Minardi

Gestart door sledge, 27 februari 2005 - 18:31:33

« vorige - volgende »

Juan

Dat Minardi niet tijdig klaargeraakt met haar nieuwe wagen ligt aan de late introducering van de nieuwe regels en onzekerheid omtrent Cosworth.
Volgens mij heeft Ferrari nogmaals getoont dat zij alleen aan zichzelf denken, zo ook met die testregel. Dat er nu nog steeds Ferrarifans zijn, dat snap ik niet...
Of Minardi nu met haar nieuwe of oude wagen rijdt, ze zullen de traagste zijn, ik snap dus niet dat Ferrari het niet toestaat, terwijl de overige teams dat wel doen?

Ik denk dat iederee die wil, een 3e wagen maginzetten, maar waarom zouden ze? Die 3e wagen kan toch geen punten scoren. Dus moest deze winnen, zal de tweede de 10 punten krijgen, (dacht ik)
Trouwens als alle andere teams doen wat Stoddart zegt, zal Ferrari 18 extra wagens moeten inzetten...
Juan

Ferrari 2010

Ferrari volgt alleen wat de regels zijn, ze zijn verandert en ze vinden dat minardi die moet volgen. Als Red-Bull en Jorden er geraken, waarom kan minardi dat dan niet? Red-Bull stond op een gegeven moment veel achter op de rest hoor. Het spel heeft daar helemaal lam gelegen. Minardi heeft niet eens moeite gedaan om de wagen aan te passen. Geen spikkeltje moeite, buiten de veiligheidsregels dan. Waarom er nog Ferrari fans zijn? Wij zijn geen fan omdat we al hun meningen volgen. Als je fan van een team bent, volg je hen in veel van hun uitspraken, lukt je dat niet, dan is dat toch geen erg? Ik durf er voor te wedden dat iedereen zo al wel dingen heeft willen tegenhouden dat de rest wel wilde. Betekent dat dan dat die persoon plots geen vrienden meer mag hebben????

Wat ferrari daarvan vindt is hun zaak, en ik ben er zeer zeker van dat niet heel ferrari tegen is. Je steunt je favoriete team altijd, in goede en kwade tijden. Zo gaat dazt nu helemaal.

Over die boycot: denken jullie nu echt dat het Paul gaat lukken om niemand te laten racen??? De teams hebben veel geld betaalt voor het vervoer naar daar, voor de voorbereidingen, voor het personeel. Dat laten ze niet zomaar rechts liggen omdat 1 persoon dat wilt hoor!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#32
Het enige wat ik zie is een Stoddart die nu ineens de hulp nodig heeft van het team dat hij de winter lang zwart maakte om te kunnen racen met illegale wagens.

Ferrari is in zijn gat gebeten en zal weigeren.

Stoddart zegt dat de andere teams hem zullen steunen door niet te racen, ik ben benieuwd.
Moesten ze het toch doen, dan staat Stoddart weer leuk voor aap.

En aan degene die zich hierboven afvraagt waarom er nu nog mensen voor Ferrari kunnen juichen?
Simpel, sommige mensen nemen de moeite om het langs beide kanten te bekijken.

Die testban was een directe aanval op Ferrari om ze via de politieke weg bij te benen op het circuit.
Ferrari is niet altijd even mooi bezig, maar toen bleek ook dat alle teams Ferrari een loer wouden draaien door zich samen te steken onder het motto besparingen.

Nu ga je zien dat geen enkel team zich achter Minardi zal steken want PS is een even grote leugenaar als Todt lijkt het me.

En dan nog, in de eerste plaats, Minardi moet zorgen voor een legale wagen.
De houding van Ferrari nu is niet juist, wel begrijpelijk. Maar de houding die Stoddart al enkele maanden heeft hangt me de keel uit.

Maar kom, iedereen kan toch zien dat Stoddart Ferrari de hele winter uit haar tent heeft gelokt met beschuldigingen?
En nu ze ineens steun nodig hebben van Ferrari moeten die zomaar helpen? En nu gaat hij een beetje arrogant lopen schreeuwen dat ze met alle teams de race gaan boycotten? Onmogelijk. Tijdens de winterpauze was hij de grote man, de held van het volk ging Ferrari beschuldigen van alles wat te grijpen lag.

Ik bedoel maar, jij gaat toch ook geen collega dag in dag uit verwijten, ruzie zoeken over een goede verhouding met de baas en dit en dat, en hem daarna om hulp vragen?

Voor de anti-Ferrari is dit iets om heel gemakkelijk te misbruiken, maar bekijk het maar eens langs beide zijden. (Mikacouli hoeft dat niet te doen trouwens ;))

FerrariMan

Citaat van: Juan op 02 maart 2005 - 19:04:42
Volgens mij heeft Ferrari nogmaals getoont dat zij alleen aan zichzelf denken, zo ook met die testregel. Dat er nu nog steeds Ferrarifans zijn, dat snap ik niet...
Simpel, niet alle fans zijn zo narrow-minded om te denken dat het volledige Ferrari personeel/piloten hier inspraak op heeft.

Ruud

#34
Citaat van: Schumi 2002 op 02 maart 2005 - 19:17:47
Ferrari volgt alleen wat de regels zijn, ze zijn verandert en ze vinden dat minardi die moet volgen. Als Red-Bull en Jorden er geraken, waarom kan minardi dat dan niet? Red-Bull stond op een gegeven moment veel achter op de rest hoor. Het spel heeft daar helemaal lam gelegen. Minardi heeft niet eens moeite gedaan om de wagen aan te passen. Geen spikkeltje moeite, buiten de veiligheidsregels dan.

Over die boycot: denken jullie nu echt dat het Paul gaat lukken om niemand te laten racen??? De teams hebben veel geld betaalt voor het vervoer naar daar, voor de voorbereidingen, voor het personeel. Dat laten ze niet zomaar rechts liggen omdat 1 persoon dat wilt hoor!

Ik verdenk ze er ook van. Minardi slaagt er als enige team niet in om zelfs een reglementaire wagen op de grid te zetten, wat eerder komt door structureel mismanagement dan door 'overmacht'. Wat Stoddart doet is steeds weer een slachtofferrol aanwenden om zijn gelijk te behalen.

Daarnaast is het heel goedkoop om een bom onder de sport te leggen door via de rechter de reglementen illegaal proberen te laten verklaren. Dat zegt wel wat over die man.

Wat betreft de boycot: nog geen enkel team heeft aangegeven daar aan mee te zullen doen of steun betuigd, toch blijft Stoddart dat volhouden. De man is lichtelijk naïef, want de andere teams zouden daarmee hun eigen glazen ingooien tegenover sponsors, publiek en de geloofwaardigheid van Formule 1 in het algemeen. Wil hij Todt overtuigen zal hij toch met betere argumenten moeten komen dan een boycot wat er nooit zal komen.

Het wordt tijd dat die man zich eens bezig gaat houden met een gezond team op te bouwen en stopt met politiek bedrijven. Cadeautjes worden er niet weggegeven in Formule 1, ook voor Minardi niet.

Eric

Effe jullie kleppen afdoen, dan zien jullie het beter...

Het is de fout niet van FERRARI en ook niet van MINARDI, de fout ligt bij de FIA.
De FIA is nogal laat geweest met al hun nieuwe regels, voor Minardi was het onmogelijk om in zo een kleine tijd een nieuwe wagen te toveren, vanwege hun budget.

Ferrari neemt in zekere zin de juiste beslissing want...mijnheer Max Mosley wou zijn handen wassen in de onschuld...en gaf het dan maar aan de teams, terwijl de FIA deze beslissing moest nemen.

Weer een fraaie zet van de FIA.

dj Peter

Citaat van: Juan op 02 maart 2005 - 19:04:42
... Dat er nu nog steeds Ferrarifans zijn, dat snap ik niet...
denk je dat een echte fan zich zo rap laat vangen ?  ;D ;D Eéns fan, altijd fan en ik denk dat dat voor alle teams geldt.

DerMika

Citaat van: Eric op 02 maart 2005 - 21:39:19
Effe jullie kleppen afdoen, dan zien jullie het beter...

Het is de fout niet van FERRARI en ook niet van MINARDI, de fout ligt bij de FIA.
De FIA is nogal laat geweest met al hun nieuwe regels, voor Minardi was het onmogelijk om in zo een kleine tijd een nieuwe wagen te toveren, vanwege hun budget.

Ferrari neemt in zekere zin de juiste beslissing want...mijnheer Max Mosley wou zijn handen wassen in de onschuld...en gaf het dan maar aan de teams, terwijl de FIA deze beslissing moest nemen.

Weer een fraaie zet van de FIA.
De FIA wil gewoon de teams verdelen. Verdeel en heers, in de hoop dat er zoveel onenigheid komt bij de GPWC teams dat de bedreiging ervan minder groot wordt...
The Dude abides

The Lion

Zo een vaart zal het niet lopen. Stoddart heeft al laten weten dat hij het feestje van 10 jaar Melbourne niet wil bederven door een boycot. (Alsof de andere acht daarop in willen gaan!) Hij wil de Minardi's sowieso laten racen maar dan "under protest" en als dat niet mag van de FIA dan maakt hij de zaak aanhangig bij de Victorian Supreme Court waarvoor hij "some pretty solid legal advice" heeft ingewonnen. Het zal wel op een sisser aflopen.
Hoewel, Stoddart heeft gezegd dat Ferrari de F1 teveel domineert (hoe komt ie daarbij! ;)), dat dat niet goed is voor de sport (nou vraag ik je! ;)) plus dat de nieuwe reglementen op het lijf, euh... chassis van Ferrari geschreven zijn (beetje onder de gordel) en dat Ferrari de testban heeft tegengehouden (wat waar is). Vier speldeprikken, in acht genomen van welk team ze komen, die Ferrari niet zo maar over zijn kant kan laten gaan, uiteraard...
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Martin

Ik hoop en denk dat er zondag 20 wagens aan de start komen.
Inclusief het Minardi team.
Het zal zo'n vaart niet lopen.

De regels van de FIA kwamen echt te laat voor de underdog van de F1.
En moeten ze nu maar eens inzien.

IVY440

Blijkbaar is Minardi met de onreglementaire wagen toch door de technische controle geraakt, maw de FIA gaat ermee akkoord. Dus staat Ferrari alleen, maar nu blijkt ook Red Bull niet meer akkoord te gaan. De overeenkomst met de andere teams blijkt van september te zijn, toen het nog Jaguar en Jordan was. Ik vrees bijna het ergste voor Stoddart.  ::)

Vulture

Red Bull zou graag de motoren hebben van Ferrari nu Sauber ze niet meer nodig heeft.
Waarschijnlijk is Minardi met zijn 'oude' bolide door de technische keuring geraakt, dus we kunnen stellen dat de FIA het toelaat.
Naar mijn mening Ferrari blokkeert Minardi omwille van Stoddart, hij was de persoon die de GPWC in gang heeft gezet.
Close The World, Open The Next..

IVY440

Maar Ferrari heeft zo lang meegedaan met de GPWC  ::)

Ik weet niet wat Ferrari van plan is, maar zoals Martin al enkele keren gezegd heeft: Het zal wel op een sisser aflopen.
Stel dat er een boycot komt, dan telt de GP (de overwinning van Ferrari) niet, want de FIA keurt de Minardi en dus de boycot dan goed. Dus komt het neer op geen GP dit weekend  :'(

Vulture

De GP zal wel doorgaan met Minardi erbij.
Ze kunnen het niet maken dat Stoddart in ZIJN Australië niet mag deelnemen. The show most go on en het geld moet rollen.
Ik vind ook dat Minardi zich moet houden aan de reglementen, maar ik kan er wel inkomen dat ze met hun budget op een paar maanden tijd geen nieuwe wagen kunnen bouwen, alhoewel...naar het schijnt is er een paar uren geleden een presentatie geweest van hun nieuwe wagen?
Close The World, Open The Next..

IVY440

Ik heb ergens gelezen dat ze wel een aeropack hadden conform de nieuwe reglementen maar dat het nog niet getest was. Sinds wanneer testen ze bij Minardi?  ;D