De GP van Australië!

Gestart door Tim C, 25 februari 2005 - 11:59:13

« vorige - volgende »

Jasper

#255
Ik had hier zondag al aan gedacht, maar ik was toen met andere dingen bezig om te posten. ;) En toen ik het gisteren wel postte, had ik nog niet gezien dat Todt dit al gezegd had.

Maar op die manier heeft Schumi wel voordeel, want hij heeft nu een motor die nog geen hele race heeft gereden, en de anderen wel.

Ferrari 2010

Ik denk dat ze het ook vooral doen om beide piloten gelijk te stellen. Omdat de motor van de F2004M niet dezelfde is als de F2005 zou het anders een beetje onfair zijn voor een van de 2, aangezien de enen dan eerder een nieuwe wagen zou krijgen dan de andere (uitgezonderd wanneer schumi nogmaals zou vervangen of wanneer barrichello ook eens zou moeten vervangen uiteraard)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Jasper op 10 maart 2005 - 17:11:36
Ik had hier zondag al aan gedacht, maar ik was toen met andere dingen bezig om te posten. ;) En toen ik het gisteren wel postte, had ik nog niet gezien dat Todt dit al gezegd had.

Maar op die manier heeft Schumi wel voordeel, want hij heeft nu een motor die nog geen hele race heeft gereden, en de anderen wel.

Inderdaad. Nog een reden waarom hij beter kon opgeven in plaats van te willen geduwd worden, zelfs al dacht hij al aan de combinatie van Sepang en Bahrein.

mike

Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:25:15
Ik denk dat ze het ook vooral doen om beide piloten gelijk te stellen. Omdat de motor van de F2004M niet dezelfde is als de F2005 zou het anders een beetje onfair zijn voor een van de 2, aangezien de enen dan eerder een nieuwe wagen zou krijgen dan de andere (uitgezonderd wanneer schumi nogmaals zou vervangen of wanneer barrichello ook eens zou moeten vervangen uiteraard)

Ik vraag me overigens af wat ze met de F2004M gedaan hebben in het motordepartement. Want de originele F2004 motor was per definitie totaal niet ontwikkeld om 2 races (en al zeker niet twee motorvretende races) mee te gaan. Gewoon even het maximum toerental met x procent reduceren levert wel wat op, maar lijkt me toch niet echt een garantie dat het geheel het voldoende lang uithoudt.

Ferrari 2010

Citaat van: mike op 10 maart 2005 - 18:39:20
Citaat van: Jasper op 10 maart 2005 - 17:11:36
Ik had hier zondag al aan gedacht, maar ik was toen met andere dingen bezig om te posten. ;) En toen ik het gisteren wel postte, had ik nog niet gezien dat Todt dit al gezegd had.

Maar op die manier heeft Schumi wel voordeel, want hij heeft nu een motor die nog geen hele race heeft gereden, en de anderen wel.


Inderdaad. Nog een reden waarom hij beter kon opgeven in plaats van te willen geduwd worden, zelfs al dacht hij al aan de combinatie van Sepang en Bahrein.
misschien zijn ze aan het besparen bij farrari, en lagen de sleepkosten te hoog?  ;D
Nee, ik denk gewoon dat ze dan nog voor hun vertrek een grondige inspectie wilden doen, zodat eventuele onderdelen die over zouden moeten komen er zo snel mogelijk zouden zijn voor in Sepang geen problemen meer te hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: mike op 10 maart 2005 - 18:43:15
Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:25:15
Ik denk dat ze het ook vooral doen om beide piloten gelijk te stellen. Omdat de motor van de F2004M niet dezelfde is als de F2005 zou het anders een beetje onfair zijn voor een van de 2, aangezien de enen dan eerder een nieuwe wagen zou krijgen dan de andere (uitgezonderd wanneer schumi nogmaals zou vervangen of wanneer barrichello ook eens zou moeten vervangen uiteraard)

Ik vraag me overigens af wat ze met de F2004M gedaan hebben in het motordepartement. Want de originele F2004 motor was per definitie totaal niet ontwikkeld om 2 races (en al zeker niet twee motorvretende races) mee te gaan. Gewoon even het maximum toerental met x procent reduceren levert wel wat op, maar lijkt me toch niet echt een garantie dat het geheel het voldoende lang uithoudt.

verleden jaar werd al gespeculeerd dat de motor van Ferrari meer dan 1500 km zou aankunnen, het is dus niet veel aanpassen om dit echt top te maken denk ik  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ruud

Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:45:19
Citaat van: mike op 10 maart 2005 - 18:43:15
Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:25:15
Ik denk dat ze het ook vooral doen om beide piloten gelijk te stellen. Omdat de motor van de F2004M niet dezelfde is als de F2005 zou het anders een beetje onfair zijn voor een van de 2, aangezien de enen dan eerder een nieuwe wagen zou krijgen dan de andere (uitgezonderd wanneer schumi nogmaals zou vervangen of wanneer barrichello ook eens zou moeten vervangen uiteraard)

Ik vraag me overigens af wat ze met de F2004M gedaan hebben in het motordepartement. Want de originele F2004 motor was per definitie totaal niet ontwikkeld om 2 races (en al zeker niet twee motorvretende races) mee te gaan. Gewoon even het maximum toerental met x procent reduceren levert wel wat op, maar lijkt me toch niet echt een garantie dat het geheel het voldoende lang uithoudt.

verleden jaar werd al gespeculeerd dat de motor van Ferrari meer dan 1500 km zou aankunnen, het is dus niet veel aanpassen om dit echt top te maken denk ik ;)

Ik wil hier niet nodeloos olie op het vuur gooien, maar ik vind het heel interessant wat je hier zegt...

Kun je er een bron van vinden? ;)

mike

Citaat van: Ruud op 10 maart 2005 - 21:12:32
Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:45:19
Citaat van: mike op 10 maart 2005 - 18:43:15
Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:25:15
Ik denk dat ze het ook vooral doen om beide piloten gelijk te stellen. Omdat de motor van de F2004M niet dezelfde is als de F2005 zou het anders een beetje onfair zijn voor een van de 2, aangezien de enen dan eerder een nieuwe wagen zou krijgen dan de andere (uitgezonderd wanneer schumi nogmaals zou vervangen of wanneer barrichello ook eens zou moeten vervangen uiteraard)

Ik vraag me overigens af wat ze met de F2004M gedaan hebben in het motordepartement. Want de originele F2004 motor was per definitie totaal niet ontwikkeld om 2 races (en al zeker niet twee motorvretende races) mee te gaan. Gewoon even het maximum toerental met x procent reduceren levert wel wat op, maar lijkt me toch niet echt een garantie dat het geheel het voldoende lang uithoudt.

verleden jaar werd al gespeculeerd dat de motor van Ferrari meer dan 1500 km zou aankunnen, het is dus niet veel aanpassen om dit echt top te maken denk ik ;)

Ik wil hier niet nodeloos olie op het vuur gooien, maar ik vind het heel interessant wat je hier zegt...

Kun je er een bron van vinden? ;)

Dat is toch geen olie op vuur... ???

Die bron zou ik ook wel willen kennen. Want als Ferrari dit echt gedaan heeft, dan betekent dat dat ze in 2004 eigenlijk nog een veel groter overwicht hadden kunnen hebben dan ze nu al hadden. Stel je voor: ze eindigen in elke race 1-2 met de 3e op een volle ronde.... (van olie op vuur gesproken... ;))

Bart VD

Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:25:15
Ik denk dat ze het ook vooral doen om beide piloten gelijk te stellen. Omdat de motor van de F2004M niet dezelfde is als de F2005 zou het anders een beetje onfair zijn voor een van de 2, aangezien de enen dan eerder een nieuwe wagen zou krijgen dan de andere (uitgezonderd wanneer schumi nogmaals zou vervangen of wanneer barrichello ook eens zou moeten vervangen uiteraard)

Ferrari staat er immers om bekend dat ze beide piloten graag gelijk behandelen.
This space for rent

Ferrari 2010

Citaat van: mike op 10 maart 2005 - 21:20:25
Citaat van: Ruud op 10 maart 2005 - 21:12:32
Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:45:19
Citaat van: mike op 10 maart 2005 - 18:43:15
Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:25:15
Ik denk dat ze het ook vooral doen om beide piloten gelijk te stellen. Omdat de motor van de F2004M niet dezelfde is als de F2005 zou het anders een beetje onfair zijn voor een van de 2, aangezien de enen dan eerder een nieuwe wagen zou krijgen dan de andere (uitgezonderd wanneer schumi nogmaals zou vervangen of wanneer barrichello ook eens zou moeten vervangen uiteraard)

Ik vraag me overigens af wat ze met de F2004M gedaan hebben in het motordepartement. Want de originele F2004 motor was per definitie totaal niet ontwikkeld om 2 races (en al zeker niet twee motorvretende races) mee te gaan. Gewoon even het maximum toerental met x procent reduceren levert wel wat op, maar lijkt me toch niet echt een garantie dat het geheel het voldoende lang uithoudt.

verleden jaar werd al gespeculeerd dat de motor van Ferrari meer dan 1500 km zou aankunnen, het is dus niet veel aanpassen om dit echt top te maken denk ik ;)

Ik wil hier niet nodeloos olie op het vuur gooien, maar ik vind het heel interessant wat je hier zegt...

Kun je er een bron van vinden? ;)

Dat is toch geen olie op vuur... ???

Die bron zou ik ook wel willen kennen. Want als Ferrari dit echt gedaan heeft, dan betekent dat dat ze in 2004 eigenlijk nog een veel groter overwicht hadden kunnen hebben dan ze nu al hadden. Stel je voor: ze eindigen in elke race 1-2 met de 3e op een volle ronde.... (van olie op vuur gesproken... ;))


Kzou het niet weten vanwaar ik het heb gehaald. Het is ooit eens op een of ander forum gezegd. Misschien het deze wel? Ik weet niet of het waar is, heb er zelf trouwens ook nooit een echt bewijs van gehad. Het is dus maar vaan horen zeggen (of zien staan op een forum in dit geval).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Bart VD op 11 maart 2005 - 07:51:41
Citaat van: Schumi 2002 op 10 maart 2005 - 18:25:15
Ik denk dat ze het ook vooral doen om beide piloten gelijk te stellen. Omdat de motor van de F2004M niet dezelfde is als de F2005 zou het anders een beetje onfair zijn voor een van de 2, aangezien de enen dan eerder een nieuwe wagen zou krijgen dan de andere (uitgezonderd wanneer schumi nogmaals zou vervangen of wanneer barrichello ook eens zou moeten vervangen uiteraard)

Ferrari staat er immers om bekend dat ze beide piloten graag gelijk behandelen.
Ze doen het misschien graag, maar daar komt niet vaak iets van terecht vind ik. Oostenrijk een paar jaar geleden, was niet echt gelijk. Als ik me niet vergis hebben ze een paar jaar gelden Schumi ook eerder de nieuwe wagen gegeven dan Rubens. (Of ze hebben het van plan geweest, weet ik niet juist meer)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper


Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 11 maart 2005 - 20:22:31
http://vandale.be/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=sarcasme, maar omdat ik deze omschrijving van sarcasme eigenlijk niet echt juist vind, ook http://vandale.be/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ironie. ;) ::)
twifelde een beetje of het sarcastisch bedoeld van hem was. Als ik iets sarcastisch bedoel zet ik er meestal  ;D of  :-\ achter.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

#268
Met een smiley is het niet meer droog he. En Bart VD is echt een radicale Ferrari-fan... ;)

DerMika

Shumi2002, soms moet je eens proberen tussen de regels lezen. Geen smiley aanwezig maar tussen de regels zou je een ";)" moeten kunnen ontdekken.
The Dude abides