Waar en hoe gaan de belgen mogelijk onderuit?

Gestart door Raikkonen MASTER, 22 maart 2005 - 13:13:51

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

1) Middenveld. Links om specifiek te zijn. Wie? Daerden die zijn lijn niet houdt en Salihamidzic niet zal tegenhouden. Salihamidzic met ruimte = dodelijk...

2) Geen creativiteit en dus geen goede verbinding met onze spitsen. Emile Mpenza gaat weer op een eiland spelen.


De verdediging is goed. Anthony Vanden Borre is een goede keuze vind ik. Niet alleen omdat ik voor Anderlecht supporter maar omdat hij aanvallende impulsen kan geven. Hij heeft een degelijke voorzet in de voet en kan mee op het middenveld bikkelen indien nodig.
Ik hoop op het duo Kompany - Van Buyten in de verdediging en Simons in het middenveld naast Bisconti.
Daerden en Chatelle zullen meer dan waarschijnlijk de flanken innemen terwijl Emile Lokonda Mpenza in de spits zal staan. Ik hoop naast een Huysegems.

Als Huysegems niet speelt in de spits, hoop ik dat Antheunis zo slim is om hem op de flank te zetten. Dan speel je eigenlijk met 3 spitsen.


razzle_dazzle

Ik hoop dat ze gaan winnen, ook al heeft Antheunis definitief afgedaan voor mij. Standard pakte de meeste punten de laatste maanden, geen enkele speler wordt opgeroepne: Geraerts al van in de UEFA-cup duels sterk aan het spelen, wordt weer gepasseerd voor spelers die al maanden niet meer in vorm zijn. Onvoorstelbaar.
Vanden Borre heeft amper vijf matchen gespeeld, plus op Europees niveau gewogen en veel te licht bevonden (voorlopig nog). Vreven, Cornelis,...alternatieven genoeg.
Enfin met het zooitje dat Antheunis heeft opgeroepen zou ik voor volgende opstelling opteren:

Proto
Van der Heyden-Van Buyten-Kompany-Doll
Huysegems-Simons-Buffel-Chatelle
Emile Mpenza-Pieroni


Maar Antheunis kennende zal Bisconti en Van der heyden wel weer op de flanken droppen, centraal Simons en Vanderhaeghe en in de aanval: Buffel en Mpenza.

Ik hoor hem trouwens al komen als we verliezen...Bosnië is een wereldploeg... ::)

Enfin,
Allez les Diables.

Raikkonen MASTER

Team zou er als volgt uitzien...


                    Pieroni     E.Mpenza


Daerden         Simons    Vanderhaeghe      Buffel
(huysegems)                                           (Chatelle) µ


Deschacht      Van Buyten   Kompany       Doll

                                 Proto


Als Chatelle wél speelt, gaat buffel achter E.Mpenza spelen en gaat Pieroni naar de bank.
Dat denk ik ;)

razzle_dazzle

Op zich geen slechte opstelling, enkel de aanvoer vanuit het centrum kan een probleem worden met twee verdedigende middenvelders. Ik verwacht dat Vanderhaeghe zich enkel met het verdedigende werk gaat bezig houden, het "stofzuigen". Dan is hij op zijn best, hem moet je niet vragen het spel te verleggen. Simons heeft meer technische bagage.
Pieroni in de aanval, dat lijkt me een goede keuze. Die kerel kan als een soort targetman voor Mpenza spelen. Op links zou ik liefst Huysegems zien, die kan goed acties maken en beschikt over de nodige snelheid. Daerden is meer een wroeter. Buffel op rechts is ook niet onlogisch, hij wordt bij de Rangers daar regelmatig uitgespeeld.

Mijn pronostiek: 2-0

Roel

De belgen gaan onderuit gaan aan datgene waardoor ze nu in die situatie zitten:

GEEN NOUGABOLLEN AUTOMATISMEN.

nu roept hij weer Van Den borre op :-s en dan willen er mensen ineens nog een halve ploeg van standard erbij... hoe kan je nu ooit tot een nationale PLOEG komen. er zit wel degelijk kwaliteit genoeg om te kwalificeren, maar geen samenspel, tis allemaal los zand.
Ooit al afgevraagd waar al die individuele fouten vandaan komen misschien? geen ploeg, geen communicatie, geen coaching : geen vertrouwen en 11 stressballen op het veld.

Dus ipv te denken: hoe gaan ze eruit gaan: hoe gaan ze winnen en doorstoten want we moeten godverdomme positiever zijn over onze nationale ploeg, steunen!!!
kritiek mag, maar steun moet onvoorwaardelijk zijn.

als de belgen zich kwalificeren, zal het niet met een actie zijn die over 45 stations gaat maar met karakter en vechtvoetbal en een individuele actie van een van de talenten die we lopen hebben, of met een gelukje na heel wat inzet!
Hup België hup!!!  :D
God save Mclaren

Supermariobros

Citaat van: Roel op 22 maart 2005 - 22:29:19
als de belgen zich kwalificeren, zal het niet met een actie zijn die over 45 stations gaat maar met karakter en vechtvoetbal en een individuele actie van een van de talenten die we lopen hebben, of met een gelukje na heel wat inzet!
Hup België hup!!!  :D

Ik ben realistisch, België zal zich niet kwalificeren voor het WK 2006 in Duitsland, hoe jammer dat ook is.

Raikkonen MASTER

Ik schreef "waar en hoe gaan de belgen MOGELIJK onderuit?"

Dit om reacties uit te lokken over de opstellingen, spelers die zouden moeten spelen en dergelijke...

GOED NIEUWS voor de Belgen, Hasan Salihamidzic speelt NIET mee. De middenvelder heeft een blessure opgelopen en speelt niet. Hij was met zijn ervaring dé topspeler bij Bosnië, maar alle geluk zijn de belgen er nu van verlost ;)

Nu gaat België winnen ;)

Racegirl

Ik hoop dat ze winnen, maar ben realistisch...

Waarom ze onderuit gaan?
Ze vormen geen eenheid, zijn niet op elkaar afgespeeld.
En er zit niemand tussen de Belgen die écht het verschil kan maken.

We zullen zien! De wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

MS Fan

Waar -> waar niet???
Hoe -> met het duivelse schaamrood op de wangen!!!
A sick mind is a true delight ...

razzle_dazzle

Citaat van: Roel op 22 maart 2005 - 22:29:19
Nu roept hij weer Van Den borre op :-s en dan willen er mensen ineens nog een halve ploeg van standard erbij... hoe kan je nu ooit tot een nationale PLOEG komen. er zit wel degelijk kwaliteit genoeg om te kwalificeren, maar geen samenspel, tis allemaal los zand.
Ooit al afgevraagd waar al die individuele fouten vandaan komen misschien? geen ploeg, geen communicatie, geen coaching : geen vertrouwen en 11 stressballen op het veld.

Ik wil helemaal niet de hele ploeg van Standard erbij  ::). Ik vernoemde ook Thijs, Delorge, De Ceulaer,... Ik stel alleen Antheunis selectiecriteria in vraag: ik vind dat hij teveel naar de namen kijkt en te weinig naar de vormpeil. Mijn motivatie hiervoor staat meermaals uitgelegd (zie boven en zie "smijt ze allemaal buiten-topic").

Wat betreft die stressballen geef ik je 100 % gelijk, maar ook hier is Antheunis niet geheel schuldloos. Is hij niet de persoon die al maanden aan een stuk zit te klagen over het gebrek aan kwaliteit,...? De ene keer speelt hij met Baseggio, de andere keer met Tanghe dan weer met Vermant en nu zelfs zonder spelverdeler.

Citaat
Dus ipv te denken: hoe gaan ze eruit gaan: hoe gaan ze winnen en doorstoten want we moeten godverdomme positiever zijn over onze nationale ploeg, steunen!!!
kritiek mag, maar steun moet onvoorwaardelijk zijn.

als de belgen zich kwalificeren, zal het niet met een actie zijn die over 45 stations gaat maar met karakter en vechtvoetbal en een individuele actie van een van de talenten die we lopen hebben, of met een gelukje na heel wat inzet!
Hup België hup!!!  :D

Voila da vind ik dus ook. Ik geef wel kritiek maar ik zal altijd achter de nationale ploeg blijven staan. We zullen nooit een elftal vol met sterren hebben, dat hoeft ook niet. Onze sterkte is altijd al de organisatie en de strijdlust geweest. Hopelijk vinden ze deze twee componenten terug tegen Bosnië. Winnen we deze twee macthen dan is alles nog mogelijk.

Raikkonen MASTER

Heeft iemand de reactie van Lierse-speler Milenkovic al gehoord of gelezen?
Hij is Bosnisch international...
Hij zei dat elke speler van Lierse Bosnië steunt en dat ze hopen op een ontslag van Aimé Antheunis. De Lierse-spelers zien een verlies van de Duivels als een unieke kans om van Aimé Antheunis af te raken...

Hij heeft in een Bosnische krant de hele Belgische nationale ploeg uit de doeken gedaan, maar op de vraag van de Belgische pers over de Bosnische nationale ploeg geeft hij als antwoord: "Ik zeg niets, jullie hebben geen zaken met onze nationale ploeg."

Wat is dat nu voor een reactie?????
Ik denk dat hij zo blij is dat hij eindelijk iets mag zeggen aan de pers dat hij nog niet weet hoe hij met al die aandacht om moet gaan  ;D nu hoop ik zeker dat ie rood krijgt ;)

razzle_dazzle

Ach ja dat is psychollogische oorlogsvoering, dat hoort ernu eenmaal bij. Een echte Belg steunt zijn nationale ploeg altijd, ongeacht welke trainer aangesteld is. Diegenen die denken dat een trainerswissel alle problemen gaan oplossen zijn wel heel naief.

Ik heb de indruk dat de spelers erg scherp staan na de blamage aan de Nijl. Zelfs in de kranten komen ze strijdvaardig over, dat was een tijd geleden toch al heel wat minder.

Raikkonen MASTER

Is zo, een trainerswissel gaat geen nieuwe talenten opleveren. Gaat geen nieuwe leider opleveren...
Antheunis is een goede trainer, heeft hij in het verleden enorm duidelijk laten zien.
Met Genk kampioen gespeeld, met Anderlecht een heel mooie tijd beleefd in de Champions League. Ik vind dat we hem nog wat respijt moeten geven.

Kompany speelde mee met de reserven... Zou hij niet spelen? Dan zou Simons achterin spelen met Van Buyten en Clement naast Vanderhaeghe gezet worden.

Jasper

Dat Deschacht zou opgesteld worden, alstublieft zeg. Is er echt geen enkele betere Belgische linksback dan Deschacht? Oké, dan is het slecht gesteld met het Belgische voetbaltalent. Of heeft het feit dat Deschacht voor Anderlecht speelt er ook wat mee te maken? Nee toch...

Ik hoop dat Huysegems op links staat, ik denk dat hij wel eens het verschil zou kunnen maken. Want zonder nummer 10, ben je dan een ploeg? Dus heb je wel iemand anders nodig die een actie kan opzetten...