De GP van Maleisië

Gestart door Ramses, 12 maart 2005 - 16:43:37

« vorige - volgende »

Schumi nr1

Citaat van: Tim C op 20 maart 2005 - 11:20:36
Citaat van: Jasper op 20 maart 2005 - 11:05:42
Ik vind McLaren toch een beetje teleurstellen
Wat denk je dan niet van Ferrari?  ;D

Ik denk dat dat eerder beschamend is :)

Doefie

Heb zo het gevoel dat Montoya zich serieus inhoudt voor het materiaal. Of hij wilt niet dat roekeloze imago van bij Williams bij McLaren overhouden. Naar het einde toe deed hij het toch nog redelijk, mooie pitstopwerk bij McLaren om hem net voor Ralf de baan op te krijgen.
Ook Räikkönen won bij zijn pitstop 2 plaatsen, maar dan kwam die klapband. Zonder dat had hij op het podium geëindigd, zeker weten. Toch al bij al een mooie race gereden, mooi teruggekomen.

JVA

Ik heb een mooie race gezien met enkele prachtige staaltjes van autosport. Dat komt toch voor een deel door het verbieden van de bandenwissels.

Renault is top, maar dat was al duidelijk in Australië. Ook toyota gaat eindelijk de goede kant uit.

Williams en McLaren vallen tegen, al heeft dat bij Raïkkönen wel met pech te maken.

Ferrari...hoe is het mogelijk dat ze zo slecht presteren??? Zoveel testwerk, zoveel geld en zo een goede wagen vorig jaar. En nu? Onbegrijpelijk.

Red Bull doet het meer dan behoorlijk. Sauber had ik toch beter verwacht.
En ook BAr, en dan vooral Honda valt tegen. Toch verwacht ik dat dit team gaat terugknokken.

Jordan en vooral Minardi vullen de hoop, meer zit er voor deze teams niet in...

Vulture

In een klein stationnetje....tot zowat 20 rondjes voor het einde, reden 20 wagentjes (bijna) netjes op een rij...

Buiten wat schuivers + een 3-tal mooie inhaalacties (we worden verwend!!!  ;D) was er weer niks te beleven.
Start van de race: Zorg dat je bij de 3 eerste hoort wanneer je door de 1e bocht gaat en dan lekker op safe treintje rijden tot het einde. Tot de laatste 20 ronden was het echt triestig. Wagens mooi achter mekaar, 30 meter tussen, zorgen dat de banden proper blijven en de motor sparen, tuut tuut!!! De nieuwe reglementen maken de race alleen maar gevaarlijker. De wagens kunnen mekaar amper nog inhalen, omdat hun banden geen grip meer hebben. Er zit niets anders op dan de wagen achter je door te laten, want als je iets onderneemt dan vlieg je er gegarandeert af (zelfs samen met de wagen achter je). En dan, die racecontrol, na het race-incident met Fisi en Webber, ik smeet bijna kussens naar de tv! Waarom moet zoiets onderzocht worden? Iemand gaat zowiezo meer in de fout zijn dan de andere, maar dat is toch altijd bij een inhaalactie. Het was niet dat ze elkaar van de baan ramden. Weet je wat? Beperk het inhalen tot bij de eerste bocht na de start, daarna enkel treintje rijden, zo komen we er ook.
Ook door de wijzigingen zijn er teams in grote moeilijkheden geraakt. BAR, Sauber en zelfs Ferrari hadden vorige jaren een mooie balans opgebouwd ivm snelheid en betrouwbaarheid, jaren werk zijn er aan voorafgegaan. Dit betaalde zich vorig jaar uit in punten, veel punten zelfs. Dit jaar zijn ze terug naar af. De basis die ze hadden is grotendeels weg, spijtig maar helaas. Ferrari zal dit grotendeels te bovenkomen, BAR misschien, maar Sauber kan nu al niet met geld smijten....  :-\


* Minardi: Altijd veel sympathie voor gehad, maar dit is stilletjesaan tot het nulpunt gezakt. 15 seconden achterstand in de kwalificatie, leve de 107% regel. Zelfs een 200% regel zou nog nipt zijn voor dit team.
Het is F1, geen promoritje zoals dit team. Bij Minardi ontbreekt het deuntje van de crèmekar, dan was het compleet geweest.
Friesacher: Tja, niet veel van gezien he? Zelfs met een nieuwe motor als ik me niet vergis?
Albers: Zonde van je sponsorgeld. In de DTM kon je tenminste mooie dingen laten zien.

* Jordan/Midland: Dit door de Russische maffia gesponsorde team (zie jij dan ECHTE sponsors op de wagen?) is er niet veel beter aan toe dan Minardi. Kleurloos (letterlijk en figuurlijk) en gevaarlijk als rijdende chicane, maar zorgen hierdoor wel voor spanning op de baan.

Monteiro: Ook zonde van je geld, in de GP2 zou je meer bereiken en fun hebben in het racen. Wel goed dat je de wagen aan de finish brengt.
Karti: Zelfde geldt voor jou. Niet meer, niet minder


* Sauber: Wat nu? Je kon vorige race denken dat het enkel aan Villeneuve lag, maar ook Massa blijkt niet vooruit te branden. Hopen op beterschap?

Villeneuve: Wat gebeurde er op het einde van het rechte stuk? De achterophanging stuk? Remmen die achteraan blokkeerden?
Massa: Constante race, ook al kan je niet sneller, je maakt weinig fouten.


* Red Bull: Wat zijn jullie goed!!! Wat Jaguar jaren na mekaar niet wist klaar te spelen lukt jullie vanaf race 1 en jullie gaan nog door! Geweeeldig! (Eddy Wally toon  8))

Klien: Is zijn naam waardig, rijdt heel erg clean. Weinig fouten, durft iets te ondernemen (duel Barri), hopelijk mag je blijven rijden en komt Liuzzi niet in de plaats.
Coulthard: Volgens mij beleef je veel plezier aan je nieuwe team. Zeer mooi gereden, constant, je gaat er duidelijk voor. Wat je met je vroegere McLaren niet kon, kan je nu wel ==> Ferrari inhalen  ;)


* BAR: *BOEM* x2 en dat met nieuwe motoren? Ouch  :-\ Jullie zitten nu wel heel diep, zien we jullie nog terug?

Davidson: Net wanneer je eindelijk die kans krijgt je te laten opmerken.....
Button: En daar stond een Williams op het podium....


* McLaren: Duidelijk snelheid te kort. Maar dat zullen jullie halverwege het seizoen wel goedmaken zeker?

Montoya: Ah, reed je ook mee? Weer anoniem zoals vorige race
Raikonnen: Kon goed mee tot de band *plof* zei


* Ferrari: En er is geen crisis? Mij maak je niks wijs. Als de F2005 geen beterschap brengt zie ik Schumi het einde van zijn carrière heel vlug aankomen. De nieuwe reglementen kwamen er omdat jullie meer concurrentie kregen, niet om jullie te vernederen.

Schumacher: Buiten de achterblijvers iemand ingehaald?
Barri: Toch moeite doen om Klien bij te blijven, mooi.


* Williams: De snelheid is er dus toch, ze kunnen zelfs mee in de top 3.

Webber: Mooie race, spijtig van het incident, mooie battle met Heidfeld en R. Schumacher.
Heidfeld: Eindelijk in een topteam, eindelijk resultaat. Ook mooie battle.


* Toyota: Doorzetting wordt beloond.

R. Schumacher: Na je ongeluk van vorig jaar durf je er nog steeds voor te gaan.
Trulli: Mooi mooi, propere race


* Renault: Volgende race allebei op het podium? Het zal allessinds niet lang meer duren...

Fisi: Je doet tenminste een poging om te racen. Spijtig van het accident met Webber.
Alonso: Je had de pole, dat is bijna de race winnen. Niettemin goed standgehouden en een overwinning behaald.



Ik kijk eerlijk gezegd niet echt uit naar Bahrein  :(
Close The World, Open The Next..

The Iceman

Ik vond er geen bal aan !!  :'(

Doefie

#110
Bahrein wordt doodsaai, geef ik toe. Circuit is één grote zandbak met toevallig een asfaltwegje ertussen.

Citaat van: JVAFerrari...hoe is het mogelijk dat ze zo slecht presteren??? Zoveel testwerk, zoveel geld en zo een goede wagen vorig jaar. En nu? Onbegrijpelijk.

Een wagen dat perfect was volgens de regels van vorig jaar. Verander en één ding aan en 't is om zeep. Is nogmaals bewezen. De nieuwe wagen is volgens de nieuwe reglementen, en ze mogen dan nog wel een seconde sneller zijn, Alonso reed de helft van de race bijna 2.5-3 seconden sneller dan Schumacher. Dus eigelijk zou ik nog niet veel verwachten van de nieuwe Ferrari.

Jasper

Citaat van: Tim C op 20 maart 2005 - 11:20:36
Citaat van: Jasper op 20 maart 2005 - 11:05:42
Ik vind McLaren toch een beetje teleurstellen
Wat denk je dan niet van Ferrari? ;D
Ferrari stelt me zeer tevreden. :P

FerrariMan

Citaat van: Vulture op 20 maart 2005 - 11:40:50
Schumacher: Buiten de achterblijvers iemand ingehaald?
Op een ganse race hebben we een viertal acties gehad, en een hele hoop piloten die ook niet voorbij hun voorligger geraakten, een teken dat het gewoon nog moeilijker is om in te halen nu. Samen met het gebrek aan snelheid van de interim Ferrari is dat al een volledige verklaring op zich.

Ik denk gewoon dat de Ferrari niet harder kon gaan...

Maar we moeten het misschien wat anders bekijken, we zijn 2 races ver in een seizoen met tal van nieuwe regels waarin Ferrari wil rijden met een wagen gedeeltelijk van 2004. Ze zullen daar nu ook wel inzien dat het een betere optie is om gewoon de 2005 in te zetten en Bridgestone zal zich ook wel gaan herpakken. Men zegt dat de nieuwe Ferrari een seconde sneller is maar ze zeggen niet ten opzichte van wat. Kan een seconde sneller zijn als de Renaults, als de oude wagen, op hun testcircuit... terwijl MS er nog niet eens deftig mee getest heeft. Die seconde nemen we dus best niet te letterlijk, het zal wel wat moeilijker liggen dan gewoon de tijden bekijken van de Ferrari nu en er dan een seconde bij tellen.

Wat mij nu wel stoort is dat Ferrari deze week pas begint met MS te laten testen in de F2005! Dit is toch rijkelijk laat!!

Ik neem gewoon aan dat Ferrari weet wat ze doen en dat de nieuwe auto een verbetering zal zijn en het probleem met de banden dan ook beter kan worden opgevangen met de 2005.

FerrariMan

Citaat van: JVA op 20 maart 2005 - 11:35:04Ferrari...hoe is het mogelijk dat ze zo slecht presteren??? Zoveel testwerk, zoveel geld en zo een goede wagen vorig jaar. En nu? Onbegrijpelijk.
Je geeft er al een antwoord op in dezelfde zin, 'wagen van vorig jaar'  ;)
Vrij begrijpelijk dus..

Doefke

Dus dit is hetgeen waarop we allemaal hebben zitten wachten hé...

Wete nog lang gelede, in een ander tijdperk...schumacher wordt wereldkamioen in Japan, na een fel bestreden seizoen. Die race in JApan die vond k nog is spannend!!! (hoe laat of hoe roeg het ook moge zijn)

OK, zeide de mensen...deze werldtitel is verdiend. Dan volgend seizoen, wodt diezelfde MS wereldkampioen in Hongarije. Moi zeggen de mensen, alhoewel ze zich zorgen maken om de sport..ze begint saaier en saaier te worden

Dan op naar het voglende seizzoen. het werd werkelijk een rotzseizoen, want MS werd weer werldkampioen,nu zelfs in Fankrijk. Dus daarom besluit men om de regels volgend seizoen wat te veranderen: onder andere nieuw kwalificatieformaat, enz.

We zijn ondertussen in dat volgende seizoen met de vernaderingen, en...jaja, hij staat er weer die schumacher. Hij wint, maar het is moeilijker geworden, omwile van die veranderingen. Desondanks pakt hij in Japan de titel, met 1 puntje verschil.

Dan zitten we in 2004, ondanks nog andere doorgevoerde veranderingen, staat hij er weer...en we zijn hem allemaal al lang beu...degouant vinden we hem...want hij blijft maar winnen. IN belgie heeft hij em beet.

Nu is iedereen pist, en kijken ze niet graag meer naar de F1 --> laten we de F1 nog maar eens veranderen. dekmantel: de veiligheid van de coureurs.
en nu lijken ze succes te hebben, Ze komen te kort: MS: 1/20.
ze worden er als het ware geil van...maar verkoop het van de beer niet voor hij geschoten is. Wat staat ons dit seizoen nog allemaal te wachten.
Ik hoop dat ferrari de titel nog pakt, en weet je waarom..gewoon om te laten ziin dat de regels geen effect op hen hebben!!! Tzijn rotzakken die van FIA.

PS: proficiat voor Renault en Panasonic Toyota. Knappe prestatie.
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 20 maart 2005 - 11:20:36
Citaat van: Jasper op 20 maart 2005 - 11:05:42
Ik vind McLaren toch een beetje teleurstellen
Wat denk je dan niet van Ferrari?  ;D
Hij is dan ook geen Ferrarifan hé  ;D ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Doefke op 20 maart 2005 - 13:14:57
Dus dit is hetgeen waarop we allemaal hebben zitten wachten hé...

Wete nog lang gelede, in een ander tijdperk...schumacher wordt wereldkamioen in Japan, na een fel bestreden seizoen. Die race in JApan die vond k nog is spannend!!! (hoe laat of hoe roeg het ook moge zijn)

OK, zeide de mensen...deze werldtitel is verdiend. Dan volgend seizoen, wodt diezelfde MS wereldkampioen in Hongarije. Moi zeggen de mensen, alhoewel ze zich zorgen maken om de sport..ze begint saaier en saaier te worden

Dan op naar het voglende seizzoen. het werd werkelijk een rotzseizoen, want MS werd weer werldkampioen,nu zelfs in Fankrijk. Dus daarom besluit men om de regels volgend seizoen wat te veranderen: onder andere nieuw kwalificatieformaat, enz.

We zijn ondertussen in dat volgende seizoen met de vernaderingen, en...jaja, hij staat er weer die schumacher. Hij wint, maar het is moeilijker geworden, omwile van die veranderingen. Desondanks pakt hij in Japan de titel, met 1 puntje verschil.

Dan zitten we in 2004, ondanks nog andere doorgevoerde veranderingen, staat hij er weer...en we zijn hem allemaal al lang beu...degouant vinden we hem...want hij blijft maar winnen. IN belgie heeft hij em beet.

Nu is iedereen pist, en kijken ze niet graag meer naar de F1 --> laten we de F1 nog maar eens veranderen. dekmantel: de veiligheid van de coureurs.
en nu lijken ze succes te hebben, Ze komen te kort: MS: 1/20.
ze worden er als het ware geil van...maar verkoop het van de beer niet voor hij geschoten is. Wat staat ons dit seizoen nog allemaal te wachten.
Ik hoop dat ferrari de titel nog pakt, en weet je waarom..gewoon om te laten ziin dat de regels geen effect op hen hebben!!! Tzijn rotzakken die van FIA.

PS: proficiat voor Renault en Panasonic Toyota. Knappe prestatie.

And the point is? ???

PS: Schumacher heeft 2/20 en in 2003 won hij de titel met 2 punten verschil  ;)

mike

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2005 - 12:56:42
[
Ik neem gewoon aan dat Ferrari weet wat ze doen en dat de nieuwe auto een verbetering zal zijn en het probleem met de banden dan ook beter kan worden opgevangen met de 2005.

Zo rood als ik moge zijn, maar ik denk niet dat ze weten wat ze doen.  :'( Ik kan er totaal niet bij dat een team als Ferrari na een makkelijk seizoen als 2004 met een zee van tijd om aan de wagen van 2005 te werken, niet op tijd met die nieuwe wagen op de proppen kan komen. Niet alleen dat hij niet klaar is, maar (en dat is nog veel erger) dat geen van beide titularisen er tot op vandaag ook maar 1 meter in gereden heeft, ook al zijn er al 2 GPs achter de rug.

Dat ze nu problemen hebben omdat Bridgestone geen voldoende goed werk geleverd heeft is erg, maar nog aanvaardbaar. Maar dat ze hun eigen wagen zo laat pas opleveren.... (En dan te bedenken dat als hij er in Bahrein bij is, dat dat dan nog steeds vroeger dan "gepland" is.)


FerrariMan

#118
Citaat van: mike op 20 maart 2005 - 15:32:54
Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2005 - 12:56:42
[
Ik neem gewoon aan dat Ferrari weet wat ze doen en dat de nieuwe auto een verbetering zal zijn en het probleem met de banden dan ook beter kan worden opgevangen met de 2005.

Zo rood als ik moge zijn, maar ik denk niet dat ze weten wat ze doen.  :'( Ik kan er totaal niet bij dat een team als Ferrari na een makkelijk seizoen als 2004 met een zee van tijd om aan de wagen van 2005 te werken, niet op tijd met die nieuwe wagen op de proppen kan komen. Niet alleen dat hij niet klaar is, maar (en dat is nog veel erger) dat geen van beide titularisen er tot op vandaag ook maar 1 meter in gereden heeft, ook al zijn er al 2 GPs achter de rug.

Dat ze nu problemen hebben omdat Bridgestone geen voldoende goed werk geleverd heeft is erg, maar nog aanvaardbaar. Maar dat ze hun eigen wagen zo laat pas opleveren.... (En dan te bedenken dat als hij er in Bahrein bij is, dat dat dan nog steeds vroeger dan "gepland" is.)


2004 was misschien gemakkelijk maar vooral niet vergeten dat dit mede door de zwakke andere teams was.

Sinds vorig jaar zijn ze al aan die F2005 bezig, het moet dus iets goed zijn wat ze daar klaar aan het maken zijn.
Waarom? Omdat men anders niet zoveel test vooraleer ermee te racen. Ook al zijn het simulaties enz, het is duidelijk dat ze met iets op de proppen gaan komen.

In Australië kon de F2004 goed mee, daar was het ook kouder als in Maleisië.

Denk eens terug aan 2003, Ferrari begon toen ook met de oude wagen die het seizoen ervoor zo sterk was. (zonder grote regelverandering trouwens)

In Australië behaalde MS een 4de plaats (RB DNF). Moest MS afgelopen race in Australië een normale kwali hebben gehad dan zou het ook ongeveer op zoiets zijn afgelopen.

2 weken later in 2003, de race in Maleisië, MS kreeg een ronde aan zijn broek geveegd en eindigde 6de. Rubens nam toen wel een 2de plek maar vooral door uitvallers en een enorm gat met de winnaar, Kimi.

Zie je de link ongeveer? Ik wil hiermee gewoon aantonen dat er kwa prestaties niet zoveel anders is met 2003...enkel dat MS in Australië 2005 uit de race vloog en geen punten nam. Dit jaar lopen de "risico-races" slechter af met die interim.

Belangrijkste is nu dat die nieuwe wagen er sneller komt en dat Bridgestone beter presteert.
De F2005 zou pakken minder belastend zijn voor de banden. Dat samen met de nieuwe wagen en de nieuwe snelheid maakt Ferrari
vanaf Europa weer grote kans om zich vooraan te gaan moeien met Renault.

Al komt de nieuwe wagen er in Bahrein, veel verschil zal het niet maken denk ik nu. Het is daar toch ook vrij heet?
Alles moet een beetje goed samenvallen nu, de nieuwe wagen, de banden en de temperaturen.

Nog niet wanhopen, Ferrari weet heus wel hoe ze dit moeten aanpakken. In 2000 en 2003 zijn ze ook uit hun 'dip' gekomen.

Ik heb trouwens de foto gevonden van Villeneuve met zijn veel te groot pak aan:
http://images.f1racing.net/large/41829.jpg

*edit*
Moet mezelf even verbeteren, in Maleisië 2003 raakte MS ook Trulli en verloor daar ook tijd bij.
*edit 2*
En een penalty

(daar gaat mijn vergelijking...)

Juan Pablo

Citaat van: Vulture op 20 maart 2005 - 11:40:50

* Minardi: Altijd veel sympathie voor gehad, maar dit is stilletjesaan tot het nulpunt gezakt. 15 seconden achterstand in de kwalificatie, leve de 107% regel. Zelfs een 200% regel zou nog nipt zijn voor dit team.

Friesacher: Tja, niet veel van gezien he?

* Jordan/Midland: Dit door de Russische maffia gesponsorde team (zie jij dan ECHTE sponsors op de wagen?) is er niet veel beter aan toe dan Minardi. Kleurloos (letterlijk en figuurlijk) en gevaarlijk als rijdende chicane, maar zorgen hierdoor wel voor spanning op de baan.

BAR: *BOEM* x2 en dat met nieuwe motoren? Ouch  :-\ Jullie zitten nu wel heel diep, zien we jullie nog terug?

Davidson: Net wanneer je eindelijk die kans krijgt je te laten opmerken.....
Button: En daar stond een Williams op het podium....



;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.