De GP van Maleisië

Gestart door Ramses, 12 maart 2005 - 16:43:37

« vorige - volgende »

Vulture

Briatore is in mijn ogen een waardige opvolger voor Ecclestone.
Hij kent het wereldje van de F1, houdt van de sport.
Close The World, Open The Next..

gertruud

Mooie race, voor een stelletje occasie-wagens viel het nog best te pruimen. Als je dan denkt dat dit de top in het racen moet voorstellen wordt het toch een beetje grappig.
Ferrari sloeg een mal figuur, maar er moet niet gepanikeerd worden. Vorige race ging Rubens van 11 naar 2. Dat wil zeggen dat onder minder extreme omstandigheden de wagen nog altijd competitief is. Maar aangezien de volgende race in de woestijn gereden wordt zal het gokken worden. De f2005 ingooien en hopen dat de wagen echt "af" is. Of gaan voor een puntje of twee, drie. Het was in Maleisië duidelijk dat de banden niet meekunnen. Maar dat kan liggen aan het feit dat de Bridgestones ontwikkeld zijn voor de f2005 en op de huidige wagen zeker niet optimaal functioneren.
Maar spektakel? Dat heb ik niet gezien. En de pitstops zijn nu toch echt wel lachwekken. (een tankbeurt met twintig toeschouwers).
En met die nieuwe quali is elke spanning verdwenen. Op zaterdag weet je nog niet wie de pole pakt (gedaan met supporters van de niet pole-pakkende teams uit te lachen gedurende een dagje). En die quali voor de race zorgt ervoor dat verrassingen niet meer voorkomen (tijden worden opgeteld en dat zorgt voor een afvlakking van de tweede tijd).
Om dit nieuwe seizoen het best te omschrijven verwijs ik graag naar het beeld van Jaques Villeneuve terugwandelend in zijn nieuwe race-overall ... de spanning is er duidelijk uit gehaald!


Doefie

Citaat van: Vulture op 21 maart 2005 - 09:57:16
Briatore is in mijn ogen een waardige opvolger voor Ecclestone.
Hij kent het wereldje van de F1, houdt van de sport.

Briatore heeft drie jaar geleden gezegd dat hij na de Formule 1 een voetbalteam manager ging worden ofzo, dus zie ik hem niet in de voetsporen van Ecclestone treden.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2005 - 15:47:15
Sinds vorig jaar zijn ze al aan die F2005 bezig, het moet dus iets goed zijn wat ze daar klaar aan het maken zijn.
Waarom? Omdat men anders niet zoveel test vooraleer ermee te racen. Ook al zijn het simulaties enz, het is duidelijk dat ze met iets op de proppen gaan komen.
Hier valt me iets grappig op. Als de McLaren MP4/18 maar niet ingezet wordt, is het omdat hij op niets trekt, niet btrouwbaar is, oertraag en weet ik wat nog allemaal.
Als het echter een F2005 betreft, dan ligt het eraan dat men de wagen gewoon zó snel wil maken, dat ze er meer tijd voor nodig hebben...

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2005 - 15:47:15


Sinds vorig jaar zijn ze al aan die F2005 bezig, het moet dus iets goed zijn wat ze daar klaar aan het maken zijn.
Waarom? Omdat men anders niet zoveel test vooraleer ermee te racen. Ook al zijn het simulaties enz, het is duidelijk dat ze met iets op de proppen gaan komen.

Citaat

Ik zou er niet al teveel hoop op stellen, of de onthoogeling is des te groter. In het verleden is nog gebleken dat wagens waarvan men veel verwacht toch nog niet presteren zoals ze verwachtten.

Jasper

Dan moet jij er ook neit teveel hoop op stellen dat hij op niks zal trekken, want dan wordt de teleurstelling van jou misschien ook des te groter. ;)

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 21 maart 2005 - 16:25:22
Dan moet jij er ook neit teveel hoop op stellen dat hij op niks zal trekken, want dan wordt de teleurstelling van jou misschien ook des te groter. ;)

Daar zeg ik toch ook niets van!! Het is uit ervaring dat ik het zeg dus ik weet waarover ik spreek en anderen ook trouwens. Je moet geen woorden uit mijn mond sleuren die ik niet zou zeggen of denk. ::)

Bjorn

Renault bevestigde. Geen twijfel meer mogelijk dat dit het té kloppen team is.  :o En dan heb je Toyota die wel mooi tweede wordt maar ook geen vuist kan maken tegen de Renaults.
En uiteindelijk heb ik dan een deja vu...
McLaren en Williams die blijkbaar toch hun huiswerk niet voor de volle 100 % hebben afgewerkt.
Ferrari heeft gewoon verkeerd gegokt. Maar ik verwacht ze wel snel te zijn met hun F2005. Maar of dit voldoende zal zijn om Renault tegen te houden????
De Mens: In Het Gras![/color]

Roel

Citaat van: Bjorn op 21 maart 2005 - 16:39:57
Renault bevestigde. Geen twijfel meer mogelijk dat dit het té kloppen team is.  :o En dan heb je Toyota die wel mooi tweede wordt maar ook geen vuist kan maken tegen de Renaults.
En uiteindelijk heb ik dan een deja vu...
McLaren en Williams die blijkbaar toch hun huiswerk niet voor de volle 100 % hebben afgewerkt.
Ferrari heeft gewoon verkeerd gegokt. Maar ik verwacht ze wel snel te zijn met hun F2005. Maar of dit voldoende zal zijn om Renault tegen te houden????

Ferrari heeft volgens mij gewoon pech met de bandenleverancier en Toyota moet alles nog bevestigen, terwijl de Mclaren en de Williams weer geen winnaars zijn :-s grrrrr Renault is Mclaren van '98, alleen betrouwbaarder maar ook met piloten die af en toe een foutje zullen maken...
God save Mclaren

Bjorn

#144
Inderdaad, de perfecte vergelijking. De Renault is de McLaren van 1998. Weinig aan te doen dus. Maar ik meen me vorig jaar of was het het jaar daarvoor dat Williams verder en verder aan het wegzakken was en plots stonden ze helemaal voorin met enkele wijzigingen... Ik hoop dat ook dit jaar Mclaren en Williams iets vinden waardoor ze met de Renaults meekunnen...
De Mens: In Het Gras![/color]

Mikacouli

Renault heeft lang op voorhand gezegd dat Maleisie wel hun circuit zou zijn. Laat ons eerst eens zien hoe goed ze zijn in europese races. Als ze dan nog zeer goed zijn dan hebben ze idd de sterkste wagen.
Het is ongelofelijk hoe sterk renault wel is nu. De eerste en derde oefensessie zijn ze zelfs niet buiten gekomen. In de andere ook zeer weinig. Als je al zoiets kunt doen dan spaar je ook de motor.

Doefie

#146
Schitterende fotos...




Jean Todt

Citaat van: JVA op 20 maart 2005 - 11:35:04
Ik heb een mooie race gezien met enkele prachtige staaltjes van autosport. Dat komt toch voor een deel door het verbieden van de bandenwissels.

Renault is top, maar dat was al duidelijk in Australië. Ook toyota gaat eindelijk de goede kant uit.

Williams en McLaren vallen tegen, al heeft dat bij Raïkkönen wel met pech te maken.

Ferrari...hoe is het mogelijk dat ze zo slecht presteren??? Zoveel testwerk, zoveel geld en zo een goede wagen vorig jaar. En nu? Onbegrijpelijk.

Red Bull doet het meer dan behoorlijk. Sauber had ik toch beter verwacht.
En ook BAr, en dan vooral Honda valt tegen. Toch verwacht ik dat dit team gaat terugknokken.

Jordan en vooral Minardi vullen de hoop, meer zit er voor deze teams niet in...

Maleisië is altijd een lastig circuit geweest voor Ferrari, maar toch, ik had er meer van verwacht bij de start.  3.5 seconden verliezen op 1 rondje in een race is niet normaal (ik dacht dat ze niet gingen pitten maar da sloeg ook dik tegen).

Na een uur tv uitgezet, oersaaie race, leek me wel een 24u race, iedereen op safe, materiaal sparen, dit is geen F1 meer.

The Iceman

Citaat van: Jean Todt op 21 maart 2005 - 19:03:19
Citaat van: JVA op 20 maart 2005 - 11:35:04
Ik heb een mooie race gezien met enkele prachtige staaltjes van autosport. Dat komt toch voor een deel door het verbieden van de bandenwissels.

Renault is top, maar dat was al duidelijk in Australië. Ook toyota gaat eindelijk de goede kant uit.

Williams en McLaren vallen tegen, al heeft dat bij Raïkkönen wel met pech te maken.

Ferrari...hoe is het mogelijk dat ze zo slecht presteren??? Zoveel testwerk, zoveel geld en zo een goede wagen vorig jaar. En nu? Onbegrijpelijk.

Red Bull doet het meer dan behoorlijk. Sauber had ik toch beter verwacht.
En ook BAr, en dan vooral Honda valt tegen. Toch verwacht ik dat dit team gaat terugknokken.

Jordan en vooral Minardi vullen de hoop, meer zit er voor deze teams niet in...

Maleisië is altijd een lastig circuit geweest voor Ferrari, maar toch, ik had er meer van verwacht bij de start.  3.5 seconden verliezen op 1 rondje in een race is niet normaal (ik dacht dat ze niet gingen pitten maar da sloeg ook dik tegen).

Na een uur tv uitgezet, oersaaie race, leek me wel een 24u race, iedereen op safe, materiaal sparen, dit is geen F1 meer.
Maar endurance racing !!!! Binnenkort de 24H van Monaco  ;)
Vind er echt geen bal meer aan, had echt moeite om mijn ogen open te houden.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 21 maart 2005 - 15:38:35
Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2005 - 15:47:15
Sinds vorig jaar zijn ze al aan die F2005 bezig, het moet dus iets goed zijn wat ze daar klaar aan het maken zijn.
Waarom? Omdat men anders niet zoveel test vooraleer ermee te racen. Ook al zijn het simulaties enz, het is duidelijk dat ze met iets op de proppen gaan komen.
Hier valt me iets grappig op. Als de McLaren MP4/18 maar niet ingezet wordt, is het omdat hij op niets trekt, niet btrouwbaar is, oertraag en weet ik wat nog allemaal.
Als het echter een F2005 betreft, dan ligt het eraan dat men de wagen gewoon zó snel wil maken, dat ze er meer tijd voor nodig hebben...
Op basis van de voorgaande jaren klopt dat toch, of niet soms?

De Ferrari gaat al sinds 2000 goed mee en de McLaren heeft het een aantal seizoenen laten afweten. Dan kon je gemakkelijk de conclusie trekken dat de destijds 'nieuwe' McLaren meer kans had op falen. McLaren heeft toen trouwens ook zelf laten weten dat hun wagen niet geslaagd was, Ferrari 'nog' niet. Allemaal vrij simpel en logisch, Jasper.

Nu is het misschien andersom maar dat valt nog af te wachten.