Champions League-Kwartfinale e.v.

Gestart door razzle_dazzle, 05 april 2005 - 10:36:08

« vorige - volgende »

FerrariMan

Ik hoop trouwens maar één ding, glorie voor Pippo Inzaghi! :)
Na een jaar out te zijn scoort hij toch wel in zijn tweede invalbeurt!

Jasper

Zeggen dat AC het niet verdiend heeft om in de finale te staan is bullshit. PSV verdiende het niet om in de kwartfinale te staan en ook niet om die te winnen. Dat ze dán goed spelen tegen AC doet niets ter zake want ze hadden om te beginnen al niet verdiend om tegen AC te mógen spelen.

Monaco-AC had die halve finale moeten zijn en dan krijg je een andere situatie waarin AC misschien ook niet verdiende om te winnen natuurlijk.

FerrariMan

Als Milan de tweede helft op die manier speelt...

razzle_dazzle


FerrariMan

#139
Ik zwijg weer :)

Maar toch, waarom werd de offside niet gegeven voor de 2de goal van Liverpool? Grensrechter zwaaide toch rijkelijk :)

*edit*

Leuke eerste helft en tweede kwartier, vanaf dan ging Liverpool wachten en hebben ze toch een enorme stunt uitgehaald! Knap!

Raikkonen MASTER

Ik ben blij met deze uitslag.
Ik wou dat niemand won, maar Liverpool gaat een héél wrang gevoel hieraan overhouden.

Als Milan had gewonnen was er geen probleem geweest maar nu Liverpool wint komen er problemen met het aantal Engelse deelnemers.
Normaal gezien mogen de eerste 4 van het klassement deelnemen.
Deze zijn dit jaar: Chelsea, Arsenal, Man. Utd. en Everton.

MAAR: De winnaar van de CL is automatisch gekwalificeerd voor de volgende ronde. Maar dit mag dan weer niet van de Uefa omdat Engeland dan 5 ploegen zou hebben en dit als 'oneerlijk' beschouwd wordt.

Nu hoop ik alleen dat Liverpool de plek van Everton niet inpikt. Als je de beelden hebt gezien van het feest dat in Everton gehouden werd door de onverhoopte 4de plaats, zou je enorm veel medelijden krijgen mochten zij er nu niet inzitten.

Dus --> Milan niet blij omdat ze niet wonnen
Dus --> Liverpool blij omdat ze wél wonnen maar waarschijnlijk niet mogen verdedigen...
Dus --> Ik blij omdat ze beiden niet blij zijn  ;D

Ik ben ook bewust de wedstrijd niet gaan bekijken. Ik wil ze wel in samenvatting zien.
Was tegen de finale, hebben ze gemerkt in m'n 'stam'-café... Kreeg direct 3 of 4 sms'jes met de vraag waar ik bleef  :o  ;D :-\

razzle_dazzle

Tja eigenlijk mogen er voor mij 5 engelse ploegen deelnemen. Als het reglement zegt dat de eerste 4 van de Premier League mogen deelnemen en de winnaar van de CL ook, moeten ze dat maar aanvaarden, volgend jaar is het mss een Spaanse of Italiaanse ploeg.

Raikkonen MASTER

Het is beslist.
Liverpool mag de Champions League niet verdedigen.

De Engelse voetbalbond besliste al dat Everton als 4de in het klassement de voorkeur kreeg boven Liverpool. Dit omdat het zo in de reglementen staat en omdat ze geen uitzonderingen willen.

Liverpool reageert verbolgen. Ze zeggen dat ze wel de Europese Supercup mogen spelen en ook naar het WK voor Clubs mogen. Maar hun titel verdedigen mogen ze dus niet.

Afwachten of hier nog een staartje aan komt.

FerrariMan

Heerlijk grappig :) (vergeet de sportiviteit even ;))

Jasper

Wel, ik vind dat dus al even erg als de nieuwe regels in de F1, of zelfs erger... :-\

Liverpool heft op ongeziene manier, stuntend, de CL gewonnen en mag dat niet verlengen. Schandalig gewoonweg.

Anderzijds behoedt hen dat wel voor een afgang :D

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 26 mei 2005 - 20:23:28
Wel, ik vind dat dus al even erg als de nieuwe regels in de F1, of zelfs erger... :-\

Liverpool heft op ongeziene manier, stuntend, de CL gewonnen en mag dat niet verlengen. Schandalig gewoonweg.

Anderzijds behoedt hen dat wel voor een afgang :D
True maar anderzijds, die regel is er al een hele tijd. Waarom nu een andere ploeg benadelen?

Jasper

't Is niet omdat een regel er al lang is dat die niet schandalig is...

Raikkonen MASTER

Everton werd begin dit jaar als degradatie kandidaat beschouwd.
2 jaar geleden verloor het Wayne Rooney aan Manchester United.
Dit jaar verloor het een 2de beest genaamd Thomas Gravesen aan Real Madrid.
Deze 2 spelers waren dé iconen van Everton.
Daarom werd gevreesd voor een sportieve terugval.

Nu hebben ze hun champions league plaats gevierd alsof ze de titel binnen hadden.
Ze eindigden voor Newcastle, voor Liverpool, voor Manchester City en ga zo maar voort.

Everton verdient die voorronde van de Champions League.
Wie weet komt Club Brugge hen tegen ;)

Anderlecht is beschermd dacht ik, Club Brugge niet.

razzle_dazzle

bwa het is eervoller tegen Everton eruit te gaan dan tegen pakweg Ferencvaros (doordenkertje nr2)...Brugge heeft nog altijd het vangnet van de UEFA cup bovendien.

Supermariobros

Johansson wil Liverpool in CL
 
Lennart Johansson wil dat Liverpool de kans krijgt zijn titel in de Champions League te verdedigen. Hij gaat hierover een stemming organiseren.

Lennart Johansson
De voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA zei dat het uitvoerend comité binnenkort een telefonische conferentie zal houden om over de kwestie te stemmen. Op zijn stem kan Liverpool alvast rekenen.

Liverpool eindigde als vijfde in de Engelse Premier League en miste hiermee kwalificatie voor de Champions League. De ploeg van Rafael Benitez ging in mei wel aan de haal met de hoofdprijs. Het versloeg AC Milan en nam de beker met de grote oren mee naar Liverpool.

,,Net als in iedere andere sport moet een kampioen de kans krijgen zijn titel te verdedigen'', aldus Johansson voor de BBC-radio. ,,Maar iedereen is vrij zijn eigen gedacht te volgen bij de stemming.''