Waar en hoe gaan de belgen mogelijk onderuit?

Gestart door Raikkonen MASTER, 22 maart 2005 - 13:13:51

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Citaat van: Roel op 27 maart 2005 - 12:23:42


een verslagje vanop tibune 1, vak A:

typisch Belgisch: 5 minuten voorde aftrap nog overal gaten in de tribunes, een publiekopwarmer die zielig hard zn best doet om een flauw belgisch publiek op te warmen, technische problemen en geen volkslied... en dat tegenover een volgepakt 'Boznisch' vak (5 à 6000 man?) die meer lawaai maakten dan gans het stadion en meer Bengaals vuur bij hadden dan er hamburgers werden gegeten doorde Belgen...
Bij de Belgen: 1 Bengaals vuurstokje dat meteen werd afgepakt  :)

Mja de Belgische wetgeving laat op dat vlak maar weinig toe. Ik vind het wel spijtig dat we nogal tamme supporters hebben, het lijkt wel of de helft van de tribune bezet is door de grijze mussen van de bond. Het Koning Boudewijn stadion is vaak ook niet de ideale plaats om te spelen, half lege tribunes zijn niet echt sfeervol. Kzou het beter vinden als ze uitwijken naar een clubstadion voor zulke matchen.

Mijn analyse per speler:
Proto: kansloos bij het eerste doelpunt, voorts enkele geslaagde tussenkomsten. Duidelijk een keeper die punten pakt voor een ploeg. Dit wordt een grote!

Van der Heyden : sterk in de opbouw, goede voorzet maar vaak tekort in de man tegen man duels, laat zich nogal snel in de wind zetten. Ook enkele zwakke tussenkomsten. Moet de vrijheid van bij Brugge krijgen om ideaal te renderen.

Kompany: degelijke match naast Van Buyten, hield het vooral sober. Geen onnodige tierlantijntjes deze keer. Wel enkele keren te traag in de anticipatie + een paar slordigheden in het uitverdedigen.

Van Buyten: ook een degelijke match. Was heer en meester in de luchtduels, dirigeerde goed. Goed positiespel maar gebruikt idd nog te vaak die lange bal.

Doll: deed wat hij moest doen, zijn mannetje goed neutraliseren en sober uitvoetballen. Heeft niet de voorzet van Deflandre, maar wel iemand waar je mee naar de oorlog kan. Knappe steekpass naar Pieroni bij de gelijkmaker!

De verdediging was dus degelijk. Wel nog iets te vaak van die kleine slordigheden, tegen ploegen als Spanje en Servië kan dat dodelijk zijn...

Daerden: goede match, werkte hard. Vaak aanspeelbaar, groeide in de match. Die acties komen vanzelf wel. Maakte een zeer belangrijke goal.

Simons: zoals altijd zeer degelijk, werkte hard. Won veel duels en gaf enkele knappe steekpassen aan Emile.

Vanderhaeghe: aarzelend begin maar herpakte zich vrij snel. Moest nog even aanpassen aan die meer voetballende rol die hij kreeg naast Simons. Bleef knokken voor iedere bal, was altijd aanspeelbaar en verloor bijna geen duel. Groeide uiteindelijk nog uit tot een van de beste duivels. Lijkt mij op dit moment onmisbaar op dat middenveld.

Buffel: speelde zoals verwacht in een vrije rol achter de spitsen, kon zich ten volle uitleven tussen de linies en dan is hij op zijn best. Maakte het de Bosnische verdediging erg moeilijk met zijn acties en tempoversnellingen. Zeer sterke match bekroond met een knappe goal!

De slag op het middenveld werd gewonnen en dat is vaak bepalend in een match. Slimme zet van Antheunis om die centrale as wat minder poreus te maken. Het ontbreken van die spelverdeler werd goed gecompenseerd door een wervelende Buffel met in zijn rug de twee verdedigende middenvelders Simons en Vanderhaeghe die goed druk zetten. Vraag blijft wel of je zo kan spelen tegen Spanje of Servië? Als je met twee spitsen gaat spelen en Buffel in die vrije rol van gisteren zet krijg je enorm veel ruimte op die flank en dat kan dodelijk zijn. Speel je met Buffel als tweede spits dan kan je minder druk zetten in "de 16".

Pieroni: speelde in mijn ogen een zeer degelijke match, zeker in die eerste helft. Met hem kan je meer oorlog voeren in het strafschopgebied. kijkt niet op zijn meters, dekte die rechterflank goed af om daarna op te duiken voor de goal.  Hij vormde een knap duo met Mpenza, dit vraagt naar meer.

Mpenza: ja, het leek wel de herrijzenis van het probleemkind. Hij werkte keihard, won alle kopduels, maakte goede acties en was dodelijk door zijn versnellingen. Twee belangrijke goals! Deze Mpenza is altijd een meerwaarde voor de nationale ploeg. Nu nog hopen dat hij zijn plaatsje terug kan veroveren bij Hamburg en eindelijk eens blessurevrij blijft.


razzle_dazzle





Van Buyten heeft een rare sprongtechniek  ;D

Jasper

Spring is in the air zal hij gedacht hebben. ;D

Raikkonen MASTER

Ik ben gematigd positief.
Als de Belgen met zo'n vertoning tegen Servië spelen, verliezen ze met 3-1.

Ze mogen absoluut niet spelen zoals ze dit weekend hebben gespeeld.
Ik hoop voor Antheunis dat hij een degelijke rechter- en linkerflank heeft voor de volgende belangrijke matchen want ik vond dat deze absoluut niet rendeerden.

Buffel was op 1 of 2 acties na nooit op z'n rechterflank. Hij ging mee links jagen op ballen waardoor Simons en Vanderhaeghe meer rechts moesten spelen.
Ook Daerden vond ik niet super zijn flank houden.
Meerdere malen zag je dat Van der Heyden de flank moest afdwijlen. Als Daerden zo ervoor zou zorgen dat Simons en Vanderhaeghe meer ruimte zouden krijgen, zou ik het nog snappen.
Maar hij liep er soms echt voor niets bij.
De goal was belangrijk, en goed geroepen door Koen. Maar voor de rest geef ik de duivels een 7 op 10.

Als ze echt een goeie indruk willen nalaten moeten ze tegen San Marino winnen met 7-0 tot 13-0. Stel dat ze op 3-0 blijven steken dan zou ik schrik hebben voor de matchen tegen Spanje en Servië.

Dit België speelde beter dan de vorige keren, ik hoop alleen dat ze deze lijn kunnen doortrekken en beter spelen de volgende match. Ik ben positief, maar ook realistisch.
We zijn er nog bijlange niet en het zal dubbel zo hard knokken worden om de eindronde nog te halen. Maar hoop doet leven.

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 28 maart 2005 - 15:43:47
Ik ben gematigd positief.
Als de Belgen met zo'n vertoning tegen Servië spelen, verliezen ze met 3-1.

Pff Servië heeft mij ook niet overtuigd in Brussel hoor, ze kregen die eerste goal daar cadeau en speelden dan op safe. Met een volwaardig nationaal elftal kloppen we die ploeg.
Citaat
Ze mogen absoluut niet spelen zoals ze dit weekend hebben gespeeld.
Ik hoop voor Antheunis dat hij een degelijke rechter- en linkerflank heeft voor de volgende belangrijke matchen want ik vond dat deze absoluut niet rendeerden.

Buffel was op 1 of 2 acties na nooit op z'n rechterflank. Hij ging mee links jagen op ballen waardoor Simons en Vanderhaeghe meer rechts moesten spelen.
Ook Daerden vond ik niet super zijn flank houden.
Meerdere malen zag je dat Van der Heyden de flank moest afdwijlen. Als Daerden zo ervoor zou zorgen dat Simons en Vanderhaeghe meer ruimte zouden krijgen, zou ik het nog snappen.
Maar hij liep er soms echt voor niets bij.
De goal was belangrijk, en goed geroepen door Koen. Maar voor de rest geef ik de duivels een 7 op 10.

Dat de flanken niet rendeerden zou ik niet zeggen, ze hadden duidelijk als taak gehad om meer naar binnen te knijpen. Daerden wachtte vaak af tot Peter kon diep gestuurd worden, zo kan je meer druk zetten. En Buffel is op het best als hij zowat tussen die linies mag rondzwerven. Ik heb trouwens GEEN enkele Bosnische tegenaanval via de flank van Buffel gezien.
Maarja Bosnië was idd Spanje of Servië niet, daar zullen we toch een andere taktisch plannetje voor nodig hebben, die maken optimaal gebruik van die openliggende flanken.

Citaat
Als ze echt een goeie indruk willen nalaten moeten ze tegen San Marino winnen met 7-0 tot 13-0. Stel dat ze op 3-0 blijven steken dan zou ik schrik hebben voor de matchen tegen Spanje en Servië.
Eum een 3-0 zou al goed zijn hoor, we hebben de laatste jaren San Marino vrij vaak ontmoet maar ik herriner mij dat het altijd vrij moeizaal verloopt in Italië. Een tegenstander waar wij het spel tegen moeten maken, ligt ons gewoon niet. Die thuismatch is natuurlijk wat anders. Het belangrijkste is de 3 punten pakken en het goed gevoel in de nationale ploeg behouden. Dit zal ook deugd doen voor de spelers die wat minder aan spelen toekomen.

Citaat
Dit België speelde beter dan de vorige keren, ik hoop alleen dat ze deze lijn kunnen doortrekken en beter spelen de volgende match. Ik ben positief, maar ook realistisch.
We zijn er nog bijlange niet en het zal dubbel zo hard knokken worden om de eindronde nog te halen. Maar hoop doet leven.

Als (ja als...) we op deze wijze tegen Servië hadden gespeeld, denk ik niet dat we verloren zouden hebben. We troffen die ploeg op het slechtste moment, veeeeeel geblesseerden en heel veeeeeeel uit vorm. Het blijft een aartsmoeilijke opdracht, maar in voetbal kan alles. Het kan snel keren. Misschien moeten we met de F1 pits crew hen is gaan aanmoedigen in een thuismatch?  :P

RadioActiveMan

Als ze zo spelen verliezen ze met 3-1.
Dat is toch helemaal niet gezegd. Duitsland speelde op het WK 2002 ook barslecht maar stond ook in de finale. Dit vind ik belachelijke uitspraken.
Als onze hond een kat was... Wie weet speelt Servië & Montenegro barslecht en moeten de Duivels niet echt doordrukken om te winnen.

Voor de Belgen was het duidelijk dat zij de baas op het veld waren. Van een 4-4-2 heb ik dan ook niet veel gezien. Buffel kroop meer naar het midden toe waarbij Buffel meer als 3de spits werd uitgespeeld dan als middenvelder. Een 4-3-3 dus. Of dit een beslissing was van Antheunis of van de spelersgroep laat ik in het midden maar Aimé deed niks dus was het volgens mij met zijn goedkeuren.
3 van de 4 Belgische doelpunten kwamen voort uit een actie op één van de flanken dat ze niet rendeerden zou ik dus niet zeggen.

Er bestaan geen kleine ploegen meer. De tijd dat San-Marino uit vissers en postbodes werd samengesteld is gedaan. Iedereen heeft het moeilijk tegen de kleintjes tegenwoordig. Nederland won ook maar met 0-3 in Andorra, Oekraïne maar met 1-2 van Kazachstan, Portugal speelt 2-2 in Liechenstein, de Faroer verliest maar met 0-2 van Frankrijk, Azerbijan - Engeland werd "maar" 0-1, etc... Stellen dat de Duivels met 0-7 tot 0-13 moeten gaan winnen in San-Marino anders zijn ze slecht bezig is hetzelfde als zeggen dat Schumacher met 7 of 8 overwinningen een slecht seizoen heeft gemaakt.

Servië & Montenegro en, Litouwen speelden al 2x en Spanje 1x tegen San-Marino en hebben dus sowieso een klein voordeel in het aantal punten. Wat nu nog telt is de punte tegen Spanje thuishouden en in de uitmatchen punten gaan pakken.
S&M en Spanje moeten ook nog 2x tegen elkaar spelen waarvan de 1ste match deze woensdag. Bosnië moet woensdag thuis tegen Litouwen aan de bak. Daar kunnen we ons voordeel ook nog uithalen. Het is nog verre van gedaan. Denemarken plaatste zich ook na een 2 op 12 voor het EK 2004.


Racegirl

Ze hebben gedaan wat ze moesten doen, WINNEN!  :D

Hopelijk kunnen ze dit nog een paar keer!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Supermariobros

Citaat van: Racegirl op 28 maart 2005 - 19:11:56
Ze hebben gedaan wat ze moesten doen, WINNEN!  :D

Hopelijk kunnen ze dit nog een paar keer!

Ja hé, maar ondanks de overwinning is het WK nog heel ver weg.

Maar zeg nooit nooit in het voetbal, das het leuke eraan, wie had gedacht dat Servië aan de leiding zou staan na 4 wedstrijden en niet Spanje?

Raikkonen MASTER

1) San Marino bestaat nog altijd uit bakkers en slagers...
2) De goals kwamen voor uit een slechte buitenspelval van de Bosniërs of van individuele fouten. Goal van Mpenza, niet gedekt, goal van Daerden (snap niet wat die verdediger daar doet), goal van Buffel was mooi. En de 2de van Mpenza wederom de buitenspelval.

Ik zie niet in hoe Spanje of Servië zo'n goals gaan tegenkrijgen.

3) Spanje doet het slecht omdat hun bondscoach een oelewapper is. Ze zouden hem moeten ontslaan en Del Bosque moeten aanstellen. Je gaat geen 5 debutanten oproepen als je iemand als een Helguera vergeet... Als zo iemand niet meegaat vraag je om problemen.

4) Van Servië heb ik ALTIJD gezegd dat deze ploeg danig onderschat werd. De overwinning tegen de Belgen was een slechte match. Zowel van de Belgen als van de Serviërs. De kwaliteit van de Serviërs is 2x zo groot als die van de Belgen.

razzle_dazzle

#39
Spanje doet het slecht omdat zij ploegen als Bosnië en Litouwen hebben onderschat. Tegen de Belgen waren ze in die eerste helft ook al niet bijster goed, verliezen we die twee man niet met rood, dan zou de wedstrijd wellicht heel anders zijn verlopen. Wat betreft die bondscoach: ik vind hem ook vrij excentriek, maar het slechte presteren louter op hem steken gaat niet op. Marco van Basten werd eerst ook raar bekeken, toen hij enkele sterspelers thuisliet en minder sprankelende namen opriep maar ondertussen staat Nederland wel mooi eerste in hun poule.
Servië werd inderdaad onderschat maar toch vond ik ze niet super. Met ons volwaardig elftal moeten we die ploeg aankunnen. Ze mogen dan nog twee keer zoveel technische bagage hebben, dat is niet het enige wat telt in een match. Tsjechië was in 2002 ook al een wereldelftal en ze mochten ook mooi thuisblijven na de barrageduels tegen ons. Ik blijf erbij: een WK zonder ons, is geen WK waardig  :P.


Doefie

Citaat van: razzle_dazzle op 28 maart 2005 - 23:27:23
Tsjechië was in 2002 ook al een wereldelftal en ze mochten ook mooi thuisblijven na de barrageduels tegen ons. Ik blijf erbij: een WK zonder ons, is geen WK waardig  :P.

Voor zover ik het voetbal dezer dagen nog volg (mijn laatste match die ik bewust volledig gezien heb was 2 jaar geleden ofzo) volg ik je mening hier wel in. We zijn misschien geen wereldsterren als Brazilië, Engeland, Italië en noem maar op, maar we zijn wel een van de enigen die sinds 6 WK's op rij hebben mogen spelen (waarvan er 4 dankzij barrageduels 8)), en het zijn enkel de groten die ons dat nadoen. Ik volg het voetbal totaal niet meer, het interesseert mij gewooweg niet meer, maar ik zou het toch jammer vinden moest het deze keer niet zo zijn ... al zit die kans er dik in.

Over de laatste matchen heb ik geen commentaar, ik volg het niet (meer) ... wist zelfs niet eens dat er zaterdag gespeeld was  :-\

Roel

Citaat van: Raikkonen MASTER op 28 maart 2005 - 21:31:25
1) San Marino bestaat nog altijd uit bakkers en slagers...
2) De goals kwamen voor uit een slechte buitenspelval van de Bosniërs of van individuele fouten. Goal van Mpenza, niet gedekt, goal van Daerden (snap niet wat die verdediger daar doet), goal van Buffel was mooi. En de 2de van Mpenza wederom de buitenspelval.

Ik zie niet in hoe Spanje of Servië zo'n goals gaan tegenkrijgen.

3) Spanje doet het slecht omdat hun bondscoach een oelewapper is. Ze zouden hem moeten ontslaan en Del Bosque moeten aanstellen. Je gaat geen 5 debutanten oproepen als je iemand als een Helguera vergeet... Als zo iemand niet meegaat vraag je om problemen.

4) Van Servië heb ik ALTIJD gezegd dat deze ploeg danig onderschat werd. De overwinning tegen de Belgen was een slechte match. Zowel van de Belgen als van de Serviërs. De kwaliteit van de Serviërs is 2x zo groot als die van de Belgen.

1 = overdreven, San marino is het zwakke broertje, maar onderschat ze maar niet.

2 = welke ploeg buiten de absolute toppers maakt geen goals uit individuele fouten van de tegenstrever (elke goal is dat trouwens, doordenkertje) en jij noemt het een slechte buitenspelval, ik noem het mooi uitgespeeld en primadoorsteekpasses van de Belgen. en het is belachelijk om de lijn van een match door te trekken naar een andere, wiskunde zit miss zo in elkaar, voetbal heeeeeeelemaal niet, elke match is anders en moet gespeeld worden.

3= We moeten niet naar Spanje kijken, we moeten gewoon alles zelf winnen, die ploegen moeten odnerling nog tegen elkaar en zullen sowieso ook nog punten laten liggen. Trouwens welke ploeg heeft nog nooit een kakvoorbereiding meegemaakt? (Brazilië vorig WK, Italië ook niptnipt, Frankrijk, ...: het is altijd en overal iets)

4= Servië is een goede ploeg maar als bij ons Mpenza E, Buffel, Kompany, Van Buyten hun beste vormpeil halen dan mag van mijn part (bij zijn club bankzitter) Kezman en zijn kompanen er mooi gaan naast staan hoor... dit zijn 4 Topspelers, heeft Servië er dan 8?
God save Mclaren

Racegirl

Citaat van: razzle_dazzle op 28 maart 2005 - 23:27:23
Ik blijf erbij: een WK zonder ons, is geen WK waardig  :P.


De onvervalste waarheid  ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Roel op 29 maart 2005 - 10:43:01
1 = overdreven, San marino is het zwakke broertje, maar onderschat ze maar niet.

2 = welke ploeg buiten de absolute toppers maakt geen goals uit individuele fouten van de tegenstrever (elke goal is dat trouwens, doordenkertje) en jij noemt het een slechte buitenspelval, ik noem het mooi uitgespeeld en primadoorsteekpasses van de Belgen. en het is belachelijk om de lijn van een match door te trekken naar een andere, wiskunde zit miss zo in elkaar, voetbal heeeeeeelemaal niet, elke match is anders en moet gespeeld worden.

3= We moeten niet naar Spanje kijken, we moeten gewoon alles zelf winnen, die ploegen moeten odnerling nog tegen elkaar en zullen sowieso ook nog punten laten liggen. Trouwens welke ploeg heeft nog nooit een kakvoorbereiding meegemaakt? (Brazilië vorig WK, Italië ook niptnipt, Frankrijk, ...: het is altijd en overal iets)

4= Servië is een goede ploeg maar als bij ons Mpenza E, Buffel, Kompany, Van Buyten hun beste vormpeil halen dan mag van mijn part (bij zijn club bankzitter) Kezman en zijn kompanen er mooi gaan naast staan hoor... dit zijn 4 Topspelers, heeft Servië er dan 8?

1) San Marino scoorde tegen België (toen met de 10-1) zijn 1ste uitdoelpunt OOIT in de WK kwalificatie. Ze zijn heel zwak, en bestaan nog altijd uit bakkers, tandartsen, ... Ze betekenen niets, net als landen als Samoa...

2) Een verdediging waar de flanken achter de centrale verdedigers blijven staan (en geen 1 meter maar 4 of 5 meter) is echt slecht. De passes waren mooi gezien maar makkelijk voor spelers op zo'n niveau.

3) Brazilië, Italië en Frankrijk hebben wel een iets hoger niveau als de Belgen. Ze kunnen altijd 3 tanden hoger schakelen. Kan je absoluut niet vergelijken met België.

4) Stankovic, Kezman, Ljuboja, Koroman, Lazovic, Darko Kovacevic, Delibasic. 7 namen genoeg?
Vergeet vooral Sasa Stojanovic niet. Sinisa Mihailovic, Zvonomir Vukic.
Zo, nu heb je er 10. Kan je een heel team veldspelers mee vullen.

razzle_dazzle

Natuurlijk is San Marino rotslecht, maar als die mannen met 10 voor de kooi gaan staan is het geen makkie om die bal in de goal te leggen, zeker voor onze moeilijk scorende ploeg niet. Verwacht dus maar geen 0-7.

Bosnië pakte een punt tegen Spanje en tegen Servië, dat bewijst voor mij toch dat ze een degelijk ploeg hebben. Ik vond ons gewoon sterk tegen hen. In Bosnië mogen we ons nog aan iets verwachten...

België kan ook een niveau hoger als alle spelers in vorm zijn. Zo slecht als de laatste maanden hebben we nog nooit gespeeld, dit was ver beneden ons niveau.

Namen stellen niets voor, ik maak nogmaals de vergelijking met Tsjechië 2002.