De GP van Maleisië

Gestart door Ramses, 12 maart 2005 - 16:43:37

« vorige - volgende »

IVY440

Ik hoop op een normale qualify/race. Kunnen we eindelijk eens zien wat de echte verhoudingen voor 2005 zijn. Ik denk wel dat MS dan met de overwinning gaat lopen.
BTW waarom sluiten de teams onderling geen akkoord en vervangen ze allemaal hun motor zodat iedereen 10 plaatsen achteruit moet en er dus netto geen verschil is? Of zou er dan weer iemand gaan dwars liggen? ;)

Vulture

#16
Droge kwalificatie/race:
Topteams vooraan, Ferrari rond de 3e-5e plaats schat ik.
Red Bull best of the rest?
Eerste deel van de race treintje rijden om de motor en banden te sparen, enkel inhalen zo nodig.
Einde van de race het laatste uit de motor halen, bijgevolg zal er wel wat rook waar te nemen zijn. Misschien een 'massa-uitval'? Hiermee bedoel ik niet de Saubercoureur, maar ongeveer de helft van de wagens die de finish niet bereiken. Zou ook een goede grap zijn dit seizoen, kan er nog wel bij  ;D

Natte kwalificatie/race:
Soortgelijke taferelen zoals in Australië, onvoorspelbaar tot en met.
(Dit maakt de Webstrijd er niet makkelijker op  :P)
Naar het einde van de race minder uitvallers dan bij de droge race maar toch genoeg om weer van een nieuwe 'F1-grap' te spreken in de media....

Eigenlijk wel raar dat we voor en na iedere race zo zitten af te geven op die nieuwe regels enz...
EN dat we tegelijkertijd in spanning zitten te wachten op de komende race.
Ze kunnen het ons niet kwalijk nemen, we zien graag de sport. Al kan je het nu geen motorsport noemen, het is en blijft dat sprankeltje hoop dat ons drijft....  ;)
Ach ja, laat het weekend maar komen, zelf kunnen we er toch niets aan veranderen.
Close The World, Open The Next..

The REAL BUTTON Freak

In geen geval, tegenwoordig is het de fan die de meeste regelements wijzigingen moet ondergaan. Het plezier van het kijken wordt minder en de tickets om een race te kunnen mee maken worden duurder. vooral in België

Vulture

Mja, enkel de die-hard fans kunnen het gestuntel en gefoefel aan de reglementen volgen. Voor de neutrale kijker is het echt gissen wat er aan de hand is ("Tiens, diene gaat de pits in maar krijgt geen banden?").
Close The World, Open The Next..

Raikkonen MASTER

Ik hoop dat Montoya ontploft. Niet zijn auto dus, maar dat ie een heel sterke race rijdt.
Het is een van zijn favoriete circuits...

McLaren moet eindelijk uit de schaduw komen. Zonder problemen voor Kimi en Juan-Pablo zouden ze toch op het podium moeten kunnen eindigen...

Jasper

"Eindelijk" uit de schaduw komen, het is inderdaad zo dat ze nog niet veel gepresteerd hebben nu het seizoen al zo ver gevorderd is.

En btw, in de trainingen in Melbourne hebben ze wel sterk gereden, in normale omstandigheden dus.

dj Peter

Ik hoop op een dubbel voor Ferrari, :P, je bent fan of je bent het niet hé?
Maar ik ben wel benieuwd wat de hitte gaat teweegbrengen voor de banden die de hele race moeten meegaan (toch vreemd,die pitstops zonder bandenwissel) en de motoren die hun tweede race meemaken. (de meesten dan toch)

The REAL BUTTON Freak

Dat valt nog te bezien, vele teams die een nieuwe motor mogen steken, Ferarri bij Scumaister, Bar,... zullen dat misschien niet doen met het oog op de gp van Bahrein waar het ook redelijk warm is.

Mikacouli

Niet omdat ik voor McLaren ben maar ik verwacht een sterke 'comeback' als ik het zo mag noemen van hen.
Kimi behaalde daar zijn eerste dominante zege en Montoya gaat er ook altijd goed. Als ze wat meer geluk hebben dan in Melbourne dan zie ik ze wel strijden voor de overwinning. Zou moeten ook trouwens.

The REAL BUTTON Freak

Ik hoop op een degelijke tropische storm, à la 2001

Mikacouli

Citaat van: The REAL Freak op 16 maart 2005 - 14:20:29
Ik hoop op een degelijke tropische storm, à la 2001

nee, dan weten we weer niet waar we staan ivm de reglementen. Laat het ons gewoon bij een droog weekend houden zodat we eens de verhoudingen kunnen zien.

The REAL BUTTON Freak

goed punt, maar ik vrees alleen dat er weinig spektakel zal zijn. nu ja een race is lang en er kan veel gebeuren.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Jasper op 15 maart 2005 - 17:33:00
"Eindelijk" uit de schaduw komen, het is inderdaad zo dat ze nog niet veel gepresteerd hebben nu het seizoen al zo ver gevorderd is.

En btw, in de trainingen in Melbourne hebben ze wel sterk gereden, in normale omstandigheden dus.

Ik had het over vorig jaar erbij. Ze moeten weer top zijn zoals eind jaren '90.

Sept

Citaat van: The REAL Freak op 16 maart 2005 - 14:20:29
Ik hoop op een degelijke tropische storm, à la 2001

Volgens de laatste berichten zou het vrijdag regenen, zaterdag vrijwel droog en zondag weer nat, er zou inderdaad weer kans zijn op een tropische storm..
1991 - 2004 = 7

Doefie

Tropische storm of niet, uiteindelijk gaan de snelsten weer vooraan rijden en de tragere achteraan. Net als in 2001.