Génération Turbo

Gestart door mike, 30 maart 2005 - 02:27:50

« vorige - volgende »

Jasper

Ik dacht dat het delen waren die des te sneller de beweging van de wagen, een des te betere positie innamen om een vacuüm onder de wagen te creëren. Maar ik weet niet wat voor onderdelen het nu net waren en hoe ze werkten.

The Iceman

Citaat van: kevin op 31 maart 2005 - 22:16:48
Waar is de tijd:
- wagens met slicks
- veel inhaalacties
- 1.200 à 1.300 pk met 2.0 l motoren (bij om en bij de 12.000 rpm [althans, de toerentellen die ik gezien heb, ging maar tot 12.000])
- wagens die tegen een stootje konden (gevecht Arnoux vs Villeneuve)
- heftig over de curbstones
- ...

Greetz
Kevin
1500 CC  ;) ;) ;)

kevin

Citaat van: Snekuem op 01 april 2005 - 16:39:42
Citaat van: kevin op 31 maart 2005 - 22:16:48
Waar is de tijd:
- wagens met slicks
- veel inhaalacties
- 1.200 à 1.300 pk met 2.0 l motoren (bij om en bij de 12.000 rpm [althans, de toerentellen die ik gezien heb, ging maar tot 12.000])
- wagens die tegen een stootje konden (gevecht Arnoux vs Villeneuve)
- heftig over de curbstones
- ...

Greetz
Kevin
1500 CC  ;) ;) ;)

Dan zal ik dat wel verkeerd begrepen hebben. Ik dacht dat de commentator het had over een "moteur de deux litres". Mijn Frans is dus niet meer wat het geweest is  ;)

Met wat voor motor rijden ze momenteel (dat ontgaat mij een beetje). Ik dacht 3,0 l.

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

Bruno

Citaat van: Jasper op 01 april 2005 - 14:27:54
Ik dacht dat het delen waren die des te sneller de beweging van de wagen, een des te betere positie innamen om een vacuüm onder de wagen te creëren. Maar ik weet niet wat voor onderdelen het nu net waren en hoe ze werkten.

Het waren eigenlijk harde rubber delen die ervoor zorgden dat er een soort afgesloten ruimte onder de wagen onstond die voor het grondeffect zorgde. Ze waren vast gemonteerd.


-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

The Iceman

Citaat van: Bruno op 01 april 2005 - 21:09:44
Citaat van: Jasper op 01 april 2005 - 14:27:54
Ik dacht dat het delen waren die des te sneller de beweging van de wagen, een des te betere positie innamen om een vacuüm onder de wagen te creëren. Maar ik weet niet wat voor onderdelen het nu net waren en hoe ze werkten.

Het waren eigenlijk harde rubber delen die ervoor zorgden dat er een soort afgesloten ruimte onder de wagen onstond die voor het grondeffect zorgde. Ze waren vast gemonteerd.


Vroeger werden er wel meer vindingrijke dingen oplossingen bedacht om de wagen op het circuit te laten plakken. Remember de grote ventilator achteraan de Brabham.  :)

Doefie

Citaat van: kevin op 01 april 2005 - 20:58:59
Met wat voor motor rijden ze momenteel (dat ontgaat mij een beetje). Ik dacht 3,0 l.

Greetz
Kevin

3.0 inderdaad.

IVY440

Vanwege thesis zat ik op kot, maar de reportage laten opnemen en gisteren een stuk van gezien. Viel dik tegen. Klein beetje turbo, veel Senna. Dan heb ik het maar afgezet, waren beelden van een reportage die ik ooit al gezien heb over Senna :-\

Amateur

Gisteren eindelijk de tijd gevonden om de video te bekijken.  Echt de moeite.  Zowel de technische als de historische uitleg over de turbo;  En dan het stuk van A. Senna! In Senna's tijd was ik met andere zaken bezig (en had er ook het geld niet voor om F1 op de voet te volgen).  Misschien stond ik er gisteren gewoon voor open, maar het greep me aan.   :-* Bedankt voor de waarschuwing!