De GP van Australië!

Gestart door Tim C, 25 februari 2005 - 11:59:13

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Ik ben het volledig met Luc eens. Ok, het vorige systeem was saai, maar dat kwam niet door Ferrari, die hadden hun huiswerk op voorhand gemaakt, de rest begon er pas deftig aan toen de mles al begonnen was. Laat de beste winnen, zo hoort het toch in een sport?!? Ik verwacht dat het ego van de Jordankes en Minardikes te hoog gaat zitten om schumi in de bocht voorbij te laten. Er mag dan wel spanning zijn, maar het is niet zoals het hoort, laat de beste winnen!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Dit is de startgrid wel, tenzij de rollen vandaag omkeren en de regen met bakken uit de hemel valt tijdens het rondje van Fisichella terwijl schumacher een compleet droge baan heeft.

Dan valt alles nog in te halen, maar 28 seconden achter, 14 seconden achter, 12 seconden achter. Zelfs twee seconden achter, hoe ga je dat inhalen?

Is deze illusie nu echt wat je wil? Dat kan toch niet zijn? Deze nepspanning...

Sept

Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 13:57:17
Dit is de startgrid niet he ::) We hebben nog een tweede kwalificatie, voor hetzelfde geld schuift Fisichella van de baan en is hij 5-6 seconden trager.

Spanning, kunstmatig of niet, het is er wel en in plaats van constant negatieve kritiek te geven, kijk ook is naar het goede eraan.

Fisichella heeft een voorsprong van bijna 2 seconden op Trulli en 3,5 op Webber.. Die rijdt morgenvroeg gewoon z'n rondje op safe en die heeft de pole vast. Renault is zowat de best startende auto van de grid en zal als een speer vertrekken..
Leg me nu de spanning daarvan eens uit..
En nogmaals, door dhet feit dat er maar 1 bandenset mag gebruikt worden + het feit dat de motor 2 weekends moeten meegaan zie ik de toppers niet al teveel risico's nemen tijdens deze race.. Spanning?
1991 - 2004 = 7

mike

#138
Citaat van: SaffierFM op 05 maart 2005 - 13:57:54
Citaat van: Sept op 05 maart 2005 - 13:43:07
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 13:19:20
http://www.formula1.com/race/tvimages/732/4005.html

Hier wordt ook constant gezaagd ze... Het oude systeem, Ferrari domineert elke sessie met 5 seconden meer per ronde. Uiteindelijk zetten ze het hele veld bijna op meer dan een ronde... "oh nee, ze moeten der wat aan doen, is niet goed, is geen sport meer".
Nu hebben we eindelijk terug spanning, "oh nee, sportonwaardig, ze moeten terug naar het oude systeem".  ::)

In plaats van constant te klagen, geniet van de spanning. Het is nu zo...

Denk je nu echt dat er morgen veel spanning te zien zal zijn? Fisichella loopt meteen seconden uit op de rest en of die ooit nog in te halen valt.. De winnaar is dus al bekend. En voor de rest denk ik niet dat de rest zoveel risico's gaat nemen zodat de motor serieus gaat afzien, want vergeet niet, volgende GP rijden ze met dezelfde motor.. Dus hoe meer die morgen afziet, hoe meer kans op een kapotte motor volgende GP..
We zullen morgen zien wat het geeft..
Vergeet niet dat bandenwissels vanaf nu verboden zijn. Dat kan ook voor verrassingen zorgen.

Er gaan er inderdaad zijn die hun rubber te fel verslijten en daardoor op het eind een stuk terugvallen. Totdat ze allemaal geleerd hebben om voorzichtig te rijden en vooral geen risico te nemen. Is het dat wat we willen in de F-EEN?

Zoals Luc al uitlegde kunnen we (ondermeer) door die bandenregel fantastische inhaalraces door een topper die een pechje heeft gehad wel vergeten.  Wat voor zin heeft het om 40 ronden lang op het scherp van de snee te rijden, op te klimmen van plaats 20 naar plaats 4, om dan naast de baan te belanden met een klapband de niet preventief vervangen mocht worden, resp. om de week nadien in eerste ronde je overbelaste motor op te blazen?


Scuderia Ferrari

De tieten van diie gozer links zijn goed te zien :-\

razzle_dazzle

Tja een verrassend begin is het wel, enerzijds goed: we gaan een race krijgen met veel spektakel (kunstmatig) en zo kunnen de rijders van de mindere teams zich eens tonen maar anderzijds...alles wat Luc,... al hebben gezegd

Doefie

Wacht eerst tot morgen voor er al meteen gezaagd en gejankt wordt... wint Schumacher of Räikkönen hoor je hier niets meer. Als er is iemand anders eindelijk het succes heeft waar die al jààren op wacht en zich er bijna dood voor werkt om te winnen, die het echt verdient, wordt meteen de grond ingeboort.

So what dan wint Fisichella? Er zijn nog 18 races die de rest kan winnen he. Zoals al gezegd, wees gewoon blij dat diegene in een mindere wagen eens vooraan staan en de beste in de middenmoot ... in plaats van constant te janken.

Vulture

Idd Doefie, de minderen staan (naar alle waarschijnlijkheid) vooraan op de grid, mooi om te ziien, maar...tegen de natuur van de sport. Autosport = Snelsten staan vooraan.
Ze proberen er nu zo'n draai aan te geven dat de startopstelling van elke race telkens anders wordt. Persoonlijk denk ik dat het niet zo heel veel uithaalt, na een paar ronden rijden de snelsten toch terug vooraan (na een paar 'spannende' inhaalronden door het inhalen van de mindere teams/rijders).
Ach ja, we zullen over een goede 12-tal uur wel zien  ;)
Close The World, Open The Next..

Eric

Wat te denken van de on board camerabeelden?  :-\

Wie zijn idee was dat zeg om daar het onderste van een bokaal in te stekken... :o

mike

Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 14:42:13
Wacht eerst tot morgen voor er al meteen gezaagd en gejankt wordt... wint Schumacher of Räikkönen hoor je hier niets meer. Als er is iemand anders eindelijk het succes heeft waar die al jààren op wacht en zich er bijna dood voor werkt om te winnen, die het echt verdient, wordt meteen de grond ingeboort.

So what dan wint Fisichella? Er zijn nog 18 races die de rest kan winnen he. Zoals al gezegd, wees gewoon blij dat diegene in een mindere wagen eens vooraan staan en de beste in de middenmoot ... in plaats van constant te janken.

Er wordt niet geklaagd dat de mindere wagens vooraan staan. Er wordt geklaagd dat het hele veld door elkaar ligt en dat de reglementen het erg moeilijk maken daar iets aan te doen tijdens de rest van de kwaliefs en de race puur omwille van toeval.

Als (enkel als voorbeeld, want hij is lang niet alleen) Luc en de fans van de rooien aan dezelfde kant staan, mag je er donder op zeggen dat het om een fundamenteel probleem gaat dat de F1 als geheel bedreigt. Voor een ware fan van de F1, nee, ik bedoel de F-EEN en niet het amusement dat tegenwoordig onder het F1 label verkocht wordt, is een dag zoals vandaag het beste bewijs dat het helemaal de verkeerde kant op gaat. Die 1 hoort voor top-autosport te staan, waar gestreden wordt op het scherp van de snee.

mike

Hoe zit het eigenlijk met Massa? Die heeft geen tijd neergezet, dus hoe wordt zijn plaats op de grid bepaald na de 2e kwalieficatie?

KVDracer


Achja, tis zoals MS het ook zegt, hij heeft voorgaande hjaren al enkele malen geluk gehad met het weer en nu heeft het weer in Ferrari en McLaren hun nadeel gespeeld. Ik ben wel blij voor Fisichella, want die jongen verdient het echt om nu eens een  heel seizoen mee te doen voor de overwinningen. Hij is een echte  toprijder, net zoals Heidfeld, enkel dat Heidfeld minder ervaring heeft met topteams. Zolang we vandenacvht maar een spannende race krijgen en niet zoals vorig jaar dat ik na een halfuur al terug in slaap lag.

Luc

De Schumacher halen met moeite een vijftiende plaats op de grid, Räikkönën Barichello en Montoya halen misschien nog een vijfde plaats.
Trulli en Fisichella houden in principe hun eerste startrij want in de stabiel droge twee kwalificatie rijdt Klien echt geen vier of vijf seconden sneller dan de Toyota of de Renault.

Mits een beetje geluk (en dat is in iedere sport zo, maar dat dwing je vaak zelfs af, ook in het tennis waar je het vlaagje wind snel weet te counteren....) halen R, JP of K die Jordanmidlandredbull's in in de start en krijgen we nog een race tussen hen en Fisitrulli.

Schumacher gaat echter een halve race lang proberen in de top tien te geraken. Want zonder bandenwissel (voerde men trouwens de bandenwissels verleden jaar niet in in de F3000 om de sport spannender te maken? Heu?) gaat hij heel voorzichtig moeten zijn om geen flatspots op te lopen, om geen schade op te lopen...

Ik snap echt niet hoe racefans hoera kunnen roepen bij dit gedrocht van een kwalificatie.
En ok, geef het het voordeel van de twijfel....maar vanaf race één zitten we met een loterij om te bepalen wie waar start...en dat kan de bedoeling echt niet zijn.

mijn gedacht op www.eze.be

Ruud

#148
Ik heb de kwalificatie gemist. En als ik jullie commentaren lees, weet ik weer precies dat ik daarvoor een hele goede reden had: slapen :-*

Het hele systeem lijkt erop gebaseerd om mensen als Paul Stoddart ook een kans te gunnen. Als je door een falend systeem de slechtste op de plaats van de beste ziet staan en elke prestatie aan discussie onderhevig is, wat is winnen dan nog waard?

The Lion

Wat ben ik blij dat ik geen "'echte racefan" ben, want wat kunnen die klagen en zagen, zeg! Het seizoen is een kwalificatie-uur oud en er deugt al niets van, als je ze moet geloven.
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)