De GP van Bahrein

Gestart door Juan Pablo, 27 maart 2005 - 11:17:18

« vorige - volgende »

Welk team zal het in Bahrein het beste doen?

Ferrari
BAR
Renault
Williams
McLaren

mike

Citaat van: Lender op 04 april 2005 - 12:31:05
Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom ze gewoon niet zijn blijven doorzenden, gewoon 5 rondjes in uitgesteld relais. Dat is toch niet erg?

Op voorwaarde dat het duidelijk is dat ze dat zullen doen. Ik gebruik de VRT normaal nog steeds om tijdens de reklame op LaDeux verder te kunnen kijken. Als ik op voorhand weet dat ze alles in uitgesteld relais uitzenden, zal ik in zo'n geval als nu de hele race op de VRT volgen. Maar als ik er het raden naar heb wat ze gaan doen, kijk ik zeker geen VRT.

Onder de streep was de situatie vorig weekend voor mij OK. LaDeux tot die terug naar De Ronde gingen overschakelen. Dan 5 minuten VRT, die gelukkig voor mij op dat moment al "in sync" zaten. Dan LaUne als hoofdzender voor de rest van de race en VRT tussendoor "als ik er zin in had".

Mijn eindconclusie: gewoon altijd alles live is veruit het beste.

Naar de VRT toe: Het was wel wat "erger" dan dat het Journaal een klein beetje over tijd was, want het weerbericht zat ook nog in het schedule en stond sowieso al geprogrameerd na de start van de race.  Ik snap niet waarom die paus zo veel tijd moet opeten, want al bij al was hij al meer dan een halve dag niet bepaald onverwacht dood en waren er in de morgen al een pak extra journaals over geweest. Tenslotte nog dit: op TF1 (ja, die kan ik thuis ook volgen) slagen ze er wel in een journaal vol paus effectief te laten eindigen om 13:20, om daarna de traditionele hoeveelheid reklame te draaien, en om dan alsnog op tijd in Bahrein te zijn voor de start!


lieven

klein vraagje: als bridgestone weer toegeeft dat ze niet goed zijn en daardoor dus ferrari niet zo heel goed presteerd?
waarom horen we dan niets van de andere twee teams die bridgestone hebben? jordan en minardi?
de minardi's hebbe nwel uitgereden en ene jordan ook en de andere is uitgevallen met andere problemen, ligt het dan aan de banden of is de F2005 nu toch niet zo goed waardoor ferrari zijn banden heel snel opgebruikt?

The Iceman

Citaat van: lieven op 04 april 2005 - 19:28:26
of is de F2005 nu toch niet zo goed waardoor ferrari zijn banden heel snel opgebruikt?
Denk dat die F2005 ook banden vreet. Heb je Schuey's achterbanden gezien toen hij zijn wagen in de pitbox reed ???? Zaten niet veel groeven meer in.

lieven

dan mogen de banden nog zo goe zijn als di auto zo erg zijn banden verslijt dan is het niet bridgestone die iets moet doen maar ferrari zelf!!
als een minardi en een jordan kan uitrijden op die banden dan moete nzij dat ook kunnen me dunkt :)

Doefie

Minardi en Jordan zijn die prestaties al gewoon, daarmee klagen ze niet ;D ... 'k weet niet. Zal wel aan beide liggen.

lieven

Citaat van: DoefieF1 op 04 april 2005 - 22:41:10
Minardi en Jordan zijn die prestaties al gewoon, daarmee klagen ze niet ;D ... 'k weet niet. Zal wel aan beide liggen.
zoude ze dan ni van de baan moeten schuiven?

Jasper

Wel, ze rijden ook 5 seconden trager per ronde hé. En ze rijden totaal niet met risico, om motoren te sparen en zo. MS daarentegen moest pushen om Alonso bij te houden.

lieven

voorwa zouden ze hun motor sparen? het maakt niet zoveel uit voor hen om een nieuwe te steken he, 18de starten of 20ste starten maakt niet zoveel uit als ze daardoor meer risico kunne nemen in de race...
als ze een nieuwe motor steken moeten ze 10 plaatsen opschuiven dacht ik he?
awel moest ik minardi zijn, ik zou bijna elk weekend een nieuwe steken, is te zien hoe goed de andere motor nog is :)

Jasper

Volgend weekend komen ze sowieso met een nieuwe motor, want normaal gezien geraakt de PS05 klaar, en dan rijden ze daarmee, met de nieuwe Cosworth die volgens mij een redelijk sterke motor is (zie Red Bull: Coulthard reed tijdens de race de vierde snelste topsnelheid, na De la Rosa, Räikkönen en M.Schumacher).

De voorbije GP's heeft Minardi trouwens met de motor van 2004 gereden, die eigenlijk niet gemaakt was voor een dubbele raceafstand.

Doefie

Ik dacht dat Minardi elke race van motor mocht veranderen omdat ze nog met die van vorig jaar reden? Of ben ik daar mis in? Veel verschil zie je toch niet in de startopstelling, zoals Lieven al zei...

Bruno

Citaat van: IVY440 op 04 april 2005 - 19:13:16
Nee, de VRT moet zich aanpassen aan de wensen van de kijkers. Anders kijkt er niemand meer en kl*ten ze zichzelf.

Ik heb het gevoel dat ze zich daar geen kl* van aantrekken.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Roel

Citaat van: Mikacouli op 03 april 2005 - 21:59:20
Citaat van: Roel op 03 april 2005 - 21:32:45
Citaat van: Mikacouli op 03 april 2005 - 20:41:57

Hoe verklaar je dan de eerste en derde snelste raceronde. Heeft niks met de anderen te maken. De banden van de McLaren slijten ook he.

Op la deux heb ik toch kunnen vertalen dat de banden van een Mclaren op het eind van de race er nog een pak beter uitzien dan pakweg die van de williams'en.
Wanneer hebben ze die snelste ronden gereden? Als deze op het eind van hun stint was, dan past het in die theorie want dan zijn ze snelST omdat ze met een bijna lege tank rijden zoals iedereen, maar omdat zij dan nog goede banden hebben.
Want in het begin had Raikkonen moeite om de koplopers te volgen (volgens mijn theorie omdat de anderen hun banden nog te goed waren  ;) )
Het is maar een idee, en ik hoop dat jij gelijk hebt want dat zou veel beter nieuws zijn.

Waarom heeft Alonso dan zijn snelste ronde gereden de ronde voordat hij binnenkwam?

We hebben gewoon teveel verkeer gehad en daardoor hadden we zo'n achterstand.

Een beetje optimisme kan nooit geen kwaad. ;)

En vandaag bevestigt Ron Dennis wat ik dacht  :D De Mclaren gebruikt te weinig zijn banden, dus nu gaan ze daaraan werken én van Michelin een zachtere band vragen. Zodat ze dus wel deftig kunnen kwalificeren én kunnen winnen, komt wel in orde nu  ;)
God save Mclaren

Jasper

Dat had dan in Maleisië een klapband, zit nu te zeggen dat ze de banden te weinig gebruiken... Dat ze maar oppassen...

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 06 april 2005 - 15:47:45
Dat had dan in Maleisië een klapband, zit nu te zeggen dat ze de banden te weinig gebruiken... Dat ze maar oppassen...

Euh Jasper, een klapband komt niet zozeer altijd door slijtage he. Er zijn genoeg redenen voor een klapband.

Jasper

Uiteraard. Maar een zachtere band gebruiken of de wagen meer van de banden laten gebruiken kan de kans op een klapband alleen maar verhogen.