Moet de Paus aftreden?

Gestart door Supermariobros, 31 maart 2005 - 10:21:23

« vorige - volgende »

Moet de Paus aftreden?

ja
11 (57.9%)
nee
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

Racegirl

Ik zou ook nee stemmen, maar het wordt toch tijd dat er iemand anders zijn 'ambt' uitvoert, of hem hierin bijstaat, een woordvoerder zou handig zijn, want hij is nog nauwelijks te verstaan!

You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Ferrari 2010

Citaat van: Racegirl op 31 maart 2005 - 15:12:38
Ik zou ook nee stemmen, maar het wordt toch tijd dat er iemand anders zijn 'ambt' uitvoert, of hem hierin bijstaat, een woordvoerder zou handig zijn, want hij is nog nauwelijks te verstaan!


daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Zo als nu kan het uiteraard niet verder.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

MS Fan

Citaat van: DoefieF1 op 31 maart 2005 - 13:22:25
Citaat van: Schumi 2002 op 31 maart 2005 - 12:02:03
Citaat van: DoefieF1 op 31 maart 2005 - 11:52:11
Mja, "eens wat moeilijker gaan" ... die zal waarschijnlijk voor wat nog rest van zijn leven niet zelfstandig meer kunnen eten, spreken, wandelen, enz. Zijn gezondheid gaat in vrije val naar beneden, dan noem ik dat niet 'even moeiljker gaan' maar gewoon vervallen (sorry voor de woordkeuze). Mij best dat ze hem behouden, ik let daar toch niet op, maar tegenwoordig zijn ze toch o zo bezig rond het imago van de Kerk ... past dit daar dan in? ???

Net zoals de Da Vinci-code (het boek), gebannen in het Vaticaan... ik lag plat van 't lachen ;D
sja, zijn gezondheid gaat in vrije val naar beneden. Maar hij blijft aanhouden, en dat is het beelt dat hij moet geven. Anders zeggen later alle gelovigen wanneer ze het moeilijk krijgen "het moet voor mij niet meer, de paus zou dat ook gevonden hebben" of iets der dienen aard.

Ik vraag mij toch af wie er zo zot is om de paus als groot voorbeeld te pakken ???
Waarschijnlijk in landen als Spanje, Italië, Polen, Portugal, en weet ik veel waar nog allemaal...
Je zou verschieten hoeveel mensen er zo 'zot' zijn. Zoals gisteren op het journaal: een jonge vrouw begint te huilen van blijdschap omdat ze de paus een paar seconden heeft gezien aan zijn raam. Sowieso al die mensen die de laatste maanden doorbrengen op het St. Pietersplein. Die Amerikanen die denken dat Terri Schiavo terug volledig geneest als ze maar twee jaar continue uit de bijbel voorlezen. En zo zijn er nog genoeg 'extreme' gelovigen die zo 'zot' zouden zijn...
A sick mind is a true delight ...

Jasper

Amerikanen zijn bij mijn weten protestants en aanvaarden de paus niet, maar ik kan hier fout zitten. ;)

Ik heb op 'ja' gestemd. Ik ben niet gelovig, ik kom alleen in de Kerk bij een begrafenis of een trouwfeest, en dat is dan uit respect voor de familie en niet om 'bij God te zijn'. Maar ik ben vooral bang dat de paus in een coma gaat. Stel dat dat gebeurt, en hij blijft nog 10 jaar in coma. Dan zit de Kerk eigenlijk 10 jaar zonder paus. Aangezien van euthanasie geen sprake is in het Vaticaan, kan men dan niet even de stekker uit het stopconctact halen. En een Kerk zonder paus, is dat een Kerk?

Nu kan het mij niet veel schelen hoor, maar ik zie het toch als een reële kans dat dit gebeurt.

Bart VD

Volgens mij heeft de Johannes gewoon geen goesting om bij God geroepen te worden, de schijnheilige sloeber.
This space for rent

Raikkonen MASTER

Het beeld van de Kerk is achteruit gegaan. Als ze de paus nog zouden 'ontslaan' (ontslag zou hij zelf niet nemen) dan wordt het imago helemaal besmeurd.

Voor vele mensen is hij inderdaad nog een soort idool, iemand waar ze zo het leven voor zouden laten. (Ik vind dat de Kerk meer en meer op een sekte begint te lijken, ...)

Alles is gewoon te snel gegaan. Na een tracheotomie kan je niet na 1 week verwachten dat je terug kan praten. Dit proces kan weken, maanden duren. Maar bij de paus wouden ze het allemaal versnellen. Ze zijn alleen 1 ding vergeten, ook de paus is een mens van vlees en bloed.
Door de puff die nu in zijn keel steekt wordt slikken bemoeilijkt. Hij had al slikproblemen maar door deze puff wordt het al helemaal te gek.

Ze moeten dus wachten tot hij voldoende hersteld is om een stemknopje in te brengen in plaats van een canule. Hierdoor kan hij terugpraten wanneer hij wil. Zijn stem gaat wel enorm veranderd zijn dan. Maar dan kan hij terug spreken én zelfstandig eten.
Maar door de leeftijd van de Paus gaat de revalidatie trager en kan het volgens mij nog weken duren vooraleer hij terug iets kan zeggen. Komt ervan als je tegen de wetten van de natuurkunde ingaat.

Schumi nr1

Neen (alhoewel ik ja gestemd heb), dan kunnen we nog eens goed lachen :D

Bjorn

Zeker, wat heeft die nu nog te betekenen?
De Mens: In Het Gras![/color]

Racegirl

Citaat van: Bjorn op 31 maart 2005 - 18:52:54
Zeker, wat heeft die nu nog te betekenen?

Voor de mensen in Italïe en zeker in Rome enorm veel!
Ook al kan ik hier helemaal niet inkomen!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Doefie

Citaat van: Jasper op 31 maart 2005 - 16:57:01
Amerikanen zijn bij mijn weten protestants en aanvaarden de paus niet, maar ik kan hier fout zitten. ;)

Amerikanen zijn diep Rooms-Katholiek ... of een kleine minderheid Joods, maar protestanten niet echt. Die zitten meer in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Amateur

Nee, de paus MOET niet aftreden.  Hij zal dat ook niet doen.  Omdat dat een rationele beslissing zou zijn, die totaal niet strookt met de voorbeeldfunctie die hij vervult.  Nooit opgeven, betrouwen op de mensen die je omringen, geloven dat er een pad voor je uitgestippeld is, vertrouwen hebben in de juistheid van je keuzes.
Veel mensen hebben zijn steun en voorbeeld nodig en daar kan ik begrip voor opbrengen.  Ook al ben ik het de laatste jaren meestal niet met hem eens.

Ruud

Citaat van: Jasper op 31 maart 2005 - 16:57:01
Amerikanen zijn bij mijn weten protestants en aanvaarden de paus niet, maar ik kan hier fout zitten. ;)

Ik heb op 'ja' gestemd. Ik ben niet gelovig, ik kom alleen in de Kerk bij een begrafenis of een trouwfeest, en dat is dan uit respect voor de familie en niet om 'bij God te zijn'. Maar ik ben vooral bang dat de paus in een coma gaat. Stel dat dat gebeurt, en hij blijft nog 10 jaar in coma. Dan zit de Kerk eigenlijk 10 jaar zonder paus. Aangezien van euthanasie geen sprake is in het Vaticaan, kan men dan niet even de stekker uit het stopconctact halen. En een Kerk zonder paus, is dat een Kerk?

Nu kan het mij niet veel schelen hoor, maar ik zie het toch als een reële kans dat dit gebeurt.

Dat begrip is tegenwoordig kennelijk aan een behoorlijke inflatie onderhevig ???

In geval van euthanasie is het de patiënt zelf die dood wil. Wat jij voorstelt is niets anders als pure moord. Just for convenience :-X

Ferrari 2010

Het is er bijna mee gedaan, eerst ziek, nu een hartaanval. Hij heeftzen laatste sacramenten al gehad, dus ze weten zelf dat het niet lang meer zal duren. Ik verwacht dat het voor vandaag of morgen is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ramses

De Italiaanse kardinaal Camillo Ruini is in het Vaticaan aangekomen. Hij is de vicaris van Rome en moet bij het overlijden van de paus zijn dood aankondigen. Volgens de Poolse kardinaal Andrzej Maria Deskur, een naaste vriend van de paus, is hij "sereen aan het uitdoven". Nog voor de middag geeft het Vaticaan een nieuw rapport met nieuws over de paus vrij.

Ramses

Citaat van: DoefieF1 op 31 maart 2005 - 21:02:43
Citaat van: Jasper op 31 maart 2005 - 16:57:01
Amerikanen zijn bij mijn weten protestants en aanvaarden de paus niet, maar ik kan hier fout zitten. ;)

Amerikanen zijn diep Rooms-Katholiek ... of een kleine minderheid Joods, maar protestanten niet echt. Die zitten meer in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Hmm niet Rooms-Katholiek in ieder geval, want de piresters ginder zijn getrouwd, dus dat is toch protestants dan?