Itsagoal is terug

Gestart door Jasper, 18 maart 2005 - 17:38:36

« vorige - volgende »

Jasper

Itsagoal, het online voetbalmanagerspel, is na lange afwezigheid weer terug. Niet de lang aangekondigde IAG2, maar omdat we daar nog enkele maanden op zullen moeten wachten, hebben ze de eerste versie van Itasagoal terug online gebracht.

Ik vind dit wel een spel dat goed in mekaar zit, maar ik ken er niets meer van. Mijn ploeg heet Duffel, en ik zit in reeks 90 van België.

http://www.itsagoal.com/, een aanrader.

Michael schumacher

Inderdaad:its a goal is back,eindelijk  :D

Ik wacht vooral op iag 2.


IVY440

Genre van Hattrick of wat gemakkelijker?

Jasper

Voetbalmanager, maar een héél ander opzet. Eigenlijk realistischer. Mielijker of makkelijker kan ik (nog) niet zeggen, ik heb nog niet genoeg ervaring met IAG. Maar hier kan je wel elke speler individueel training geven, en moet je bijvoorbeeld niet belachelijk allleen de aanvallers trainen en dan alleen op scoren, terwijl de andere spelers niets bijkrijgen.
Het wedstrijdritme ligt wel te hoog naar mijn zin: elke weekdag is er een wedstrijd. Maar je moet niet zo veel doen hiervoor.

In plaats van ploefsfeer en zelfvertrouwen voor de hele club te geven, heeft elke speler z'n eigen moraal en agressie. Daarvan wordt voor jou ook het gemiddelde berekend van je opgestelde elftal, zodat je daar snel een idee van hebt, maar als je bijvoorbeeld een wedstrijd speelt met een strenge scheidrechter (ja, je kan zien wie je ref is en hoe strict hij is), kan je ervoor kiezen om een minder agressieve speler op te stellen, en je kan ook de algemene agressie instellen tussen 1 en 10.

Zo zijn er nog veel voorbeelden die realistischer zijn uitgewerkt dan Hattrick. Er zijn veel mogelijkheden, maar als je pagina per pagina bekijkt wanneer je begint, heb je het al heel snel door, wat ik met Hattrick minder vond.

Je stadion kan je ook beter uitbreiden met bijvoorbeeld lichten vor avondwedstrijden, meer toiletten, meer parkeerplaatsen enz... je kan ook je ticketprijzen zelf kiezen. Je hebt ook een board (vgl. sponors) en de fans (ook in hattrick), die elk andere eisen stellen. De fans willen bijvoorbeeld uiteraard goedkopere tickets, maar de board wil dat je daarin niet overdrijft. De board kan je ook tegenhouden in verband met het verkopen/ontslaan van spelers e.d.

Zo zijn er dus echt nog veel voorbeelden... Ook zullen de spelers die gespeeld hebben in een wedstrijd een deel van hun fitheid verliezen, afhankelijk van hun conditie. Door hen een rustdag te geven, zullen ze fitheid bijkrijgen.

Eerste match verloren met 2-1. :( Morgen speel ik thuis.