Weet je weetje

Gestart door Martin, 12 februari 2005 - 01:23:39

« vorige - volgende »

Martin

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: MartinDit is geen autosportvraag.
We zijn met boten bezig.

Welke ex F1 rijder verongelukte dodelijk bij een off shore bootrace?

Didier Pironi, 23 augustus 1987, Freshwater, Wight, Engeland (voor de volledigheid  :wink: )

Bingo, goed.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin
Citaat van: DoefieF1
Citaat van: MartinDit is geen autosportvraag.
We zijn met boten bezig.

Welke ex F1 rijder verongelukte dodelijk bij een off shore bootrace?

Didier Pironi, 23 augustus 1987, Freshwater, Wight, Engeland (voor de volledigheid  :wink: )

Bingo, goed.

Hoe kan je dan nog verongelukken?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: DoefieF1Naam van de koning van Sparta die tijdens de verdediging van Thermopylai sneuvelde in 478vc ?
Kvind terug dat Leonidas en 300 Spartanen sneuvelden, dus ik gok op Leonidas
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2002
Citaat van: DoefieF1Naam van de koning van Sparta die tijdens de verdediging van Thermopylai sneuvelde in 478vc ?
Kvind terug dat Leonidas en 300 Spartanen sneuvelden, dus ik gok op Leonidas

Klopt, Leonidas verdedigde met 300 Spartanen en 400 Thebanen de Thermopylai Pas tegen 100 000 Perzen, waarvan er 20 000 sneuvelden door toedoen van 700 'Griekse' hoplieten. Leonidas sneuvelde, en er ontstond een getouwtrek om zijn lichaam te bemachtigen. Grieken veroverden het tot viermaal toe, uiteindelijk werden ze tot de laatste man verslagen (gedood dus).

Martin

Citaat van: Bart VD op 12 februari 2005 - 07:36:32
Wat is de naam en nationaliteit van de astronoom die in 1943 voor het eerst bedacht dat er wellicht buiten de baan van Neptunus een ringvormige hoop kometen bestaat?

Dan is het Kenneth Essex Edgeworth.
Of Clyde Tombaugh.

Een van de twee moet goed zijn.

Bart VD

Edgeworth is juist. :)
Kuiper heeft achteraf dezelfde conclusie getrokken en is er bekend mee geworden.
This space for rent

Martin

Wat is de eerste onderzeeboot ooit gebouwd?
Ik reken ieder antwoord goed omdat ik het zelf niet weet. :-\

Eric

Dat is wat ik gevonden heb...de Alligator

Olav18

Citaat van: Martin op 13 februari 2005 - 18:33:54
Wat is de eerste onderzeeboot ooit gebouwd?
Ik reken ieder antwoord goed omdat ik het zelf niet weet. :-\

The first submarine was designed in 1578

William Bourne, a British mathematician, drew plans for a submarine in 1578. But it was only in 1620 that Cornelius van Drebbel, a Dutch inventor, managed to build a submarine. He wrapped a wooden rowboat tightly in waterproofed leather and had air tubes with floats to the surface to provide oxygen. Of course, there were no engines yet, so the oars went through the hull at leather gaskets. He took the first trip with 12 oarsmen in the Thames River - staying submerged for 3 hours.

The first submarine used for military purposes was built in 1776 by David Bushnell (1742-1824) of the US. His "Turtle" was a one-man, wooden submarine powered by hand-turned propellers. It was used during the American Revolution against British warships. The Turtle would approach enemy ships partially submerged to attach explosives to the ships's hull. The Turtle worked well but the explosives did not.

Two rival inventors from the US developed the first true submarines in the 1890s. The US Navy purchased submarines built by John P Holland, while Russia and Japan opted for the designs of Simon Lake. Their submarines used petrol or steam engines for surface cruising and electric motors for underwater travel. They also invented torpedoes which were propelled by small electric motors, thereby introducing one of the most dangerous weapons in the world.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Alan Blues

Citaat van: eric op 13 februari 2005 - 22:15:07
Dat is wat ik gevonden heb...de Alligator

Lag die nog op je zolder?

Martin

Bedankt voor de redacties.
Ik reken ze goed.

Doefie


Ferrari 2010

volgende vraag: wie was de eerste winnaar ooit van een marathonwedstrijd?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin


Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 15 februari 2005 - 21:22:17
Hardlopen of sjoelen. 8)
in een marathonwedstrijd liggen sjoelen? Nee, hardlopen is de bedoeling.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.