Waar en hoe gaan de belgen mogelijk onderuit?

Gestart door Raikkonen MASTER, 22 maart 2005 - 13:13:51

« vorige - volgende »

Roel

Citaat van: Jasper op 24 maart 2005 - 10:52:20
Ik hoop dat Huysegems op links staat, ik denk dat hij wel eens het verschil zou kunnen maken. Want zonder nummer 10, ben je dan een ploeg? Dus heb je wel iemand anders nodig die een actie kan opzetten...

Zonder nummer 10 geen ploeg?  :D De zuivere nummers 10 zijn sinds jaren 80, begin 90 een stille dood gestorven man. Als je doelt op iemand met een actie in huis OK, maar zonder nummer 10 geen ploeg, niet mijn idee.

In Italië heb je Kakà als echte nummer 10, Totti (Nedved?) misschien ook nog, en daar sluiten we het rijtje over nummers tien die ballen opeisen, en splijtende passes in het rond strooien en ook nog eens scoren. In Spanje heb je Zidane, Ronaldinho en als je echt nog zoekt Aimar in het beste geval ook.

De rest van de "Tienen" tegenwoordig zijn terughangende spitsen die met een flits de wedstrijd kunnen beslissen. Als je dàt bedoelt met een nummer 10 geef ik je gelijk. Een ploeg moet minstens 1 iemand hebben die iets meer kan dan de rest van zijn ploeg - en de tegenstrevers natuurlijk. Maar daarin hebben wij Buffel en miss zelfs ook Huysegems (al zie ik hem meer een dodelijke counterspits). Ook Mpenza kan beslissend zijn uit het niets, al betwijfel ik het of die niveau zal halen na een zoveelste blessure.
God save Mclaren

razzle_dazzle

Hij bedoelt wss dat we met twee verdedigende middenvelders op de centrale as starten. Er is geen creatieve middenvelder die de lijnen uitzet, zoals een Tanghe of Mitu. Antheunis zal daarom wss ook opteren voor Daerden en Buffel op de flanken omdat die twee regelmatig naar binnen trekken. Het probleem wordt dan wel dat Doll en Van der Heyden de hele flank voor zich gaan moeten nemen en met een snelle Beslija als tegenstander kan dat wel eens heel gevaarlijk worden...

Raikkonen MASTER

Ik vrees een beetje voor Buffel. Hij is het niet gewend om een flank te houden...
Hij moet een vrijere rol krijgen maar het systeem van de duivels leent er zich niet toe.
En centraal in het middenveld kan je hem niet steken want dan verlies je je middenveld aan de tegenstander.

Ik vind het heel goed dat Bart Goor naar de training is gekomen. Heeft met spelers gepraat en dat geeft vertrouwen. Het feit dat Goor er was, hij is nog altijd geschorst, wil zeggen dat hij volledig achter de Duivels staat. Dat kan alleen maar deugd doen.

Wat ik niet snap is dat Goor zegt dat Daeren altijd zijn flank houdt. Dat doet hij helemaal niet. Hij trekt heel vaak naar binnen, wat problemen gaat geven voor Peter Van der Heyden.
Alle geluk kent Daerden Beslija en weet hij beter dan elke andere Duivel wat voor acties hij kan maken en waar hij graag opduikt.


Maar Buffel op rechts? Ik hoop dat Doll het achterin goed dichthoudt, want rechts is ook voor hem niet zijn échte plek...

razzle_dazzle

Buffel op rechts is natuurlijk een risico, maar in de situatie waarin we nu verkeren is dat wel nodig. Zonder Pieroni verlies je iemand met gestalte en scoringsvermogen. Buffel laat zich vaak te ver terug zakken naar het middenveld waardoor Mpenza hoogst wss op een eiland zou belanden. Mits een goede opstelling, kan men de ruimte op de flanken toch nog beperkt houden.

Ik denk dat we vooral een vroege goal nodig hebben. Als je Bosnië in de match laat komen mag je het vergeten. Maar ik heb er echt vertrouwen in, die Pieroni gaat er eentje in de netten knallen  ;).

Jasper

Citaat van: razzle_dazzle op 24 maart 2005 - 19:36:02
Hij bedoelt wss dat we met twee verdedigende middenvelders op de centrale as starten. Er is geen creatieve middenvelder die de lijnen uitzet, zoals een Tanghe of Mitu. Antheunis zal daarom wss ook opteren voor Daerden en Buffel op de flanken omdat die twee regelmatig naar binnen trekken. Het probleem wordt dan wel dat Doll en Van der Heyden de hele flank voor zich gaan moeten nemen en met een snelle Beslija als tegenstander kan dat wel eens heel gevaarlijk worden...
Ik bedoel inderdaad dat er niemand echt creatief in de ploeg zit. En als Lierse-fan wil ik dan Mitu en Huysegems (de één nu bij Lierse, de ander Liers jeugdproduct) in de kern zien. Kan Mitu nu Belg worden?

razzle_dazzle

Ik zou het eigenlijk niet weten, ik veronderstel van wel. Hoewel ik geen voorstander ben van dat soort naturalisaties, Mitu zou zeer welkom zijn momenteel.

Jasper

Off-topic: ik hoop dat Mitu nog lang bij lierse blijft. Aan de andere kant zou hij wel wat geld in het laatje kunnen brengen, maar dan gaat de kwaliteit van het spel weer zo achteruit...

Roel

Citaat van: Jasper op 26 maart 2005 - 15:55:24
Off-topic: ik hoop dat Mitu nog lang bij lierse blijft. Aan de andere kant zou hij wel wat geld in het laatje kunnen brengen, maar dan gaat de kwaliteit van het spel weer zo achteruit...

Mitu is gehypet. Een mooie speler, maar in de wedstrijden die hij tegen de topploegen speelde, rendeerde hij niet voldoende. Als we buffel en tanghe hebben waarom zou mitu dan ineens Belg moeten worden.
Ik zie hem ook graag spelen ,absoluut, maar ik vind de tendens verkeerd om mensen die enkele matchen prima spelen meteen tot international in spe te benoemen.
God save Mclaren

razzle_dazzle

Heb je gelijk in Roel maar tanghe wordt nooit opgeroepen  ???, en Buffel wordt meer als spits uitgespeeld dan als spelverdeler.

razzle_dazzle

4-1, schitterend resultaat na een schitterende prestatie van de rode duivels.
Dit was het België zoals wij het kennen! Wat een vechtlust, knap zeg. Zeker na die rampzalige start  :o.

Enfin we doen nog mee voor het WK, al blijft de opdracht even moeilijk.


Supermariobros

Citaat van: razzle_dazzle op 26 maart 2005 - 22:57:39

Enfin we doen nog mee voor het WK, al blijft de opdracht even moeilijk.


Het blijft zeker moeilijk, we staan nog nergens maar als ze iedere keer spelen zoals gisteren komen de resultaten er wel vanzelf. Enfin, volgende opdracht: nu woensdag tegen San Marino, dat mag geen probleem zijn.

Jasper

Kan iemand eens in het kort het matchverloop geven?

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 10:52:46
Kan iemand eens in het kort het matchverloop geven?

Heb de match ook nie gezien (familieverplichtingen) maar de reacties zijn heel erg goed, volgens de krant speelden ze een prima wedstrijd, vlotte combinaties en enorm veel vechtlust, kortom zoals het altijd zou moeten zijn.

Roel

#28
Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 10:52:46
Kan iemand eens in het kort het matchverloop geven?

een verslagje vanop tibune 1, vak A:

typisch Belgisch: 5 minuten voorde aftrap nog overal gaten in de tribunes, een publiekopwarmer die zielig hard zn best doet om een flauw belgisch publiek op te warmen, technische problemen en geen volkslied... en dat tegenover een volgepakt 'Boznisch' vak (5 à 6000 man?) die meer lawaai maakten dan gans het stadion en meer Bengaals vuur bij hadden dan er hamburgers werden gegeten doorde Belgen...
Bij de Belgen: 1 Bengaals vuurstokje dat meteen werd afgepakt  :)

Begint de wedstrijd: vlam één nul achter... ik moest toegeven dat ik aan de "smijt ze allemaal buiten" topic DACHT, maar verbazing alom toen de Belgische aanhang ineens de ploeg voruit riep en positief aanmoedigde, stel je voor...leek de verrijzenis van jezus zelf al voor het Pasen was! Belgen gingen zwaar drukken en iedereen voelde dat Bosnië er nog aan zou gaan, nog meer ambiance!!
Toen de schitterende eerste goal kwam van de duivels was het helemaal leuk! :-) Doll met een prima pass nr pieroni,prachtige voorzet en mpenza propertjes afgewerkt! een doelpunt over meerdere stations, al voetballend.. wie had dat gedacht  :D

(het scorebord sloeg odnertussen volledig tilt, er stond op dat Boljic de goal maakte, dat bolic een eigen goal maakte, dan kwam er dat mpenza gelijk maakte, dat mpenza voor boznië een eigen doelpunt maakte :s later op de avond bleek volgens het scorebord dat buffel twee x gescoord had ? Ik denk dat zo rond de 82e minuut d euitslag er wel juist op vermeld stond... lekker op z'n Belgisch!)

Van danaf werd het genieten, een enthousiaste sfeer, Belgen die ook voelden dat er meer inzat en werden beloond voor die inzet met de goal van Daerden.

Tweede helft begonnen de duivels iets terughangender, duidelijk speculerend op de snelle Emile en wanneer die dan scoorde, was de match duidelijk gespeeld. België controleerde en prikte wanneer nodig, Bosnië leek ontstellend zwak! Een ploeg die tegen dit Bosnië verliest blijft beter weg van een WK. Kompany deed nog een mooie rush maar zijn schot strandde op een verdediger, buffel bleef snel en constant flitsen als een duracel konijn en Kompany en van buyten waren wel sterk in de duels. Match gespeeld en gezapig speelden de Belgen de wedstrijd uit.

Elk moment dat de Belgen overde grond combineerden, moesten de Bosniërs slikken, Wanneer Van buyten het (te vaak) met de lang bal probeerde, liep het mis. Buffel liet geregeld 2-3 man in de wind en was weer als vanouds als kwikzilver, Mpenza woog duidelijk zwaar door op de verdediging en in de verdediging maakte Doll de beste indruk.
Kompany in het uitvoetballen te nonchalant, Van buyten wilde blijkbaar de prijs winnen van de verste trap en Van der heyden dekte niet kort genoeg. achteraan zit het duidelijk nog niet goed! Vanderhaeghe was bijzonder zwak in de eerse periode. Pieroni verdienstelijk en hard werken maar komt toch wat te kort, had vervangen moeten worden in de 60e minuut, kaars was duidelijk uit. Daerden ging en paar keer goed de ruimte in maar miste nog het lef om een acite te maken.

Een leuke avond op de Heysel, mooie goals, goeie sfeer en een dikke proficiat aan Aimé en de zijnen!
God save Mclaren

Scuderia Ferrari

Goed gedaan van de Belgen. Bosnie is natuurlijk niet het sterkste team ter wereld maar dan nog.
Gelukkig is het Nederlands elftal wel bijna in Duitsland. Gister een erg degelijke 0-2 bij Roemenie. Ik heb wel vertrouwen :D