Wat met de motorregel op de 19 e race?

Gestart door 248F1, 28 februari 2005 - 17:33:56

« vorige - volgende »

248F1

Juw,

Ik vraag mij af wat er gebeurt op de laatste race, de 19e. Aangezien de motoren 2 weekends moeten meegaan, zal de laatste motor maar 1 weekend meegaan. Ik vraag me af of de FIA er iets op voorzien heeft, zo niet zullen de toerentallen die laatste GP wel hoog in de lucht schieten. Of houdt de FIA er rekening mee dat waarschijnlijk bij elke auto wel eens een motor zou opblazen tussen 2 weekends door, dan zou het wel kunnen kloppen, maar daar zullen ze wel geen rekening meehouden. Voor mij blijft het een groot vraagteken.

                                                              Juw

Juan Pablo

juw  ::)

je hebt daar wel een punt, ik denk gewoon dat de FIA het gewoon z'n gangentje laat gaan.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

daan

ik denk het ook, lekker zn gang laten gaan

Bruno

En als er nu eens een paar motoren van dezelfde piloot stuk gaan? Dan komt de rekening ook niet uit.  :P

Ik denk dat we ons daar geen zorgen over moeten maken hoor. 

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

JVA

Citaat van: Jef2005 op 28 februari 2005 - 17:33:56
Juw,

Ik vraag mij af wat er gebeurt op de laatste race, de 19e. Aangezien de motoren 2 weekends moeten meegaan, zal de laatste motor maar 1 weekend meegaan. Ik vraag me af of de FIA er iets op voorzien heeft, zo niet zullen de toerentallen die laatste GP wel hoog in de lucht schieten. Of houdt de FIA er rekening mee dat waarschijnlijk bij elke auto wel eens een motor zou opblazen tussen 2 weekends door, dan zou het wel kunnen kloppen, maar daar zullen ze wel geen rekening meehouden. Voor mij blijft het een groot vraagteken.

                                                              Juw

De motor MOET geen twee raceweekends meegaan. De coureurs kunnen hem wisselen, maar dan krijgen ze wel een straf opgelegd. Het is dus niet zo dat de coureur elke oneven race met een nieuwe motor moet (of gaat) beginnen. De kans is groot dat er de tweede race ook al nieuwe motoren nodig zullen zijn.

BTW: Welkom op dit leuke forum!!

Vulture

Al deze nieuwe regels zullen enkel maar verwarring zaaien in de loop van het seizoen.
De motorenregel + straf.
De nieuwe bandenregel: wanneer mag er gewisseld worden? Wanneer is het te gevaarlijk om op de oude band voort te rijden, wie beslist dat het te gevaarlijk is om erop voort te rijden enz...
Het doet de F1 echt geen goed  :(
Close The World, Open The Next..