De GP van Bahrein

Gestart door Juan Pablo, 27 maart 2005 - 11:17:18

« vorige - volgende »

Welk team zal het in Bahrein het beste doen?

Ferrari
BAR
Renault
Williams
McLaren

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 06 april 2005 - 15:52:55
Uiteraard. Maar een zachtere band gebruiken of de wagen meer van de banden laten gebruiken kan de kans op een klapband alleen maar verhogen.

Verhogen wel ja maar niet meer dan dat de anderen dat doen. Dat bedoelen ze juist. Ze gebruiken niet genoeg de banden zoals de concurrentie. ;)

Luc

#211
Räikkönen had geen klapband maar een defecte valve aan het acherwiel waardoor de band leeg liep.
Een beetje randinformatie?

McLaren, net zoals de meeste andere teams hebben drie 'suppapen' aan de wielen.
Eén voor de telemetrie, één voor het op druk brengen voor de race en één om de bandendruk aan te passen tijdens de pitstops door middel van een speciaal drukflesje dat een vooringestelde bandendruk kan verwezenlijken in luttele seconden.

McLaren is inderdaad te zacht voor de banden en daardoor ontbreekt de top grip tijdens een kwalificatieronde.
Suspension designers kunnen daar heel snel wat aan doen ;) als de aero mannen, de enginemannen, de gearboxmannen, de bandenmannen...het ook kunnen verwerken.
In een F1 kan eigenlijk nooit één dingetje gewijzigd worden zonder consequenties op andere vlakken.

Die Dennis toch, hé, wat kan die raaskallen hé 8)
En die Räikkönen....hij zegt niet veel maar bralt er ook maar wat op los ;)

quote:
However early on during my outlap a tyre valve failure caused a puncture to the right rear...
unquote
(uit het persbericht van McLaren na de race in Malaysië)
mijn gedacht op www.eze.be

Jasper

Interssant. :) Dennis heeft ook wel aan Woking gevraagd om de wagen aan te passen, dus zal hij daarmee wel de aërodynamica-, motor- en de weet-ik-wat-nog-allemaal-afdelingen mee bedoelen hé. ;) En hij moet ook niet in de pers de volledige uitleg geven van wat hij nu precies gevraagd heeft natuurlijk.

FerrariMan

Blijkbaar heeft Toyota nu het grootste budget voor dit seizoen, gevolgd door McLaren en Ferrari.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 08 april 2005 - 13:35:44
Blijkbaar heeft Toyota nu het grootste budget voor dit seizoen, gevolgd door McLaren en Ferrari.

Hoe kom je daar aan?

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 08 april 2005 - 14:17:46
Citaat van: FerrariMan op 08 april 2005 - 13:35:44
Blijkbaar heeft Toyota nu het grootste budget voor dit seizoen, gevolgd door McLaren en Ferrari.

Hoe kom je daar aan?
Stond op F1 Wor Ld

Jasper

Je mag gewoon F1World zeggen ook hoor. ;)

Bruno

Als ik het me goed herinner stond dat elders al een 3-tal weeken geleden ook hoor. Ik wilde het nog posten toen er hier sprake van was dat het niet meer dan normaal was dat Ferrari met hun gigantisch budget zo goed gepresteerd heeft (vorig jaar dan toch  ;))

Dit terwijl er nu andere teams een groter budget hebben en nog steeds de prestaties van het rode team van vorig jaar niet kunnen herhalen.  :o

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Mikacouli

Citaat van: Bruno op 08 april 2005 - 19:20:52
Als ik het me goed herinner stond dat elders al een 3-tal weeken geleden ook hoor. Ik wilde het nog posten toen er hier sprake van was dat het niet meer dan normaal was dat Ferrari met hun gigantisch budget zo goed gepresteerd heeft (vorig jaar dan toch  ;))

Dit terwijl er nu andere teams een groter budget hebben en nog steeds de prestaties van het rode team van vorig jaar niet kunnen herhalen.  :o

Soms bereik je niet alles met geld. Dat zou jij moeten weten.
Je moet de juiste personen op het juiste moment in de juiste omstandigheden hebben.

The Iceman

Citaat van: Mikacouli op 08 april 2005 - 21:36:44
Citaat van: Bruno op 08 april 2005 - 19:20:52
Als ik het me goed herinner stond dat elders al een 3-tal weeken geleden ook hoor. Ik wilde het nog posten toen er hier sprake van was dat het niet meer dan normaal was dat Ferrari met hun gigantisch budget zo goed gepresteerd heeft (vorig jaar dan toch  ;))

Dit terwijl er nu andere teams een groter budget hebben en nog steeds de prestaties van het rode team van vorig jaar niet kunnen herhalen.  :o

Soms bereik je niet alles met geld. Dat zou jij moeten weten.
Je moet de juiste personen op het juiste moment in de juiste omstandigheden hebben.
En Toyota heeft ook nog niet zoveel F1 ervaring als Ferrari natuurlijk. Iedereen had van de Japanners verwacht dat ze vanaf hun eerste seizoen dominant zouden zijn omwille van het vele geld dat naar de F1 vloeide, maar het is pas vanaf dat Mike Gascoigne zich ermee gaan bemoeien is dat het team voor de wind gaat. Wagen van vorig jaar was nog geen creatie van Gascoigne. Stel dat ze vanaf het begin een goede ontwerper zoals MG hadden gehad ???? Zoals Mika zegt, de juiste personen op de juiste plaats bepalen alles en dat samen met veel geld maakt het natuurlijk gemakkelijk om een wagen verder door te ontwikkelen. Hoe lang heeft BAR wel niet in het sukkelstraatje gezeten ???

IVY440

Citaat van: Jasper op 08 april 2005 - 15:40:04
Je mag gewoon F1World zeggen ook hoor. ;)
Ah ok, er komt dus geen *biep* meer te stan :)

FerrariMan

Des te meer een bewijs dat het argument van 'Ferrari is zo dominant omdat ze het rijkste team zijn' zever is.

McLaren heeft momenteel een groter budget en toch heeft Ferrari een snellere (onbetrouwbare) wagen.

Het hangt inderdaad van een pak meer af dan budget alleen. Degenen die vorig seizoen zaten te verkondigen dat Ferrari dankzij dat budget wel moest dominant zijn zien nu hopelijk in wat een flauw argument dat is.

Toyota domineert nu ook niet, McLaren ook niet.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 09 april 2005 - 13:37:27
flauw argument dat is.

Toyota domineert nu ook niet, McLaren ook niet.

En ferrari ook niet...

Laten we eerst nog eens afwachten om te oordelen dat de Ferrari sneller is dan de McLaren. Mss tijdens de kwalie maar tijdens de race zou ik het ten sterkste betwijfelen.
Ik heb nooit verkondigd dat Ferrari kampioen werd door hun budget. Alleen is het een grote hulp, net zoals hun testcircuit waar ze zelfs op zondag op kunnen gaan testen. Dat is pas een enorm voordeel.

Het is helemaal geen schande om een groter budget te hebben en minder te presteren. Ik denk ook niet dat McLaren vorig jaar koploper was qua budget. Ik denk dat ze nu pas over hun 'paragon' zijn. Nu kunnen ze terug beginnen. Als ze een beetje slim waren kochten ze Gascoigne. Dat budget moet er wel zijn. Dan hebben ze 2 van de beste tekenaars in hun bezit.

Snap je, met geld geraak je niet overal. Ook kan ervaring een grote rol spelen en dit is het geval bij Toyota. Toch vind ik het mooi van hen dat ze op die tweede plaats staan.

Geld doet er niet toe. Ik weet nog in 1998 ofzo dat McLaren maar het 5de of 4de grootste budget hadden (gelezen in een magazine onlangs). En toch haalden ze zo'n fantastische resultaten. Ik hou het op de quote van Mika: De juiste mensen op de juiste plaats op het juiste moment.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 09 april 2005 - 13:37:27McLaren heeft momenteel een groter budget en toch heeft Ferrari een snellere (onbetrouwbare) wagen.
Volgens mij zijn die budgetten ten eerste maar schattingen.

Maar vooral: het is maar de vraag wat nu het beste is: 2 races van het seizoen met een slechte wagen rijden en niet meekunnen en de derde race uitvallen of je banden opvreten, of drie races consistent punten pakken. McLaren heeft (misschien) een groter budget, en meer punten, dat is wat telt. Maar daar gaat deze dicussie niet over natuurlijk.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 09 april 2005 - 14:33:49
Citaat van: FerrariMan op 09 april 2005 - 13:37:27
flauw argument dat is.

Toyota domineert nu ook niet, McLaren ook niet.

En ferrari ook niet...
Ik bedoel daar gewoon mee dat ze beiden niet domineren terwijl ze volgens velen een hoger budget hebben dan Ferrari. Met andere woorden, geld alleen brengt geen succes. Dus ik snap dat steekje weeral niet.