geheugenproblemen op PC

Gestart door JVA, 07 maart 2005 - 19:50:28

« vorige - volgende »

JVA

De laatste dagen krijg ik geregeld de volgende melding op mijn scherm:

Er is onvoldoende geheugen beschibaar. Sluit één of meerdere toepassingen om verder te gaan.


Hoe kan ik dat geheugen leegmaken? Ik doe niets anders dan vroeger ...

Ramses

Weer naar de vuile sites gesurft Jos :P

Mikacouli

Citaat van: Ramses op 07 maart 2005 - 19:52:31
Weer naar de vuile sites gesurft Jos :P

Oe wete gij dat dat een problem kan opleveren ;) :D

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 07 maart 2005 - 20:00:57
Citaat van: Ramses op 07 maart 2005 - 19:52:31
Weer naar de vuile sites gesurft Jos :P

Oe wete gij dat dat een problem kan opleveren ;) :D
die man heeft ervaring, dat zie je toch zo?!? Je hebt er zelf precies ook al last van gehad hé Mikacouli

On-topic:
Misschien is het tijd dat je je pc'tje eens formateert? Kan veel oplossen, dan zijn alle onzichtbare slechte dingen (lees spyware etc.) eraf, waardoor je terug veel meer teglijk kan doen. Kan zéér veel helpen!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:10:40
Citaat van: Mikacouli op 07 maart 2005 - 20:00:57
Citaat van: Ramses op 07 maart 2005 - 19:52:31
Weer naar de vuile sites gesurft Jos :P

Oe wete gij dat dat een problem kan opleveren ;) :D
die man heeft ervaring, dat zie je toch zo?!? Je hebt er zelf precies ook al last van gehad hé Mikacouli

On-topic:
Misschien is het tijd dat je je pc'tje eens formateert? Kan veel oplossen, dan zijn alle onzichtbare slechte dingen (lees spyware etc.) eraf, waardoor je terug veel meer teglijk kan doen. Kan zéér veel helpen!

Nee, toch niet. T'is de eerste keer dat ik ervan hoor ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 07 maart 2005 - 20:13:36
Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:10:40
Citaat van: Mikacouli op 07 maart 2005 - 20:00:57
Citaat van: Ramses op 07 maart 2005 - 19:52:31
Weer naar de vuile sites gesurft Jos :P

Oe wete gij dat dat een problem kan opleveren ;) :D
die man heeft ervaring, dat zie je toch zo?!? Je hebt er zelf precies ook al last van gehad hé Mikacouli

On-topic:
Misschien is het tijd dat je je pc'tje eens formateert? Kan veel oplossen, dan zijn alle onzichtbare slechte dingen (lees spyware etc.) eraf, waardoor je terug veel meer teglijk kan doen. Kan zéér veel helpen!

Nee, toch niet. T'is de eerste keer dat ik ervan hoor ;)
Natuurlijk, jij wist nog neit dat dat type site's bestond  ???
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:15:49
Citaat van: Mikacouli op 07 maart 2005 - 20:13:36
Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:10:40
Citaat van: Mikacouli op 07 maart 2005 - 20:00:57
Citaat van: Ramses op 07 maart 2005 - 19:52:31
Weer naar de vuile sites gesurft Jos :P

Oe wete gij dat dat een problem kan opleveren ;) :D
die man heeft ervaring, dat zie je toch zo?!? Je hebt er zelf precies ook al last van gehad hé Mikacouli

On-topic:
Misschien is het tijd dat je je pc'tje eens formateert? Kan veel oplossen, dan zijn alle onzichtbare slechte dingen (lees spyware etc.) eraf, waardoor je terug veel meer teglijk kan doen. Kan zéér veel helpen!

Nee, toch niet. T'is de eerste keer dat ik ervan hoor ;)
Natuurlijk, jij wist nog neit dat dat type site's bestond  ???

ja idd ;)

JVA

Even verduidelijken

Ik heb dat probleem alleen als ik in kladblok stukken tekst wil kopiëren.

Ik hoop dat er een andere oplossing is dan formatteren.
En nee, ik zit niet op vieze sites... tenzij je hier wil zeggen... :D :D

sledge

Ik zat net op een vuile site en kreeg een medling van een dialer  :-X
Of wacht, nee, ik ga niet naar vuile sites  :P
vergeet wat ik gezegd heb.  :D

Anyway, ik heb nu ddr geheugen, en ik wou vorige week een test doen met sdram geheugen. Ik haal er de ddr uit, en steek er de sdram terug in, maar dan start de pc niet meer op?
Iemand een oplossing




Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

McChouffe

Citaat van: JVA op 07 maart 2005 - 19:50:28
Hoe kan ik dat geheugen leegmaken? Ik doe niets anders dan vroeger ...

Memory management doet Windows zelf, daar heb je als gebruiker weinig aan te zeggen.
Probeer anders eens de anti-spyware van Microsoft: http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Citaat van: sledge op 07 maart 2005 - 21:18:12
Anyway, ik heb nu ddr geheugen, en ik wou vorige week een test doen met sdram geheugen. Ik haal er de ddr uit, en steek er de sdram terug in, maar dan start de pc niet meer op?
Iemand een oplossing

Is jouw moederbord compatibel met SDRAM? Of enkel met DDR SDRAM?
Waarschijnlijk staat de FSB (Front Side Bus) te hoog ingesteld. DDR SDRAM kan namelijk hogere kloksnelheden aan dan SDRAM. Verlaag dus je FSB in je BIOS. Als je je FSB verlaagt ga je ook je CPU onderklokken, want CPU snelheid wordt bepaald door FSB*Multiplier. Je zal dus je multiplier moeten verhogen om je CPU op dezelfde snelheid te krijgen. Bij sommige AMD's en quasi alle Pentium 4's is de multiplier gelocked.
Let wel op wat je doet, want als je gaat prutsen met deze instellingen kan je je systeem zwaar beschadigen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

razzle_dazzle

Citaat van: WebMachine

Is jouw moederbord compatibel met SDRAM? Of enkel met DDR SDRAM?
Waarschijnlijk staat de FSB (Front Side Bus) te hoog ingesteld. DDR SDRAM kan namelijk hogere kloksnelheden aan dan SDRAM. Verlaag dus je FSB in je BIOS. Als je je FSB verlaagt ga je ook je CPU onderklokken, want CPU snelheid wordt bepaald door FSB*Multiplier. Je zal dus je multiplier moeten verhogen om je CPU op dezelfde snelheid te krijgen. Bij sommige AMD's en quasi alle Pentium 4's is de multiplier gelocked.
Let wel op wat je doet, want als je gaat prutsen met deze instellingen kan je je systeem zwaar beschadigen.

:o :o Als het dat maar is  :o ;D