsen, is dat eigenlijk al wel eens gebeurd? Ik zou het alleszins een sterk overdreven straf gevonden hebben...

Als ik het goed heb is Liverpool één seizoen europees geschorst geweest na de gevolgen van het Heizeldrama.

razzle_dazzle

Trouwens Inter moet ook instaan voor de veiligheid. Ze gaan niet vrijuit.

Ferdinand C Grun

#58
Eind jaren 80 is Ajax een jaar geschorst geweest vanwege het staafincident in de wedstrijd tegen Austria Wien. Toen werd de keeper van Austria geraakt door een ijzeren staaf gegooid vanuit het publiek.

Ik vind de wedstrijd van Inter-AC eigenlijk een vergelijkbare situatie, misschien nog wel ernstiger, omdat het hier niet bij 1 voorwerp bleef.

Daarom vind ik de gegeven straf ook nog vrij mild.
Seizoen 15: kampioen groep G3h (F1-REM)
F1REM: G1
MOTOGPREM: G1

Jasper

Citaat van: Supermariobros op 16 april 2005 - 19:15:14
Citaat van: Jasper op 16 april 2005 - 17:29:35
Da's waar natuurlijk. Maar een ploeg een jaar schorsen, is dat eigenlijk al wel eens gebeurd? Ik zou het alleszins een sterk overdreven straf gevonden hebben...

Als ik het goed heb is Liverpool één seizoen europees geschorst geweest na de gevolgen van het Heizeldrama.
Oké, het ging daar wel om 39 doden he. Hier was het een vuurpijl die een doelman raakte, ik denk trouwens dat een vuurpijl tegen je schouder minder pijn doet dan een ijzeren staaf...