Schumacher tevreden over nieuwe Ferrari

Gestart door Luca, 23 maart 2005 - 21:17:25

« vorige - volgende »

Jasper

Dat is zeker waar. Maar ja, het is niet omdat er al zoveel slechte regels zijn, dat we er nog meer moeten invoeren he. ;)

EDIT: serieeeeuuuus off-topic.

Luc

"En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren?"

Euh, waarom zou Renault op Paul Ricard testen, meer dan de anderen? 't Is niet omdat Renault een fabriekske heeft in de buurt van Parijs maar verder helemaal gemaakt wordt in Engeland dat ze op een circuit van Bernie in de buurt van Marseille zouden moeten testen?

Ik denk dat niemand hier echt beseft waarvoor windtunneltests dienen, wat voor beperkingen ze hebben, wat de nadelen zijn....windtunnels zijn nuttig maar kunnen ook heel erg contraproductief zijn.

Misschien is het eens de moeite om iemand te laten uitleggen wat een windtunnel is, waarvoor hij dient, wat de fouten zijn die inherent zijn aan windtunnels...

En dan dient heel deze discussie tot niks, absoluut niks.

Een testbeperking...heel simpel....een aantal dagen op bepaalde circuits. Voor iedereen gelijk.
Doe je mee, goed, doe je niet mee, je eigen probleem.
Maar laten we aub niet doormemmen over dingen waar we geen verstand van hebben, zoals windtunneltesten beperken, zoals beweren dat Renault meer op Paul Ricard zou zitten met privétests....
:-\
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan


Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:15:31
En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren? Dat kan je met de testbeperking uiteraard ook niet, maar als andere teams moeten betalen omdat ze meer testen dan de rest, duiken ze allemaal de windtunnel in zodat ze niet het meest testen en nog geld krijgen ook. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

En die regel is gewoon tegen de aard van de sport. Geef de kleintjes gewoon meer tv-gelden en er is al wel wat opgelost denk ik. Maar je, dan moet Bernie kleinere zakken in zijn broeken laten naaien...
Als je het zo niet kan controleren, hoe ga je het dan controleren als er wel een beperking is? leg me dat eens uit!

Die driezitten, is dat echt of gefaked? Ik vind die moterkap op een nogal rare plaats zitten, hoewel het uiteraard ook gezichtsbedrog kan zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sinister -D-

Ze hebben btw toegegeven aan de andere 9 teams. Ze gaan die 4 dagen dus niet testen op Silverstone.

Ferrari 2010

Citaat van: Sinister op 27 maart 2005 - 23:52:54
Ze hebben btw toegegeven aan de andere 9 teams. Ze gaan die 4 dagen dus niet testen op Silverstone.
Misschien best als ze niet alle kanonnen op hun gericht willen hebben...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

#51
Citaat van: Luc op 27 maart 2005 - 14:11:55
"En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren?"

Euh, waarom zou Renault op Paul Ricard testen, meer dan de anderen? 't Is niet omdat Renault een fabriekske heeft in de buurt van Parijs maar verder helemaal gemaakt wordt in Engeland dat ze op een circuit van Bernie in de buurt van Marseille zouden moeten testen?

Ik denk dat niemand hier echt beseft waarvoor windtunneltests dienen, wat voor beperkingen ze hebben, wat de nadelen zijn....windtunnels zijn nuttig maar kunnen ook heel erg contraproductief zijn.

Misschien is het eens de moeite om iemand te laten uitleggen wat een windtunnel is, waarvoor hij dient, wat de fouten zijn die inherent zijn aan windtunnels...

En dan dient heel deze discussie tot niks, absoluut niks.

Een testbeperking...heel simpel....een aantal dagen op bepaalde circuits. Voor iedereen gelijk.
Doe je mee, goed, doe je niet mee, je eigen probleem.
Maar laten we aub niet doormemmen over dingen waar we geen verstand van hebben, zoals windtunneltesten beperken, zoals beweren dat Renault meer op Paul Ricard zou zitten met privétests....
:-\
Ik dacht dat Paul Ricard een circuit was waar Renault veel vertoefde. Als dat niet is, moet je daar geen hele post over lullen omdat mee te delen he. ::) Daarenboven zeg ik "ik geloof dat...", daarmee wijs ik er dus op dat ik het niet zeker weet, maar dat heeft je slimme oog niet gezien zeker? En wie memt erover door dat Renault veel op Paul Ricard test? Ik gebruik er nog geen halve zin voor. Dat is wel doormemmen hé. ::)

En wie spreekt er over windtunneltests beperken? ???

Sinister -D-

Citaat van: Schumi 2002 op 28 maart 2005 - 09:18:25
Citaat van: Sinister op 27 maart 2005 - 23:52:54
Ze hebben btw toegegeven aan de andere 9 teams. Ze gaan die 4 dagen dus niet testen op Silverstone.
Misschien best als ze niet alle kanonnen op hun gericht willen hebben...
Hebben ze dat dan nog niet :P Ze zijn toch 't ''anarchistische'' team geworden van de F1 door al die poespas in de afgelopen jaren.

Ferrari 2010

Citaat van: Sinister op 28 maart 2005 - 11:38:56
Citaat van: Schumi 2002 op 28 maart 2005 - 09:18:25
Citaat van: Sinister op 27 maart 2005 - 23:52:54
Ze hebben btw toegegeven aan de andere 9 teams. Ze gaan die 4 dagen dus niet testen op Silverstone.
Misschien best als ze niet alle kanonnen op hun gericht willen hebben...
Hebben ze dat dan nog niet :P Ze zijn toch 't ''anarchistische'' team geworden van de F1 door al die poespas in de afgelopen jaren.
Misschien best als ze de net besteld kanonnen ook niet op hen gericht willen hebben. Zo beter?  ;) ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2002 op 27 maart 2005 - 16:38:05
Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:15:31
En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren? Dat kan je met de testbeperking uiteraard ook niet, maar als andere teams moeten betalen omdat ze meer testen dan de rest, duiken ze allemaal de windtunnel in zodat ze niet het meest testen en nog geld krijgen ook. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

En die regel is gewoon tegen de aard van de sport. Geef de kleintjes gewoon meer tv-gelden en er is al wel wat opgelost denk ik. Maar je, dan moet Bernie kleinere zakken in zijn broeken laten naaien...
Als je het zo niet kan controleren, hoe ga je het dan controleren als er wel een beperking is? leg me dat eens uit!

Die driezitten, is dat echt of gefaked? Ik vind die moterkap op een nogal rare plaats zitten, hoewel het uiteraard ook gezichtsbedrog kan zijn.
De driezitter is echt.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 28 maart 2005 - 15:41:28
Citaat van: Schumi 2002 op 27 maart 2005 - 16:38:05
Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:15:31
En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren? Dat kan je met de testbeperking uiteraard ook niet, maar als andere teams moeten betalen omdat ze meer testen dan de rest, duiken ze allemaal de windtunnel in zodat ze niet het meest testen en nog geld krijgen ook. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

En die regel is gewoon tegen de aard van de sport. Geef de kleintjes gewoon meer tv-gelden en er is al wel wat opgelost denk ik. Maar je, dan moet Bernie kleinere zakken in zijn broeken laten naaien...
Als je het zo niet kan controleren, hoe ga je het dan controleren als er wel een beperking is? leg me dat eens uit!

Die driezitten, is dat echt of gefaked? Ik vind die moterkap op een nogal rare plaats zitten, hoewel het uiteraard ook gezichtsbedrog kan zijn.
De driezitter is echt.
leuk, wil ik ook wel hebben. Ik wist niet dat ze een driezitter hebben, er wordt duidelijk veel minder over gesproken dan over de minardi tweezitter.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Citaat van: FerrariMan op 28 maart 2005 - 15:41:28
Citaat van: Schumi 2002 op 27 maart 2005 - 16:38:05
Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:15:31
En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren? Dat kan je met de testbeperking uiteraard ook niet, maar als andere teams moeten betalen omdat ze meer testen dan de rest, duiken ze allemaal de windtunnel in zodat ze niet het meest testen en nog geld krijgen ook. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

En die regel is gewoon tegen de aard van de sport. Geef de kleintjes gewoon meer tv-gelden en er is al wel wat opgelost denk ik. Maar je, dan moet Bernie kleinere zakken in zijn broeken laten naaien...
Als je het zo niet kan controleren, hoe ga je het dan controleren als er wel een beperking is? leg me dat eens uit!

Die driezitten, is dat echt of gefaked? Ik vind die moterkap op een nogal rare plaats zitten, hoewel het uiteraard ook gezichtsbedrog kan zijn.
De driezitter is echt.

Hij lijkt precies uit plastiek gemaakt...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

phil69

Citaat van: Kimi_über_alles op 28 maart 2005 - 21:10:15
Citaat van: FerrariMan op 28 maart 2005 - 15:41:28
Citaat van: Schumi 2002 op 27 maart 2005 - 16:38:05
Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:15:31
En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren? Dat kan je met de testbeperking uiteraard ook niet, maar als andere teams moeten betalen omdat ze meer testen dan de rest, duiken ze allemaal de windtunnel in zodat ze niet het meest testen en nog geld krijgen ook. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

En die regel is gewoon tegen de aard van de sport. Geef de kleintjes gewoon meer tv-gelden en er is al wel wat opgelost denk ik. Maar je, dan moet Bernie kleinere zakken in zijn broeken laten naaien...
Als je het zo niet kan controleren, hoe ga je het dan controleren als er wel een beperking is? leg me dat eens uit!

Die driezitten, is dat echt of gefaked? Ik vind die moterkap op een nogal rare plaats zitten, hoewel het uiteraard ook gezichtsbedrog kan zijn.
De driezitter is echt.

Hij lijkt precies uit plastiek gemaakt...
zeker van één van die roddelsites  ;D

Mikacouli

Citaat van: Phil69 op 31 maart 2005 - 00:37:15
Citaat van: Kimi_über_alles op 28 maart 2005 - 21:10:15
Citaat van: FerrariMan op 28 maart 2005 - 15:41:28
Citaat van: Schumi 2002 op 27 maart 2005 - 16:38:05
Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:15:31
En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren? Dat kan je met de testbeperking uiteraard ook niet, maar als andere teams moeten betalen omdat ze meer testen dan de rest, duiken ze allemaal de windtunnel in zodat ze niet het meest testen en nog geld krijgen ook. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

En die regel is gewoon tegen de aard van de sport. Geef de kleintjes gewoon meer tv-gelden en er is al wel wat opgelost denk ik. Maar je, dan moet Bernie kleinere zakken in zijn broeken laten naaien...
Als je het zo niet kan controleren, hoe ga je het dan controleren als er wel een beperking is? leg me dat eens uit!

Die driezitten, is dat echt of gefaked? Ik vind die moterkap op een nogal rare plaats zitten, hoewel het uiteraard ook gezichtsbedrog kan zijn.
De driezitter is echt.

Hij lijkt precies uit plastiek gemaakt...
zeker van één van die roddelsites  ;D

;D ;D ;D ;D ;)

FerrariMan

Citaat van: Phil69 op 31 maart 2005 - 00:37:15
Citaat van: Kimi_über_alles op 28 maart 2005 - 21:10:15
Citaat van: FerrariMan op 28 maart 2005 - 15:41:28
Citaat van: Schumi 2002 op 27 maart 2005 - 16:38:05
Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:15:31
En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren? Dat kan je met de testbeperking uiteraard ook niet, maar als andere teams moeten betalen omdat ze meer testen dan de rest, duiken ze allemaal de windtunnel in zodat ze niet het meest testen en nog geld krijgen ook. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

En die regel is gewoon tegen de aard van de sport. Geef de kleintjes gewoon meer tv-gelden en er is al wel wat opgelost denk ik. Maar je, dan moet Bernie kleinere zakken in zijn broeken laten naaien...
Als je het zo niet kan controleren, hoe ga je het dan controleren als er wel een beperking is? leg me dat eens uit!

Die driezitten, is dat echt of gefaked? Ik vind die moterkap op een nogal rare plaats zitten, hoewel het uiteraard ook gezichtsbedrog kan zijn.
De driezitter is echt.

Hij lijkt precies uit plastiek gemaakt...
zeker van één van die roddelsites  ;D
Bullseye  ;)

Neenee, ik lees geen roddelsites, laat staan roddels geloven en ze nog slikken ook.

De wagen is echt, er is nog een foto van langs de andere kant: