De GP van Bahrein

Gestart door Juan Pablo, 27 maart 2005 - 11:17:18

« vorige - volgende »

Welk team zal het in Bahrein het beste doen?

Ferrari
BAR
Renault
Williams
McLaren

Lender

Schitterende overwinning voor ALonso, maar man van de race is idd De La Rosa, wat die bewezen heeft is onwaarschijnlijk. Schitterende duels met Webber en Barrichello.

Ferrari heeft duidelijk nog veel werk achter de boeg.

En Sporza, tja, wat moet ik erover zeggen ::) ::)  (slaat niet op het commentaar)
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

FerrariMan

#151
Ferrari kan zich beter concentreren op de tweede/derde plaats. Een auto die al zo lang klaar had moeten zijn.
Positief dat Schumacher vrij gemakkelijk Alonso kon volgen, dat wel.

Wel boeiende race voor de rest, al is het maar om eigen leedvermaak. Maar het lijkt me toch veel te gevaarlijk, met één set banden racen. Er gaan nog ongelukken van komen, vooral in Monaco.

lieven

amai nog ni!! bijna iedereen die aan het vechten was heeft minstens nen schuiver gezet!!
niet goed niet goed
en die pitstops trekken nog altijd op niks ze beginne nu al autos in de lucht te laten hangen met hun achterste om het wat aantrekkelijker te maken ;)

Ramses

Goede race, met heel wat gevechten. Kwam de F2005 dan toch niet wat te vroeg?
Pedro de la Rosa reedt ijzersterk, voor zijn eerste GP sinds 2002. BAR, dubbele nul, het word zo wat schaamtelijk toch?

En die banden, één setje is echt niet goed. Al was het maar om de pitstops hun oude elan terug te geven.

Juan Pablo

#154
Prima race, constant gereden door Alonso en Trulli
er waren wel veel schuivers..

Webber ook joh   :o
Barrichello ging wel ok, maar werd tegen het einde van de race door iedereen om de oren gereden (PdlR - Button-Massa-Coulthard)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Luc

Een race, af en toe, dankzij De La Rosa. Verder werd er enkel geconsolideerd.
En inderdaad, een poging tot inhalen loopt al te vaak af op een schuiver...we zullen niet moeten wachten tot Monaco om vangrail tests te zien....

En verder, wilde Todt niet tekenen omdat Stoddart met zijn miniminibudgetje geen auto kon klaar krijgen volgens de nieuwe reglementen voor 2005...mag ik dan nu opmerken dat ook Ferrari met zijn megamegabudget geen auto klaar kon krijgen volgens de nieuwe reglementen van 2005!
En geloof me, ik vind het niet tof! Ik dacht even een race te zien tussen Alonso en Schumacher...echter... neen dus.
We hervielen in een copy van Maleisië. Consolideren, endurance racen!
Maar F1 op volle snelheid, niet dus.
mijn gedacht op www.eze.be

Supermariobros

Ik vond de race niet onaardig, was mooi om volgen vooral dankzij De La Rosa:
die heeft alvast zijn visitekaartje afgegeven.
Eindelijk een podium voor Raikkonen en Ferrari, tja die hebben nog veel werk voor de boeg.

McLaren_über_alles

De race viel al bij al nog mee. Pedro reed een schitterende race!  :o

Als ik het goed voor hem moet MS de volgende race 10 plaatsen achteruit op de grid door de defecte motor? (klopt dit? want ik heb het begin van de race niet gezien)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

FF

endurance racen?
tsja : in de jaren tachtig was het ook zo

la deux was trouwens ook niet oke : ik heb dus maar tien rondes opgenomen op video (elke keer moet ik opnemen voor repetities)

anyway : ik denk dat jarno zijn gram mooi haalt!!
jammer voor fisichella, maar ge kunt al lang zien hoe men het daar zal gaan spelen...  ::)
den flavio zal zijn bobo wel als nummer een laten rijden.

voor de rest kan ik niet veel zeggen want kheb zelfs schumi niet zien uitvallen  >:(
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

razzle_dazzle

La 2 was er ten minste van de start bij...

Anyway, het was de beste kunstmatige race die we dit seizoen te zien kregen. Mclaren klimt stilaan weer de ladder op maar Renault (en dan vooral Alonso) blijft oppermachtig. Ferrari heeft nog veel werk voor de boeg maar de auto lijkt me wel snelheid genoeg te hebben. Toyota verbaast me steeds meer en meer ( het werd ook wel tijd).
Voorts kan je maar beter die pole pakken, kwestie van geen gevechten te moeten aangaan...

Mikacouli

Citaat van: Razzle_dazzle op 03 april 2005 - 19:12:56
La 2 was er ten minste van de start bij...

Anyway, het was de beste kunstmatige race die we dit seizoen te zien kregen. Mclaren klimt stilaan weer de ladder op maar Renault (en dan vooral Alonso) blijft oppermachtig. Ferrari heeft nog veel werk voor de boeg maar de auto lijkt me wel snelheid genoeg te hebben. Toyota verbaast me steeds meer en meer ( het werd ook wel tijd).
Voorts kan je maar beter die pole pakken, kwestie van geen gevechten te moeten aangaan...

Ik denk niet dat McLaren al te ver weg zit van de racepace van Renault. Alleen trekken de kwali's op niks bij McLaren. Als ze daar aan kunnen werken komt het nog goed. De eerste en derde snelste ronde getuigen hiervan. Ik denk moest Kimi 2 ofzo kunnen gestart hebben dat het wss een mooie strijd voor de overwinning ging worden.

Ramses

Wie ITV kon bekijken, kon een best grappige uitspraak van Coulthard zien over Montoya zijn blessure:

"Tjah, wanneer dikke mensen proberen hun conditie op te bouwen, gebeurt het maar al te vaak dat ze zichzelf blesseren".

mike

#162
Citaat van: Kimi_über_alles op 03 april 2005 - 18:44:41
De race viel al bij al nog mee. Pedro reed een schitterende race!  :o

Als ik het goed voor hem moet MS de volgende race 10 plaatsen achteruit op de grid door de defecte motor? (klopt dit? want ik heb het begin van de race niet gezien)

We kunnen het nog niet zeker weten, maar 99% kans moet MS geen 10 plaatsen achteruit vermits het zo op het zicht geen motorprobleem was. Tijdens de race leek het eerst op remmen, volgens MS was het hydraulica waardoor hij niet meer kon schakelen. Maar het kan ook de vermaledijde versnellingsbak zelf geweest zijn.

Meer zelfs, als geluk bij een ongeluk heeft hij met deze motor maar een goede 30 ronden gereden, zodat hij als hij dat wil in Imola extra veel rondes kan doen tijdens de oefenritten en zich minder zorgen moet maken over betrouwbaarheid. De motoren verliezen naarmate ze ouder worden ook wat aan vermogen en daar zal hij op het eind van Imola minder last van hebben dan de meeste anderen.

Maar eigenlijk interesseert het me veel meer wat er met RB aan de hand was. Want als het weeral de banden waren...

Mikacouli

Citaat van: mike op 03 april 2005 - 19:40:07
Citaat van: Kimi_über_alles op 03 april 2005 - 18:44:41
De race viel al bij al nog mee. Pedro reed een schitterende race!  :o

Als ik het goed voor hem moet MS de volgende race 10 plaatsen achteruit op de grid door de defecte motor? (klopt dit? want ik heb het begin van de race niet gezien)

We kunnen het nog niet zeker weten, maar 99% kans moet MS geen 10 plaatsen achteruit vermits het zo op het zicht geen motorprobleem was. Tijdens de race leek het eerst op remmen, volgens MS was het hydraulica waardoor hij niet meer kon schakelen. Maar het kan ook de vermaledijde versnellingsbak zelf geweest zijn.

Meer zelfs, als geluk bij een ongeluk heeft hij met deze motor maar een goede 30 ronden gereden, zodat hij als hij dat wil in Imola extra veel rondes kan doen tijdens de oefenritten en zich minder zorgen moet maken over betrouwbaarheid. De motoren verliezen naarmate ze ouder worden ook wat aan vermogen en daar zal hij op het eind van Imola minder last van hebben dan de meeste anderen.

Maar eigenlijk interesseert het me veel meer wat er met RB aan de hand was. Want als het weeral de banden waren...


Moet wel zeggen dat hij veel gereden heeft tijdens de vrije traingen in bahrein om die van rubens op te vangen. Kijk maar eens naar het aantal rondes. Daar heeft hij zijn extra rondes al verreden.

mike

Citaat van: Mikacouli op 03 april 2005 - 19:51:43
Citaat van: mike op 03 april 2005 - 19:40:07
Citaat van: Kimi_über_alles op 03 april 2005 - 18:44:41
De race viel al bij al nog mee. Pedro reed een schitterende race!  :o

Als ik het goed voor hem moet MS de volgende race 10 plaatsen achteruit op de grid door de defecte motor? (klopt dit? want ik heb het begin van de race niet gezien)

We kunnen het nog niet zeker weten, maar 99% kans moet MS geen 10 plaatsen achteruit vermits het zo op het zicht geen motorprobleem was. Tijdens de race leek het eerst op remmen, volgens MS was het hydraulica waardoor hij niet meer kon schakelen. Maar het kan ook de vermaledijde versnellingsbak zelf geweest zijn.

Meer zelfs, als geluk bij een ongeluk heeft hij met deze motor maar een goede 30 ronden gereden, zodat hij als hij dat wil in Imola extra veel rondes kan doen tijdens de oefenritten en zich minder zorgen moet maken over betrouwbaarheid. De motoren verliezen naarmate ze ouder worden ook wat aan vermogen en daar zal hij op het eind van Imola minder last van hebben dan de meeste anderen.

Maar eigenlijk interesseert het me veel meer wat er met RB aan de hand was. Want als het weeral de banden waren...


Moet wel zeggen dat hij veel gereden heeft tijdens de vrije traingen in bahrein om die van rubens op te vangen. Kijk maar eens naar het aantal rondes. Daar heeft hij zijn extra rondes al verreden.

Mja. Maar dat deed hij wel met het vooruitzicht met die motor nog twee volledige weekends te moeten kunnen uitdoen en echt zotte risicos zal hij ook niet hebben willen nemen. Uiteindelijk heeft hij tijdens de race zo'n 45 ronden niet gereden. Dus ook al heeft hij een deel van zijn speelruimte al verbruikt, dan nog mag hij wat betrouwbaarheid van de motor betreft iets positiever naar San Marino gaan dan anders.

Ik bllijf vooral geinteresseerd in wat er met RB aan de hand was, eerder dan met MS, want ik vrees (als notoire rode fan) dat het probleem dat ik daar vermoed lastiger op te lossen zal zijn.