Rolls-Royce Phantom nóg langer

Gestart door Martin, 25 februari 2005 - 12:55:05

« vorige - volgende »

Martin

Tijdens de Autosalon van Parijs werd door Rolls-Royce nog glashard ontkent dat er een Phantom met verlengde wielbasis op stapel stond. Nu, zes maanden later op de Autosalon van Genève debuteert de 'Phantom-limousine'. De autofabrikant laat nu weten dat van het begin af aan een langere uitvoering stond gepland. Hij is liefst 25 cm langer dan de 5,83 meter van de normale Phantom.



Vooral in het Midden-Oosten en Azië is de vraag naar een langere Phantom groot, legt Rolls-Royce uit. Vandaar dat tijdens de ontwikkeling van de Phantom al direct rekening is gehouden met de limousine-variant. Het was voor Rolls-Royce een extra reden om de Phantom te vervaardigen rond een aluminium space frame. Het frame maakt het mogelijk om direct al verlengd te worden in plaats van later de carrosserie in tweeën zagen en er de nodige centimeters tussen te plaatsen.



De extra 25 centimeters komen geheel ten goede aan de achterpassagiers. Het voorportier heeft deze grootte als de die op een normale Phantom. Het deels elektrisch bedienbare achterportier is in breedte toegenomen. Het spreekt voor zich dat het dak eveneens afwijkt. Rolls-Royce kan de twee Phantom-varianten bumper aan bumper in de fabriek te Goodwood vervaardigen. De eerste exemplaren komen in de herfst van de band. De eerste orders kunnen in De Bilt reeds worden getekend. De prijs is op aanvraag.





Ruud

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een ordinaire pooierbak. Rolls-Royce onwaardig. Dat image komt wellicht doordat figuren als Nelly en 50 Cent tegenwoordig ook Rolls-Royce willen rijden... ::)

Roel

Citaat van: Ruud op 25 februari 2005 - 13:49:28
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een ordinaire pooierbak. Rolls-Royce onwaardig. Dat image komt wellicht doordat figuren als Nelly en 50 Cent tegenwoordig ook Rolls-Royce willen rijden... ::)

Ik snap je volledig. maar je zou het omgekeerd moeten zien. Rolls royce wordt gekozen door die flutrappers omdat het hun een sjieker imago zou moeten geven. En op zich is er helemaal niets pimperig aan deze fantastische wagen...

Hoewel ik idd ook voor een andere wagen zou kiezen in deze klase, maserati Quatroporte ofzo ;)
God save Mclaren

Martin

Citaat van: Ruud op 25 februari 2005 - 13:49:28
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een ordinaire pooierbak. Rolls-Royce onwaardig. Dat image komt wellicht doordat figuren als Nelly en 50 Cent tegenwoordig ook Rolls-Royce willen rijden... ::)

Rolls Royce heeft helemaal niets met rappers te maken.
Dit is gewoon pure klasse.

Ruud

Citaat van: Martin op 25 februari 2005 - 14:12:57
Citaat van: Ruud op 25 februari 2005 - 13:49:28
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een ordinaire pooierbak. Rolls-Royce onwaardig. Dat image komt wellicht doordat figuren als Nelly en 50 Cent tegenwoordig ook Rolls-Royce willen rijden... ::)

Rolls Royce heeft helemaal niets met rappers te maken.
Dit is gewoon pure klasse.


Stel, je hebt je leven lang keihard gewerkt, en uiteindelijk kun je jezelf een Rolls met chauffeur veroorloven. Je hebt een schitterende wagen, totdat... je een of andere omhooggevallen getto-crimineel met jouw droomauto ziet pronken. Ik zou niet meer zonder gêne met die auto kunnen rijden.

Eerst nog maar waarmaken natuurlijk ::)

Martin

Hoeveel niet getto criminelen zullen er in rondrijden????

Ruud

Martin, niet zo politiek correct. Kijk eens naar MTV zou ik zeggen ;)

Hetzelfde geldt trouwens ook voor sommige andere merken die een slecht imago hebben gekregen, bijvoorbeeld Mercedes. Want wees nu eerlijk: als je 60.000 euro te besteden hebt, koop je toch geen taxi?

Roel

Leuke discussie!

@ Ruud, volgens mij zou jij dan vooral blij zijn met je Rolls vanwege z'n unieke status, nu dat niet meer zo is volgens jouw verliest hij van z'n waarde.

tegenwoordig zie je veel allochtone jongeren in BMW's rondrijden, gisteren zelfs nog eentje in een Mercedes S gezien. begrijpe wie begrijpe kan, maar dat doet toch niets af aan de mooiheid en klasse van zo'n wagen?

Het moment dat je Rolls Royce en pooierwagen in een zin gebruikt zou ik eens een ritje gaan maken met zo'n bak(volgens mij moet dat ongelofelijk zijn) en wedden dat niemand je een pooier noemt, niemand aan de rappers van mtv denkt, het enige waar je last van zal hebben, zullen jaloerse blikken en plasjes kwijl naast de wagen zijn... en misschien een gat in je portomonee.
God save Mclaren

Tim C


Martin

Citaat van: Ruud op 25 februari 2005 - 14:42:59
Martin, niet zo politiek correct. Kijk eens naar MTV zou ik zeggen ;)

Hetzelfde geldt trouwens ook voor sommige andere merken die een slecht imago hebben gekregen, bijvoorbeeld Mercedes. Want wees nu eerlijk: als je 60.000 euro te besteden hebt, koop je toch geen taxi?

Ik en MTV?
Dacht het niet.

Ramses

Geef mij dan maar deze Maybach, die is wel nog exclusief:




JVA

Echt lelijke auto's. Baw, als ik hem moest krijgen ik verkocht hem direct.... ;D

Martin

Citaat van: JVA op 26 februari 2005 - 10:57:06
Echt lelijke auto's. Baw, als ik hem moest krijgen ik verkocht hem direct.... ;D

Deze wagens krijg je niet.
Je moet ze verdienen.
En over smaak valt niet te twisten.
Ik vindt ze mooi.
En als je achterin zit, je hebt immers een chauffeur, zie je de buitenkant niet.
Geniet van de luxe en de champagne.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 26 februari 2005 - 11:49:55
Citaat van: JVA op 26 februari 2005 - 10:57:06
Echt lelijke auto's. Baw, als ik hem moest krijgen ik verkocht hem direct.... ;D

Deze wagens krijg je niet.
Je moet ze verdienen.
En over smaak valt niet te twisten.
Ik vindt ze mooi.
En als je achterin zit, je hebt immers een chauffeur, zie je de buitenkant niet.
Geniet van de luxe en de champagne.

maar eens je genoeg gespaard hebt om er zo een te kopen kan je je geen chauffeur en champagne meer veroorloen denkek...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

MS Fan

Citaat van: Schumi 2002 op 27 februari 2005 - 17:32:36
Citaat van: Martin op 26 februari 2005 - 11:49:55
Citaat van: JVA op 26 februari 2005 - 10:57:06
Echt lelijke auto's. Baw, als ik hem moest krijgen ik verkocht hem direct.... ;D

Deze wagens krijg je niet.
Je moet ze verdienen.
En over smaak valt niet te twisten.
Ik vindt ze mooi.
En als je achterin zit, je hebt immers een chauffeur, zie je de buitenkant niet.
Geniet van de luxe en de champagne.

maar eens je genoeg gespaard hebt om er zo een te kopen kan je je geen chauffeur en champagne meer veroorloen denkek...

Op een of andere manier denk ik niet dat de eigenaars van zo'n wagens daar voor 'gespaard' hebben ;)
A sick mind is a true delight ...