De GP van Maleisië

Gestart door Ramses, 12 maart 2005 - 16:43:37

« vorige - volgende »

FerrariMan

CitaatAfter the Malaysian Grand Prix, no one at Ferrari wanted to blame Bridgestone for the disappointing result of the team. But it was clear that the Japanese tyres were no match for the other tyre manufacturer's products.
Bridgestone had to clarify the situation. "Even if the entire package is important, this poor result can be attributed to our tyres," admitted Hirohide Hamashima, Technical Director at Bridgestone Motorsport. "Our potential over a lap was not adequate. Moreover, the fact that Trulli and Alonso were much quicker than us in the race cannot be explained by the different fuel loads. We cannot hide that it was a lesson!"
However Bridgestone are already working on a solution for the next Grand Prix. "We had a long meeting with Ferrari in order to create a new generation of tyres," added Hamashima in the pages of the Gazzetta dello Sport. "We have already selected a few tyre choices that will help us to be more competitive very soon."
Ferrari must decide at the latest on Thursday evening if they send the new F2005 to Bahrain. If this car is chosen, Bridgestone will have just enough time to prepare specific tyres for it.
Ferrari might have a new car and new tyres for Bahrain. We will have to wait and see if the Scuderia can turn the situation around in such a short amount of time.
Bron: F1Racing.com

McLaren_über_alles

Citaat van: Schumi 2002 op 22 maart 2005 - 18:02:54
Waarom heeft de FIA trouwens niet gezegd van ieder bandfenmerk 5 teams? Dat is toc het fairst? En dat kunnen zij als ze willen, wees maar zeker!! Maarja, als het zo voort gaat staat Ferrari volgend jaar ook op Michelin, want deze zullen het grote verschil vanwege Brigestone ook niet pikken.

Dat zou pas onfair zijn... . Dit zou betekenen dat Ferrari het voordeel heeft dat er 4 andere teams met die banden kunnen testen, en dat de 4 andere teams het nadeel hebben om met 'Ferrari' banden te racen.
Eerlijk gezegd vind ik dit een schitterende situatie. Het is echt schitterend van de andere teams om allemaal weg te lopen van de Bridgestonebanden en naar Michelin over te schakelen. Het is gvd hun eigen schuld...
En nu hoop ik eigenlijk dat de teams hetzelfde doen met de F1. Iedereen vertrekt, en laat Ferrari dan maar alleen verkommeren, laat ze dan hun regeltjes maar zelf op stellen, laat ze dan maar hun goesting doen (rond het testen en zo). De echte raceliefhebber zal dan wel kijken naar 'echte' races, ipv het treintje rijden met wagens die onderworpen zijn aan belachelijke regels!
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

FerrariMan

Ik ben toch enorm benieuwd naar de Schumacher-F2005 test.

Het kan toch eigenlijk niet, dat de wereldkampioen, NU PAS, de nieuwe wagen test?
Zeker niet nadat ze in Spa de titel al hadden en bijgevolg tijd genoeg hadden om de wagen af te werken...of zouden ze echt iets groots in petto hebben?

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 23 maart 2005 - 16:20:46
Ik ben toch enorm benieuwd naar de Schumacher-F2005 test.

Het kan toch eigenlijk niet, dat de wereldkampioen, NU PAS, de nieuwe wagen test?
Zeker niet nadat ze in Spa de titel al hadden en bijgevolg tijd genoeg hadden om de wagen af te werken...of zouden ze echt iets groots in petto hebben?
Tis te hopen, maar ik vrees ervoor, Barrichello gaat zich ook niet inhouden in zen eerste test hoor. Maar ze reden gisteren in mugello even snel als op 19 september. Ik weet uiteraard niet of ze toen alles gaven, maar misschien zijn ze nu echt even snel als de rest. Dat is althans te hopen. Brigestone zegt iets goeds gevonden te hebben, we zeullen zien...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 23 maart 2005 - 16:20:46
Ik ben toch enorm benieuwd naar de Schumacher-F2005 test.

Het kan toch eigenlijk niet, dat de wereldkampioen, NU PAS, de nieuwe wagen test?
Zeker niet nadat ze in Spa de titel al hadden en bijgevolg tijd genoeg hadden om de wagen af te werken...of zouden ze echt iets groots in petto hebben?

Gisteren is de motor ontploft na amper 500 KM gereden te hebben met die motor. Ik zie ze hem nog niet te snel inzetten denk ik.
Hij staat nog niet op punt en zeker na de uitspraak van brawn zet het dit nog meer kracht bij.
We zien wel.

bron. pitstop.tv

FerrariMan

#185
Citaat van: Mikacouli op 23 maart 2005 - 17:14:44
Citaat van: FerrariMan op 23 maart 2005 - 16:20:46
Ik ben toch enorm benieuwd naar de Schumacher-F2005 test.

Het kan toch eigenlijk niet, dat de wereldkampioen, NU PAS, de nieuwe wagen test?
Zeker niet nadat ze in Spa de titel al hadden en bijgevolg tijd genoeg hadden om de wagen af te werken...of zouden ze echt iets groots in petto hebben?

Gisteren is de motor ontploft na amper 500 KM gereden te hebben met die motor. Ik zie ze hem nog niet te snel inzetten denk ik.
Hij staat nog niet op punt en zeker na de uitspraak van brawn zet het dit nog meer kracht bij.
We zien wel.

bron. pitstop.tv
Fout. Op het einde van de test begon de motor een raar geluid te maken maar is niet ontploft.
Staat ook nergens geschreven bij je bron dat hij ontploft is, of zie jij zo slecht?

Mikacouli

Ik zie perfect

Citaatna 95 ronden zette Barrichello de Ferrari aan de kant op de omloop, vermoedelijk met een motorpanne. De Brazilaan had er toen zo'n 500 km. opzitten.

Of er nu rook uitkwam of niet, als dit in een race gebeurt is het gedaan.

Easy with your words!!

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 23 maart 2005 - 19:38:31
Ik zie perfect

Citaatna 95 ronden zette Barrichello de Ferrari aan de kant op de omloop, vermoedelijk met een motorpanne. De Brazilaan had er toen zo'n 500 km. opzitten.

Of er nu rook uitkwam of niet, als dit in een race gebeurt is het gedaan.

Easy with your words!!
Daar gaat het niet om, je zegt dat er een motor is ontploft, wat duidelijk niet waar is.
Je geeft er ook een bron bij, waarin duidelijk niet staat dat dit het geval was.

Dus je verzint zomaar een verhaaltje  ;)

FerrariMan

Ondertussen is de nieuwe wagen ook door Schumi getest en deze was ook sneller als Rubens gisteren.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 23 maart 2005 - 19:48:33
Citaat van: Mikacouli op 23 maart 2005 - 19:38:31
Ik zie perfect

Citaatna 95 ronden zette Barrichello de Ferrari aan de kant op de omloop, vermoedelijk met een motorpanne. De Brazilaan had er toen zo'n 500 km. opzitten.

Of er nu rook uitkwam of niet, als dit in een race gebeurt is het gedaan.

Easy with your words!!
Daar gaat het niet om, je zegt dat er een motor is ontploft, wat duidelijk niet waar is.
Je geeft er ook een bron bij, waarin duidelijk niet staat dat dit het geval was.

Dus je verzint zomaar een verhaaltje  ;)

Een ontplofte motor of een motorprobleem is voor mij allemaal hetzelfde. Is het om de waarheid niet onder ogen te moeten zien? ::) What a nice story

FerrariMan

Komaan kerel, niet zeveren. Als ik de waarheid niet onder ogen zou durven zien dan had ik al mijn vorige berichten hier ook niet gepost. Niet gelezen?...zoals gewoonlijk.

CitaatEen ontplofte motor of een motorprobleem is voor mij allemaal hetzelfde.
Tenzij het om McLaren draait zeker  ;D

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 23 maart 2005 - 20:18:38

CitaatEen ontplofte motor of een motorprobleem is voor mij allemaal hetzelfde.
Tenzij het om McLaren draait zeker  ;D


WTF maakt dit nu enig verschil uit?? Stil staan is stil staan=> verliezen... Voor welk team dan ook.Sleur er ineens ook McLaren in. Sebiet zijn ze nog de schuldige dat ze een derde wagen hebben als we ze er toch bijlsleuren.
Voor deze topic weer uit de hand loopt reageer ik niet meer op uw posts. Toch zinloos. ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 23 maart 2005 - 20:24:43
Citaat van: FerrariMan op 23 maart 2005 - 20:18:38

CitaatEen ontplofte motor of een motorprobleem is voor mij allemaal hetzelfde.
Tenzij het om McLaren draait zeker  ;D


WTF maakt dit nu enig verschil uit?? Stil staan is stil staan=> verliezen... Voor welk team dan ook.Sleur er ineens ook McLaren in. Sebiet zijn ze nog de schuldige dat ze een derde wagen hebben als we ze er toch bijlsleuren.
Voor deze topic weer uit de hand loopt reageer ik niet meer op uw posts. Toch zinloos. ::)
Dat lijkt me een zeer verstandige beslissing. Julie hebben trouwens beide wat gelijk, hij is niet ontploft, maar als je uitvalt val je uit. Je bent je puntjes kwijt hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#193
CitaatGisteren heeft Rubens Barrichello voor het eerst kennisgemaakt met de F2005. Die test liep evenwel slecht af. Na 95 ronden zette Barrichello de Ferrari aan de kant op de omloop, vermoedelijk met een motorpanne. De Brazilaan had er toen zo'n 500 km. opzitten. Waarschijnlijk had de pech te maken met een probleem met de koeling.
Bron: pitstoptv.belbone.be

;D

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 23 maart 2005 - 20:34:00

En Schumi 2002, ik heb toch nergens ontkend dat uitvallen niet gelijk staat aan punten kwijt zijn? Ofwel? Anders mag je me het laten zien.

On-topic nu dan maar.
Heb ik ook niet echt gezegd, ik volg alleen wel een beetje zijn denkpiste.
@ Mikacouli, zij zijn de schuldige aan het feit dat ze een derde wagen mogen inzetten. Als ze vorig jaar sneller hadden gegaan hadden ze het niet gemogen. Ze zijn de onschuldige schuldige zegmaar. Het is volkomen volgens de regels dat ze die inzitten. Het was mss niet de bedoeling van die regel, maar iedereen had bijna kunnen voorspellen dat dat ooit met een topteam zou gebeuren.

En nu, ook voor mij weer On-topic
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.