De GP van Bahrein

Gestart door Juan Pablo, 27 maart 2005 - 11:17:18

« vorige - volgende »

Welk team zal het in Bahrein het beste doen?

Ferrari
BAR
Renault
Williams
McLaren

Mikacouli

Citaat van: mike op 03 april 2005 - 20:06:50
Citaat van: Mikacouli op 03 april 2005 - 19:51:43
Citaat van: mike op 03 april 2005 - 19:40:07
Citaat van: Kimi_über_alles op 03 april 2005 - 18:44:41
De race viel al bij al nog mee. Pedro reed een schitterende race!  :o

Als ik het goed voor hem moet MS de volgende race 10 plaatsen achteruit op de grid door de defecte motor? (klopt dit? want ik heb het begin van de race niet gezien)

We kunnen het nog niet zeker weten, maar 99% kans moet MS geen 10 plaatsen achteruit vermits het zo op het zicht geen motorprobleem was. Tijdens de race leek het eerst op remmen, volgens MS was het hydraulica waardoor hij niet meer kon schakelen. Maar het kan ook de vermaledijde versnellingsbak zelf geweest zijn.

Meer zelfs, als geluk bij een ongeluk heeft hij met deze motor maar een goede 30 ronden gereden, zodat hij als hij dat wil in Imola extra veel rondes kan doen tijdens de oefenritten en zich minder zorgen moet maken over betrouwbaarheid. De motoren verliezen naarmate ze ouder worden ook wat aan vermogen en daar zal hij op het eind van Imola minder last van hebben dan de meeste anderen.

Maar eigenlijk interesseert het me veel meer wat er met RB aan de hand was. Want als het weeral de banden waren...


Moet wel zeggen dat hij veel gereden heeft tijdens de vrije traingen in bahrein om die van rubens op te vangen. Kijk maar eens naar het aantal rondes. Daar heeft hij zijn extra rondes al verreden.

Mja. Maar dat deed hij wel met het vooruitzicht met die motor nog twee volledige weekends te moeten kunnen uitdoen en echt zotte risicos zal hij ook niet hebben willen nemen. Uiteindelijk heeft hij tijdens de race zo'n 45 ronden niet gereden. Dus ook al heeft hij een deel van zijn speelruimte al verbruikt, dan nog mag hij wat betrouwbaarheid van de motor betreft iets positiever naar San Marino gaan dan anders.

Ik bllijf vooral geinteresseerd in wat er met RB aan de hand was, eerder dan met MS, want ik vrees (als notoire rode fan) dat het probleem dat ik daar vermoed lastiger op te lossen zal zijn.


Barri had naast zijn problemen met zijn banden ook nog een 5de versnelling ofzo verloren heb ik horen zeggen. Hij moest dus van 4 naar 6 schakelen. Dat ze die gearbox nog maar eens onder de loep nemen.

Roel

[quote author=Mikacouli link=topic=7215.msg151670#msg151670

Ik denk niet dat McLaren al te ver weg zit van de racepace van Renault. Alleen trekken de kwali's op niks bij McLaren. Als ze daar aan kunnen werken komt het nog goed. De eerste en derde snelste ronde getuigen hiervan. Ik denk moest Kimi 2 ofzo kunnen gestart hebben dat het wss een mooie strijd voor de overwinning ging worden.
Citaat

De Mclarens kunnen de Renaults echt niet bijhouden volgens mij hoor, zelfs de Toyota's lijken mij te hoog gegrepen omdat de mc's pas kunnen profiteren als de rest hun banden heeft verreden. Dan winnen ze tijd, maar is meestal het kalf al verdronken.
God save Mclaren

Mikacouli

Citaat van: Roel op 03 april 2005 - 20:37:34
[quote author=Mikacouli link=topic=7215.msg151670#msg151670

Ik denk niet dat McLaren al te ver weg zit van de racepace van Renault. Alleen trekken de kwali's op niks bij McLaren. Als ze daar aan kunnen werken komt het nog goed. De eerste en derde snelste ronde getuigen hiervan. Ik denk moest Kimi 2 ofzo kunnen gestart hebben dat het wss een mooie strijd voor de overwinning ging worden.
Citaat

De Mclarens kunnen de Renaults echt niet bijhouden volgens mij hoor, zelfs de Toyota's lijken mij te hoog gegrepen omdat de mc's pas kunnen profiteren als de rest hun banden heeft verreden. Dan winnen ze tijd, maar is meestal het kalf al verdronken.

Hoe verklaar je dan de eerste en derde snelste raceronde. Heeft niks met de anderen te maken. De banden van de McLaren slijten ook he. In Maleisië hadden ze de snelheid ook. En ze weten dat de racepace er is. Kimi zei het nog in de persconferentie. Het zwakke punt is de kwalificatie. Als ze in de top 4 kunnen starten kunnen ze strijden voor de overwinning.

Doefie

Ik heb de race niet kunnen uitzien door enkele probleempjes (heb tot aan de uitval van M.Schumacher gezien). Wel mooi van Alonso, Toyota bevestigd weer, mooi van de McLaren's die springen van 6 naar 3 in de stand. Renault en Alonso gaan nog mooie tijden tegemoet. Jammer van Fisichella wel.

En de VRT... tja, sommigen leren het nooit. In plaats van de hele race uit te zenden, geven ze de start en missen we 5 ronden :'(

Lender

Citaat van: DoefieF1 op 03 april 2005 - 20:52:45

En de VRT... tja, sommigen leren het nooit. In plaats van de hele race uit te zenden, geven ze de start en missen we 5 ronden :'(

heb ik daar zitten vloeken, aub jongens, zo werkt het toch niet  ::) :(
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Mikacouli

Ben ik blij dat ik op SBS6 kijk ???

Doefie

Citaat van: Lender op 03 april 2005 - 21:08:03
Citaat van: DoefieF1 op 03 april 2005 - 20:52:45

En de VRT... tja, sommigen leren het nooit. In plaats van de hele race uit te zenden, geven ze de start en missen we 5 ronden :'(

heb ik daar zitten vloeken, aub jongens, zo werkt het toch niet  ::) :(

Ik zat al te vloeken toen ze nog om 13.35 met hun journaal bezig waren wat ze al 100x hebben uitgezonden de laatste 3 dagen ... mja, VTM doet dat, dus kunnen zij niet achterblijven waarschijnlijk  ::) Was te verwachten eigelijk.

Juan Pablo

Citaat van: Mikacouli op 03 april 2005 - 21:12:23
Ben ik blij dat ik op SBS6 kijk ???

naja, sbs is ook niet alles, hoe vaak valt de verbinding wel niet weg?,per minuut :P, oke, dat was een beetje overdreven maar rtl5 had volgens mij nooit last van een onderbroken verbinding,terwijl ik het al meerdere malen bij sbs6 heb gezien.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Mikacouli

Citaat van: R@cing Bull op 03 april 2005 - 21:27:53
Citaat van: Mikacouli op 03 april 2005 - 21:12:23
Ben ik blij dat ik op SBS6 kijk ???

naja, sbs is ook niet alles, hoe vaak valt de verbinding wel niet weg?,per minuut :P, oke, dat was een beetje overdreven maar rtl5 had volgens mij nooit last van een onderbroken verbinding,terwijl ik het al meerdere malen bij sbs6 heb gezien.

Via satteliet allesinds niet. Enkel de gp van Bahrein tot nu toe. Maar dan voor een paar secondjes. Daar zal het niet op aankomen.

Roel

Citaat van: Mikacouli op 03 april 2005 - 20:41:57

Hoe verklaar je dan de eerste en derde snelste raceronde. Heeft niks met de anderen te maken. De banden van de McLaren slijten ook he.

Op la deux heb ik toch kunnen vertalen dat de banden van een Mclaren op het eind van de race er nog een pak beter uitzien dan pakweg die van de williams'en.
Wanneer hebben ze die snelste ronden gereden? Als deze op het eind van hun stint was, dan past het in die theorie want dan zijn ze snelST omdat ze met een bijna lege tank rijden zoals iedereen, maar omdat zij dan nog goede banden hebben.
Want in het begin had Raikkonen moeite om de koplopers te volgen (volgens mijn theorie omdat de anderen hun banden nog te goed waren  ;) )
Het is maar een idee, en ik hoop dat jij gelijk hebt want dat zou veel beter nieuws zijn.
God save Mclaren

IVY440

Mijn opinie over de race: K*T VRT die het WEER eens verpest voor de f1 fans (ok, erg dat JP2 dood is, maar dat komt nog een hele week in het nieuws, f1 niet), heb dus maar gevolgd op La2 tot ik doorhad dat VRT ook ineens live beelden had (ipv 10 min vertraging).

MS en de nieuwe Ferrari kan supergoed mee, MS had zelfs pole kunnen pakken zonder dat foutje. Spijtig van de betrouwbaarheid, maar ze hebben nu 6 weken om dat te verhelpen (2 testteams * 3 weken). Rest: weer perfecte race voor Alonso, mooie overwinning, mooi voor Trulli, de la Rosa bewijst zich, Webber speelt weer de afblocker, Villeneuve zou beter op pensioen gaan.

Jasper

Het wegvallende beeld tijdens deze GP kwam trouwens uit Bahrein en lag niet aan SBS6, want op Sporza hadden ze er ook last van, tegen het eind van de race.

De race zelf was redelijk leuk ja. Eigenlijk zoals sommige races van vorig seizoen: de strijd om de eerste en tweede plaats is na 3 ronden beslecht, ten zij er een technisch defect komt, en de rest is wel tof om te volgen. Ik zie dan liever strijd voor de zege, maar duels zijn duels he. :)

De "stuurfouten" van beide Ferrari's leken me eerder te liggen bij een versnellingsbak die niet schakelt, maar wie ben ik he. :)
BAR: zo erg.
Renault: alweer knap van Alonso, wat is er gebeurd met Fisico?
Williams: Webber maakt een kostbaar foutje, Heidfeld rijdt eigenlijk een goede race.
McLaren: Beide rijders hebben een uitstekend anderhalf uur doorgemaakt.

@Roel: Op het einde van de race zijn de Macs misschien sneller dan de rest, maar hun banden zijn ook niet meer optimaal he. Ze zijn misschien in een betere staat dan die van de andere teams, maar ook bij McLaren zijn ze al wat versleten. Daarom zou ik een snelste ronde hunnentwege meer verwachten op het eind van de tweede stint, ook met lege tank (we kregen toen trouwens een snelste ronde van beide McLarens, in de ronde voordat ze hun tweede pitstop maakten).

Doefie



Bij Ferrari loopt men er altijd vrolijk rond :)

Mikacouli

Citaat van: Roel op 03 april 2005 - 21:32:45
Citaat van: Mikacouli op 03 april 2005 - 20:41:57

Hoe verklaar je dan de eerste en derde snelste raceronde. Heeft niks met de anderen te maken. De banden van de McLaren slijten ook he.

Op la deux heb ik toch kunnen vertalen dat de banden van een Mclaren op het eind van de race er nog een pak beter uitzien dan pakweg die van de williams'en.
Wanneer hebben ze die snelste ronden gereden? Als deze op het eind van hun stint was, dan past het in die theorie want dan zijn ze snelST omdat ze met een bijna lege tank rijden zoals iedereen, maar omdat zij dan nog goede banden hebben.
Want in het begin had Raikkonen moeite om de koplopers te volgen (volgens mijn theorie omdat de anderen hun banden nog te goed waren  ;) )
Het is maar een idee, en ik hoop dat jij gelijk hebt want dat zou veel beter nieuws zijn.

Waarom heeft Alonso dan zijn snelste ronde gereden de ronde voordat hij binnenkwam?

We hebben gewoon teveel verkeer gehad en daardoor hadden we zo'n achterstand.

Een beetje optimisme kan nooit geen kwaad. ;)

FerrariMan

Een snelste ronde rijden is één zaak, de snelle rondes aan elkaar rijgen is een andere.

Trulli kon bevoorbeeld ook voor de snelste rond gaan als hij dat wou, Alonso kon ook wat dieper...snelste rondes zijn geen referentie, een race duurt langer als één ronde en geen enkel team kan aan dat tempo blijven gaan op dezelfde banden.