Jordan EJ14 Senna tribute foto

Gestart door Magic Senna, 30 maart 2005 - 02:56:48

« vorige - volgende »

Magic Senna

Ik was gisteren wat aan het surfen en kwam een tekening tegen van een Jordan EJ14 met een afbeelding van Ayrton Senna op. Hij zou vorig jaar op Imola gereden hebben, ter ere van Senna. Omdat ik niet meer naar F1 kijk, heb ik dit volledig gemist natuurlijk. Ik vroeg me af of één van jullie hier daar misschien nog een foto of dergelijke van heeft, of weet waar ik die kan vinden, want ik heb reeds gezocht maar niks van gevonden.


Ramses

#1
Duidelijker zal je hem niet vinden...




Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik kan me dat niet meer herinneren. Maar er is ander blij nieuws: MAGIC SENNA LEEFT NOG!! ;D ;D ;)

phil69

Hier nog ééntje met Vivianne Senna en Eddie Jordan:
http://www.motorsport.com/photos/f1/2004/sm/f1-2004-sm-tm-0464.jpg
Tijdens datzelfde GP-Weekend reed Gerhard Berger
ook nog rond met dit:
http://www.motorsport.com/photos/f1/2004/sm/f1-2004-sm-bp-0401.jpg
Hier nog enkele:
http://www.motorsport.com/photos/select.asp?Y=2004&S=F1&E=San_Marino_GP/Sunday_race#
Bij Minardi reden ze rond met een logo van Senna t.v.:
http://www.motorsport.com/photos/f1/2004/sm/f1-2004-sm-tm-0336.jpg

en als ge hier wat verder rondsurft vind ge er waarschijnlijk nog een hele pak,ze laden iets traag op , maar zijn heel goed:
http://www.motorsport.com/photos/select.asp?Y=2004&S=F1&E=San_Marino_GP/Experimental
;)


FerrariMan

Vrij ziek van Jordan om dat destijds te doen. Roland kwam ook niet levend weg.

Jasper

Steeds wederkerende discussie. Eigenlijk heb ik je standpunt altijd gesteund en doe ik dat nu nog, MAAR: andere overleden F1-rijders krijgen ook niet allemaal herdenkingen als Senna. Dat Ratzenberger dus de dag voor Senna stierf, is geen reden om hem dan wél herdenkingen te geven, terwijl andere verongelukten die niet krijgen, en Ratzenberger toch geen toppiloot was (voor zover ik weet). Senna daarentegen was meervoudig wereldkampioen die anderen, z'n teamgenoten en vaak zichzelf overtrof. En in dat opzicht verdient hij meer herdenking dan Ratzenberger.

Magic Senna

Dank U voor de moeite Ramses en Phil69  ;)

En ja Jasper ik leef nog hoor, al heeft dat niet veel gescheeld.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 30 maart 2005 - 22:17:39
Steeds wederkerende discussie. Eigenlijk heb ik je standpunt altijd gesteund en doe ik dat nu nog, MAAR: andere overleden F1-rijders krijgen ook niet allemaal herdenkingen als Senna. Dat Ratzenberger dus de dag voor Senna stierf, is geen reden om hem dan wél herdenkingen te geven, terwijl andere verongelukten die niet krijgen, en Ratzenberger toch geen toppiloot was (voor zover ik weet). Senna daarentegen was meervoudig wereldkampioen die anderen, z'n teamgenoten en vaak zichzelf overtrof. En in dat opzicht verdient hij meer herdenking dan Ratzenberger.
Wat als je je zin dan omdraait, dat klinkt erg smerig hoor.
Zal ik het eens doen: "Roland was geen toppiloot dus hij verdient minder respect dan Senna na zijn dood."
Misschien bedoelde je het zo niet maar dit is waar het op slaat.

Het is wel zoals je zegt dat andere overleden F1-rijders ook niet deze vermeldingen krijgen. Maar gezien Senna en Roland samen in dat weekend stierven kan je maar best geloven dat het voor de familie enorm triest moet zijn.

Niemand verdient meer respect dan een ander na de dood.

Ramses

Citaat van: FerrariMan op 30 maart 2005 - 22:22:40

Het is wel zoals je zegt dat andere overleden F1-rijders ook niet deze vermeldingen krijgen. Maar gezien Senna en Roland samen in dat weekend stierven kan je maar best geloven dat het voor de familie enorm triest moet zijn.

Niemand verdient meer respect dan een ander na de dood.

Precies, net alsof het ene mensenleven meer waard is dan het andere?

Ferrari 2010

#10
Citaat van: Jasper op 30 maart 2005 - 22:17:39
Steeds wederkerende discussie. Eigenlijk heb ik je standpunt altijd gesteund en doe ik dat nu nog, MAAR: andere overleden F1-rijders krijgen ook niet allemaal herdenkingen als Senna. Dat Ratzenberger dus de dag voor Senna stierf, is geen reden om hem dan wél herdenkingen te geven, terwijl andere verongelukten die niet krijgen, en Ratzenberger toch geen toppiloot was (voor zover ik weet). Senna daarentegen was meervoudig wereldkampioen die anderen, z'n teamgenoten en vaak zichzelf overtrof. En in dat opzicht verdient hij meer herdenking dan Ratzenberger.
Een mens is en blijft een mens hé. Of ge nu dakloze of koning zijt, maakt dat verschil?
Neem nu bijvoorbeeld: schiet een mens af waar niemand ooit van gehoord heeft, komt dit in het nieuws, krijgt je een hele lange straf? Ik dacht het niet. Maar vorig jaar schoot men de Zweedse premier of wie het ook was neer. Komt dat in het nieuws, krijgt de moordenaar een hele lange straf? ik dacht het wel. Oké, je hebt gelijk dat niet alles in het nieuws moet komen, stel je voor dat je plots niets meer van Verhofstadt hoort, en niemand weet ervan dat die dood zou zijn. Ja, dat zou stom zijn.
MAAR: Moord blijft moord hé, of dat nu op mij of op koning albert, op u of op de president van amerika is, mag dat een verschil maken in straf? Iedereen verdient evenveel eerbiedt, tenslotte hebben wij van vele niet al te best rijdende F1 rijders een beeld van "wat kan die mij nu schelen" (zo is dat bij mij toch). Maar vergeet niet dat dat eigenlijk ook een zeer goed raceris, je zou er zelf niet komen hoor!!

In de wereld doet ùen veel of weinig rond een dode mens naargelang die bekend is of niet. En dat vind ik nu eigenlijk zeer oneerlijk, en ik ben er zeker van dat er meerdere mensen die mening delen!


**edit** ik kreeg net voor ik dit bericht postte de aarschuwing dat er al iemand voor mij had gepost, maar nu ik alles had uitgetypt heb ik het maar gepost ook.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Als je al de coureurs gaat opsommen die alleen al in de Formule 1 sinds 1950 zijn verongelukt (zonder de coureurs voor 1950) krijg je al een lijst van bijna 2 bladzijden... Ze pakken nu net de beroemdste of meest gekende coureurs om te 'eren'. Ik bedoel maar, niet iedereen zal namen als Onofre Marimón kennen, of Alan Stacey, Stewart Lewis-Evans, Ludovico Scarfiotti enz... daartegenover kent men wel Senna, Clark, Rindt, Gilles Villeneuve enz. Deels omdat ze wereldkampioen waren of omdat ze aan de top reden. Jammer, maar minder gekende coureurs krijgen weinig tot geen aandacht als jaren geen Formule 1 meer rijden.

Het is wel zo dat de laatste jaren alleen Senna vernoemt wordt, en Gilles Villeneuve wordt ook nog herdacht. Maar Clark, Cévert, Rindt, Bellof, Peterson, ... die worden ook zo goed als vergeten. De nieuwe generaties kennen die coureurs niet en dus voor hen bestaan ze niet, dus niet herdacht. Terwijl het ook grote namen waren, sommigen beweren zelfs dat Bellof even goed was als Senna...

Coureurs van voor het Formule 1-tijdperk zijn al helemaal vergeten... wie kent er hier bv. een Rudolf Carraciola, Bernd Rosemayer, Giuseppe Campari, Antonio Ascari, Georges Bouillot, David Bruce-Brown, Achille Varzi, enz...? Niet veel vermoed ik, op de eerste twee na.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 30 maart 2005 - 22:22:40
Citaat van: Jasper op 30 maart 2005 - 22:17:39
Steeds wederkerende discussie. Eigenlijk heb ik je standpunt altijd gesteund en doe ik dat nu nog, MAAR: andere overleden F1-rijders krijgen ook niet allemaal herdenkingen als Senna. Dat Ratzenberger dus de dag voor Senna stierf, is geen reden om hem dan wél herdenkingen te geven, terwijl andere verongelukten die niet krijgen, en Ratzenberger toch geen toppiloot was (voor zover ik weet). Senna daarentegen was meervoudig wereldkampioen die anderen, z'n teamgenoten en vaak zichzelf overtrof. En in dat opzicht verdient hij meer herdenking dan Ratzenberger.
Wat als je je zin dan omdraait, dat klinkt erg smerig hoor.
Zal ik het eens doen: "Roland was geen toppiloot dus hij verdient minder respect dan Senna na zijn dood."
Misschien bedoelde je het zo niet maar dit is waar het op slaat.

Het is wel zoals je zegt dat andere overleden F1-rijders ook niet deze vermeldingen krijgen. Maar gezien Senna en Roland samen in dat weekend stierven kan je maar best geloven dat het voor de familie enorm triest moet zijn.

Niemand verdient meer respect dan een ander na de dood.
Je zegt het, ALS je mijn zin omdraait. Maar dat mag je niet doen als je steeds (terecht!) klaagt dat woorden verdraaid worden. Je mag mijn zin niet omdraaien, want dat is inderdaad niet mijn punt.

Ik vind die laatste zin een cliché. Want stel dat jouw moeder sterft, en tegelijkertijd sterft mijn moeder, ga je dan daarna evenveel bezig zijn met mijn moeder als met die van jou? Ik althans niet (als de rollen omgedraaid worden natuurlijk ;D). Voor mensen waar je naar opkijkt, ga je meer respect tonen na de dood. En er keken meer mensen op naar Senna dan naar Ratzenberger. Hoe erg het ook is.

Ratzenberger krijgt al meer aandacht dan de gemiddelde verongelukte F1-piloot, en, hoe grof het ook klinkt en is, dat heeft hij te 'danken' aan het feit dat hij gestorven is in hetzelfde weekend als Senna. En ik bedoel dit helemaal niet oneerbiedig voor Ratzenberger (of is het eigenlijk Ratzemberger?). Want, zoals Schumi 2002 al zei, het zijn allemaal ex-F1-coureurs, ze stonden er allemaal, dus het waren allemaal klasserijders.

En nog een reden waarom Senna meer aandacht krijgt, is ook omdat zijn dood zo dramatisch was. F1 had 12 jaar geen dodelijk ongeluk meer gekend toen Ratzen/mberger omkwam. Senna wou niet rijden, de race begon al rampzalig, toen begon de man alles te geven en dat heeft hem zijn leven gekost. Hij wou niet rijden maar deed het toch. Bijna een Griekse tragedie.

En nog een reden is volgens mij dat Senna (voorlopig, hopelijk voor altijd) de laatste in de F1 verongelukte piloot is. Als binnen 3 dagen bijvoorbeeld een Klien, ik zeg maar wat, met z'n hoofd in het zand zou blijven steken, zou hij binnen 10 jaar waarschijnlijk ook herdacht worden, als de laatste F1-dode.

phil69

#13
t'was vooral voor de aandacht te vestigen voor de Senna Foundation bedoeld.
Soms gebruikt men soms het gezicht van een bekende, hier bekende dode.
Zo heb je ook bvb dit: http://www.cancerstiftelsen.com/
Ook een minder bekende gestorven ex F1 rijder.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 31 maart 2005 - 16:21:15
Je zegt het, ALS je mijn zin omdraait. Maar dat mag je niet doen als je steeds (terecht!) klaagt dat woorden verdraaid worden. Je mag mijn zin niet omdraaien, want dat is inderdaad niet mijn punt.
Dat is waar, die zin moet ik ook niet omdraaien. Maar zo begreep je sneller wat ik bedoel. En anderzijds, als dat echt je mening is, dan geldt die andersom toch ook, niet? Of heb je een mening die slechts langs één kant werkt. A is gelijk aan B maar B is enkel gelijk aan A wanneer het zo en zo is....??  ;)

CitaatIk vind die laatste zin een cliché. Want stel dat jouw moeder sterft, en tegelijkertijd sterft mijn moeder, ga je dan daarna evenveel bezig zijn met mijn moeder als met die van jou?
Hoogstwaarschijnlijk niet. Jij had het over respect, niet over 'bezig zijn' met iemands dood.
In jouw voorbeeld zou ik dan zeker evenveel respect tonen voor je moeder en je situatie.

Ik zit ook niet elke dag bezig met piloten als Senna, Ratzenberger en co maar dat neemt niet weg dat ik niet voor elke gestorven piloot respect kan opbrengen. Als ze in zo'n weekend afkomen met een enorme foto van Ayrton op de wagen dan is dat in mijn ogen onsmakelijk. Een mooi gebaar, dat wel, maar voor wie?
Voor de Senna-fans, voor de familie Senna.

Ik snap waarom men het doet hoor, de faam, de roem, alleen ga ik er niet mee akkoord.

CitaatVoor mensen waar je naar opkijkt, ga je meer respect tonen na de dood. En er keken meer mensen op naar Senna dan naar Ratzenberger. Hoe erg het ook is.
Ik hoop dat je dat niet meent. Er zijn zoveel personen waar ik niet naar opkeek die dood zijn maar waarvoor ik eindeloos veel respect heb. Ik kan je zelfs doodslaan met namen als je wil.

CitaatRatzenberger krijgt al meer aandacht dan de gemiddelde verongelukte F1-piloot, en, hoe grof het ook klinkt en is, dat heeft hij te 'danken' aan het feit dat hij gestorven is in hetzelfde weekend als Senna. En ik bedoel dit helemaal niet oneerbiedig voor Ratzenberger (of is het eigenlijk Ratzemberger?). Want, zoals Schumi 2002 al zei, het zijn allemaal ex-F1-coureurs, ze stonden er allemaal, dus het waren allemaal klasserijders.

En nog een reden waarom Senna meer aandacht krijgt, is ook omdat zijn dood zo dramatisch was. F1 had 12 jaar geen dodelijk ongeluk meer gekend toen Ratzen/mberger omkwam. Senna wou niet rijden, de race begon al rampzalig, toen begon de man alles te geven en dat heeft hem zijn leven gekost. Hij wou niet rijden maar deed het toch. Bijna een Griekse tragedie.

En nog een reden is volgens mij dat Senna (voorlopig, hopelijk voor altijd) de laatste in de F1 verongelukte piloot is. Als binnen 3 dagen bijvoorbeeld een Klien, ik zeg maar wat, met z'n hoofd in het zand zou blijven steken, zou hij binnen 10 jaar waarschijnlijk ook herdacht worden, als de laatste F1-dode.
Op dit laatste gedeelte ga ik het niet proberen te weerleggen, dat is een persoonlijke mening. Ik ben er gewoon niet mee akkoord, het is één en al massahisterie. De dood van Ratzenberger was ongetwijfeld even erg als de dood van Ayrton. Het waren alletwee mensen van vlees en bloed. Geen goden.

Waren er trouwens geen teams die Roland vernoemden toen?